Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Albatros'un Kanadında, Sema -Aygün Özçer

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Sevgili Heyamola cılar merhaba,
......................................................
Ana direğe Harken Batcar sistemi monte ettim, umarım işe yarayacak, geçen sene gece yarısı rüzgardan yelkeni kapatamadığımdan kendi kendime söz vermiştim.
 
devam edecek...
Aygün Reis size de merhaba,

Harken Battcar sistemin maliyeti nedir?
Kullanmaya başladıysanız, deneyiminizi paylaşır mısınız?

İyi seyirler dilerim..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 87
Eyüp reisim ben Harken sistemi direkt Denpar dan aldım, daha önce fiyat almıştım, fuarda da sıkıştırıp bir indirim daha alınca toplam %35 i buldu, 7 adet ray+17 adet slider (CB gerekmez)+üst başlık+alt ve üst sonlama toplam 2211$, benim tekne Beneteau Oceanis 43, boy tam geldi, raylar 2.05 m uçakla da İtalya ya götürdüm, bu spor malzemesidir dedim, sonunda akıllı bir eleman halletti, kargo bedeli de vermedim. Montajın %90 ı bumbanın üstüne tüneyerek yapılabiliyor,  son olarak direk tepesine çekilip vidalar sıkılarak iniliyor, videoları var, bumbayı sökmeye kesinlikle gerek yok,  ben ve eşim 2 günde hallettik. Yelken toplama boyu biraz uzuyor, ben de problem olmadı. Kayan parçalar 4.4 cm 17 tanesi üst üste yükseklik oluyor. Rahat çalıştığı için uzun yolda rahat ediliyor, şu ara sert hava yoktu çok deneyemedim ama yine rüzgara dönmek filan mutlaka yapılmalı. İnternet problemi yaşadığımdan hemen yanıt veremiyorum kusura bakmayın
Selam ve sevgilerimizle Sema Aygün Özçer

SM-J510FN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
YOLO
You Only Live Once

T
  • *
  • İleti: 2171
Selametle, keyifle.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 87
Tüm iyi dileklere teşekkür ederiz.
İtalya nın güney bölgeleri ve Sicilya hakikaten fakir bölgeler, hele Calabria bölgesi dökülüyor, yıkık binalar, harap seralar, köhne ve çirkin şehirler,.
Biz sözleşmemizin bittiği gün olan 1 Mayıs günü Roccella Ionica dan avara olduk, Marina ve personeli gayet güzel ve uyumlu yalnız güvenlik diye birşey yok, tüm Roccella halkı yürüyüş için gelip marinayı tavaf edip gidiyorlar. Marina da kışı geçiren 10-15 tekne sahibi var onlar devamlı orada. Marinanın pizzacısı ise çok meşhur, metre hesabı pizza yapıyorlar ve daha kaliteli ve lezzetlisini halen görmedik. Sabah 04.30 da vara olup Messina boğazını geçerek Milazzo da Nettuna marinaya bağladık. Messina Boğazı için Il Stretto Messina gibi akıntıyı gösteren siteler var, ama sizin saatlerinize uyması şansa kalmış, Okuduklarıma göre Cebeli Tarık tan akıntı olursa4,5 saate buraya geliyor ve Kuzeyli bir akıntı başlıyor. Cebeli Tarıktaki okyanusa akıntı başlamadan önce de buradan yukarı akıntı başlıyormuş, kıyıya yakın seyrederek zorlanmadan geçtik, akşam saat 19.00 da bizim çağrılarımıza tek yanıt veren Nettuno marinaya mecburen bağlandık. Nettuno lar genelde şehrin göbeğinde oluyorlar ve çok pahalılar. (88 € artı elek. su parası kesildik.)
  • IP logged
YOLO
You Only Live Once

