Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: TEKNELERDE SİFON / SİFON NEDENİYLE BATAN TEKNELER

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Teknede Güvenlik / Güvenli Seyir konu başlığında maddelerden birinde kısaca değinilecek olsa da,
önemine binaen ayrı bir başlık altında incelenmesinin uygun olacağını düşündüğüm için bu konuyu açtım.

Umarım sadece bir bilgi olarak hafızalarımızda kalır ve sifon denen bu olayla denizde karşılaşmayız.


TEKNEDE SİFON NASIL OLUŞUR

Ağır denizlerde seyir esnasında (teknede varsa eğer -  Ki olması gerekir) birden alarm sesi ile sahne açılır
ve aktörler ellerinde yazılı bir metin olmadan olayın durumuna göre yönetimi ele geçiriverir.
Aktörler teknelerimizde normal zamanlarda bizim konforumuz için tekneye konmuş sistemlerdir.

Şimdi sahneye bir göz atalım ve aktörlerimiz bizden habersiz ne halt ederler izleyelim ve.
aktörlerin yönetimi ele geçirmelerini nasıl önleriz konusunda kafa yoralım.


Şemaya bakarsanız < SİFON > olayını daha rahat kavrayacaksınız.

( Kırmızı dikdörtgen içinde ki bidon şeması, olayı daha rahat açıklayabilmek için kafanız karışmasın. )



TEKNEDE SİFON OLUŞMA ŞARTLARININ ŞEMATİK YAPISI




Hani arabaların benzin deposundan benzin çekme olayı vardır ya.
Ya da bir bidondan yakıt ya da su çekme işlemi. 
Şimdilerde bu işlem için el pompaları mevcut.
Eskiden bidonun ya da deponun içine hortumun ucuna daldırırdık depodan daha alt seviyeye eğilerek,
hortumun içinde ki havayı emerek deponun içinde ki yakıt ya da  suyu yere koyduğumuz kabın içine aktarırdık.

Bu işlemin yapılabilmesi için emiş noktası muhakkak depo içinde ki sıvı seviyesinden daha altta olmalıdır.

Buraya kadar mutabık isek, gelelim teknelerimize;
Sifon oluşma durumunu gri su tankı şeması üzerine çizdim ki daha net anlaşılabilsin.

Şimdi  1 nolu kırmızı daire içine aldığım  depoda ki hava firar ucu bir şekilde tıkandıysa
2 nolu kırmızı daire içine aldığım noktada da anti sifon aparatı yoksa

Pis su tankı denize deşarj vanası, tankın içinde ki atıklar açık denizde boşaltmak için açılmış
ve tank boşaltıldıktan sonra kapatılması unutulduysa,
ağır denizlerde yalpaya düşen ya da baş kıç vurmaya başlayan teknenin su hattı bölgesinde oluşan basınçla
3 nolu noktada ki pis su tankı deşarj flanşından gelecek deniz suyu  bir şekilde önce depoyu doldurur,
ardından 1. ve 2. noktalarda ki bahsettiğim nedenlerden dolayı depo giriş deve boynunu geçerek sintinede ki minik gri su tankına,
oradan banyo giderine ya da olay siyah pis su tankında ise, tuvalet taşına doğru yönelir.

Ya da tüm bu anlattıklarımdan farklı olarak tuvaletin denizden su çekme vanasından gelen su bir şekilde tuvalet pompasının
lastik klepesine aşarak kendine bir yol bulabilir ve tuvalet giderinden su gelmeye başlar.
Bir kez devresini tamamlayan su, artık tekne içinde deniz  seviyesi noktasına  kadar akmaya başlar.

Malesef  bileşik kaplar mantığıyla eşitlenince durması gereken su bir türlü durmaz çünkü,
teknenin içine su doldukça tekne daha çok suya gömülmeye başlar,
tekne suya gömüldükçe deniz seviyesi tekne içinde ki su seviyesinden yüksek olduğu için tekne içinde ki su seviyesi tekrar artmaya başlar,
su artar - tekne suya gömülür bu kısır döngü teknenin batmasına kadar devam eder.


