Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: bir kalıbın ardından..

  • *
  • İleti: 3573
bir kalıbın ardından..
OP: 30 Aralık 2016, 00:14:55
Bu akşam zello da dingi yapımı ile ilgili Atkin planlarından bahsediyorduk. Ben Mustafa abi ve Kabaali bir dingi yapalım istiyoruz. Atkin 'in Handy endy planını uygun bulduk..

Bununla ilgili aAmerika dan planları istemek ile ilgili konuşuyorduk ki araya Alp Hoca girdi. Tekne yapılacak diyince büyük bir şey yapılacak sanmış.

Meğerse Aliğa da, bu işlere meraklı birisi , Söküm yapılan bir Norveç teknesinden bir kayık bulmuş.. Ben de aynısını sandım ama filika değilmiş. anlatılana göre omurga salmalı başı kıçı bir tekneymiş. Bunu alan yaşlı deniz sever dostumuz bu teknenin kalıbını çıkartmış. amacı hoşuna giden bu kalıptan bir iki tekne yapmakmış. Ancak Mayıs ayında ne yazık ki tekneyi yapamadan vefat etmiş.

Teknenin boyu 9.40 cm. imiş. Ortağı koca kalıbı önce dükkanın önüne çıkarmış , bakmış çok yer kaplıyor , satmaya karar vermiş.
Bu süreçten haberi olan Alp hocm da konuyu zello dan bana bildirdi. Ona da Seferihisar da bir arkadaşı söylemiş. Bana telefonunu verdi. söz konusu kişiyi aradım. Uzun uzun konuştuk.

Kendisi vefat eden bu deniz dostunu çok severmiş. akşam saat 21 sularında oldu bu muhabbetler. Meğer Aliağa sanayi sitesinde yan komşusuymuş. Benim ısrarım sonucu o saatte vefat eden deniz dostunun ortağını arayacağını söyledi.

Başladım heyecan ile beklemeye .. Nasıl bir tekneydi.. ? Kimin teknesiydi v.s. Sonra birden telefon çaldı. Alp abinin ismini verdiği kişi idi arayan.

Ortağı aramış.. adamlar bir işe yaramaz diye bunu Aliağa köylerinden birinde tekne yapan birine satmışlar.. rica ettim, bu sefer kime satıldığını bulduk o saatte..

Dostumuz o imalathaneyi biliyormuş. Hafta içinde  benim için gidip bakacak. Bu arada zello da Hüseyin abi konuşmaları duymuş. Malum kendisi kontrol mühendisi. Çok gezer. Bu kalıbı gördüğünü düşünüyor. O da sağolsın yeri belli olursa gidip bakacak..

Anlayacağınız double ender , full keel 9,40 bir fiber tekne kalıbının peşine düştük dostlar..Bakalım nasıl bir tekne çıkacak..

Vefat eden bu deniz sever dostun adı Ender Özer, Aliağa gemi sökümcüleri derneği başkanlığını da yapmış. Belki tanıyan vardır.

Anlayacağınız gizemli bir teknenin kalıbının peşine düştük dostlar.. Başkaca bir macera başlıyor yani..



  • IP logged

e

erdal duran

Ynt: bir kalıbın ardından..
#1: 30 Aralık 2016, 00:34:50
Hayırlısıyla bekliyoruz. 9.40m dinghiye göre epey büyük bir boy. Üstelik fiber ve full keel olunca bende bir merak uyandı. Bu boy fiber teknelerin kalıpları ve üretimi  kapsamlı bir işlik gerektirir. Acaba diyorum,bu maceranın sonu yeni bir yerli fiber tekne üretimine mi çıkacak?
  • IP logged

C

Cengo

Ynt: bir kalıbın ardından..
#2: 30 Aralık 2016, 00:37:44
Dingi, Tayo-Mar'dan buyuk 😀
  • IP logged

S

Servet

Ynt: bir kalıbın ardından..
#3: 30 Aralık 2016, 10:53:34
Eski tip acık filikaların cogunun başı,kıcı bir..(aliaga gemi sökumde 2 gun dolaşmıs biri olarak söyluyorum)
kapalı filikalar karpuz kıc oluyor,yeni nesil insa edilen filikalar ayna kıc genelde, ama onlar daha duşmemiş aliagaya..
İstanbuldan alıcı var dendiginde fahiş fiyat isterler o kalıba :)..
Birde amatör bilgiler o boyda tekne yapmak icin yetersiz kalır,pro teknik eleman,ekipman,atölye alt yapısı ister..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: bir kalıbın ardından..
#4: 30 Aralık 2016, 13:03:07
Hele bir bigiler bir araya toplaşsın. Resim neyin ortaya çıksın....
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: bir kalıbın ardından..
#5: 30 Aralık 2016, 18:45:45
Konuştuğum arkadaş o imalathaneyi biliyormuş. Yeni yılın ilk haftası gidip bakacak. İstanbullu görüntüsü vermeyeceğiz yani.. :)

