Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Zehirli Boya ve Gövde Cilası İçin Gerekenler

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Şu sıralar herkes kayığını karaya alıyor ve birçoğumuz kendi işlerimizi kendimiz yapıyoruz. Bu nedenle fiber bir kayığın zehirli ve borda cilası için gerekli ekipmanların bir listesini paylaşıyorum. Bunlar sadece benim ihtiyaç duyduklarım idi tabi liste kişiye göre değişebilir. Örneğin zımparayı el ile yapan birisi yada pasta cilayı el ile yapmak isteyenler için zımpara makinası ve taş motoru gerekli olmayabilir.

- Zımpara için orbital / titreşimli zımpara makinesi
- 60lık , 80lik ve 120lik zımpara kağıtları ilgili makinaya uygun tipte
- Boya için rulo makarası( 10 adet) ve sapları kullanılmak istenilen büyüklükte
- Boya için bir adet kestirme fırçası
- Faça çizgisi için maskeleme bantı
- Eldiven,(boya için ameliyat eldiveni zımpara için kalın eldiven), maske, gözlük, baret
- Pasta ince olanından
- Cila
- Pasta cila için taş motoru devir ayarlı olanından
- Taş motoru ucuna takılan pasta ve cila başlıkları(Pasta için sert, cila için yumuşak)
- Pervane temizliği için taş motoruna takılan tel fırça başlık
- Bolca üstübü (pasta , cila ve usturmaça temizliği için)
- Usturmaça temizliği için aseton 1 litre kadar yeterli
- Selülozik tiner isteğe bağlı üzerimize bulaşan boyaları temizlemek için
- Sentetik tiner isteğe bağlı fırça ve ruloları içinde bekletmek için.
- Yoklama macunu ve spatulası (eğer zımparadan sonra boya katları arasında kalkma yada zarar gören kısım olursa tesviye edip kapatmak için)
- Tabi ki teknemizin büyüklüğüne göre yeterince zehirli boya ve astarı.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Ahmet Reis cok tesekkurler.
Yazılı kaynağın zenginleşmesi adına yeterli kavramını da biraz acabilirmiyiz? Yani 10 m'ye kadar teknelerde 3 kat surmek icin takriben ne kadar astar ve boya gerekir ? (Diğer tekne boyları da  buradan ola cikip tahminde bulunabilir)
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • İleti: 2553
Çok güzel anlatmışın Ahmet reis , ben de hemen aklıma gelen ve forumlarda olmayan bir iki tamamlayıcı ekleme yapayım ;
-Pervane pirinç ise sarı telli ,krom ise beyaz telli fırçayla temizlemek lazım.
-Boyalı fırçalarınızı bir kovaya koyduğunuz su içerisinde de bekletebilirsiniz , yumuşacık kalacaklardır . Kullanacağız zaman selulozik tiner içerisinde temizleyip kullanın ,tiner kokusu ve sarfiyatını azaltır.

Herkese kolay gelsin.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ahmet Reis cok tesekkurler.
Yazılı kaynağın zenginleşmesi adına yeterli kavramını da biraz acabilirmiyiz? Yani 10 m'ye kadar teknelerde 3 kat surmek icin takriben ne kadar astar ve boya gerekir ? (Diğer tekne boyları da  buradan ola cikip tahminde bulunabilir)

Benim kayığım 28 ft genişlik 3 metre yani 30 ft civarı bir alanı var aslında. Dadd kampanyası kapsamında 1 patlak astar(2,5 litre) 2 patlak(5 litre) zehirli aldım. Zehirli 4 kat rahatlıkla yetti. Hatta pala, salma, bodoslama ve faça çizgisi altı gibi yerlere 5,6 kat sürdüğüm oldu.Yarım litre kadar da arttı.

ilk fırsatta kendi uygulamamı da yazarım. Herkese kolay gelsin.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Fırsat bulmuşken ben yaptığım uygulamayı anlatayım. Öncelikle ilk defa naylon kayıkla haşır neşir oldum. Klasik ahşap konusunda biraz bilgim vardır, biraz derken kalafat bükme ve yapmaya kadar diyeyim gerisini siz düşünün. Ama şimdi teknoloji farklılaştığı için ne sülyen boya kaldı, ne yağlı macun nede kalafat. Dolayısıyla bende sudan çıkmış balık gibi hiç bir şey bilmez haldeyim. Ama öğrendiklerimi ve dikkatimi çekenleri sırasıyla yazayım.

Önce havuzda karaya alma olayı:
Kesinlikle teknenizin su altı yapısını gösteren bir fotoğraf elinizde bulunsun ve bunu karaya alma işlemini yapan vinç operatörüne gösteriniz. Yoksa şaftın ortasından kaldırıverirler alimallah. Özellikle küçük kayıklarda bu önemli. Çünkü şaft, braket ve pervane ile dümen arasındaki boşluk çok az olabiliyor.

Tüm vanalar açık olursa tekne kaldırılınca, lavabo gibi yerlerin borularında bekleyen sularında karada koku yapıp buharlaşması önlenir  diye düşünüyorum.

