Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: MARŞ ve SERVİS AKÜLERİNİN ŞARJ SİSTEMLERİ

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ersin sorularına izin verirsen konu bitince yanıtlayayım.

Çünkü bazı soruların zaten bu beş adet paralelleme yöntemi aktarılırken yanıt bulacak.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Bu konu yarım kalmış, ahh be Can hocam, ne var yazsan yine..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 3573
Rahat ol Erman, O şimdi Rusya ya gitmiştir, ya da gitmek üzeredir. Zaten teknesi ile uğraşıyordu. Emeklilik işlemleri bitmiştir. Emekli oldu yani. Ekim sonu döner Rusya dan.
Hoş beş onbeş gün daha oyalanır Sığacıkta. Bu sene okul da yok. Kış ta sert geçecek diyor Ahmet, o zaman daralır , dostları da özler, yazmaya başlar, Merak etme sen.

O zamana dek aman akülere dikkat.  :)
  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Libertas'ta motor aküsü (2x100 A) 24V, servis aküleri (2x100A) 12V idi.
Ben en rahat çözümü, motora iki ayrı şarj dinamosu koyarak çözmüştüm.
Dinamolardan biri 24V sadece motor akülerine, diğeri de servis akülerine gidiyordu.
Çiftli pule ile kayış işini de çözmüştüm.
Alengirli(!) sistemlere göre daha rahat gelmişti bana.
Bugün olsa yine aynı şekilde yaparım diye düşünüyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Bende de alternatör sadece 105 AH. Motor aküsünü şarz ediyor , üç adet 90 AH servis akülerini de sadece 2x120 W güneş paneli şarz ediyor.

Soru şu :  Akülere güneş paneli bağlı iken şarz yetersiz kalırsa , yolda motor çalışırken bir takviye kablosu ile alternatör ceryanını servis akülerine verdiğimde , güneş paneli regülatörünü devreden çıkarmam gerekiyormu ?

Bilen varmı arkadaşlar ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 128
Bende de alternatör sadece 105 AH. Motor aküsünü şarz ediyor , üç adet 90 AH servis akülerini de sadece 2x120 W güneş paneli şarz ediyor.

Soru şu :  Akülere güneş paneli bağlı iken şarz yetersiz kalırsa , yolda motor çalışırken bir takviye kablosu ile alternatör ceryanını servis akülerine verdiğimde , güneş paneli regülatörünü devreden çıkarmam gerekiyormu ?

Bilen varmı arkadaşlar ?
Öcal reis ,bendeki sistem servis aküleri altarnatöre bağlı Göcekte bilinen bir firma yapmıştı güneş sistemini redresörde hem akülerede hem servise bağlı motor akülerinde izalatör var .tüketim de servise akım gitmiyor.
O zaman aynı soruyu sormuştum;
Aldığım cevap :
Regulatör,altaenatör  ve redresör akü üzerindeki volta göre keser hangisi güçlü ise diğer leri devre dışı kalır.
o şekilde 2011 den beri problemsiz kullanıyorum .
Ayrıca güneş panelleride 2 grup ve iki Regulatör  .
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Teşekkürler MCömert reisim.
Bu elektrik işinde eksiğim çok . Ancak idare edecek kadar yapabildim Finike de, akülerin üzerinde regülatör gibi bir alet var bağlantısından şüphelendiğim , teknenin yanına gidince resmini çeker koyarım. İyi anlayan bir adamla bazı şeyleri elden geçirmem lazım , bu konuyu devam ettireceğim sanırım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Soru şu :  Akülere güneş paneli bağlı iken şarz yetersiz kalırsa , yolda motor çalışırken bir takviye kablosu ile alternatör ceryanını servis akülerine verdiğimde , güneş paneli regülatörünü devreden çıkarmam gerekiyormu ?
%100 garantili değil ama güneş paneli regülatörü çok eski model değilse genelde problem olmaz.

Tercihen bir both şalter ile (veya şimdi yeni sistem akıllı röleler ile) akü grupları şarj sırasında birleştirmek doğru olur. Detayları Can hocam ilk mesajda vermiş.



