Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Little maid of kent..

  • *
  • İleti: 3573
Little maid of kent..
OP: 22 Mayıs 2017, 11:39:35
Efendim malumunuz bir süredir şartlarıma uygun , biraz daha büyük bir tekne arayışı içindeyim. Ahşap, denizci bir yelkenlim olsun istiyorum.

28 ila 32 feet arası bir yelkenli benim için ideal. İmalat kolaylığı aynı zamanda maliyetlerin düşmesi için de önemli.

İş tekne yapayım olunca , hele hele son karaya alma macerasından sonra bu kendi teknemi yapma işini iyice gözüm kesmeye başlayınca , bu konudakı arayışlarıma hız verdim.

Şu an itibarı ile bir numara da little maid of kent var. Bir Atkin tasarımı 30 feet uskuna.. Armasına hayranım. " V" kesit kabuk, ciddi imalat kolaylığı sağlıyor. Elbette omurga salma . Uzun  ve derin . Salmanın omurga olması da yeterli değil malum. Yeteri kadar derin olmalı ki daha iyi orsa performansı gösterebilsin.

Ayna kıç. Benim standartlarıma göre tek dert , pala ayna kıçın altında . müdahale zor.

Ancak en önemli özelliği , malum uskunalarda arka direk daha uzun. Buradaki yelken markoni. Ön direkte ise tekneyi omuzlayıp götürecek randa arma var. Cenova sayılabilecek bir flok ile son derece performanslı bir arma. Arka direkteki yelkenin  markoni olması orsa performansını ciddi arttıracak. Randa arma ise dar apaz , apaz seyirlerde tekneyi yüklenip gidecek. Büyük bir flok yerine kotra arma da bence daha yakışır.

Kotra armalı fotoğraflarının da gördüm. Atkin bu projeyi kendisi teknesini yapmak isteyenler için tasarlamış. Kabuk imalatı kolay. ancak benim hayran olduğum şarap bardağı kesiti kadar denizci mi bilemedim..

Neyse .. Çalışmaya devam..

  • IP logged
« Son Düzenleme: 22 Mayıs 2017, 11:43:58 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Little maid of kent..
#1: 22 Mayıs 2017, 14:12:57
Benim standartlarıma göre tek dert , pala ayna kıçın altında . müdahale zor.
Bunu da çok dert etme yav..

Yüzbin tane en sorun yapmaya müsait asma pala gördüm, hiç de öyle denizde müdahale gerekecek önemli sorun olmuyor.
en fazla birkaç sezonda bir yatak aşınması vb. sorun oluyor ki senin palanın da iğnecikleri o kadar sorun çıkartır zaten..

kaldı ki omurga salma, skeg filan dersen zaten asma palaya göre bir şeye çarparak sorun yapma ihtimali %90 düşüyor..

tekne seçiminde teknik kriter olacak bişey değil, ancak estetik kriter olabilir bence..
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Little maid of kent..
#2: 22 Mayıs 2017, 15:08:05
Gel annem, saç neyin bile var. Gel bi sen.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Little maid of kent..
#3: 22 Mayıs 2017, 18:10:44
Uskuna tercihi bence doğru olmuş, senin babamla bir görüştüreyim çocukluğunda uskunayla ticari seyir yapmış biridir sana hızını anlatsın.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 285
Ynt: Little maid of kent..
#4: 22 Mayıs 2017, 22:11:45
Sonra esas oğlan gidip bir seri üretim "laylon" tekne alıp mutlu sona ulaşır :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Little maid of kent..
#5: 22 Mayıs 2017, 22:34:13
 
Sonra esas oğlan gidip bir seri üretim "laylon" tekne alıp mutlu sona ulaşır :)

 :) :) :)
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Little maid of kent..
#6: 22 Mayıs 2017, 23:07:43
    V bottom çeneli teknelerin yuvarlak karinalı teknelere göre olumsuzluğu olmadığını okumuştum.Yeni model marka teknelerde de köşeli hatlara rastlıyoruz artık.Azurre'ler örnek verilebilir.Yapım kolaylığı ile çok önemli avantajları olduğunu eklemek isterim.
Benim yelkenli kayığımın çeneli formda planı olduğunu ve imalatını benim yaptığımı biliyorsun.Bazı yapım hataları olmasına rağmen mükemmel seyir keyfi ve sürati olduğunu söyleyebilirim.

Eğer Little Maid of Kent'i yaparsan Tayo-Mar kadar dikkat çekici ve keyifli bir teknen olur.En sık ziyareti de ben yaparım sanırım.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Little maid of kent..
#7: 22 Mayıs 2017, 23:49:43
Zaten Tayo-Mar' ı karaya aldığında 1 ay daha vakit ayırsan tekneyi refit yapıyordun neredeyse. Yeni tekne yapmayı gözüne kestirmiş olmana şaşırmadım :) . Ancak bu defa büyük kaşındın demek boynumun borcu Ersin reis :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Little maid of kent..
#8: 23 Mayıs 2017, 02:57:02
Her zaman Mustafa abi.

Oğuzhan senin kitaplar yüzünden gaza geldim. Bu ayrı bir konu başlığı o yüzden detaya girmeyeyim.

Zafer abi bu saatten sonra fiber tekne  benim için zor. Eskiden aluminyum direği krem renge boyar ahşap teknede kullanırım diye düşünürdüm.

Benim direk üzerinde çalışırken, ahşabın özellikle direk için biçilmiş kaftan olduğunu anladım. Basitçe emprenye edilmiş bir ahşabın ömrü neredeyse sonsuz. Yeterki doğru bakılsın . Bakılsın dediğim de altı ayda bir basit bir rulo ile yağlamaktan ibaret.

