Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Trawler..

  • *
  • İleti: 3573
Trawler..
OP: 21 Ekim 2017, 07:08:01
Doğru mu yazdım bilemiyorum.. Neyse anladınız siz onu.. Şunlardan bahsediyorum..

url=https://hizliresim.com/ByrP1M][/url]

Gerçi bu biraz büyüğü.. Ama çok güzeller. Bunların daha küçük , ama son derece kullanışlı, yelkenli olan tipleri de var. Çoğu çeneli tekneler olduğundan, su kontrasından dik yapıştır yöntemi ile yapılıyorlar.

Yelkenli değiller, salma yok, arma yok, yelkene uygun gövde yapısı diye bir sıkıntı yok. Ço sevimliler ve yapımı da çok kolay .. Tekne proje sitelerinde hep yelkenlilere baktığımdan bunlar gözümden kaçmış..

Birkaç tane güzel örnek bulup koyalım bakalım..



Nasıl ama?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Trawler..
#1: 21 Ekim 2017, 08:32:55
Hikayesini bilen biri anlatır sanırım. Ne işe yarar bu kayıklar? Yapan niye yapar? Romörkör veya klavuz teknesi gibiler yada acente motoru. Balıkçılık içinse bununla ne tutulur oltacılık içinmidir?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Trawler..
#2: 21 Ekim 2017, 11:53:15
Eco 38 diye kalmış aklımda, bir Dudley Dix planı vardı. Bildiğin biblo gibi. Hastasıyım bunların.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Trawler..
#3: 21 Ekim 2017, 11:58:20
Echo 38

Bayağı düşünmüştüm bundan yapmayı. Allah korumuş, hala yapıyor olurdum herhalde :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Trawler..
#4: 21 Ekim 2017, 12:18:57
Aklımda olanı söyleyeyim;

1850'li yıllarda balıkçılık için başlanıyor yapılmaya . Hiçte öyle küçük tekneler değil aslında.

Şunun ahşap olanını düşün


Yavaş, yavaş gelişiyor


Şimdilerde şöyle


İlk başlarda tamamen tipinden ve sağlamlığından dolayı her türlü servis, iş teknesi, dalgıç teknesi, balıkçı teknesi vs kullanımına uygunluğu kabul edilmiş.

Sonraları, 1950'ler gibi halk tarafından çok sevilen bu tekneler, Trawler görünümlü motoryatlar halinde yapılmaya başlamış. -Adını yanlış hatırlıyor olabilirim- Bebbe diye bir Amerikan subayı, dünyayı dolaşmayı sadece yelkenli teknelerin yapabilme fikrine karşı böyle bir tekne ile uzun mesafeler kattetmek hatta dünyayı dolaşmak ister. Oturur bir plan çizer. Tarihin ilk tenezzüh trawler projesi. Amacı ticaret rüzgarlarına mahkum olmadan ve her yeri görerek, Gitmek istediği limana iki ay geç varmadan, üstelik ayakları ıslanmadan ve üstünde pijaması ile gezmek istediğini okumuştum. Ama ne teknesinin adını hatırlıyorum ne de tekneyi. Hatırladığım 60,000 dm kadar Singapurdan Amerikaya, Bodruma da uğrayarak gittiği. 1970'li yıllardı sanırım.

Kabaca hatırladıklarım bunlar.

Mantıklı düşünüldüğünde, son derece denizci olan bu tekneler ile ciddi mesafeleri çok az yakıtla gitmek ve bakım tutumların daha ucuz olması aslında son derece akla yatkındır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 232
Ynt: Trawler..
#5: 21 Ekim 2017, 12:54:22
Yelken yapamayacak yaşa kadar yaşarsam, hayalim 10 m bir trawler'a geçmek.


BALIM SY
  • IP logged
BALIM SY

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Trawler..
#6: 21 Ekim 2017, 13:28:03
Aslında günümüzde çok çeşitleri var. Kanal tekneleri, Tur tekneleri, çekme için kullanılanlar, ticari çeşitleri, balıkçı teknelerine kadar halen hepsi,  Trawler başlığı altında.

Çok pahalı olmasına rağmen, Tenezzüh trawler denilince akla gelen Diesel Duck ;



Pilothouse Trawler Tug olarak geçen



Özellikle benim hoşuma gidenler.

Amerikan Trawler Tug denilen motoryat tarzı olanları ise pek beğendiğim söylenemez.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Trawler..
#7: 21 Ekim 2017, 14:05:12
Çok teşekkürler, gogıllamaya gerek kalmadı.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Trawler..
#8: 21 Ekim 2017, 15:17:19
Yelken yapamayacak yaşa kadar yaşarsam, hayalim 10 m bir trawler'a geçmek.


BALIM SY

Eralp Akkoyunlu, Yosun'dan sonra İstanbul'da bir trawler alıp, içinde yaşamaya başlamıştı.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Trawler..
#9: 21 Ekim 2017, 15:34:21
Çok beğendiğim, arzu ettiğim tekneler...
Çeşitli tarz ve boyda ( ağır deplasman tekneleri, hizlı planing tekneleri...) motoryatlara binmişliğim ve bir kaç saat gezmişliğim var. Fakat hiç bir zaman denizde uzun seyirlerde bulunmadım.

