Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: İYONYA - destek bekliyor.

s

serdar çırak

Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#210: 11 Eylül 2019, 23:58:10
Su hattını bantlamak en zor iş gibi..hep merak etmişimdir..Teknenin suya ne kadar batacağı hesaplanıp,böyle gönyeli olmayan bir yapıda suya paralel gidecek bir bantın düzgün yapıştırılması..laser falan mı kullanılacak..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#211: 12 Eylül 2019, 01:23:00
Nasıl anlatsam bilemiyorum , ama bant direkt cetvel gibi uygulanmıyor , yapıştığı baştan itibaren teknenin karinasında şişkin yere bir parabolik eğri yaptırılarak yapıştırılıyor.
Bir el ve göz tecrübesi de lazım tabii.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#212: 13 Eylül 2019, 20:44:44
Bugün 13 Eylül Cuma. Sabah Urla'ya gidip eksik kalan cam göbeği boyayı yaptırdım. 1.5 Saat elektriklerin gelmesini bekledim. Yıldırım düştüğünden 3 ayrı yerde yangın çıkmış yüksek gerilim hatları arızalanmış. Diyorum ya İzmir'de her an piyango çıkabilir. Boyayı çekeke götürdüm. Yağmur hemen hiç durmadı.
Boyaya devam etmek olanaksız.
Öğlen saatlerinde dönüp eve geldim. Veeee..... Hoop hafifçe serin yatağıma ve yastıklarıma "yeniden merhaba" dedim.  Hava tam uyku havası. Yorgunum. Dinlenmem gerekti.

Yarın meteoroloji bölge için günlük güneşlik bir 30 derece gösteriyor. İşe devam.....
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#213: 18 Eylül 2019, 20:54:35
Mustafa Ertör İyonia'nın denize iniş tarihini bildirmemi, o gün hep birlikte olmak isteğini dile getirmişti.
Yılan hikâyesine dönen bu serüvenin mutlu sonunda hep birlikte olmak beni onurlandırır, sevinç verir.
Ancak bura İzmir. Her an bir piyango çıkabilir. İniş çeşitli nedenlerle ertelenebilir. İnsanlar geldikleri için madur olabilir. Bu da beni her şeyden çok üzer.

Düşünenler şimdiden gelmiş, yanı başımda olmuş, destek vermiş kadar oldular.

Nasip ise C.tesi günü sabah saatlerinde denize inişi planlıyoruz. Ancak vinç daha kesin olarak teyid etmedi. Zaten cuma planımızı da kesin olmayan C.tesine kaydırdı. Olmaz ise P.tesiye kalacak.

Son durum aşağıdaki minvaldedir.








Yarın veya cuma günü safra taşlarını yükleyeceğiz.
Yarın motor şaft bağlantısı tamamlanacak, pervane takılacak.
Yavaş yavaş tekne içi düzenlenecek.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2019, 21:01:53 Gönderen: Cem Gür »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#214: 18 Eylül 2019, 21:29:15
Hayırlısı olsun Cem Ağabey.Bizler de Bir etkinlik düzenler.İYONYA ziyareti yaparız Heyemolahey gurubu olarak kutlarız.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#215: 18 Eylül 2019, 23:21:04
Hayırlısı olsun Cem Ağabey.Bizler de Bir etkinlik düzenler.İYONYA ziyareti yaparız Heyemolahey gurubu olarak kutlarız.

Çok keyifli de olur.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#216: 19 Eylül 2019, 22:45:38
Bu gün İzmir yanıyor.
Günesin altında önce direğin tabanını sarıp sarmaladım. Vinçle tekne üzerine yüklenirken oraya buraya vurmasın. Sonra çarmıh ayakları lamalarının üst cıvata somunlarını fiberliler ile değiştirdim. Her birine palangalarda kullanılacak kilitleri donattım. Bir yandan da boya devam ediyor. Öğlen yemeğinden sonra  tekne yanında duran safra taşlarını ve taban bazaltlarını yerleştirme işine giriştik. Bazaltlar 15cm eninde 95 cm boyunda 3cm kalınlığında . Eğrilerin üzerine dayson ile yerleştirdim. Üzerlerine de önce tekneye aktardığımız sonra da her birini  tek tek yerleştirdiğimiz granit 5-6 kiloluk taşları yerleştirdik. Her birini sıvı çivi ile sıkı sıkıya oturttuk. Ara boşluklarına yine sıvı civi uyguladık. Omurga yanında toplamda 24 taş, baş kamaracık tabanına 4 taş yerleştirdik. Ama elimizde 6 taş açıkta kaldı. Onları da alabandalara doğru 8mm kontradan taban yapıp üçer üçer iki yana koyacağız yarın sabah.