Dikkat ettiyseniz şeytan ayrıntılarda gizli. 
Bazen hatalı uygulamalar, bazen yorgunluk ya da dalgınlık nedeniyle unutma,
bazen de;
-Hadi ya, ben usta denizciyim havasına bürünme gafleti.
Tüm şartların bir arada ve aynı anda oluşmasına  neden olabilir.

Teknelerimizin altından su eksilmesin,
altından su eksilmesin de;
 Emme velakin sintineleri de her dem kuru kalsın dileklerimle.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Abi yazdıkların beni dehşete düşürdü... Hemen kontrol edecegim sistemi
Bu arada guverte alım flanşı klepeli mi hava firari tıkansa bile güverte alım flanşı havayı tüserbest bırakıp sifonu engellemezmi?
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

e

erdal duran

Kaş SETUR marinada benim bulunduğum pontonda bu nedenle bir tekne batmıştı. Tekneye denizde bakım yapılıyordu. Tuvalet sökülmüştü ama denize deşarj vanası açık unutulmuştu. Deşarj borusu S yaptığı için başlangıçta su gelmediğinden hiç birşey farkedilmemiş, ancak gece deniz dalgalı olunca, sallantıyla S boru içindeki hava yerine su dolup sifon yapmış. Tekne o gece batmıştı ve tekrar balonlarla çıkarması iki gün sürmüştü. Kıssadan hisse; Tekneden çıkarken bütün vanaları ve gerekmeyen sigortaları kapatın.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Abi yazdıkların beni dehşete düşürdü... Hemen kontrol edecegim sistemi
Bu arada guverte alım flanşı klepeli mi hava firari tıkansa bile güverte alım flanşı havayı tüserbest bırakıp sifonu engellemezmi?

Güverte alım flanşları kokuyu önlemek için contalıdır.
Yani ondan bir hayır gelmez. ;D
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

C

Cengo

Korktum simdi...
  • IP logged

Vananın ve firarın kontrolünü de basitçe yapabiliriz. Bot pompanızın hortumunu hava firarına sokun, hava basın. Satıhta baloncukları görüyorsanız, vananın açık olduğunu, hava firarınında tıkalı olmadığını anlarız. Vanayı kapatıp denediğinizde, satıhta baloncuklar varsa, küresel vananız artık çalışmıyordur. Değiştirin. Vana açıkken denediğinizde ise, satıhta baloncuk yok ise, hava firarınız tıkalıdır.

Can abi, çok güzel konulara değiniyorsun. Her zaman olduğu gibi..
  • IP logged
SY EGECE Marmaris

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Vananın ve firarın kontrolünü de basitçe yapabiliriz. Bot pompanızın hortumunu hava firarına sokun, hava basın. Satıhta baloncukları görüyorsanız, vananın açık olduğunu, hava firarınında tıkalı olmadığını anlarız. Vanayı kapatıp denediğinizde, satıhta baloncuklar varsa, küresel vananız artık çalışmıyordur. Değiştirin. Vana açıkken denediğinizde ise, satıhta baloncuk yok ise, hava firarınız tıkalıdır.

Can abi, çok güzel konulara değiniyorsun. Her zaman olduğu gibi..

Eyvallah Burak,  epeydir bakmamıştım bu konuya.
Senin önerin de çok yerinde bir teknik.

Bak, bir elin nesi var iki elin sesi var durumu oluştu.
Bunca yıl edindiğin tecrübelerini bizlerle daha sık paylaş lütfen.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Bu arada ben bu sistemi uzunca bir süre önce yazıp çizip anlattım.
Bıyık altından gülen bir çok dost oldu canları sağolsun.

Benim anlattığımın hemen hemen aynısının bu sene,
yabancı bir tekne dergisinde yayınlandığını söyledi Burak Doneray kardeşim.