öZgür (mobil)
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 2553
Soru şu :  Akülere güneş paneli bağlı iken şarz yetersiz kalırsa , yolda motor çalışırken bir takviye kablosu ile alternatör ceryanını servis akülerine verdiğimde , güneş paneli regülatörünü devreden çıkarmam gerekiyormu ?
%100 garantili değil ama güneş paneli regülatörü çok eski model değilse genelde problem olmaz.

Tercihen bir both şalter ile (veya şimdi yeni sistem akıllı röleler ile) akü grupları şarj sırasında birleştirmek doğru olur. Detayları Can hocam ilk mesajda vermiş.



öZgür (mobil)

Sevgili Özgür Reis ,
Both şalter almıştım bir zamanlar ama güneş panellerinin servis akülerine yeteceğini düşünerek ve ben bu grupları birleştirir ,sonra da unuturum korkusuyla takmamıştım. Şimdi takacağız anlaşılan.

Aslında Göcek te iken yanına birara çok gelmek istedim.  Aklımın ermediği şeylere belki bir bakarsın diye , benim 15 gün teknenin yanından ayrılıp yurt dışına gitmem programımı sıkıştırınca gelemedim.
Teknede Waeco mobitronic diye bir akü monitorü var hakkıyla bağladık mı , akülerin orada akü regülatörü olduğunu sandığım bir cihaz var ama anlamadığım için irtibatlamadım , Ais receiver kesinlikle GPS istiyor yoksa hata veriyor ona uygun anten de bulamadım (hani şu NMEA 183 konuşan) , vs.
Kuşadası nda onlara da bakacağım artık.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Cihazların fotolarını (dış görüntü, bağlantı klemensleri, etiketi vb) koyun yeni bir başlığa, uzaktan fikir vermeye çalışalım. :)

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 2553
Cihazların fotolarını (dış görüntü, bağlantı klemensleri, etiketi vb) koyun yeni bir başlığa, uzaktan fikir vermeye çalışalım. :)

öZgür (mobil)

Tamam ,sağolasın.
  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

Birden çok kaynakdan akü şarjı ile ilgili daha önce yaptığım ölçümler;

Gece yoğun bir bilgisayar kullanımı sonucu aküler 12.2 V'a kadar düşmüştü. Sabah kahvaltı sonrası baktığımda güneş paneli 12.9 volt'da 14-15 amper basabiliyordu.

Redresörü bağlayınca 13.2 volta çıktı. Güneş paneli hala 14 amper, redresör 25 amper basıyordu.  Bu redresörün tam kapasitesi.

(Sadece 0.3 voltun şarj hızına etkisine dikkat! Neredeyse 3 katına çıktı.)

Alışveriş vs.. sonrasinda baktığımda 13.8 volta çıkmıştı bile. Redresör susmuştu. Akım ölçtüm sıfır. Solar ise 13-14 amper basıyor, 5'i tekneye gidiyor aküler 9 amper alabiliyor. (Artık şarjı verebildiğim değil, alabildiği sınırlıyor)

Soları ayırdım. Redresör devreye girdi. Soları tekrar taktım. 13.9 volt'da birlikte devam ettiler. Bir süre sonra baktığımda bu sefer solar kapanmıştı. Redresör 6-7 amper devam ediyor.

Sonuç: düşük şarj seviyesinde, akü açken, hepsi tüm gücünü veriyor, doldukça biri devreden çıkıyor. (İlk aşamada aşırı bir kapasiteniz varsa, akülere zarar verebilirsiniz, ama kimde öyle bir kapasite?)
  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

Bu da wikideryada çoklu şarj sistemleri ile ilgili yazı;

http://www.wikiderya.org/wiki/çift-akü-şarj-sistemleri

Ziya Bey'in 12 / 24 volt farklı akülü tekneler için yorumunu da ekledim.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Yaşasın dayanışma !
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Dünyanın tüm redresörleri, regülatörleri BİRLEŞİN!

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

 
Yukarı git