Arabanın her bir boşluğu tekneye yüklenecek malzeme ile dolu. Yarın hepsini tekneye transfer edeceğiz.

Ben başka bir randevu için - biraz da kafa dağıtmak amacı ile - saat 1700 de çekekten ayrıldım. Hesapta benim "ustamsı" bu akşama kadar teknenin boya işini bitireceğini söyledi. Yarın eminim bıraktığım gibi bulacağım tekneyi.  :-\

Her şeyi bir kenara koyup akşam saat 1830 da Sığacık Körfezinde güneşi batırıp, dostlar arasında, tatlı tatlı sohbet edip latif mayilerimizi yudumladık, mezeleri atıştırdık.







Yarın motor ve pervane bağlanacak, akşam da PE nal omurga altına çakılacak.



  • IP logged
« Son Düzenleme: 19 Eylül 2019, 22:49:43 Gönderen: Cem Gür »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#217: 20 Eylül 2019, 23:36:20
"Ben ben"ci insanlar hem kendilerine hem de başkalarına zarar veriyor.
Hesapta İyonya c.tesi sabahı denize inecekti.
Bugün eksikleri tamamlayacak c.tesi sabahına vinçi bekleyecektik.

Eve ulaşmam akşamın 2230unu buldu. Sinirlerim harp teli gibi gergin.
İskele pamapetinin boyası - Tekne alabandalarının boyanması- Dümenin boyanması- İskele yumru altının boyası - güvertede rötuşlar - astarı atılmış zehirlinin boyası - motor / şaft bağlantısı, pervanenin takılması - tutyaların montajı - bastonun montajı & donatılması - bumba, seren ve küreklerin tekneye yerleştirilmesi bugünkü programdı.

Olan?....  Sabahtan öğlene kadar mıncık mıncık iskele parampet boyandı. " Yetiştiremeyeceksin boyayı hazırla alabandaları ben boyarım " uyarıma kulak asılmadı. Saat 1700 de motor saplamaları, kaplinin bağlanması ile başlayan "ahhlı offlu"  alçak sesli bol küfürlü motor serüveni sonunda havanın kararması be benim cep telefonu feneri ile saat 2030 da bitti. Yine cep telefonu feneri ile baston yerine bağlandı ama cıvata boyu kesilse de somunları ve pulları yarın takılacak.

Ben de  bütün bu boşa geçen zamanda ufak tefek montajları bitirdim. tekne içine konacak avadalıkları, kaymazları, kilimleri vs yerleştirdim. Bastonun yan gergilerini, gargari halkası donamını yaptım. Yine de kör karanlıkta yarına kontrol edilecek işler kaldı.

Kamaracık içine yerleştirmeleri yaparken sancak tarafında bir sıra kaplamadan toprak zemin göründüğün fark ettim  :o. Gösterdim de. "Aabi nasılsa suya atılınca şişecek, endişelenecek bişi yok" cevabı ile  içime serin sular serpildi (!?)  :'(

Akşam eve ulaşır ulaşmaz vinçi aradım. Sabah değil öğlen gelmesini tembihledim. Allahtan anlayışlı adam. "Gelmemi istediğin saatten bir saat önce beni araman yeter" dedi.

Çekekten ayrılırken saat 2200 cıvarında zehirli vurmak için boyayı karıp kör karanlıkta maskeleme bandı çekiyorlardı.  >:( >:(

Yarın akşam teknede kalıp ne kadar su yaptığını izlemek gerekecek. Bu akşam hem rüzgar var hem de suhunet 14 derecelerde. Uyku tulumu, kalın polar giysiler ve yün takke ile tilki uykusu ile bir gece geçecek gibi görünüyor. Umarım elektrikli sintine pompası giren suyu tahliye eder de ayrıca manuel tulumbaya iş kalmaz.  Halimden en iyi Tiryaki anlar. Aynı serüveni Yengeç suya indiğinde yaşamıştı.