Gurur duymadım desem yalan olur.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 69
Teknede Güvenlik / Güvenli Seyir konu başlığında maddelerden birinde kısaca değinilecek olsa da,
önemine binaen ayrı bir başlık altında incelenmesinin uygun olacağını düşündüğüm için bu konuyu açtım.

Umarım sadece bir bilgi olarak hafızalarımızda kalır ve sifon denen bu olayla denizde karşılaşmayız.


TEKNEDE SİFON NASIL OLUŞUR

Ağır denizlerde seyir esnasında (teknede varsa eğer -  Ki olması gerekir) birden alarm sesi ile sahne açılır
ve aktörler ellerinde yazılı bir metin olmadan olayın durumuna göre yönetimi ele geçiriverir.
Aktörler teknelerimizde normal zamanlarda bizim konforumuz için tekneye konmuş sistemlerdir.

Şimdi sahneye bir göz atalım ve aktörlerimiz bizden habersiz ne halt ederler izleyelim ve.
aktörlerin yönetimi ele geçirmelerini nasıl önleriz konusunda kafa yoralım.


Şemaya bakarsanız < SİFON > olayını daha rahat kavrayacaksınız.

( Kırmızı dikdörtgen içinde ki bidon şeması, olayı daha rahat açıklayabilmek için kafanız karışmasın. )



TEKNEDE SİFON OLUŞMA ŞARTLARININ ŞEMATİK YAPISI




Hani arabaların benzin deposundan benzin çekme olayı vardır ya.
Ya da bir bidondan yakıt ya da su çekme işlemi. 
Şimdilerde bu işlem için el pompaları mevcut.
Eskiden bidonun ya da deponun içine hortumun ucuna daldırırdık depodan daha alt seviyeye eğilerek,
hortumun içinde ki havayı emerek deponun içinde ki yakıt ya da  suyu yere koyduğumuz kabın içine aktarırdık.

Bu işlemin yapılabilmesi için emiş noktası muhakkak depo içinde ki sıvı seviyesinden daha altta olmalıdır.

Buraya kadar mutabık isek, gelelim teknelerimize;
Sifon oluşma durumunu gri su tankı şeması üzerine çizdim ki daha net anlaşılabilsin.

Şimdi  1 nolu kırmızı daire içine aldığım  depoda ki hava firar ucu bir şekilde tıkandıysa
2 nolu kırmızı daire içine aldığım noktada da anti sifon aparatı yoksa

Pis su tankı denize deşarj vanası, tankın içinde ki atıklar açık denizde boşaltmak için açılmış
ve tank boşaltıldıktan sonra kapatılması unutulduysa,
ağır denizlerde yalpaya düşen ya da baş kıç vurmaya başlayan teknenin su hattı bölgesinde oluşan basınçla
3 nolu noktada ki pis su tankı deşarj flanşından gelecek deniz suyu  bir şekilde önce depoyu doldurur,
ardından 1. ve 2. noktalarda ki bahsettiğim nedenlerden dolayı depo giriş deve boynunu geçerek sintinede ki minik gri su tankına,
oradan banyo giderine ya da olay siyah pis su tankında ise, tuvalet taşına doğru yönelir.

Ya da tüm bu anlattıklarımdan farklı olarak tuvaletin denizden su çekme vanasından gelen su bir şekilde tuvalet pompasının
lastik klepesine aşarak kendine bir yol bulabilir ve tuvalet giderinden su gelmeye başlar.
Bir kez devresini tamamlayan su, artık tekne içinde deniz  seviyesi noktasına  kadar akmaya başlar.

Malesef  bileşik kaplar mantığıyla eşitlenince durması gereken su bir türlü durmaz çünkü,
teknenin içine su doldukça tekne daha çok suya gömülmeye başlar,
tekne suya gömüldükçe deniz seviyesi tekne içinde ki su seviyesinden yüksek olduğu için tekne içinde ki su seviyesi tekrar artmaya başlar,
su artar - tekne suya gömülür bu kısır döngü teknenin batmasına kadar devam eder.


