Özgür, vericilerin çalışıp çalışmadığı ile ilgili son durumu bilmediğini, çok güvenilmemesi gerektiğini yazmıştı önceden.
Bu sistemin en büyük riski tüm altyapının, alıcı istasyonların amatörler tarafından, kendi amatör imkanları ile, gönüllülük esasına göre kurulması ve işletilmesidir. (
Gerçi bu amatör gönüllü çalışmaları adamlar gayet güzel satıp iyi para kazanıyor ya, bu da başka mesela..)
İstasyonların bazıları marintraffic'in sağladığı profesyonel AIS receiver kullanıyor, bir kısmı kendi temin ettiği daha basit receiverları, bazıları VHF telsizden modifikasyon (Discriminator) ile yapılmış receiver ve bazıları da DVB-T USB alıcı ile bilgisayar destekli SDRSharp yöntemini kullanıyor.
Alıcı dışında anten konfigürasyonları da benim tüm Marmarayı kapsamak için özel olarak imal ettiğim yüksek kazançlı-yönlü MOXON veya pro YAGI antenlerden, standart tekne tipi VHF antenlere ve hatta basit tel-çubuk antenlere kadar değişiyor.
Tüm bu farklılıklar en iyi kombinasyonda kapsadığı bölgedeki AIS sinyallerinin max %90'ını alırken kombinasyona göre bu verim %10 'a (yüzde on) kadar düşüyor. (
Yani o bölgedeki 100 gemiden sadece 10'u görünüyor gibi düşün.)
İlk günlerden bu güne alıcı istasyon işletmek ile ilgili yaşadığım sorunları, olayları, sonuçları değerlendirdiğimde bu altyapı üzerinden alınan datalara güvenerek seyir yapılmaması gerektiğini her fırsatta altını çizerek belirtiyorum.
Bir istasyon hiç çalışmıyor, düşük verimle, hatalı, kesintili çalışıyor veya normal performansında çalışıyor olabilir.
Bunun bir kontrolü, denetimi, verimi arttırmayı sağlayacak zorlayıcı bir sistem yok.
Tamamiyle istasyonu işleten gönüllü kişinin keyfi, ilgisi, merakı, becerisi, ekonomik imkanlarına göre değişiyor.
Kısaca, sistemdeki sinyaller EKSİK, GECİKMELİ ve HATALI olabilir. Oluyor. Olacak.
Benim teknem aşağıda durmuyor. Marin Traffic internet uygulaması benim için önemli. Seyir sırasında kullanıyorum. Özellikle boğaz geçişlerinde , Marmara da çok işe yarıyor.
Elbette, en kötü halinde bile
bu sistem inanılmaz faydalı, önemli.Böyle olmasa günlerimi, aylarımı harcamaz, kendimi ihbar etmek pahasına idare ile açık açık yazışmazdım.
Bahsettiğim tehlike bu
sisteme güvenmekle ilgili. Güvenip rahatlamakla ilgili.Bilmediğin bir koya karanlıkta sadece chartplotterdaki haritaya bakarak girmek kadar tehlikeli.