Öte yandan konulan taşlar, donanım, teknenin suda nasıl duracağı, motor ve pervane verimi, teknenin dengesi, denizde değişik şartlarda tepkileri hepsi, hepsi şu an benim için muamma.  Kağıt üzeri hesapların, önceki birikimlerin ve dataların başarısı veya hezimeti hayatın gerçeği ile ortaya çıkacak. Heyecanlıyım, endişeliyim.







  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#218: 21 Eylül 2019, 10:03:04
Abi söyleyeceklerimi siz zaten düşünmüş ve daha önce uygulamışsınızdır ama belki dışarıdan okuyanlara faydası olur diye bu başlığa not düşeyimistedim müsadenizle.

 - İlk geceyi mümkünse limanın sığ bir bölgesinde geçirmek, eğer pompa kayık şişene kadar tahliyeyi yetiştiremezse , manuel pompalarla uğraşmak yerine solugansız bir yere oturtup beklemek sağlıklı olacaktır.

 - İlave sintine pompası ayarlayabilirsek özellikle kutup başına bağlanan maşalarla donatılmış olandan yedekte bulunmasında fayda var.Bir de teknenin bağlı olduğu yere araba yanaşırsa , arabanın aküsünden pompa çalıştırılır. O zaman her şey çok kolaylaşır.

 - Tekne açık güverte olduğu için , aşırı su yapması halinde su tahliyesi için bence en kolay yöntem, sapı kırılmış kova , kesilmiş patlak gibi ürünler.

"Buna anlam veremeyenler için küçük bir örnekle aktarayım, eskiden deniz şenliklerinde bizim oralarda batık sandal çıkarma yarışı yapılırdı. Biz hep Akın Reis, Serdar, İbo ve ben galip gelirdik. İşin sırrı kenarına sap çakılmış 10 kiloluk yağ tenekesiydi. Önce Sandalları kaynayana kadar batırırdık, sonra yarışma başlayınca  en hafif olanımızı sandalın içine bindirir, diğerlerimiz kenarlardan sandalı düz ve yukarıda tutmaya çalışırdık. Bu esnada içerideki arkadaş olanca gücüyle tenekeyle suyu tahliye ederdi. Tenekenin sapsız olması yada sapının kenara çakılmış olması her seferinde daha kısa sürede daha fazla su doldurmamızı sağlardı. Küpeşteler su üstüne çıktıktan sonra hemen ikinci adamı sandala bindirir ikinci kovayla tahliyeye devam eder ve kısa sürede hepimiz sandala binecek hale getirirdik.
Bunu kovayla ne kadar hızlı tahliye yapılabileceğini anlatmak için yazdım. Çoklu su tahliyesinde tüm tulumbalardan daha hızlı çözüm oluyor."


- Tabiki böyle bir teknede önce su altı şişecek, sonrasında seyre çıkıldığında , tekne tekrar su yapmaya başlayacak , özellikle kontralara yattığında  borda sargılarından da su yapacak ama sonrasında onlarda şişecek.

_ Hızlı şişme ve armuzların kapanması gerçekleşmezse, Zaten daha önce forumda Tiryaki 'nin uyguladığı yöntemler var ve başarılı olmuştu.


Bizde her sezon balıkçı kayıklarımızı yüzdürdüğümüzde ilk gece mutlaka içinde kalırdık. Bir şekilde kalınmazsa Dedem gece de bir kaç kez gider suyunu basardı. Ama genelde kalan ben olurdum. Şimdi Cem Abi içinde heyecan duydum,  ve heyecanını  en iyi anlayanlardan biri olduğumu düşünüyorum. Bir an için yukarıdaki paragrafı okuyunca 30 sene kadar öncesinin Ağustos ayına gidip kayık içinde İnebolu Limanında uyudum bile. (Not: Ayaklarımı sintinede su yükselirse temas etsin diye, iki farş tahtasını kaldırıp uzatırdım. ;))

Cem Abi her şey kolayına olsun, Selametle.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#219: 21 Eylül 2019, 21:45:08
Önerilerin için sağol Ahmet.
İndiğimizde görüp yaşayacağım. Yanımda el verecek bir yardımcı, destek yok. Sintine motoru, el tulumbası ile ne kadar olursa o kadar olacak. İnceğim yer sığ.