Dikkat ettiyseniz şeytan ayrıntılarda gizli. 
Bazen hatalı uygulamalar, bazen yorgunluk ya da dalgınlık nedeniyle unutma,
bazen de;
-Hadi ya, ben usta denizciyim havasına bürünme gafleti.
Tüm şartların bir arada ve aynı anda oluşmasına  neden olabilir.

Teknelerimizin altından su eksilmesin,
altından su eksilmesin de;
 Emme velakin sintineleri de her dem kuru kalsın dileklerimle.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI


TEKNEDE SİFON NASIL OLUŞUR

Ağır denizlerde seyir esnasında (teknede varsa eğer -  Ki olması gerekir) birden alarm sesi ile sahne açılır
ve aktörler ellerinde yazılı bir metin olmadan olayın durumuna göre yönetimi ele geçiriverir.
Aktörler teknelerimizde normal zamanlarda bizim konforumuz için tekneye konmuş sistemlerdir.

Şimdi sahneye bir göz atalım ve aktörlerimiz bizden habersiz ne halt ederler izleyelim ve.
aktörlerin yönetimi ele geçirmelerini nasıl önleriz konusunda kafa yoralım.


Şemaya bakarsanız < SİFON > olayını daha rahat kavrayacaksınız.

( Kırmızı dikdörtgen içinde ki bidon şeması, olayı daha rahat açıklayabilmek için kafanız karışmasın. )



TEKNEDE SİFON OLUŞMA ŞARTLARININ ŞEMATİK YAPISI




Hani arabaların benzin deposundan benzin çekme olayı vardır ya.
Ya da bir bidondan yakıt ya da su çekme işlemi. 
Şimdilerde bu işlem için el pompaları mevcut.
Eskiden bidonun ya da deponun içine hortumun ucuna daldırırdık depodan daha alt seviyeye eğilerek,
hortumun içinde ki havayı emerek deponun içinde ki yakıt ya da  suyu yere koyduğumuz kabın içine aktarırdık.

Bu işlemin yapılabilmesi için emiş noktası muhakkak depo içinde ki sıvı seviyesinden daha altta olmalıdır.

Buraya kadar mutabık isek, gelelim teknelerimize;
Sifon oluşma durumunu gri su tankı şeması üzerine çizdim ki daha net anlaşılabilsin.

Şimdi  1 nolu kırmızı daire içine aldığım  depoda ki hava firar ucu bir şekilde tıkandıysa
2 nolu kırmızı daire içine aldığım noktada da anti sifon aparatı yoksa

Pis su tankı denize deşarj vanası, tankın içinde ki atıklar açık denizde boşaltmak için açılmış
ve tank boşaltıldıktan sonra kapatılması unutulduysa,
ağır denizlerde yalpaya düşen ya da baş kıç vurmaya başlayan teknenin su hattı bölgesinde oluşan basınçla
3 nolu noktada ki pis su tankı deşarj flanşından gelecek deniz suyu  bir şekilde önce depoyu doldurur,
ardından 1. ve 2. noktalarda ki bahsettiğim nedenlerden dolayı depo giriş deve boynunu geçerek sintinede ki minik gri su tankına,
oradan banyo giderine ya da olay siyah pis su tankında ise, tuvalet taşına doğru yönelir.

Ya da tüm bu anlattıklarımdan farklı olarak tuvaletin denizden su çekme vanasından gelen su bir şekilde tuvalet pompasının
lastik klepesine aşarak kendine bir yol bulabilir ve tuvalet giderinden su gelmeye başlar.
Bir kez devresini tamamlayan su, artık tekne içinde deniz  seviyesi noktasına  kadar akmaya başlar.

