Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bir Admiralti çapa hikayesi..

n

nuri_kongur

Bir Admiralti çapa hikayesi..
#75: 25 Eylül 2017, 04:00:14
Zincirin 8 lik veya 6 lık olmasında ,ırgatın teknik özelliklerini ve yapılmış olduğu maddenin , krom veya demir, kopmadan taşıma kapasitesini bir kenara koyarsak , nedir?
Sereceğimiz zincirin kendi ağırlığı demirin ağırlığına yapacağı katkı değil mi?



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2017, 04:04:48 Gönderen: Nuri Kongur »

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#76: 25 Eylül 2017, 06:07:47
Burak, senin söylediğin modern diye tabir edebileceğimiz çapalar için geçerli. Ağırlık her durumda önemli. Senin dediğin gibi olsa admiraltinin hiç tutmaması gerekir.

Şimdi size soru ? 15 kg demir ve hadi diyelim ki 50 kg demir beş ton tekneyi nasıl tutar?

Bunun matemetiği nedir? Bende biraz Barut hocalık yapayım. Bunun için beş ton ağırlığı olan teknenin örnek 30 knot rüzgarda ürettiği çekme kuvvetini hesap etmek gerekir.

Bu kuvvetin , bir demiri örnek veriyorum 5 m sürüklemesi için gereken kuvvet ne kadardır. ? Burada teknenin rüzgar tutan alanı da önemli tabi.

Çok formüller ile kafa karıştırmayalım ancak, ağırlık başka bir şey, o ağırlığı oradan kadırmak için gereken kuvvet ayrı bir şey. 15 kg demir ve zincir, böylece 5000 kg ağırlığındaki çapayı tutabiliyor.

Ancak bence demir taramasından daha büyük sorun, 10 m derinliklerde atılan demirde , zincir çok daha fazla kavisleniyor. Ani sağnaklarda bu kavis, esnemeye neden oluyor ve tekne 2 m den fazla kayabiliyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#77: 25 Eylül 2017, 08:36:20
Arkadaşlar konumuzla alakasız ama konuya en yakın olduğu için buradan sormak istedim.

Teknemde 16 kğ Lewmar Delta çapa var,ama çapayı toplarken çapa yuvasına ters giriyor ya elimle yada fırça sapı ile  düzeltip çapa yuvasına takıyorum,bu iş beni sinir ediyor,zincir 6 mm krom,fırdöndü krom.
Çapa yuvasına yaklaştığında indir kaldır yapsam,ne yaparsam yapayım yuvaya ters giriyor.
Ben nerede hata yapıyorum,bu ters dönme işi nasıl düzeltilir?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2017, 08:38:46 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#78: 25 Eylül 2017, 08:45:54
Burak Reis Fuarda İstanbul'da olabilirseniz hem misafirimiz olursunuz hem de zincir işini çözeriz.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#79: 25 Eylül 2017, 08:57:41
Arkadaşlar konumuzla alakasız ama konuya en yakın olduğu için buradan sormak istedim.

Teknemde 16 kğ Lewmar Delta çapa var,ama çapayı toplarken çapa yuvasına ters giriyor ya elimle yada fırça sapı ile  düzeltip çapa yuvasına takıyorum,bu iş beni sinir ediyor,zincir 6 mm krom,fırdöndü krom.
Çapa yuvasına yaklaştığında indir kaldır yapsam,ne yaparsam yapayım yuvaya ters giriyor.
Ben nerede hata yapıyorum,bu ters dönme işi nasıl düzeltilir?

Ultra'nın nefis bir fırdöndüsü var.
Krom ve haliyle ucuz değil. Ama performans %100
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 232
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#80: 25 Eylül 2017, 09:08:30
Arkadaşlar konumuzla alakasız ama konuya en yakın olduğu için buradan sormak istedim.

Teknemde 16 kğ Lewmar Delta çapa var,ama çapayı toplarken çapa yuvasına ters giriyor ya elimle yada fırça sapı ile  düzeltip çapa yuvasına takıyorum,bu iş beni sinir ediyor,zincir 6 mm krom,fırdöndü krom.
Çapa yuvasına yaklaştığında indir kaldır yapsam,ne yaparsam yapayım yuvaya ters giriyor.
Ben nerede hata yapıyorum,bu ters dönme işi nasıl düzeltilir?
Çipa konektörü olarak satılan bir ürün. Ortası eğik yapılmış. Aldığımdan beri demir ters gelmedi


BALIM SY
  • IP logged
BALIM SY

B

Burak Doneray

Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#81: 25 Eylül 2017, 09:22:35
Burak, senin söylediğin modern diye tabir edebileceğimiz çapalar için geçerli. Ağırlık her durumda önemli. Senin dediğin gibi olsa admiraltinin hiç tutmaması gerekir

Evet Ersin bir tek Admiralty için geçerli değil haklısın.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#82: 25 Eylül 2017, 09:23:28
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Mehmet Reisim.
Ultra çok pahalı onu denemedim.

Murat Reisim.
Nasıl bir ürün,fotoğrafı filan var mı,googleden ne diye aramalıyım.

bendeki fırdöndü linkini verdiğim ürün
http://www.denizdukkani.com/cipa-konnektoru-paslanmaz-celik-/-tip-3

  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#83: 25 Eylül 2017, 09:43:49
Paslabmaz çelik paslanmaz değildir, zor paslanır ama paslanır. Paslanmaz çeliğe adını veren çelik içindeki kromdur. Krom oksitlendiğinde sert bir tabaka oluşturur ve bu tabaka oksijenin ve diğer kimyasalların aşağılara inmesini engeller. Bu nedenle paslanmaz çelik parlak ve düzgün yüzeyli yapılır. Bir çapa ise aşağıda kayalara kuma sürtünür ve çizilir. Bu yüzeydeki krom paslanıp yüzeyi koruyoncaya kadar malzeme aşınır. Kaybın çok önemli olmayacağına inanıyorum. Salmada ise paslanmaz çelik saplamalar, bu bölgeye su girmeyeceği inancı le takılır ama deniz suyu bir şekilde buralara girer. Çatlak korozyonu denilen korozyon metal ile temas eden deniz suyu ile oluşur ve saplamayı ciddi anlamda inceltir.

