Merhaba arkadaşlar.
Önceki hafta sonu Bayramoğlu plajına gittim,demir attım tornistan yaptığımda tekne geri gitmedi.
Sanırım pervane düştü dedim,baktığımda pervane yerinde duruyordu.
Motor bölmesini açtım yol verdim motora,şanzıman dönüyordu ama şaft dönmüyordu.
Kaplini söktüm kama sıyırmış,normal civatalardan 6 mm geçici bir kama yaptım egeleğerek.
Geçici kama yaparak sorunu çözdüm,
Neden böyle oldu diye araştırma yapmaya başladım,Beneteau şanzıman şaft kaplini direk bağlamış arada vibrasyonu alacak hiç bir şey koymamış ve dolayısı ile şaft somunu gevşetmiş ve kama sıyırma meydan gelmiş,tüm vibrasyon esneme yük motor takozlarında,bana göre Beneteau hata yapmış,motor bölemesi soğukken ve sıcakken esneme olarak ayrı tepkiler gözlemliyordum,
Beneteau nun bu işlemi hoşuma gitmedi,nasıl modifiye yapılır diye araştırmaya başladım.
Mercedes,BWV otomobil şanzıman şaft konusunda ne yapmış diye araştırdım,şanzıman ve kaplin arasına lastik koymuş,vibrasyonu bu yöntemle almış fiyatı 360 tl,lastik kaplin pahalı gördüğüm için almadım,piyasadan 30 tl ye başka bir lastik kaplin bulup pervanenin itme ve çekme durumu hesaplanarak bu kapline göre flanşlar çizdim,lazerde kestirdim,kaynak ve torna ve paslanmaya karşı krom kaplatma işinden sonra tekneye monte ettim,dün deneme maksatlı Tuzladan Esenköye gittim,teknede vibrasyon filan hiç bişiy kalmadı,her şey yolunda bana göre,teknesinde buna benzer bir modifiye yapacaklar için çizimleri elimde,isteyen olursa çizimleri vere bilirim,her hangibir tornacıda yaptırabilirler
[/url
[url=https://hizliresim.com/bGml40]