Malesef  bileşik kaplar mantığıyla eşitlenince durması gereken su bir türlü durmaz çünkü,
teknenin içine su doldukça tekne daha çok suya gömülmeye başlar,
tekne suya gömüldükçe deniz seviyesi tekne içinde ki su seviyesinden yüksek olduğu için tekne içinde ki su seviyesi tekrar artmaya başlar,
su artar - tekne suya gömülür bu kısır döngü teknenin batmasına kadar devam eder.


Dikkat ettiyseniz şeytan ayrıntılarda gizli. 
Bazen hatalı uygulamalar, bazen yorgunluk ya da dalgınlık nedeniyle unutma,
bazen de;
-Hadi ya, ben usta denizciyim havasına bürünme gafleti.
Tüm şartların bir arada ve aynı anda oluşmasına  neden olabilir.

Teknelerimizin altından su eksilmesin,
altından su eksilmesin de;
 Emme velakin sintineleri de her dem kuru kalsın dileklerimle.


Yukarıda ki iletiyi 31 aralık 2016 tarihinde yazmışım.

Sifon olayı önlem alınmazsa çok kötü sonuçlar ortaya çıkaran bir fiziki olay.

Aşağıda yine göz ardı edilen basit gözlemler, ya da es geçilen basit donamlar nedeniyle
oluşabilecek sifon olgusu var.



Ağır denizlerde seyir esnasında, ya da yine ağır dalga kaldıran kuvvetli rüzgarlarda limanda
bağlı iken  sintine pompası çıkışımız su hattına çok yakınsa,
oluşan baş kıç ve ya iskele sancak salınımlarında çıkış firarımız suya girip çıkmaktaysa
sintine boru hattında 1 nolu  noktada  anti sifon boynu yok ise,
ya da pislik nedeniyle anti sifon iş görmez durumundaysa,
yine 2 nolu noktada uygun bir çek valf yok ise,
ya da pislik nedeniyle çek valf açık konumda kalmış ise
teknemiz su almaya başlayabilir.
Bu durumda sintine pompamız otomatik konumda ise alınan suyu boşaltmaya başlar.
sintinede ki su bittiğinde otomatik olarak durur.

İşte bu durumda sifon nedeniyle su tekrar sintine boru sistemi nedeniyle geri gelir,
sintine pompası tekrar çalışır-durur.
Tekrar su gelir, sintine  pompası tekrar çalışır durur.

Taki artık akülerimiz sintine pompasının harcadığı enerjiyi veremez oluncaya kadar bu kısır döngü devam eder.
Akülerin pes dediği anda, maç kaybedilmiş olur.

Bu nedenle bahsettiğim noktalara gerekli donamları eklemek,
donamlar varsa çalışıp çalışmadığını sıklıkla kontrol etmek en öncelikli görevimiz olmalıdır.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 629
Tesadüfün ( açılan konunun ) böylesi...Can Hoca kabusumu yazmış !

Geçen Pazartesi akşamüstü bir kaç ay sonra ilk defa Bodruma tekneye geldik.
Hava 20 dereceye yakın ama sıkı bir lodos var, sağnaklarda 35 knota kadar üflüyor. Tekneyi hafifçe yatırıyor. Elektriği bağladım, suyu doldurdum, haydi biraz da motor çalıştırayım dedim. Yarım saat kadar motoru biraz ileride, biraz tornistanda çalıştırdım. Kapattım ; motor dairesi havalansın diye havuzluk tabanındaki kapağını iyice açtım, içeride kıça doğru 1, kamaraya doğru 3-4  parmak kadar su var. Bu kapağı havalanması için teknede yokken hep 2-3 parmak aralık bırakırım, bu nedenle çok şiddetli yağmurlarda veya tekneyi yıkarken motor bölmesine  su girdiği olmuştur. Önemsemeyip motor bölmesinin çift minik sintine pompalarını çalıştırdım ( omurga suyun iskeleden sancağa, sancaktan iskeleye geçmesine mani olduğundan motor bölmesinde ve sintinede sağlı sollu ikişer pompam var ). Pompalar da tabii suyun tamamını atamıyor, kalan suyu süngerle almak lazım. Bir ara yaparım dedim, motor kapağı hala havalansın diye açık ; ara ara içeri bir göz atıyorum...
Motor bölmesi öne salona doğru, yanlara ve kıça sızdırmaz bir kutu olarak imal edilmişti, bir yakıt, yağ veya bunlarla karışık su sızıntısı olursa tüm sintineye yayılmasın diye düşünülerek , sintineye bir kere yağ veya mazot kokusu sinerse o kokuyu gidermek mümkün değil. 