Sonrasında teknenin payandalara alınması, bu işi marinalar gayet profesyonel bir şekilde yapıyorlar.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Hazır karaya almışken, ve kayık yerine gitmişken deterjan ve tatlısuyla güzelce yıkayıp, kurumaya bırakmak lazım. Zaten alt yıkama yapılınca teknenin altında ciddi bir temizlik gerçekleşiyor.
Sonrasında zımpara tercihi, sulu yada kuru. Ben kuru tercih ettim teknemin altıda çok kötü durumda değildi zaten. Başladım orbital zımpara makinesiyle 80 lik zımpara kağıdı kullanarak zımparalamaya. Yer yer 60 lık ve 120 lik zımparalar kullandım. Bu işlemde kaliteli bir çalışma gözlüğü ve iyi maskeler lazım. Zımpara makinesini kalın çalışma eldiveni ile kullanmak rahat oluyor. Bu zımparayı kuru yaparken rüzgar altında durmamak lazım  zira ciddi bir toz çıkıyor ve filtreli maske bile dolabiliyor. Jelkota zarar vermemek esasmış burada ve bu yüzden taş motoru falan kullanmak sakıncalı. çok profesyonel değilseniz daldırabilirsiniz.
Neticede ben güzelce zımparamı yaptım ve bazı yerlerde son boyanın astarı da kalkınca, güzelce o kısımlara ince bir macun çekip tesviye ettim. Ardında astarı vurduk. Bir patlak astar tam yetti ve güzelce zemin hazırlığı yaptı. Sonrasında her gün bir kat olmak üzere  dört kat zehirli vurdum. Bunun için tüylü bir rulo kullandım. Kadife rulo gibi rulolar daha zor çalışıyordu belki boyayı inceltmek gerekebilirdi. Ben boyanın kıvamını bozmamak için bir şey karıştırmadım bu yüzden tüylü basit bir rulo kullandım. Pala , bodoslama, salmanın ön tarafı ve kuşak altına belki beş altı kat kadar zehirli vurdum.De-mar ın zehirlisini aldım kullandım iki patlak kırmızı yetti de arttı bile. Ayrıca zımpara gibi bu zehirliyi vururken de rüzgar altında durup solumamak lazım netice de zehirli boya adı üstünde.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Bir diğer konu da zincirlikteki zinciri boşaltıp, sprey boya ile markaladım her 10 metreye  iki karış boya attım, daha önce denemiştim bir yıl kadar idare ediyor sonrasında boya çıkıyor.

Gelelim tutya değişimine; tutyayı önceden tedarik etmek lazım, güvendiğimiz bir yerden hatta pervane üreticilerinden almak lazım. Ben mecbur kaldım marinadaki havalı mağazadan aldım, fiyatı makuldü ama tam istediğim ürünü bulamadım artık dalıp yeniden değiştireceğim .İki kere iş olacak sizin anlayacağınız.

Pasta cila ise ayrı bir olay, benim içinse çok yeni bir şey. Sanayiden oto boya toptancısından ince bir pasta , afilli bir cila bolca üstübü ve pasta cila için ayrı ayrı olmak üzere taş motoru başlıkları aldım. Ama ben pastayıda cilayıda makinayla yapamadım. Biraz fazlaca tecrübe gerektiriyor. Bu yüzden ben de çoğunlukla elle yaptım. Biraz zahmetli ama daha sağlıklı oldu. Hele cila , bence kesinlikle elle yapılmalı.

Ayrıca tekneyi aldığımdan beri güvertede iki noktada sigara izmariti çapında jelkot kopuğu vardı. Sordum soruşturdum jelkot tamir kiti diye bir şey varmış.Kutusu 110 TL biraz zoruma gitti ama sonuç harikaydı. Çift komponentli bir malzeme karıştırıp hemen sürüp tesviyesini yapmak gerekiyor. Zira çabuk kuruyor ve kuruduktan sonra bir şey yapmak mümkün değil.

Zehirli için faça çizgisine maskeleme bantının mavi olanından kullanmak lazım, beyaz olanı çabuk kopuyor ve sökerken uğraştırıyor.

Payanda değişimi önemli, ve payanda tablalarının altını da muhakkak temizleyip zehirlisini sürmek lazım.

Sonuçta benim naylon kayıkla imtihanım bu şekilde gerçekleşti. Sonucu ilerleyen zamanlarda göreceğiz bakalım. Şimdiden bu işlerle uğraşan herkese kolaylıklar dilerim, ayrıca uygulama önerilerinizi, düzeltme ve ilavelerinizi de yaparsanız sevinirim.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2553

Önce havuzda karaya alma olayı:
Kesinlikle teknenizin su altı yapısını gösteren bir fotoğraf elinizde bulunsun ve bunu karaya alma işlemini yapan vinç operatörüne gösteriniz. Yoksa şaftın ortasından kaldırıverirler alimallah. Özellikle küçük kayıklarda bu önemli. Çünkü şaft, braket ve pervane ile dümen arasındaki boşluk çok az olabiliyor.

Tüm vanalar açık olursa tekne kaldırılınca, lavabo gibi yerlerin borularında bekleyen sularında karada koku yapıp buharlaşması önlenir  diye düşünüyorum.


Çok güzel bilgiler Ahmet reisim eline sağlık.
Şu bilgiler de pratikte yardımcı olabilir ekleyeyim ; Ben teknenin iskele taraf (vinç operatörü  o tarafta durur havuza giren tekneyi kaldırırken ve indirirken genellikle tekne kıçtan havuza alındığı için) borda da yumru altında tekneyi kaldırma yerlerini gösteren  iki adet küçük kanca sticker i yapıştırdım borda boyasına aykırı renklerde lift çalışanlarına kolaylık olsun ve bir kazaya denk gelmeyelim diye . :)

Karaya çıkmadan tüm pis su tanklarının boşaltılması çok önemli , tankla ilgili bir işiniz varsa sıkıntı çıkmaması veya uzun süre kalırsanız katılaşma olmaması için.
  • IP logged

 
Yukarı git