Ya öyle bir anlatıyprsun ki...
Aklımda yokken acaba yelkenleri değiştirsem mi diye düşünmeye başladım.
Ki bu sezon daha hiç yelken basmadım.
ilahi Matay.. Sabah sabah güldürdün..
Öcal abi seni de Serdar bey e yelken test teknesi olarak önermeyi planlıyorum. Senin teknede çalışan yelken her teknede çalışır..
Bu yelken işi cidden önemliymiş. En son Oğuz un teknesi ile yelken bastıktı Tuzla da . Ana yelken de cenova da açılıyor ama kapanmıyordu. Nitekim Oğuz , benden sonra yelken ile Çamlimanına Ahmet lerin yanına gittiydi.
Ahmet beni arayıp, Oğuz bu işi öğrenmiş Çam limanının içine yelken ile girdi dedi.
Oysa o sırada Oğuz , furlingini kapatmaya çalışıyormuş..
Neyse efendim biz konumuza dönelim.
Diyelim yelkenleriniz büyük.. Ama hafif havadada performans istiyorsunuz.. Bu durumda bir ilginç seçenek ise farklı iki tip kumaş kullanmak. Yükün bindiği noktalara daha ağır kumaş. Böylece hafif havalarda şeklini koruyan ama sert havalara da dayanabilen radyal kesilmiş mükemmel bir yelken yapısı ortaya çıkıyor.
Hele bunu bir de karbon lifler ile kuvvetlendirdiniz mi manyak bir yelkeniniz oluyor.
Bir önemli nokta ise bağlantı bantları. Şimdi yelken biçilirken , dikişten önce birleştirmek için bir bant kullanılıyor. Bu bant önemli çünkü dikiş sonrası artık sökmek mümkün olmuyor. Kalitesiz bantlar güneşte solma yapıp, çok çirkin bir görüntü oluşturuyormuş. Zaman içinde yıpranmış bir görüntüye yol açıyormuş efendim.
Balon ve yarış yelkenleri ise çok başka detaylar var.. Bizlerin ilgi alanında değilse de bunları da yazacağız efendim.
Ben , özellikle trinket ve floğu değiştirmeyi kesinlikle kafama koydum.
Optimum fiyatlar konusuna de geleceğiz.. Sanırım öyle bir fiyat çıkacak ki , Matay bile yelkenleri değiştirecek..