Bir bir buçuk saat sonra bir daha baktım ki, içeride şanzımanın ve karterin altına kadar su var. Herhalde rengim mora dönmüştür o an ! Pompaları yine çalıştırdım, 6-8 dakika sonra yine tertemiz...10 dakika sonra tekrar suyun yükselmekte olduğunu fark ettim, 20 dakika sonra da yine su şanzımana kadar yükseldi ( Güleceksiniz biliyorum ama giren suyun hızının artmadığından, sabit kaldığından emin olabilmek için üç sefer kronometre tuttum. Aynı hizaya kadar su 30 dakikada doluyor, 8 dakikada da boşalıyordu) .

Allahtan tekne marinada elektriğe bağlı, umarım pompalar su koymaz ! diyerek tekrar çalıştırdım. Hava karardı, makina dairesi içinde suyun geldiği yeri arıyorum. Yeni değişen motor su girişi ve şaft kovan su girişi vana ve borda çıkışları ve salmastradan  başka su girebilecek bir yer yok ki hap kadar makina bölmesinin içinde. Tüm su hortumlarıni kontrol ettim, çatlak yok patlak yok ; kupkurular. Her birinin çifter kelepçesi var, tüm o kelepçeleri var gücümle biraz daha sıktım. Deniz suyu filtresinin her tarafı kuru.  Motorun her tarafını, su pompasını, eşanjörün altını , üstünü, egzost çıkışını yokladım, kupkuru. Motor sifon yapmış değil...

Gece vanaların dibini tamamen silip kurutup bakmak veya bir şey görmek pek olası değil ama ; pompalar suyu tahliye ettiğinde bunların dibinden bir sızıntı filan göremiyorum fener ve motor bölmesinin zayıf ışığında.

Yavaş yavaş paniklemedik değil eşimle. Gece 12'ye doğru marina çalışanlarından bir büyücenek 220 V dalgıç pompa alıp onu da motor bölmesinin içine sallandırdık ama ; o da en az 30 cm su olmalı ki lütfedip çalışsın, boşa basıyor. Ama iş daha da ciddileşirse can kurtarıcı olacak.

Böylece her yarım saatte 8-10 dakika pompa çalıştırarak hiç uyumadan sabahı sabah ettik. Bu arada da gören duyan her kafadan bir ses çıkıyor ; kimi Turgutreis marinaya kadar batmadan gidebilirsen, sabah derhal orda karaya al diyor ; kimi Güllükte kızakla karaya alacak tersane öneriyor, 1.90lık fin salmayla bilmedik bir yerde bilmediğim adamlara tekneyi kızaklatmak düşüncesi ise benim için tam kabus !

Sabah 6:30 cıvarı motorcumuz Rıza Ustaya mesaj çektim, durum acil, uyanır uyanmaz beni ara diye.
Hava biraz aydınlanınca bir taraftan pompaları sürekli açık tutup ememedikleri suyu da sünger ve bezle alarak vanalari ve salmastrayı kurutup, etraflarına kağıt havlular dizdim. Havlular kuru kaldı pompaları durduruncaya kadar, demek ki kaçak bunlardan değil, emin oldum.

