Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Amorti Kekova...

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Amorti Kekova...
#15: 05 Eylül 2017, 14:55:51
Ama bi Karalos'a uğramadan Kekova turu saylanmaz! :)

öZgür (mobil)
Bayram zamanı yemezler Özgürcüm. Sıçak candır :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Amorti Kekova...
#16: 05 Eylül 2017, 17:20:48
Keyifle okudum..
Kekova yöresine en son 6-7 sene önce gitmişim.. Özlediğimi farkettim..

eline diline sağlık Hakan Reisim..

Selametle..

Not: Yeri değil ama Kaş limanda batan tekne noldu? çıkarıldı mı?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Amorti Kekova...
#17: 05 Eylül 2017, 17:25:02
Keyifle okudum..
Kekova yöresine en son 6-7 sene önce gitmişim.. Özlediğimi farkettim..

eline diline sağlık Hakan Reisim..

Selametle..

Not: Yeri değil ama Kaş limanda batan tekne noldu? çıkarıldı mı?
Çıkartıldı diyeceğim, dilim varmıyor. Anlatacağım, içim kaldırmıyor. Yüzyılın fiyaskosuydu diyeyim. Kepçeyle karadan parçalayarak çıkarttılar sözümona. Aşağısı bildiğin hurdalık hala.
Yengeç'in altı böyle hala...

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Amorti Kekova...
#18: 05 Eylül 2017, 20:26:37
Sabah 05:30'da kalktım, ı ıhh, daha olmamış. Hala karanlık. Yarım saat daha uyumaya karar verdim. 06:00'da Nur'un uzattığı ilaç gibi bir bardak çayla fırladım yattığım yerden. Çayın ardından son kontroller; yağ, su, mazot ve kaplinler. Bu kaplinler kabusum oldu artık. Her iki, ikibuçuk saatlik çalışmadan sonra sıkmam gerekiyor. Manevra yapmadıysam daha da uzun gidiyor ama bildiğin saatli bomba. Pendik'te kaplin kestiğinde baştan kara kayalara girmiştik. Sürekli o geliyor gözümün önüne. Dönünce ilk iş şu motoru tekrar "line"a almalıyım.

Saat tam 06:30'da aldık demiri, ağır ağır ilerlemeye başladık Kaş rotasında.



Tatlı bir esinti var. Önceki gece Kekovalı tur teknesi sahibi bir arkadaşımla konuştuk, önceki gün Kaş'tan gelirken Çoban burnunda 4-4,5 metre ölü dalga gördüğünü anlattı. Kalmamıştır dedim ama yine de bir yandan merak içerisinde çıktım açık denize. Akar boğazına doğru 1200 devir, 6,5 knot hızla başladık seyre. Deniz makul, keyifler yerinde.

Boğaza yaklaştıkça ölü dalga da başladı kendini göstermeye. Çukurda 2 metre civarında dalga yüksekliği görüyorum. Ama araları açık olunca gayet keyifli, çıkıyoruz, iniyoruz. Derken makina dairesinden bir ses gelmeye başladı. Çevremdekiler bilir, Yengeç geleli beri repertuarımda olmayan seslere karşı inanılmaz bir hassasiyetim var :)

Hemen indim aşağı ve açtım makine dairesinin kapısını. İlk bakışta basit bir sorun, krank kasnağını iskele taraftaki alternatöre bağlayan iki kayıştan biri kaput olmuş. Bir şekilde berelenmiş ve ses ondan geliyor. Derken don lastiğine dönen kayış yerinden attı. Kesip almakla, bırakıp çıkmak arasında kararsız kaldım. Kayışı öne kaydırıp, diğerine engel olmamasını sağladım ve hemen yukarı çıktım. Gözüm göstergelerde. Henüz her şey yolunda görünüyor ama tabi ki durumun değişmesinden yana endişeliyim. Nitekim bir iki dakika içinde hararetin 80 dereceye yükseldiğini gördüm ve hemen Nur ve Hasan'a direktifler yağdırarak motoru stop edip aşağı indim. Onlara pozisyonumuzun değişebileceğini, dalga yüksekliğini düşününce kendilerini sağlama almalarını ve bir şeyler devrilse dahi, tehlikeli bir şey olmadıkça müdahale etmemelerini söyledim. Büyükçekmece önlerinde motorsuz kaldığımda yaşadıklarım her daim o kadar canlı ki, teknenin girebileceği her pozisyonu ön görebiliyorum. Tek şansım var, rüzgar yok. Dolayısıyla baş-kıç yaparak uzunca bir süre idare edebilieceğiz.

