Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: motor olmasaydı..

  • *
  • İleti: 1344
Ynt: motor olmasaydı..
#15: 20 Nisan 2017, 20:56:01
Bu yaz poyraz havada benim KÜÇÜK ile Tirilye'den körfezin içine doğru yelken açtım.Rüzgar arasıra sertleşse de çok keyifli seyirle Güzelyalı marinaya kadar geldim.Yolda başıstralya teli koptuğu için marina içindeki eski şehir hatları vapundan bozup otele dönüştürulen garabete yüzer iskele gibi bağlandım.Teli tamir edip tekrar geri dönüşe geçtiğimde rüzgar bitmişti.Güzelyalı ile Trilye arası 7mil civarı.Mecburen asıldım küreklere ellerim su topladı ancak Arnavutköy barınağına kadar gelebildim.Sonra Tirilye'den arkadaşlarım motorla geldiler ve beni yedekleyip Çektiler.Mazot ta rüzgar da bitebiliyor.Ama rüzgarı satın alamıyorsun.Motor iyidir. Olmadan olmuyor.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4265
Ynt: motor olmasaydı..
#16: 20 Nisan 2017, 21:07:22
d) Adı, E ile başlayıp tör ile biten ve  buzdolabının içinde olan şey sağlam mı?
--------------------------------------------------------------------------------- 
Bülent'cim henüz buzdolabına girmedim.Sağlam sayılırım.


:) Abi ne etmişim ya :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 3585
Ynt: motor olmasaydı..
#17: 20 Nisan 2017, 21:09:58
pu ha ha ha... hem de iki kere pu ha ha ha ha...



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1344
Ynt: motor olmasaydı..
#18: 20 Nisan 2017, 21:33:23
 :)Bu kadar denk gelir.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 629
Ynt: motor olmasaydı..
#19: 20 Nisan 2017, 23:37:35
Konu üzerinde ciddi ciddi düşündüm...
Bence motorsuz olması yetmez !

Elektrik sistemi de olmamalı.
80lerde tekne elektriği üzerine bir kaç kitap yazmış bi Almanın ( Joachim Muhs, soona taniştikdı da, sevimli bi adamdır ) kitabını almıştim.
Arka kapağinda editörünün tanıtım yazısı vardi :

" Elektrik konusunda çok yetkin bu yazarımız son 20 senedir kendi teknesinde hiç bir elektrik sorunu yaşamadığını beyan etmiştir, çünki filan marka teknesinde ne bir akü ne de elektrik sistemi yoktur "
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5836
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: motor olmasaydı..
#20: 21 Nisan 2017, 00:16:45
Motor olmasaydı diye başlık açmış. Sökelim Tayo dan yanmarı, hem yer açılır, hem depo mepo bir sürü teferruat ortadan kalkar. İki çifte iskarmoz çakarız kayığın beline. Artık yisa kürek çıkarsın barınaktan, hemide spor , sağlıklı yaşam vs. Ben gelmem gelirsem de kürek çekmem ona göre.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 629
Ynt: motor olmasaydı..
#21: 21 Nisan 2017, 00:24:18
Hayır....En eyisi hiç teknemiz olmasaydı diyecem...Tepkiden korkup diyemeyyom  ?0-?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1469
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: motor olmasaydı..
#22: 21 Nisan 2017, 00:25:04
o zaman şu "yelkenle geri geri gitme" videosunu da şuracığa koyalım;



yutubda "backward sailing" diye arayınca pek çok video çıkıyor.
optimist, lazer gibi olimpik motorsuz yelkenlilerde sıkça kullanılıyor (ve öğretiliyor) bu yöntem.
daha büyük teknelerde de imkansız değil ama biraz daha zor tabi..


hatta videolar arasında bir Melges24 balon basarak geri geri hız yapıyordu! :D


teknedeki hayatı basitleştirdikçe elektriksiz yaşam da gayet mümkün..
Eğitimlerde kullandığımız Aloa27'lerde elektrikli sadece fenerler, telsiz ve derinlik göstergesi var mesela! :)
buzdolabı buzla, tüm musluklar ayak pompasıyla çalışıyor..
bazen demir fenerini unuttuğumuzda ertesi gün motor marş basmıyor, kolla çevirip çalıştırıyoruz.