Derken Rıza usta aradı. Olayı dinledi  ; yukarıda yazdığım kontrolleri yapmamı söyledi, neticeyi söyleyince o da şaşırdı...10 dakika sonra bir daha aradı,- motor bölmesinde sintine pompalarım olduğunu hatırlamış- ; orda hava nasıl , esiyor mu, marina içinde dalgacıklar var mı, şu pompaların vanalarını bir kapa hele, sonra yine beni ara dedi...

Suyu son bir kez bastım, vanaları kapattim. Su kesildi.  ?0-?

Sifon olayı bundan ötürü batan tekneler olduğunu bilmeme rağmen asla aklıma gelmedi. Bu pompalar 14 senedir orda, böyle bir şey yaşanmadı bir...
Ikincisi pompalardan çıkan hortumların çek valfleri var, hortumlar da su hattının yaklaşık 25 cm altından 1,45- 1,50 m kadar güverte altına kadar yükselip deve boynu yapıp, fileto çizgisi hizasındaki  deşarj vanalarına gidiyor.

Bana sorsanız " Evet, kitabi olarak böyle bir risk var, ama gerçek hayatta bahtsız bedevinin başına bile gelmez..." derdim. Aynıyla vaki oldu !

Şimdi yapılacak iş hortumlara nefeslik ilave etmek ve çek valfleri söküp kontrol etmek veya değiştirmek.

Merak ettiğim ; biz kazara tekneye gitmemiş olsaydık ne olacağı...
Sifon olayına tam yandan bindiren sert rüzgar ve kaldırdığı dalga sebep olduysa Pazartesi günü tekneye gitmeseydik o gece durduğu yerde batardı.
Ya da motoru çalıştirip tekneyi bir de ileri / geri verip pontona çarpıp geri gelen sularla sifonu ben yarattım, tekneyi huzur içinde bıraksam bir şey olmayacaktı ?

Ammaa...Iyi ders oldu ha !  :o




  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Uyutmazsınız adamı.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 3573
Bir şeyi anlamadım ya da gözden kaçırdım.. Çıkışlar su hattının altında mı ki?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Aali bey geçmiş olsun.
Sizin başınıza gelen olayda sintine çıkış sisteminizde ki vanalar size o an için yardımcı olmuş.
Ancak sintine çıkış sistemine vana konmamalı.

Nasıl ki tekneyi limanda,marinada, barınakta, alargada bırakıp çıktığımızda
tüm elektrik devrelerini kapatsak ta sintine otomatiği açık bırakılır ( Ki bu bir zorunluluktur),
sintine çıkış boru sistemine konacak vana sistemi,
bu hayati öneme sahip sintine pompa otomatiği sistemine devre dışı bırakır.

Bir şekilde bakım yaparken, ya da işi bilmeyen birine;
-Hayatım-Kanka-Oğlum-Kızım-Adaş-canım,
ben havuzluğu neta ediyorum sen vanaları kapatırmısın
seslenişi ile bu vanalar da kapatılabilir.

İşte bu vanalar kapanır sa otomatik sintine pompa sistemin olması hiç bir işe yaramaz.
Sizi tenzih ederim muhakkak ki son kontrolleri yapıyorsunuzdur,
ama bu hat üzerinde vana olmaz, olmamalı.

Sintine çıkış boru hattına sintineden hemen sonra bir adet çek valf,
bir adet anti sifon boynu konarak boru direk flanşa bağlanmalıdır.
Bordo çıkış flanşı da mümkün olduğu kadar deniz seviyesinden üstte monte edilmelidir.



Şekilde görüldüğü gibi yani

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

O

Oktay Eryılmaz

Günaydın herkese
Can hocam
Bu Bilgi için çok ama çok teşekkür ettikten sonra...
Bu duruma gelmemesi için ne yapmalıyız.
Hangi vanalar açık olacak hangi vanalar kapalı ben karıştırdım.
Eğer mümkünse benim acemi check listim var bu konudaki maddeleri eklemek isterim
Bu arada Bülent’in “uyutmazsınız adamı” esprisini ayın esprisine aday gösteriyorum.
Selamlar
  • IP logged

 
Yukarı git