Bu gün mesaiye sabah/ öğlen arası 1100 de başladım, akşam saat 2100 eve ulaştım. Öğleden sonra motor geldi. Adam iyi iş çıkartmış, hakkını yememeliyim. Ancak egzost deveboynunu yüksek yapmış. İlk carlama benim ustamsı'dan geldi zaten. Çözümü kolay deve boynu cüceleşecek ve kapak kapanacak.
İskele tarafına yağ tahliye pompası ile lastikli "Japscomsu" pompa yerine doğru bir kararla minik bir türbin bağlamış. Tahriki motordan alıp deniz suyunu çekiyor ve manifoltun hemen dibine veriyor. Egzost, şanzıman seviyesinde 40 cm kadar düz devam ediyor. Sonrasında sancak bodoslama dibinden çıkacak şekilde Vetus lastik egzost borusunu bağladık. Zamanında Tayo-Mar için satın aldığım ama şimdi hangi nedenle kullanmadığımızı anımsamadığım yine Vetus plastik ve dıştan klepeli egzost çıkışı ile denizden su emiş takımını kullandık. İlginçtir her iki parçayı da hiç görmemişler. Hayretler içinde yorumlar yapıldı.
Remote kontrolün kendi tamir takımı var ama içinde motor üzerinde tellerin bağlanacağı köprüler ile
motora bağlantı elemanları yok. Onları ayrıca satın almak gerekiyor. Alındı ve bağlandı.
Sonuç: İyonia'nın motoru ve egzostu takım halinde bugün tekneye akuple edildi. Yarın şaft ve kaplin layna alınıp cıvatalanacak. Olasılıkla yarın yeni pervane de gelecek.
Yine yarın artık tekne üst boyasını ( güverteler, kamara, kapakların) boyasını da tamamlamak hedefimiz.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.