  • *
  • İleti: 87
Millazzo da akşam yemeğine çıkıp 22.00 gibi döndüğümüzde tatsız bir süpriz bizi bekliyordu, teknenin hem akü ısı alarmı yanmağa hem de gaz dedektörü ötmeğe başlamıştı ve kötü bir koku vardı, akülerin bulunduğu yatağı kaldırdığımızda bir akünün el değmeyecek kadar çok ısındığını diğerinin de ona yakın sıcaklıkta olduğunu farkettik, patlamasından korkarak hemen üstünü açıp, odayı havalandırmağa başlayıp şarjı kestik. Oda kapısını da tedbiren kapattık. Neyse tehlikeli bir durum yaşanmadı. Bence sorun,  bütün gün yol yapan ve aküleri iyice dolan tekneyi yine şarja bağlamaktan oluyor,  ertesi gün bir İtalyan elektrikçi bulduk,  aküleri ölçtürdük ısınan aküler ölmüş, diğer iki servis aküsü normal çıktı zaten ısınmamışlardı. Isınan aküler iyice deforme de olmuştu yani bir tehlike atlattık. Akülerim Bosch idi, Exide aldım, fiyatları 265€ adedi. Geçen hafta da motorla yol yaptıktan sonra yine aküleri şarja bağladığımda akü alarmı öttü çünkü akü şarj değeri 14.6 v olmuştu. Ya da benim redresörde victron dorun var ama bir daha motorla yol ysptıktan sonra aküleri şarja bağlamayacağım, sadece kabin ışıkları,  su ısıtıcısı yeter. Değerli reislerin bu tesbitim hakkındaki görüşlerini almak veni mutlu eder. Bu arada elektrikçiye galvanik izolatörü de bağlattım ama elektronik bir izolatör vardı onu bağlatmağa cedaret edemedim çünkü ilk defa görmüştü. İtalyanın afı Enrico iyi bir çocuk. Mecburen Milazzo da iki gün kaldık, Milazzo büyük bir rafinerinin yanında basit bir şehir nir özelliğini göremedik. Oradan Cefalu ya geçtik, Cefalu Palermo ya 40 dk. güzel bir tatil kasabası ve çok popüler, Palermo ya gelen bütün Cruise lar yolcuları buraya getiriyor, 4 Cruise gelmişti, 30 tane turist otobüsü bir de 10 tane İtalyan liselilerin otobüsü, adım atacak yer yok, şirin bir kasaba biz iki gün kalıp sevdik. Cefalu limanı arka koyda, 2 km.  Fiyat pazarlıkla 40€.Terrtemiz bir marina kimse de yoktu ilk gün sadece biz vardık ertesi gün iki tekne daha geldi, alargada da kalınabilecek bir yer. Dalış takımlarını giyip teknenin pervanesini, girişlerini filan temizledim, denizin içinden su kaynıyor, görüşten farkediyorsunuz, bu nedenden de su çok soğuk. Millazzo 20 derece idi burası 17 derece. Roccella çok pis ve bulanık idi dalıp bişey göremeyince çıkmıştım. Ertesi gün Palermo ya geçtik, büyük şehir,  görülecek yerleri var. Arenella marinada kaldık, yeni temiz bir marina fiyat yine pazarlıkla 40€.
Ertesi gün yaklaşık 30 saat yol, 195 mil, Sardunya Villasimius a vardık. Uzun yol olunca havanın iyice kalmasını bekliyoruz, bu bize mazot parası olarak yansıyor ama daha az yoruluyoruz, 2. kaptan mutlu oluyor dolayısıyla ben. İon denizi geçişimiz bayağı kötü bir havada olmuştu. Gece yarısı 4 saat kuvvetli rüzgarda tekne kullanmak zorunda kalmıştım. Dalgalar da yandan hem karışık ve hem büyük olunca otopilottan çıkmak zorunda kalmıştık. Sorunsuz, yolun yarısında yelkenler açık son yarısı rüzgar  kafadan geldiğinden motorla olmak üzere keyifli bir yolculuk yaptık. Villasimius ta alargada iki gün yorgunluk çıkardık.  Villasimius da deniz mevsimini de açtım ama sadece 30 saniyeliğine. Deniz benim için hala çok soğuk, ama yan teknedeki 80 lik fransız hiç üşümemiş gibiydi. Villasimius tan Cagliari ye geldik, pazarlıkla 240€ ya 10 gün kalacağız, araba kiraladık, Sardunya ve Korsika yı karadan geziyoruz,  şu an Korsika Calvi deyiz. Selam ve sevgilerimizle Sema Aygün Özçer S/Y Albatros

SM-J510FN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
YOLO
You Only Live Once

  • *
  • İleti: 87
Cep telefonundan yazıyorum, harf ve imla hataları için özür dileri
m

SM-J510FN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
YOLO
You Only Live Once

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Cep telefonundan yazıyorum, harf ve imla hataları için özür dileri
m

SM-J510FN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Bu kadar güzel bir seyir anısında imlanın ne önemi var. Vakit ayırıp bizimle paylaşmanız bile büyük incelik. Keyifle takipteyiz. Selametle.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 324
  • ANDROMEDA 1
Hayallerimizi gerçekleştirme yolunda bize cesaret veriyorsunuz. Sayenizde Albatros'un kanadında An'ı yaşıyoruz.
Yolunuz açık olsun,
Selametle... :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Akü konusunda büyük tehlike atlatmışsınız, çok geçmiş olsun.

Şarj sisteminiz ile ilgili ciddi bir sorun var gibi, nereden kaynaklı olduğunu anlamak için hem alternatör hem redresörün akülere verdiği voltajı ayrı ayrı ölçmek gerek.

Birinden biri aşırı voltaj verip (daha doğrusu şarj akımını akü dolunca kesmeyerek) aküleri kaynatmış (aşırı şarj etmiş)

Uzaktan tahminim suçlunun redresör değil alternatör veya onun bağlantılarında (uyartım ucu) olabileceği yönünde.

Uzaktan tarif etmek zor ama elektrikçi (veya eliniz avometre tutuyorsa siz elbette) aküler iki kaynaktan da ayrı ayrı şarj olurken ölçüm yaparsa kusuru bulur.


öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 87
Özgür reisim  teşekkür ederim geçen ekim ayında kontrol etmiştik, problem yoktu, yine kontrol edeceğim. Normalde şarja bağlayınca redresör gereğini yapıyor, güneş panellerinde de sorun çıkmıyor, monitörlerim var takip ediyorum, aküleri fulleyip sonra enerjiyi kesiyorlar. Alternatör de olması lazım sizin dediğiniz gibi. Düzeltme yolu var mı?

SM-J510FN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
YOLO
You Only Live Once

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Alternatörün sorunu uyartım (hissedici) ucun yanlış akü grubuna bağlanmış olması ise çözümü kolay, ama daha önce sorunsuz çalışan sistem ise sorun bu değildir, alternatörün içindeki konjektör denilen doğrultma devrelerinde arıza olsa gerek.
Alternatörün sökülüp içindeki devre veya diyotların tamiri gerekir.
Marin elektrikçi bulamazsanız kendiniz söküp bir oto elektrikçisine de götürseniz yaparlar.


öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
İtalya'da?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Oto elektrikçiliği evrensel bir altın bileziktir! :)

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 87
Özgür reisim teşekkür ederim, birölçeyim bakalım, sonra dediklerinize göre davranırım.
Selam ve sevgilerimle
  • IP logged
YOLO
You Only Live Once

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Albatros'un Kanadında, Sema -Aygün Özçer
#74: 12 Haziran 2018, 11:09:15
İspanya'dalar.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git