telsiz dışında elektriksiz çözülmeyecek hiçbirşey yok gibi..
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: motor olmasaydı..
#23: 21 Nisan 2017, 00:34:16
kullandığım Piper L18 uçağında elektriğin "e" si bile yok.Tabiki marş motoru da yok
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5836
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: motor olmasaydı..
#24: 21 Nisan 2017, 00:39:27
Yazmayayım çok şey açığa çıkmasın diyodum ama yazayım da rahatlayayım. Şimdi kendisi de bu forumun takipçisi zaman zaman hava durumu falan yazar bir Akın Reis var. Kendisi benim çocukluk arkadaşım olur. Beraber miçoluk ettik, çok güzel günlerimiz geçti. O zamanlar hepimizin birer sandalı vardı. İşte benimde eniştemin yaptığı çarpık bir yeşil veya saçma sapan renklerde olan bir kayığım vardı. İşte biz bu Akın'la iki çifte kürek her yere giderdik. Her yer dediğimize bakmayın Karadenizin en tepesinde nereye gidilirse, yani öyle aklınıza koy, ada mada gelmesin. Sağa sola gidip duruyoruz işte. En kısır dönem temmuz ayındayız ve sabah erkenden mezgit suyuna çapari ile mezgit tutmaya gidiyoruz. İkimizde orta ikinci sınıftayız. Sabah ezanıyla kayığı yüzdürüp , dışarı rüzgarı ile iki çifte uça uça kanala yani mezgit suyuna gidiyoruz. Mesafe 5 mil kerteriz hastane , sırasıyla avara mahallesi camisi, ortaokul ve hastane . Hastaneyi gördükmü tam suyuna geldik demektir. Hemen çapari ile bir iskandil ediyoruz, 30 kulaç gelmişiz mekana.Hemen bir tarafın kürekleri yukarı diğer taraf suda akıntıya dümen ve kayığı yan tutuyorlar. Böylelikle diğer taraftan çalışıyoruz ve oltalerın kayığın altından gelmesine önlem alıyoruz. Kurşunları önce dibe yatırıyoruz sonra yavaş yavaş yoklamalarla sallamaya başlıyoruz.Ama saat 10 dan önce dönmemiz lazım. Karayel eserse ve sular karayel olursa bizi doğuya atacak ve sular bizi dışarıya sıkacak. ama Poyrazsa hem batıya atacak hemde açığa açacak. Kısa sürede etrafımız tekne doldu. Ama onlar bizden daha hızlı akıyorlar , kimi daha fazla rüzgar tutuyor, kimi büyük bir sürü etken var işte. Neyse hep birlikte kayıklar akıştalar. Öylede güzel balık yapışıyor ki, dalmışız. Kafayı bir kaldırmışım biz limanı falan geçmiş İnebolu'nun Evrenye köyünün üzerine gelmişiz. saat daha erken oysa bu akıntı nereden çıkmış anlayamadık. Çok hızlı karar verdik toparlandık geçtik kürek başına. Fakat akıntıda bir tuhaflık var, biz akıntıyı yenemiyoruz. Baktık yenemiycez hemen döndük tam kıyıya küreklere asılmaya. Sanırım hala iyi kürek çekiyoruzdur, ama o zamanlar öyle böyle değil, hiç durmamacasına bir tempoyla akşama kadar kürek çekebiliyor ve birbirimizi dinlendirebiliyorduk. Neyse güç bela İlişi, Yakaören köyünün mendireğine indik. Üzerimizde kıyafet yok para yok bir şey yok, posta minübüsü geçmemiş ama nasıl dönücez diye kara kara düşünmeye başladık. Kayığı nasıl olsa hava poyraza dönünce alırdık ama o gün ne yapacaktık?
 Keşke motorumuz olsaydı!

Sonra o kayığa rahmetli anneanneme bir yelken yaptırdım, başka bir başlıkta anlatırım burada dükkanın önünü kapatmayayım bari :) :) :)
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5836
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: motor olmasaydı..
#25: 21 Nisan 2017, 00:49:07
Neyse güç bela İlişi, Yakaören köyünün mendireğine indik. 