İdaa etmeyeyim ancak direk ladin gibi değil. Cem ladin demişti gerçi o da bir çam çeşidi ancak öğrendiğim kadarı ile ladinin lifleri daha uzun uzun gidiyor. Ancak direğin Hafifliği şaşırtıcı. Zaten o yüzden emin değilim dedim. NOrmal çam bu ağacın iki katı kadar ağır çünkü.

Ben bu direği tek başıma rahatlıkla tek rarafından kaldırıp, yere koyabiliyordum mesela.

Ancak önemli dezavantajları da var. İlki 1950 lerde yapılmış. Malum planları satan Atkin 'in kızı bu işler ile alakalı değil. Yani tasarımcıya dönüp, soru sormak mümkünatı yok. Mevcut teknolojiyi nasıl uygulayacaksınız ciddi tecrübe gerektiriyor.

Bir diğer problem de tüm yelkenler basıldığında tek başına kullanıp, kullanılamayacağı sorunsalı. O yüzden büyük bir flok yerine trinket ve floktan oluşan kotra arma ön direkteki randa arma açılmadığında daha bir dengeleyici olur mu. ?

Bu gibi durumlar var, ancak wooden boat forum da bu teknenin yine Atkin tasarımı bir küçüğünün yapımının tüm aşamaları var. Muhtemeldir ki benim sorduğum sorular da tartışıldı, daha yazılanlrı sağlıklı bir şekilde okuyamadım. Muhtemelen önemli sorularıma  kaynak olur. öğrendikçe buradan paylaşmaya devam..


  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Little maid of kent..
#9: 23 Mayıs 2017, 15:38:11
Ersincim, sahiden gel. Bi gel işte, söz dinle :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Ynt: Little maid of kent..
#10: 23 Mayıs 2017, 20:23:47
Ersin reis
Google dan baktim cok seksi bi tekne olacak insallah. Merak ettiği hususlar :
- bir atolyeye siparis verip mi yaptırıcan
- yoksa kendin mi yapican(ama nerde)
- takvim hedefin ne?
- kabaca bütçen ne?
Not: gönüllü işçi kabul ediyorsan haftada 1 tam gün gelip çalışabilirim
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Little maid of kent..
#11: 23 Mayıs 2017, 21:47:08
Senin doktor ile en yakın zamanda gelip görüşeceğim dostum.

Sevgili Bülent reis, acele ya da bir telaş yok. Yaklaşık bir sene kadar daha araştırırım. Kısmet olursa gelecek sene eylül ayı gibi başlar, sezona yetiştiririm. Yani,2018 eylül de başlar , 2019 haziran da iner.

Yer problemi yok, geniş kapalı bir alan var oturduğumuz sitede. tavan yüksekliği de kurtarıyor. Muhtemelen orada yaparım. Ustasız olmaz. en azından elinden iş gelen bir. Kalfayı işe alırım. O her gün çalışır. Bir de proje müdürü lazım. Projeyi okuyup, yorumlayacak ve imalata yön verecek.

Gelecek yıl hazirana kadar araştırmalar devam eder. Özellikle iç tasarımda değişik taleplerim var.

Ancak şu an sabırsızlıkla , Tayo Mar ile yapacağım seyir üzerine yoğunlaşmış durumdayım. Hala kuzey ege ve gökova arasında karar vermeye çalışıyorum, geçen sene seyir yarım kalmıştı.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Ynt: Little maid of kent..
#12: 24 Mayıs 2017, 07:43:50
Yine yalnız mı gidicen abi? Gecen notlarında yalnız başına uzun seyir pek iyi bir şey değil babında bişeyler yazmıştın diye hatırlıyorum.
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Little maid of kent..
#13: 24 Mayıs 2017, 10:17:07
Gökova için şunu söyleyebilirim, herhalde dünyanın cenneti. Ancak, Tayo-Mar'ın donanımını düşününce şu uyarıyı yapabilirim.
Gökova'yı 4 ana bölgeye ayıralım;
1) Bodrum-Ören arası : Göz kararı söylüyorum; Ören marinaya kadar 27 mil civarı olması lazım. Burada, Çökertme koyunda güzel kalınır. İkmal mümkün.
Ören marina ve balıkçı iskelesine bağlanabilirsin daha sonra. İkamlin her türlüsü mümkün.
2) Bördübed:  burada geceleyebileceğin pek çok koy bulabilirsin. Her biri birbirinden güzeldir. Ama kusuru, neredeyse hiç birinde ikmal noktası yok. Yani yemeğin suyun tuvaletin kayıkta. Sanıyorum Amazon koyunda ikmal yapılabilecek bir yer var. Bir de ararsan; Küçük Çatı'da hemen kıyıda, girince, pruvanda göreceğin plajın teknene göre  iskele başomuzluk hizanda kayalık arasından, denizin dibinde bir pınar var, içilir su.
3) Tuzla- Yediadalar. Şahane koylar, ikmal sıfır.
4) Löngöz- Okluk- Karacasöğüt,; Her birinde ikmal yeri var.
Benden bu kadar.

  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 219
Ynt: Little maid of kent..
#14: 24 Mayıs 2017, 11:30:55
Bülent güzel özetlemiş.Ancak Gökova'ya geleceksen zaman sorunun olmamalı diye düşünüyorum Ersin.Bir de yukarı geri dönüşü düşünürsek.Gelmişken Bodrum'a yerleşeceksen onu bilemem tabii.
  • IP logged

 
Yukarı git