Ozmoz ince zardan su geçişidir. Teknede ozmoz dendiğinde ise gövdeye giren suyun, küçük boşluklara girmesi ve polyester reçinede kürlenmemiş kimyasallarla raeaksiyona girmesi yani hidroliz asıl zararı verendir. Hidroliz büyük molekül oduğundan dışarı çıkamaz ve givdede şişiklere neden olur. Yani ozmoz zararı veya hidroliz daha doğru bir isimlendirme olurdu. Yine biz bu hastalığa ozmoz demeye devam edeceğiz. Videolarda görülen ozmoz çıbanlarının açılarak temizlenmesi ve örtülmesinden ibarettir ve ozmoz tedavisi değildir. Bir ameliyatta yaranın açılması ve içeride işlem yapılmadan tekrar kapatılması gibidir. Büyük olasıkla ozmoz tekrarlayacaktr.
Ozomoz sebebi, su + mini boşluklar + kürlenmemiş ployester olduğuna göre bunlardan mümkün olduğu kadar fazlasına müdahale gerekir. Öncelikle ozmoz olan bölgede değil mümkün olduğu kadar geniş bir alanda jelkot kaznmalıdır. Çban olan yerler ise zımpara ile değil skarpela veya benzer aletle kaldırılmalıdır. Temizlik beyaz reknte olan tüm fiberglasın temizlenmesini gerektirir. sağlam fiberglas şeffaf bir görünüme sahiptir bu seviyeye kadar inilmelidir. Skarpela ile kazınan yerler zımpara ile düzeltilmemelidir. Karina sıcak su ile yıkanmalı ve krurtulmalıdır. Ozmozun durumuna göre bu yıkama bir kere veya haftada bir kere olabilir. Kuruma için iklimimiz müsaittir, genellikle ek bir önlem gerekmez, kış aylarında tente veya diğer ek önlemler alınabilir. Rutubet oranı ahşap skalasına göre %10 altına düşene kadar kurutma devam eder. cihaz özelliklerine göre bu yüzdeyi ölçmek oldukça zor olabilir. yaklaşık 6-8 haftalık kurutrma sonrası bu oranları yakalamak mümkün oluyor. Bu şekilde kürlenmemiş polyester artıklarını kısmen atmak ve suyu da çok azaltmak mümkün olur. Tekne iyice kuruduktan sonra onarım polyester ve cam elyafı ile yapılabilir. Bu tür bir onarım süreci sıfırlar ve her şey yeniden başlayabilir.
skarpela ile açılmış bölgeler iyice kuruma sağlandıktan sonra zımpara ile düzeltilir ve tüm açık bölge epoksi ile en az üç kat düzeltme yapılmadan boyanır. Benim tercihim doğrudan epoksi reçine kullanmaktır. Marka olarak Durotek veya West ilk seçimlerimdir. Epoksi dokunma kuruluğuna ulaşıldığında bir sonraki kat atılarak uygulanmalıdır. süre yetmez ve epoksi kurursa, bölgenin su ve fırça ile yıkanması önerilir, bundan sonraki kat suyun kuruması sonrası atılabilir. Epoksi üzerine yine epoksi ve cam elyafı tozu le hazırlanmış macun uygulanabilir, eğer oyuklar çok derinse epoksi ve dokuma cam elyafı ile onarım yapılmalıdr. Karina bu şekilde düzeltildikten sonra yine epoksi reçine veya gellshield veya benzeri bir epoksi ürünü ile karina boyanır. Burada benim tercihim yine bir kaç kat epoksi reçine üzerine bir veya iki kat gellshield atılmasıdır. Gellshield'ı sadece görüntü için kullanıyorum. Zehirli sökülürken ne kadar derinde olduğu anlaşılabilsin diyedir. Epoksi iyice kuruduktan sonra su ve fırça ile yıkanarak epoksi terlemesi temizlenmeli ve üzerine zehirli astarı ve zehirli atılmalıdır. İsteyen önce jelkot'u boya olarak atabilir, ama gerekli değildir, tamamen kozmetiktir.
Ozmoz tamirinde temel uygulama budur. Ozmozun ne kadar derine gittiği ve ne kadar yaygın olduğuna göre uygulamada değişiklikler yapmak gerekebilir. Yani asıl onarım veya tedavi gövdeden rutubetin uzaklaştırılması ve kürlenmemiş kimyasalların temizlenmesi, mikro boşlukların yok edilmesidir. Gerisi büyük ölçüde kozmetiktir. Polyester kullanırsanız saati sıfırlamış olursunuz, epoksi ile ise tekrarlama olasılığı çok daha düşüktür.
Ozmoz için polyester teknelerin kanseri derler, aynen kanser gibi etki eder ayrıca her kanser gibi her teknede farklı yerlerde ve farklı derinliklerde ortaya çıkar ve her tekneye durumuna göre müdahale gerekir.