Bu mevsim işleri tamamlayamadık.
Zaman zaman aşırı sıcaklar, zaman zaman bıkkınlık derken mevsim sonuna yaklaşıyoruz. Şaft-kovan - pervane - glenler ve iğnecikler hâlâ gelemedi
Daha önceden de karar verdiğimiz gibi teknenin astar boyasını atıp kışı öyle geçirecek gelecek yıl nisan gibi yeniden işe girişeceğiz.
Dün Urla'dan 2 adet 2.5Kg'luk Dyo Kivastar astar boyası ile Polisan Marine 49 Astar aldım.
Bu 49 astar bizim eskiden 490 dediğimiz eprenye malzemesi. Poliüretan bazlı, çift komponentli solvent içeren, tekne ve yat üretim ve bakımında ahşap yüzeylerin emprenye edilmesinde kullanılıyor. Uygulama ölçüsü 5 birim astara 1 birim sertleştirici ekleniyor. Üzerine macun, zımpara ve boya uygulanıyor. Arma donamını ve güverteleri astar boya öncesi bu "49" ile sağlama almakta fayda var. Fiyatı 85TL yanında 1 Lt tinerini de verdiler . Ederi 15TL. İşin başında 100 liradan kaçınıp ahşabın ömrünü kısaltmanın bir mantığı yok.
Dyo Kivastar'ı da tersane önerdi. İşin güzeli satıcıya renklendirebilir miyim dediğimde renk kartelasını çıkartıp seç bakalım dedi. Böylece süt beyaz astar boya yerine açık mavi bir rengimiz olacak. Uygulamasında %10 tiner ekleniyor. Tek katta 1 litresi ortlama 15m2 boyuyor. Ederi 2.5 Kilosu 45 TL. 2 Lt de tineri için 20Tl verdim.
Bugün sabah saat 1000 ile 1200 arasında direğin içine iki ayrı sıva altı kablo borusunu koyup içlerinden ikişer adet 2.5luk elektrik kablosunu geçirdik. Biri demir feneri diğeri güverte aydınlatma olacak. Boruları direk kutusu içine sıcak silikon ile tespit ettik ve direk kutusunu kapattık. Yarına kadar kuruyacak. Direk tesfiyeye hazır olacak.
1400- 1730 arasında da Dyo Kivikastarı İyonia'nin dış yüzeylerine uyguladık.
Astar boya bize macun hatalarını tabak gibi ortaya çıkardı. Çook fazla değiller.
Beklediğimiz bir başka boya var. Eğer elimize zamanında geçmez ise İyonia içini önce Polisan 49 astar sonra da yine bu Dyo Kivastar ile boyayacağız.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.