Motor kapağını tekrar açtığımda diğer kayışında yerinden çıkmış olduğunu gördüm ki sürpriz olmadı. Bu arada sorunun kaynağı da kendini gösterdi motor durunca. Krank kasnağının iç kanalının kenarında bir parça kırık var ve o kırık kayışı yemiş. Devir daim devre dışıydı. Önce su koyveren kayışı keserek çıkartıp attım. Sonra diğer kayışı kontrol ettim, bayağı bir ısınmış ama hala iş görür. Yedek kayışla zaman kaybetmemeye karar verdim. Asıl sorun bu aşamadan sonra başladı. Kayışı oturtacağım ama lanet olası alternatör ne kadar gevşetsem de yeteri kadar esnemiyor. Sonra hatırladım ki, sonradan yapılan bu ayak üzerinde alternatör motora dayandığı için daha fazla esneyemiyordu. Bir de sıcak ki lanet olası, neredeyse ellenmiyor. Bol küfürle geçen 10 dakikalık uğraşın sonunda kayışı iki kallavi tornavida ile kastırarak yerine geçirebildim. Bir yandan da pozisyonumuzu kolluyorum ama dediğim gibi, rüzgar olmayınca tekne dalgaya dik pozisyonunu korumaya devam ediyor.

Hızlıca yukarı çıktım, bastım marşa, alternatör şarj ışıkları ilk oluru verdi. İndim tekrar aşağı, evet, her şey olması gerektiği gibi. Tek kayış iş görüyor. Hemen makineye yol verip Haydar the otopilota bıraktım dümeni. Alet edevatı olduğu gibi bırakıp ne olur, ne olmaz diyerek yedek kayışları da çıkarttım.

Yarım saate yaklaşan duraklamanın ardından Akar boğazına yaklaşık yarım mil mesafede 1200 devir 6,5 knot hızla döndük seyre...

Akar boğazından içeri Üzümlü koyuna girip sonra direkt Uluburun'a dümen tutarak devam ettik yola. Üzümlü'ye girdikten sonra dalga boyu makul mantıklı seviyelere de inince keyifler tekrar yerine geldi tabi. Çoban burnu da benzer koşullarda geride kalırken artık evdeydik. Kepez burnunu dönünce liman.

09:30'da küheylan sustu. Evdeyiz.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

S

Serdar Çırak

Ynt: Amorti Kekova...
#19: 05 Eylül 2017, 21:00:32
Kazara denk gelip senin tekneye binsem kalp krizi geçirebilirim..:)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Amorti Kekova...
#20: 05 Eylül 2017, 21:12:53
O zaman bir de Tayo Mar' a gelmelisin. Demek kalp krizi bile geçiremeden hık diye gidivericen,..  :)

  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Amorti Kekova...
#21: 05 Eylül 2017, 21:21:48
Kazara denk gelip senin tekneye binsem kalp krizi geçirebilirim..:)

Yok ya, rahat ol. Yengeç alemin en iyi eğitim teknesi :) En büyük özelliği de bir şekilde evine döner :)
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Amorti Kekova...
#22: 05 Eylül 2017, 21:23:09
Iste o şekil sorun zaten.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Amorti Kekova...
#23: 05 Eylül 2017, 21:27:32
Aslında Tiryaki ye katılmmamak elde değil. Sadece şu dalga boyları avcı hikayesine döndü biraz. Efendim 4- 4,5 m. Dalga demek iki katlı bir ev yüksekliği demek.

Bu kadar dalgayı 30 hadi bilemedin 40 knot hava kaldıramaz. Bizi korkutmaya başlayan dalga boyu 0,5 metreden başlıyor. İki metre dalga , görüp görebileceğimiz en yüksek dalga egede eğer bir fırtınadan bahsedilmiyorsa.

Deiğim gibi, 4,5 m. Dalga yengeci bile tumba eder. Guletçi arkadaş sanki abartmış gibi biraz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Amorti Kekova...
#24: 05 Eylül 2017, 21:38:55
Aslında Tiryaki ye katılmmamak elde değil. Sadece şu dalga boyları avcı hikayesine döndü biraz. Efendim 4- 4,5 m. Dalga demek iki katlı bir ev yüksekliği demek.

Bu kadar dalgayı 30 hadi bilemedin 40 knot hava kaldıramaz. Bizi korkutmaya başlayan dalga boyu 0,5 metreden başlıyor. İki metre dalga , görüp görebileceğimiz en yüksek dalga egede eğer bir fırtınadan bahsedilmiyorsa.

Deiğim gibi, 4,5 m. Dalga yengeci bile tumba eder. Guletçi arkadaş sanki abartmış gibi biraz.

Ersincim, bu konu başlı başına bir tarışma konusu. Ama şundan emin olabilirsin, Karadeniz'de 10 metre dalga yüksekliği de gördüm ve ayırt edebiliyorum. Bence asıl önemli ve gözden kaçan nokta şu; nereden kopup geliyor o dalga?

