Yahu Bülent,
Sen zaten ne yemeyi planlıyorsun ki yolda. Kabahat sana yol için menü tarif edende..
Efendim bir konuda anlaşalım. Kimsenin tercihini eleştirmiyoruz. Lütfen bir an için bu işlere yeni başlayacağınızı düşünün. Bu yazılanları okuduğunuzu düşünün.
Abartarak yazıyorum aman kimse alınmasın. 40 feet altında teknesi olan zavallıdır. Karizma çizilir.
Fiber olsun çamurdan olsun.
Asla hiç bir iş yapma. Ustasını bul. Tekne yapmak mı.. Ha ha güldürme beni. Marangozmusun. ?
Yelkenli dediğin bir direk ve iki parça üçgen şeklindedir. Bumba çok tehlikeli birşeydir. Mümkünse kullanılmamalıdır. Tekneye hala neden koyuyorlar bilinmez.
Dört marka tekne vardır. Bunların ikinci eli iyi para eder. Gerisine bulaşma bile..
Güneş paneli, geniş mutfak, geniş havuzluk, jeneratör ,klima, televizyon ve ses sitemi, kalorifer, boiler teknenin olmaz ise olmazlarıdır. Bunlar olmadan denizci tekne olmaz.
Daha uzar gider.
Matay üzerinden hepinize cevap veryim. Aali yi sona sakladım.
Tekrar özetleyelim. Kimsenin tercihine karışıyor eleştiriyor değiliz. Bu işler böyle de olabilir, kimileri için de olmalıdırı yazıyoruz kendi tercihlerimize göre.
Alın size tuzla da iki teknesini birden re fit eden Ercan abi. Teknesinde, forklift aküsü, bu yetmezmiş gibi jeneratör, boiler, klima, kalorifer, güneş paneli, ne bileyim daha bir sürü ekipman var. Tercihi böyle kim karışır.
Ancak, satın aldığı kişi kech armayı değiştirmiş. Arka direği sökmüş. Kendisi gelip fikrimi sordu. Ben de arka direği tekrar takması gerektiğini , aksi taktirde bu teknenin rüzgar gücü ile yürümesinin mümkün olmadığını söyledim. Çünkü eski sahibi, kotra armayı da iptal edip, % 120 cenova koymuş. 15 knot havada tedirgin olacak. Fikrimi sormadan bir şey söylemedim. Buraya da iki mühendis aynı görüşteyiz diye yazdım.
sevgili Matay, yoksa kimse senin tercihine karışmıyor. Kime ne. ?Amaç bu işlerin başkaca şekilde yapılabileceğini göstermek. Yoksa ne sen ben yazdım diye buzdolabını iptal edeceksin ne de ben tekneme buz dolabı koyacağım. Yani demem o ki boşuna üstünüze alınıp, alınganlık gösteriyorsunuz.
Mustafa abi, bari sen söyleme, şu camiada en az motor kullanan adamsın.
Sevgili Aali, yazdığından şu sonucu çıkarıyorum. Demek cenova motor seyri , pek övünülecek seyir biçimi değil Almanlar için ki komşularına bok atmışlar.
Şu yazının bir tercümesini yapsan kısaca. Yani bire bir değil de anladığını yazsan.. Biz de bilgilensek..
Kamil abi , ben cenova , ana yelken kullanımı için o şekilde yazmıştım, amacı aşmış ise özür.
Mücahit, Tayo Mar da otopilot, chart plotter, telsiz, ırgat, iş görür bir müzik sistemi var. Seyir fenerleri içinde kullanılan led lambaların kendi renkleri yeşil ve kırmızı. Daha iyi görünsün diye. Cep telefonumda, navionics, zello, oncourse, marine traffic, envai çeşit hava durumu sitesi, anchor pro yüklü. Aküleri hazır tutmak için güneş paneli bile var.
14 beygir yanmar motoru, uçak motoru gibi her yıl , kimi parçaları bozulmadığı halde, değişir. Mazot deposunda mazot asla yarım deponun altında olmaz.
Tüm ekipmanlar dönemi geldiğinde bir takvime bağlı olarak kontrol edilir. İşte bu kadar ekipman arasında buz dolabı yok. Çünkü - benim tercihim - gerek yok. Gerek olsaydı koyardım.
Bu tartışma bana yeni bir fikir verdi. Seyir esnasında, belli işleri yaparken, canlı yayın yapacağım Face den.. Böylece benimle beraber Tayo Mar keyfi yaşarsınız hem.