Hikayesi ilginç geldi bana.. Cem Gür'ün dediği gibi bi gelsin bakalım resimler neymiş değilmiş belli olacak.
  • IP logged

e

erdal duran

Ynt: bir kalıbın ardından..
#6: 30 Aralık 2016, 20:08:22
Aynısı mı bilmiyorum ama Kalkan'da böyle bir filikadan tur teknesi yaptılar. Omurga salma yoktu. Yarın resmini çekip buraya yükleyebilirim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: bir kalıbın ardından..
#7: 30 Aralık 2016, 21:24:22
Seviniriz efendim..
  • IP logged

e

erdal duran

Ynt: bir kalıbın ardından..
#8: 31 Aralık 2016, 14:28:29
Merhaba REİSler ve saygıdeğer KOCA REİS :), bugün bahsettiğim filikadan bozma ucubenin fotolarını çektim. İnternetten orijinal resimleriyle birlikte ekliyorum. Teknenin dümen palası ilginç. Pervane çevresindeki silindirle birlikte dönüyor. Böylece pervanenin ittiği su yönlendirilerek daha iyi manevra yapması sağlanıyor, bir tür ilkel azipot gibi. Aynı zamanda kısmen pervanenin de dış etkilerden korunması sağlanıyor.
Fotolarrı sildim.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2016, 14:31:26 Gönderen: Erdal Duran »

e

erdal duran

Ynt: bir kalıbın ardından..
#9: 31 Aralık 2016, 14:30:30
sildim.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2016, 14:32:08 Gönderen: Erdal Duran »

e

erdal duran

Ynt: bir kalıbın ardından..
#10: 31 Aralık 2016, 14:35:43
Fotoları ekleyemedim,akşama tekrar deneyeceğim. Mutlu yıllar dilerim..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: bir kalıbın ardından..
#11: 31 Aralık 2016, 15:55:41
Bak merak ettim şimdi...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: bir kalıbın ardından..
#12: 31 Aralık 2016, 16:02:35
Merhaba REİSler ve saygıdeğer KOCA REİS :), bugün bahsettiğim filikadan bozma ucubenin fotolarını çektim. İnternetten orijinal resimleriyle birlikte ekliyorum. Teknenin dümen palası ilginç. Pervane çevresindeki silindirle birlikte dönüyor. Böylece pervanenin ittiği su yönlendirilerek daha iyi manevra yapması sağlanıyor, bir tür ilkel azipot gibi. Aynı zamanda kısmen pervanenin de dış etkilerden korunması sağlanıyor.
Fotolarrı sildim.

Erdal bey pervane etrafında ki çember sistemi genelde flikalarda uygulanıyor gibi görünse de
özel üretim yelkenli teknelerde de kullanılmaktadır.

Yakıt ekonomisinden hıza, daha dar alanlarda manevra yapabilmekten  pervane etkisiyle yanal hareketlerin
olmamasına kadar bir çok olumlu özelliği barındırır.

Sadece flikadakilerin aksine çemberin ardına kuvvetli bir pala konmalı ki pervanede yol yok iken,
yani tekne süzülürken ya da yelkenli seyrinde pala olmazsa olmazdır.   
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

e

erdal duran

Ynt: bir kalıbın ardından..
#13: 31 Aralık 2016, 16:23:51
Can REİS,bu filikada hem pala hem de çember var. Pala çemberin arkasına sabitlenmiş durumda. Zaten hep merak etmişimdir neden bütün teknelere uygulanmaz diye. Bir de pervanenin etrafını tel kafesle korumaya almak çok mu zor. Halat dolanmasına ya da pervane çarpmasına karşı iyi bir önlem olmaz mı? Yapılmamasının bir nedeni varsa, bunu bilen REİSler bizi aydınlatabilirmi?
Foto ekleme konusunda yardım!
-Foto ekleye tıklıyorum, img lar arasına fotoyu kopyala yapıştır diyeceğim ama diyemiyorum çünkü yapıştır seçeneği highlight olmuyor.
-Ekler ve diğer seçenekler seçeneğinden gidiyorum, dosya seç'ten seçtiğim resmin kendisini değil link ini veriyor, o link te benim bilgisayar oluyor.
-Link olarak değil resim olarak nasıl yükleyebilirim. Haydi REİSler bir el atın,  HEYAMOLA  :).
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: bir kalıbın ardından..
#14: 31 Aralık 2016, 16:28:05
En kolayı, www.hizliresim.com adresine ekleyin, forum yazan bölümde ki link'i yazınızın içine kopyalayın.
  • IP logged

 
Yukarı git