Bir diğer konu da zincirlikteki zinciri boşaltıp, sprey boya ile markaladım her 10 metreye iki karış boya attım, daha önce denemiştim bir yıl kadar idare ediyor sonrasında boya çıkıyor.
Gelelim tutya değişimine; tutyayı önceden tedarik etmek lazım, güvendiğimiz bir yerden hatta pervane üreticilerinden almak lazım. Ben mecbur kaldım marinadaki havalı mağazadan aldım, fiyatı makuldü ama tam istediğim ürünü bulamadım artık dalıp yeniden değiştireceğim .İki kere iş olacak sizin anlayacağınız.
Pasta cila ise ayrı bir olay, benim içinse çok yeni bir şey. Sanayiden oto boya toptancısından ince bir pasta , afilli bir cila bolca üstübü ve pasta cila için ayrı ayrı olmak üzere taş motoru başlıkları aldım. Ama ben pastayıda cilayıda makinayla yapamadım. Biraz fazlaca tecrübe gerektiriyor. Bu yüzden ben de çoğunlukla elle yaptım. Biraz zahmetli ama daha sağlıklı oldu. Hele cila , bence kesinlikle elle yapılmalı.
Ayrıca tekneyi aldığımdan beri güvertede iki noktada sigara izmariti çapında jelkot kopuğu vardı. Sordum soruşturdum jelkot tamir kiti diye bir şey varmış.Kutusu 110 TL biraz zoruma gitti ama sonuç harikaydı. Çift komponentli bir malzeme karıştırıp hemen sürüp tesviyesini yapmak gerekiyor. Zira çabuk kuruyor ve kuruduktan sonra bir şey yapmak mümkün değil.
Zehirli için faça çizgisine maskeleme bantının mavi olanından kullanmak lazım, beyaz olanı çabuk kopuyor ve sökerken uğraştırıyor.
Payanda değişimi önemli, ve payanda tablalarının altını da muhakkak temizleyip zehirlisini sürmek lazım.
Sonuçta benim naylon kayıkla imtihanım bu şekilde gerçekleşti. Sonucu ilerleyen zamanlarda göreceğiz bakalım. Şimdiden bu işlerle uğraşan herkese kolaylıklar dilerim, ayrıca uygulama önerilerinizi, düzeltme ve ilavelerinizi de yaparsanız sevinirim.