Daha önce de yazmıştım. Burası İzmir! Her an bir piyango çıkabilir, kuş başınıza pisleyebilir.
Sabah erkenden kalkıp çekeke gittim. Hesapta vinçi bugün çağıracağız. Ortalık toz duman, yel iyice öfkeli esip gürlüyor. Şerit testerede biçilen ağaçların ince, el planyasının kaba talaşları her birimizin etrafında girdap yapıp giysilerimizden içeri akıyor. Çay bardakları, teneke kaşıklar uçuşuyor. Kısacası ortalama 50Km/saat, sağnaklarda 6o kmleri bulan öfkeli ve sürekli bir yel ..... Neşem kaçtı.

Tekneyi suya indireceğimiz yer bir sahil. Eski balık çiftliğinin küçük koyu. Su fazla derin değil. Ama vinç bomunu en az 20-25 metre uzatarak tekneyi suya bırakacak. Tekne üzerine yüklenen direk de aynı mesafeden dikilip ıskaçaya oturtulacak. Bu fırtınada tekne sağ salim suya inse de direk yerinde durmayacak, zapt etmek sıkıntılı olacak. Her şey olabilir. Riskler yüksek. Vinççinin telefonunu arayıp durumu anlattım. Suya inişi havanın da kalacağı pazartesi gününe erteledim. İyi de oldu. Dün gece sabaha karşı uyanıp da havaya baktığımda hem esiyordu hem de buzz gibiydi. Teknede kalmak da dertli olacaktı.

7 Nisandan beri bekliyorum. İki gün geç inmek artık dert değil.

Sabit arma elemanlarını, halatları, ipleri, avadanlıkları tekneye yükledim. Şaft gresörlüğüne gres bastık. Akşam üzeri de tekne omurgası altına PE nalı çaktık. Payandaların yerlerini değiştirdik. Armuz yapan yerleri macunla yokladık.

Yarın günün büyük bölümünü uyuyarak geçirmeyi planlıyorum. Yorulmuşum . Her bir işi tek başına yapmak, oradan oraya seyirtmek, her işin başında durmak, gerektiğinde müdahale etmek, sinir harbi....

Bu arada tekneyi gelip görenler ufak tefek uyumsuzlukları da görüyor, dile getiriyorlar. Benim yıllardır düstur edindiğim bir uygulamam var. Bu ufak tefek hataların üzerinde çok durmam. Onları teknelerimin nazar boncukları olarak görüp soranlara da "o kadar hata kadı kızında da olur" der geçerim.

21Eylül Cumartesi günü...



  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#220: 22 Eylül 2019, 09:33:43
Hadi gayret Cem. Dediğin gibi, iki gün geç olsun, yeter ki doğru zamanda olsun.

Şu kasettiğin ufak tefek uyumsuzluklar neler bilmiyorum ama Yengeçte bende seninle aynı tepkiyi veriyorum. Bunlar 'iş teknesi', seri üretim, statü göstergesi motoryat değil. Gideceği yere gider; varoluş amacı bu.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#221: 22 Eylül 2019, 15:41:57
Yel hâlâ üfürüyor......  17 Km/saat  Windy veriyor.
Yarın da aşağı yukarı aynı hava olacak gibi.
Çamaşırları asmak için balkona çıktım. Çok küfür etmeyi sevmem. Hatta hiç etmem. Ama dün ve bugün en yakası açılmadık, en sunturluları dökülüp saçılıyor ortalığa. Salı günü ise süt liman. Belki de salıya atmak daha uygun olabilir.

Lan kocca yaz karada, tozun toprağın içinde sinir harbi ile geçti. Geldik Eylülün sonuna. Suda kalacağımız süre taş çatlasın Kasım 10nuna kadar; yani 45 gün. Şimdi düşündüğümde, eğer her bir şey ve "ustamsı" düzgün gitseydi / olsaydı en geç Ağustosun ilk haftası , Bayramda suya inebilirdik. Deniz insanının ağzından "kısmet" lafı düşmez. Kısmet değilmiş deyip kendimizi aldatıyoruz. Öte tarafta hayat akıp gidiyor.....

