Arvel Gentry slot effect..

Başlatan ersin böke, 29 Eylül 2017, 09:23:02

« önceki - sonraki »

Mustafa Ertör

Bunların dışında yazarın cutter armada hava sertlediğinde neden önce anayelkene birinci camadan vurup.trinket ve yankeeye hiç dokunmadığımızı .Hava daha sertlediğinde yankeeyi küçültüp trinkete hiç dokunmadığımızı incelemesini çok faydalı bulurdum.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Ersin Böke

Alıntı yapılan: Mustafa Ertör - 16 Ekim 2017, 23:21:00
Bunların dışında yazarın cutter armada hava sertlediğinde neden önce anayelkene birinci camadan vurup.trinket ve yankeeye hiç dokunmadığımızı .Hava daha sertlediğinde yankeeyi küçültüp trinkete hiç dokunmadığımızı incelemesini çok faydalı bulurdum.


Budur.


Mustafa Ertör

Murat Erciyes Reise emekleri için teşekkür ederim.
Sayesinde çok önemli bilgiler edindik.Üstelik konunun profesyoneli olduğunu dün Ersin Reisten öğrendim.Tekrar çok teşekkür ederim.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Murat Erciyes

Mahçup etmeyin lütfen Mustafa Reis. Ersin Böke sayesinde bu konu gündeme geldi. Biz de elden geldiğince tercüme yapıyoruz işte. Doğru bilinen yanlışları ilginç şekilde ortaya koyan bir yazı dizisi oldu.


BALIM SY
BALIM SY

Ahmet Kabaalioğlu

Evet 8. makalede geldi ellerinize sağlık Murat Reis

8 – Rüzgârda Trim Kontrolü

http://heyamolahey.com/uploads/trimkontrolu.pdf
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Bülent Büyükdağ

Yazdırdım. Dosyaladım.
Mükemmel bir İş oldu.
2. yayınımız mı oldu bu şimdi?
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Kemal Gündüz

Murat Reis çok teşekkürler. Çok faydasını göreceğimiz kesin. Sadece lisan bilmek böyle bir tercüme yapmaya imkan vermez, ne kadar bilgili olduğunuzu da gösterdiniz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Ahmet Kabaalioğlu

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 18 Ekim 2017, 17:40:33
Yazdırdım. Dosyaladım.
Mükemmel bir İş oldu.
2. yayınımız mı oldu bu şimdi?
Evet
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Ersin Böke

Ahmetin söylediğine göre ziyaretçiler tarafından en çok okunan konu başlıklarından biri olmuş. Ziyaretçi reisler de indiriyorlarmış tercümeyi. Ziyaretçiler mesaj bırakabiliyormu bilmiyorum ama Murat reise bir teşekkür borçları var..

Murat Erciyes

Ersin Böke Reis Kardeşim, isimleri bir yana bırakıp kollektif takılsak? Birimiz yazı dizisini buldu, diğeri tercüme etti, birileri hataları bildirdi, birisi de yayınladı. Biz yaptık yahu. Yararlı olursa da ne mutlu bizlere.


BALIM SY
BALIM SY

Kemal Tesbihci

Murat reis, emeklerinize sağlık, size ve emeği geçen herkese de teşekkürler.

Ersin Böke

Murat reis, evet makalaeleri ben buldum ama , maharet, zaten karışık olan bir konuyu, hem tercüme ettiniz hem de yazar ile meslektaş olduğunuzdan , yelken tecrübeniz ile birlikte çök önemli çevirmen notları ile çok anlaşılır bir döküman haline getirdiniz.

Tercümeden çok başka dildeki bu makaleleri güncellemiş olduk aynı zamanda.

Aslında , sizle şu John Vigor'un " keşe tekne almadan önce bunları bilebilseydim " kitabını mı çevirsek?

Dün , Zafer abi de bahsediyordu.

Ersin Böke

Bu tercümelerin bir diğer önemdi de şurada;

Halihazırda yelken eğitimi veren bir çok kuruluş, hala eski ve yanlış olduğu daha 1971 de ortaya çıkmış olan bilgiler ile yelekne eğitimi veriyorlar.

Bir kere , du tercümeler, en doğru şekilde yelkenlerin nasıl çalıştığının hem teorisini , hem de pratikte nasıl yelkenlerin trim edilmesi gerektiğini anlatıyor.

Şu tüy meselesi de önemli.. Ben özellikle ana yelkende tor arttıkça havanın nasıl ayrılacağını merak ediyorum.

Murat Erciyes

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 19 Ekim 2017, 10:06:14
Bu tercümelerin bir diğer önemdi de şurada;

Halihazırda yelken eğitimi veren bir çok kuruluş, hala eski ve yanlış olduğu daha 1971 de ortaya çıkmış olan bilgiler ile yelekne eğitimi veriyorlar.
Bu hemen her eğitim isteyen spor dalındaki bir mesele. Kayak öğretirken de hocalar benzer bir şey yapıyorlar. İşin esasını yanlış biliyorlar diyemem, ama öğrencinin 10-15 saatte konuya vakıf olamayacağından herhalde, bilgi-seti halinde öğretiyorlar. Bunları yap, detaya takılma, sebat edip işi ilerletirsen zaten teorisine girip doğrusunu öğrenirsin şeklinde. Belki de doğrusu bu. Ama işte doğru bilinen yanlışlara sebep oluyor bu konu.


BALIM SY
BALIM SY

Murat Erciyes

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 19 Ekim 2017, 10:06:14
Şu tüy meselesi de önemli.. Ben özellikle ana yelkende tor arttıkça havanın nasıl ayrılacağını merak ediyorum.
Daha önce vurguladığımız gibi aerodinamik, ister yelken, ister uçak olsun halâ amprik bir alan. O bakımdan test verileri en doğru idraki sağlar. Dolayısıyla geçici de olsa merak ettiğimiz yerlere kurdele veya tüy koymak en ucuz yöntem.

Ayrılmayı engellemenin yolu yüzey üzerindeki basınç değişim hızını azaltmak. Yelkenin rüzgâr altı ön tarafında basınç kafadan düşük ve güngörmeze doğru artıyor. Toru artırınca ve bu bölgeyi de cenova güngörmezi ile de baskılayınca ayrılma olmayabilir. Tüy takıp oynamak lazım. Ama tor arttıkça sürtünme kuvveti drastik şekilde artar, onu da unutmamalı. Yazı dizisinin sonunda bir bölüm de bunun için ekleriz belki.

Bu arada, akışın rüzgâr altı tarafta ayrılmasını istemiyoruz ama işin içine girdikçe ayrılan havanın iyi yönetildiğinde yarattığı olağanüstü emme basıncı ve vortex ile başa çıkarak çok acaip performans değerlerine de ulaşıldığını bir kenara yazalım. Örneğin, Concorde böyle bir "ayrılmış hava-vortex üretgeci" kanadına sahipti. Her neyse işte...


BALIM SY
BALIM SY