Bu nedenle eskiden beri merak ettiğim temel bir nokta var ; teknelerle ilgili ilk temel bilgilerimi edinmiş olduğum K. Reinke'nin 80lerin başlarında yayınladığı kaldirim taşi kalınlığindaki kitabı Yachtbau'da savunduğu bir görüş vardı : " Yelkenli tekne yavaştır, firtınayla savaşacak şekilde tasarlanir. Motorlu tekne hızlıdır, fırtınanın önü sıra kaçacak biçimde tasarlanır ".Bu durumda "güvenilir bir motoryat"in asgari 20, daha iyisi 25 knot'a ulaşması lazım ki, - geldiğini fark etmek kaydıyla-; kötü havanın önünden selamete kaçabileyim.

Eh, 25 knot çiğneyebilen bir tekne motorlarınin  fiyatı ve yakıt sarfiyatı bakımından benim hayal bile edemeyeceğim bir yatırım. Bu durumda bir yelkenliden ancak biraz daha hızlı bir tekneye mecburum ( zaten de tipinden, felsefesinden hoşlandığım tekne tarzı da onlar ). Böyle bir teknenin ağır hava şartlarında emniyeti nedir, geçen zaman içinde Reinke üstadın tespitleri tasarım teknikleri açısından geçerliliğini kaybetmiş midir : belki üzerinde konuşulmaya değer bir konudur bu ?
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Trawler..
#10: 21 Ekim 2017, 17:08:16
Biraz uç noktadan bakalım ;
Kabaca, uzun yollarda kullanabilecek ve her türlü hava şartına dayanabilecek şekilde yapılıyorlar. Zaten isimleride "Long range Cruiser" diye geçiyor.
Niyet, yüksek enlemlerde her bir noktaya konfor içinde ulaşabilmek.
İlk alım maliyeti yüksek olmakla beraber, sıfır bir yelkenli tekneden çokta fazla olmayanları da mevcut.

Örneğin şu tekne, ikinci el ve yaklaşık fiyatı 160-200,000€. arası
16,68m,
4,72m,
44,840kg,
235 hp



Menzili 5700 nm.
Yakıt deposu, 7938 lt

Bu da yaklaşık mil başına 1,39 lt sarfiyat demek.
7 mil hız ile saatte 9,7 lt sarfiyat.

Bu da şu anlama geliyor, İstanbul'dan depoyu doldurdunuz ve yola çıktınız. 7 mil'i aşmadan Bahamalar, Nassau adasına ulaştığınızda, ki 5116 nm, depoyu bitirmemiş olursunuz.

Diğer bir değişle 40,000tl yakıt parası, yani trawler ile uzak yola gidecekseniz, gitmeyin.  ;D
Ama Ege, Akdeniz çanağı içinde, her yer eviniz.Yada kutuplara filan gidecekseniz yakın bir yerlerden satın alın tekneyi.


Not; Sanıyorum ki bu tür tekneler için en iyi kaynak kitap, "Voyaging Under Power"
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Trawler..
#11: 22 Ekim 2017, 06:41:11
Vay canına.. Reinke nin İngilizceye çevrilmiş makalesi filan var mı?

Bu Kaanın koydukları büyükleri.. Bir de küçük 6 m vivarında olanları var. Kıyı seyirleri için. Dur bi bulayım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Trawler..
#12: 22 Ekim 2017, 07:36:05
Bunun gibi.. Yapılışının kolaylığına ve şirinliğine bakarmısınız. ? Selway Fisher













  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Trawler..
#13: 22 Ekim 2017, 08:04:58


Bu nedenle eskiden beri merak ettiğim temel bir nokta var ; teknelerle ilgili ilk temel bilgilerimi edinmiş olduğum K. Reinke'nin 80lerin başlarında yayınladığı kaldirim taşi kalınlığindaki kitabı Yachtbau'da savunduğu bir görüş vardı : " Yelkenli tekne yavaştır, firtınayla savaşacak şekilde tasarlanir. Motorlu tekne hızlıdır, fırtınanın önü sıra kaçacak biçimde tasarlanır ".Bu durumda "güvenilir bir motoryat"in asgari 20, daha iyisi 25 knot'a ulaşması lazım ki, - geldiğini fark etmek kaydıyla-; kötü havanın önünden selamete kaçabileyim.

Eh, 25 knot çiğneyebilen bir tekne motorlarınin  fiyatı ve yakıt sarfiyatı bakımından benim hayal bile edemeyeceğim bir yatırım. Bu durumda bir yelkenliden ancak biraz daha hızlı bir tekneye mecburum ( zaten de tipinden, felsefesinden hoşlandığım tekne tarzı da onlar ). Böyle bir teknenin ağır hava şartlarında emniyeti nedir, geçen zaman içinde Reinke üstadın tespitleri tasarım teknikleri açısından geçerliliğini kaybetmiş midir : belki üzerinde konuşulmaya değer bir konudur bu ?
5 çeviri 10 makale 7 kavga cıkartırız bu konudan ,evvelallah
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Trawler..
#14: 23 Ekim 2017, 10:49:07
Ben bu hafta sonu Çeşme Altınyunus marinada denk geldim ,  kaldığım odanın balkonuna çıkıca kendisi ile karşlılaştım çok şirin ve keyifli duruyor  :). Aşağıda resmini koyduğum hariç , eğer reklam olmazsa ismini vereceğim çünkü resmini çekmek uygun olmayacağını düşündüm için resmini çekmedim ,reklam olursa lütfen kaldırın . North aegean firmanın trawler 30 modeline denk geldim o da cidden çok hoş duruyordu .

  • IP logged

 
Yukarı git