Az önce Yengeç'in suya inişini yeniden okudum Tiryaki. Gres uygulaması her an lazım olabilir. Aslında niyetim tekne vinç ile askıya alındığında kolanların kaymaması için iplerle birbirlerine uzak duracak şekilde bağlanıyor. Kolanlardan yeteri kadar uzak bir sınırdan İyonia daha denize inmeden greslesem mi diye düşünüyorum. Elimde yarım kutu var. Yarın bir kutu daha almalıyım.

İşte tam da bu deneyimlerin yaşanıp paylaşılması için çok değerli forum. Hoş "ahşaf" tekne kaç tane kaldı ki !? Olanlar da kompozit. Tabii, millet çağı yakalamış. Tiryaki, Cem gibi
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#222: 22 Eylül 2019, 16:16:27
Tiryaki, Cem gibi "aklı evveller" zaten mazoşist. Hem üç kuruş paran olacak hem Nuh-u Nebiden kalma yığma ahşaf tekne peşinde debelenip  ömrünü törpüleyeceksin. Akıl kârı mı?...... Dediğime / yazdığıma bakmayın.

Bütün dertler günün birinde bittiğinde ( tabii asla bitmiyor  :P ama keyfe keder hale geliyorlar ) şimdi bol bulamaç küfür ettiğim rüzgârla yelken yapmanın, koca yekeyi şöyle bir kavrayıp yol almanın, denizde bata çıka ilerlerken bodoslama yanlarındaki  köpükten pala bıyıklarını görmenin,akıp gitmenin,  limanda, alargada parmakla gösterilmenin, uyumadan önce kayığın söylediği ninniyi dinlemenin keyfini de başka teknede bulamayız bizler.

Kim ne derse desin tekne / gayık dediğin "ahşaf" olmalı Vesselam.

Günün birinde toz zerresi veya deniz habbesi olduğumda hâlâ yaşayıp da hatırlayanlar " Ömrünü ahşap yelkenli kayıklarla yedi bitirdi rind-i derya" diyecekler.  ;)
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#223: 25 Eylül 2019, 20:32:54
6 yıllık bekleme, inat ....
Sonunda İonia denizde.

Hâlâ ufak tefek sorunlarla uğraşıyoruz. Aşacağız tabii.

Hikâyesi her şey süt liman olduktan sonra ...... ;)

24 Eylül suya indiğimiz gün. Tekne suya değdi. Baştan kara . 20 dakikada deniz içeri doldu, Farş seviyesine yükseldi. Motor yarı beline kadar suya gömüldü.



1000 lik pompa devreye girse de giren suyu yenemedi. "Ustamsı" 5 lt pet şişe, kova ile iki saate yakın su tahliye etti. Bir yandan da ben el tulumbası ile destek oldum.



Arabadan uzattığımız kablo ile aküye destek olurken bir yandan da yeni satın aldığım 2000 lik sintine pompasını devreye soktuk.





Safra yüklemesinde ağırlıkların  öne fazla geldiği  aşikâr.



Bütün gece nöbetteydim. Sonunda armuzlardan gelen sular azaldı. 

25 Eylül sabahı sadece 1000lik pompa flotör uyarısı ile ama durmaksızın su tahliye ediyordu. 2000lik pompa uzun fasılalarla destek oldu.  Sabah saatlerinde baştan kara İonia'yı komşu tekneye aborda edip yüzdürdüm.



Nihayet 1000lik pompa teknenin 70 Amp. Aküsünü handiyse bitirdi. Bu akşam şarja gitti.
Gece yarısı tekrar gidip su seviyesini kontrol edeceğim ve dolan suyu arabadan aldığımız enerji ve 2000lik pompa ile tahliye edeceğim.  Böylece son 6-7 saatte tam olarak ne kadar su aldığını da test etmiş olacağım.



  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#224: 25 Eylül 2019, 20:38:14
Tam da beklediğim haber ve tabi beklediğim ama duymak istemediğim sorun. Nasıl can sıkıcı, nasıl stresli olduğunu iyi bilirim. Sabır Cem... Ha gayret!

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

 
Yukarı git