Orası neresi diyeceksiniz , İnebolunun Doğusunda harika bir köy.Şimdilerde önünde saçma sapan bir barınak var. Hatta o kadar hatalı bir barınak ki ,Özkan Gülkaynak, Türkiye'nin Karadeniz'i isimli kitabının arka kapağına barınak ağzında kırılan dalgaların resmini koymuş. Orası yani bahsi geçen yer.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2560
Ynt: motor olmasaydı..
#26: 21 Nisan 2017, 02:59:07
E şanslımışınız balık vurmuş :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3585
Ynt: motor olmasaydı..
#27: 21 Nisan 2017, 09:09:23
Yine aynı hata.. :) ailenin büyükleri motor sevdasına yelken yapmayı bırakmasalardı muhtemelen senin kayığın da da yelken olacak ve sen daha küçük yaşlarda canavar gibi yelken yapıyor olacaktın. :)

Motor iyidir ancak nemelazım biz bu yelkenli işine devam edelim deselerdi bu işin profesyonelleri bugün amatör denizcilik dediğimiz şey çok daha farkli olabilirdi..

Elbette gidip motoru söküp atacak değiliz.. ancak yeterli donanım, farklı yelken kombinasyonları ile her havada yelken yapmak mümkün.

Tayo Mar da 14 beygir yanmar var. Uçak motoru gibi bakarım. Depom asla yarıdan aşağı düşmez. ancak Leo ile yapmış olduğumuz seyir, kıçtan takma motorlara olan soğukluğumu azalttı.  dışarıda değil de ahşap bölgelerde kıç bölgesine saklanan kıçtan takma motor uygulamaları var. Bakım ve tamir kolaylıkları açısından son derece kullanışlı .
Palaya takılan elektrik motorları da ilginç çözümler arasında..

Bu gizli kıçtn takma motor işi hoşuma gitti. Yelkenliler için çok daha ideal aslında..


  • IP logged

  • *
  • İleti: 5836
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: motor olmasaydı..
#28: 21 Nisan 2017, 09:24:16
Yine aynı hata.. :) ailenin büyükleri motor sevdasına yelken yapmayı bırakmasalardı muhtemelen senin kayığın da da yelken olacak ve sen daha küçük yaşlarda canavar gibi yelken yapıyor olacaktın. :)

Malum benim aile büyükleri profesyoneldiler, günümüzde ticari olarak denizde bulunan yelkenli varmı ki? Bana Sumatra'dakileri falan söylemeyin ne olur. Maalesef teknoloji inanılmaz ilerliyor ve işin içinde ticari bulunmazsanız aradan çıkıp gidiyorsunuz. Bizimkilerin ağaç gemilerde ısrarcı olması gibi. Ne oldu?  döneminin armatörü diyebileceğimiz efsane denizciler saç gemiye geçmedikleri ve buna ayak direttikleri için çırak çıktılar. Sonradan o gemilerle birlikte göçüp gittiler. Hatta etkisi bende bile devam ediyor. Ne yaptım fiberden falan anlamadığım, bilmediğim için gittim tahta kayık aldım.

Ama şuna katılıyorum, eğer yelkenli tekne kullanıcıysanız , yelkenle herşeyi yapabilmek lazım. Fırtına tertibinden tutunda, geri gitmeye kadar. Ben şimdilik düz gidebilmeyi deniyorum.

Motorsuz bir kayıkla denize çıkarmıyım? Asla. Beraberin de yelkeni olmayan, iyi bilmediğim tek motorlu bir motoryatla uzun yola çıkarmıyım? Ona da cevabım asla  çıkmam olurdu. Çünkü yelkenin zor durumlarda bir kurtarıcı olduğunu teknenin ana yürütücüsü olduğunu bilmek kadar güzel bir şey yok.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1469
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: motor olmasaydı..
#29: 21 Nisan 2017, 09:45:49
...dışarıda değil de ahşap bölgelerde kıç bölgesine saklanan kıçtan takma motor uygulamaları var. Bakım ve tamir kolaylıkları açısından son derece kullanışlı .
Bu güzel fikri birkaç görselle zenginleştirelim;








Bunlar ancak tasarım aşamasında yapılabilir tabi. yada çok büyük ciddi tadilat gerekir.
ama bir de aşağıdaki gibi bir çözüm gördüm, muhtemelen doğru izolasyon vb ile güzel bir çözüm olabilir gibi..

  • IP logged
><(((º>

 
Yukarı git