Paslanmaz çelik üzerinde krom oksit yokken aktif varken pasif kabul edilir ama her iki halde de galvanik seride çeliğin altındadır. Galvaniz ise oldukça yukarıdadır. Yani paslanmaz ile galvaniz malzemeyi birbirine bağlayıp suya soktuğunuzda önce galvaniz eriyecek ve yok olacaktır daha sonra ise sıra çeliğe gelecektir. Galvaniz zincirin yüzeyi paslanmaz çapaya göre küçük olduğundan kaybedilen galvaniz göreceli olarak çok olur ve zincirin önce galvanizi sonra da çeliği gider. Paslanmaz zincir ucunda galvaniz çapada ise durum tam tersidir. Çapa yüzeyi çok geniş olduğundan tüm yüzeyden kaybolacak galvaniz daha azdır, sonunda galvaniz gider ama çok uzun süre alır.  Zinciri veya kilidi teflon veya benzeri izolasyon malzemesi ile kaplamak teoride işe yararsa da pratikte ikisi arasında ciddi sürtünme olduüundan bu tür kaplamalar çok çabuk dökülür ve galvanik korozyon kaçınılmaz olur. Bu işin tek çaresi, bir kaç senede bir paslanmış birkaç zincir halkasını lkesip demire yeniden bağlamak gibi görünüyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 232
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#84: 25 Eylül 2017, 09:51:28
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Mehmet Reisim.
Ultra çok pahalı onu denemedim.

Murat Reisim.
Nasıl bir ürün,fotoğrafı filan var mı,googleden ne diye aramalıyım.

bendeki fırdöndü linkini verdiğim ürün
http://www.denizdukkani.com/cipa-konnektoru-paslanmaz-celik-/-tip-3
http://www.denizdukkani.com/cipa-konnektoru-paslanmaz-celik-/-tip-1


BALIM SY
  • IP logged
BALIM SY

  • *
  • İleti: 989
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#85: 25 Eylül 2017, 10:01:13
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Mehmet Reisim.
Ultra çok pahalı onu denemedim.

Murat Reisim.
Nasıl bir ürün,fotoğrafı filan var mı,googleden ne diye aramalıyım.

bendeki fırdöndü linkini verdiğim ürün
http://www.denizdukkani.com/cipa-konnektoru-paslanmaz-celik-/-tip-3
http://www.denizdukkani.com/cipa-konnektoru-paslanmaz-celik-/-tip-1


BALIM SY
Murat Reisim.teşekkür ederim. hemen bir tane sipariş vereyim..
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 1466
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#86: 25 Eylül 2017, 10:14:04
Krom zincirin ucunda galvaniz çapa dert değil ama tersi zincir açısından çok tehlikeli.

galvaniz zincir + ultra çapa kombinasyonunda iki kere çok ciddi korozyon olmuş, kopmak üzere zincir baklası yakaladım.
Birini teknede dandik bir el testeresi ile kesip kısalttım, diğerini el incesi ile sağlamlaştırıp geçici çözdüm.

veya aynı şekilde yığılmayı önlemek için galvaniz zincire krom ek yapmak oldukça riskli.

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#87: 25 Eylül 2017, 10:46:47
Hepsini galvaniz yap kurtul... Ben bu zincir ve çapayı , paslanmaz fırdöndü ile bağladımdı.. Dur bakalım zincir tarafında bir değişiklik var mı? kontrol etmeli.. İyice hassaslaştım bu çapa işinde.

Bir de çapariz vermeyecek şekilde atılabilirse çapa dubası çok faydalıymış. Çapa dubam olsaydı şimdi çapamı kaybetmemiş olacaktım.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#88: 25 Eylül 2017, 10:53:40
Hepsini galvaniz yap kurtul... Ben bu zincir ve çapayı , paslanmaz fırdöndü ile bağladımdı.. Dur bakalım zincir tarafında bir değişiklik var mı? kontrol etmeli.. İyice hassaslaştım bu çapa işinde.

Bir de çapariz vermeyecek şekilde atılabilirse çapa dubası çok faydalıymış. Çapa dubam olsaydı şimdi çapamı kaybetmemiş olacaktım.

Güzel abicim yazıyoruz aluminyum çapa diye ırgatın yok gidiyorsun alabileceğin en ağır çapaya bakıyorsun al bir aluminyum spade yada fortress bel fıtığı ameliyatından pahalıya gelmez.
  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#89: 25 Eylül 2017, 11:08:53
Hepsini galvaniz yap kurtul... Ben bu zincir ve çapayı , paslanmaz fırdöndü ile bağladımdı.. Dur bakalım zincir tarafında bir değişiklik var mı? kontrol etmeli.. İyice hassaslaştım bu çapa işinde.

Bir de çapariz vermeyecek şekilde atılabilirse çapa dubası çok faydalıymış. Çapa dubam olsaydı şimdi çapamı kaybetmemiş olacaktım.

Çapalarla ilgili videolarda, çapaya kısa (1-2 metre kadar) yüzen halat bağlı.
Sorun çıktığında çapa daha rahat görünüyor ve kurtarılabiliyor
  • IP logged

 
Yukarı git