10 Şubat 2015'te Kaş'ta yaşanan faciayı belki hatırlarsınız. Rüzgar yoktu ama dalgalar yıktı ortalığı.

Rüzgarla açıklarsak, bu coğrafyada yüzlerce mil katedebilen rüzgarlar ciddi dalga kaldırabiliyorlar. Hele ki bir de 4000 metre derinliklerin söz konusu olduğunu hatırlarsan 4-4,5 metre dalganın buralarda avcı hikayesi olmadığını sen de anlayabilirsin :)

Son olarak, 4,5 metre dalga bir tırhandili, hele ki Yengeç boyutlarında bir tırhandili kırılmadığı sürece tumba etmez.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Amorti Kekova...
#25: 05 Eylül 2017, 21:43:27
Aslında Tiryaki ye katılmmamak elde değil. Sadece şu dalga boyları avcı hikayesine döndü biraz. Efendim 4- 4,5 m. Dalga demek iki katlı bir ev yüksekliği demek.

Bu kadar dalgayı 30 hadi bilemedin 40 knot hava kaldıramaz. Bizi korkutmaya başlayan dalga boyu 0,5 metreden başlıyor. İki metre dalga , görüp görebileceğimiz en yüksek dalga egede eğer bir fırtınadan bahsedilmiyorsa.

Deiğim gibi, 4,5 m. Dalga yengeci bile tumba eder. Guletçi arkadaş sanki abartmış gibi biraz.

Karadeniz ve Akdeniz de oluyor bazen.
Ankara feribotunda sözleşmeli müzisyen olarak çalışan bir abim ,  Karadeniz seferinde fırtınaya yakalandıklarını anlattı , dalgalar en üst kattaki restorantın pencerelerine vuruyormuş ya da koca gemi o dalgaları yiyerek yatıp kalkıyormuş..
Abimiz gemi Samsun a varınca gemiden atlamış karaya ve bir daha da binmemiş.
 :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Amorti Kekova...
#26: 05 Eylül 2017, 21:45:00
Aslında Tiryaki ye katılmmamak elde değil. Sadece şu dalga boyları avcı hikayesine döndü biraz. Efendim 4- 4,5 m. Dalga demek iki katlı bir ev yüksekliği demek.

Bu kadar dalgayı 30 hadi bilemedin 40 knot hava kaldıramaz. Bizi korkutmaya başlayan dalga boyu 0,5 metreden başlıyor. İki metre dalga , görüp görebileceğimiz en yüksek dalga egede eğer bir fırtınadan bahsedilmiyorsa.

Deiğim gibi, 4,5 m. Dalga yengeci bile tumba eder. Guletçi arkadaş sanki abartmış gibi biraz.

Karadeniz ve Akdeniz de oluyor bazen.
Ankara feribotunda sözleşmeli müzisyen olarak çalışan bir abim ,  Karadeniz seferinde fırtınaya yakalandıklarını anlattı , dalgalar en üst kattaki restorantın pencerelerine vuruyormuş ya da koca gemi o dalgaları yiyerek yatıp kalkıyormuş..
Abimiz gemi Samsun a varınca gemiden atlamış karaya ve bir daha da binmemiş.
 :)

Tam da aynı gemide, Ekim ayında iki kez denk geldim. Oldum olası sevmem Karadeniz'i. Koskoca Ankara feribotu piyade gibi yalpalıyordu.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Amorti Kekova...
#27: 05 Eylül 2017, 22:38:31

Ersincim, bu konu başlı başına bir tarışma konusu. Ama şundan emin olabilirsin, Karadeniz'de 10 metre dalga yüksekliği de gördüm ve ayırt edebiliyorum. Bence asıl önemli ve gözden kaçan nokta şu; nereden kopup geliyor o dalga?


Bahsettiğiniz böyle şeyler midir?

  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Amorti Kekova...
#28: 05 Eylül 2017, 22:39:45
Gezi yazısını merak ve keyifle okudum, anlatım şeklini özlemişim, daha çok gez inşallah.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Amorti Kekova...
#29: 05 Eylül 2017, 22:45:50

Ersincim, bu konu başlı başına bir tarışma konusu. Ama şundan emin olabilirsin, Karadeniz'de 10 metre dalga yüksekliği de gördüm ve ayırt edebiliyorum. Bence asıl önemli ve gözden kaçan nokta şu; nereden kopup geliyor o dalga?


Bahsettiğiniz böyle şeyler midir?



Kefken açıklarında yakalanmıştık ilk seferinde ve inan bu fotoğraftakinden çok daha beterdi. Feribotta herkes bir yerlere tutunmuş kusuyordu desem abartmış olmam sanırım. 87 ya da 88'in Ekim ayıydı...
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

 
Yukarı git