Şimdi bu konuya neden girdim biraz detay vereyim:
Bu bayram tatilimde motorda bir sorum yaşadık.
Volvo, dizel gibi basit bir motoru nasıl daha komplike hale getiririm diye düşünüp, kontrol için (start, stop, alarmlar vb) bir beyin koymuş.
Ben de bu bir ıslanma neticesinde arızalanmıştı. Değişti. Bir daha bozuldu. Garantiden bir daha değişti. Servis de pek sorgulamadı, çünkü özellikle bir dönem bu beyinler imalat hatası sebebi ile bayağı sorun çıkarmışlar. Global forumlarda bayağı yazılar var bu konuda.
Ama en son bu tatilde, son değişimden sadece 3 ay sonra bir daha bozulunca bu sefer yetkili servis dedi ki: "bu sefer taktığımız beyin yeni üretimdi. Bozulmaması lazım. Üstelik bu kadar kısa sürede bu kadar ,ok bozulması normal değil. Ben elektriçimle geleceğim, nedenine bakalım". Dedim hayhay. Çünkü ben de beni her an yolda bırakabilecek bir motorla dolaşmak istemem.
Neyse geldiler baktılar ve beyne giden kabloların, bı su meselesi sebebi ile oksitlendiğini, iletkenliğini kaybettiğini, bu nedenle çok akım çektiğini ve bunun da aşırı yük sonucu arızaya sebep olduğunu söylediler. Kablolar gerçekten pek iyi durmuyordu.
Şimdi bu moturun bu sene ikinci ciddi arızası. İlki eşanjör korozyonu sebebi ile olmuştu. Artık 10 yaşında.
Neyse, bu arızalı beyin, kabloların yenilenmesi, keza benzer sebepten etkilenen marj motoru ve alternatörün de bakımı vb derken bana yetkili servis ciddi bir fatura çıkardı.
Şimdi bir yandan da bu 30 HP motor bana küçük geliyor. Düz denizde sorun yok ancak baş kıç havada hız yarıya düşüyor.
Ben de acaba, bu vesile ile motoru yenileyip, gücünü de arttırsam mı diye düşündüm. Yetkili servisten de cazip bir teklif aldım. Benim mevcut motoru alıp, ciddi bir indirimle yeni bir 40 ya da 50 HP motor teklifi verdi.
Avantaj: Motor sıfırlanmış olacak ve en az 2 yıl garantide olacak. Mevcut motorun yaşı gereği çıkaracağı ufak -büyük problemlerden sakınılmış olacak.
Dezavantaj: cebimden para çıkacak.
Şimdi bu denklemde gidip geliyorum. Araştıryorum.