Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Teknede Güvenlik / Güvenli Seyir

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Teknede Güvenlik / Güvenli Seyir
OP: 24 Aralık 2016, 23:05:05
Teknelerimiz de güvenlik önlemlerini abartıya kaçmadan, emme velakin standartlardan geri kalmadan
uygulamamızın gerekli olduğunu tartışmaya açmaya gerek varmıdır bilemem.

Ben bir teknik adam olarak alınması gerekli güvenlik önlemlerini sıralayayım.
Gerisi tekne sahibi dostlara kalmış.

A- Kıyıda  / Alarga da Tonozda Bağlı Olduğumuz Anda ki Tehlikeler ve Önlemleri

1-Tekne yüzerliğinin kontrolü - Olası su alma noktalarının kontrolü
a-Sintine sisteminin kontrolü
b-Tekne su altı çıkış flanş ve vanalarının kontrolü
c-Egzoz çıkış sisteminin kontrolü
d-Denizden su alma vana ve filtrelerinin kontrolü
e-Tuvalet denize deşarj sisteminin kontrolü

2-Tekne içinde olası yangın tehlikesi noktalarının kontrolü

3-Elektrik donanımı tehlikeleri
a-Elektrik çarpmasına karşı elektrik donanımının kontrolü
b-Elektrik kaynaklı yangın başlangıcına karşı donanımın kontrolü

4-LPG sistemi tehlikeleri
a-Gaz kaçağında zehirlenmeye karşı sistemin kontrolü
b-Gaz kaçağında yangına karşı donanımın kontrolü

5-Sahil Besleme hattının kontrolü

6-Redresör hattının kontrolü

7-Varsa güneş paneli ve rüzgar türbini sisteminin kontrolü

8-Akü banklarının kontrolü
a-Akülerin gaz çıkışlarının kontrolü
b-Akülerin asit sızdırma kontrolü
c-Akülerin aşırı şarj nedeniyle ısı kontrolü

9-Yakıt tankları ve dingi için benzin bidonlarının kontrolü

10-Atmosferik olaylara karşı tekne donanımının kontrolü
a-Yıldırıma karşı kontroller

b-Aşırı rüzgara karşı kontroller
1-Tonoz halatının kontrolü
2-Koltuk halatlarının kontrolü

c-Yağmura karşı kontroller
1-Kabin havalandırma pencerelerinin kontrolü
2-Manikaların kontrolü
3-Direk dibinin kontrolü
4-Havuzluk ambar kapaklarının kontrolü

11-Tatlı su sisteminin kontrolü
a-Depoların giriş flanşı ve hava firarının kontrolü
b-Hidrofor sisteminin kontrolü
c-Tatlı su sistemi borularının kontrolü

12-Pis su tanklarının kontrolü
a-Denize deşarj vanalarının kontrolü
b-Pis su borularının kontrolü
c-Varsa denize deşarj pompalarının kontrolü ( maceratör )
d-Pis su güverte flanşlarının kontrolü
e-Manuel pompa kontrolü   
( BENCE EN ÖNEMLİ KISIM  BİR TEKNEYİ HABERSİZCE BATIRABİLECEK TEK ŞEY ; SİFON OLUŞUMU )

13-Direk ve Armanın  kontrolü
a-Direğin mekanik kontrolü
b-Direk içinden geçen halat ve direk tepesi elemanlarının besleme ve iletişim hattı kontrolü
c-Direk tabanı ve veya direk tabanı kabin içi destek kolonu kontrolü
d-Direk tepesi bağlantı noktalarının kontrolü
e-Çarmıh ve ıstralya bağlantı noktalarının kontrolü
f-Direk - bumba bağlantı noktasının kontrolü
g-Pupa palangası kontrolü

14-Motor sisteminin kontrolü
a-Motor yakıt sistemi kontrolü
b-Motor marş sistemi kontrolü
c-Motor şarj sistemi kontrolü
d-Motor havalandırma sistemi kontrolü
e-Motor ekzoz sistemi kontrolü
f-Motor soğutma sistemi kontrolü
g-Motor şaft / saildrive sistemi kontrolü

< Devam edecek >

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 975
Ynt: Teknede Güvenlik / Güvenli Seyir
#1: 30 Aralık 2016, 23:31:36
Can Hocam, devamını bekliyoruz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknede Güvenlik / Güvenli Seyir
#2: 31 Aralık 2016, 04:32:49
15-Tekne dingisinin kontrolü

a-Botun kontrolü
b-Küreklerin ve kürek bağlantılarının ( Iskarmoz ) kontrolü
c-Bot motorunun kontrolü
d-Motor için teknede bulundurduğumuz yakıt deposunun/bidonunun kontrolü

16-Teknede Varsa Can Salının Kontrolü

a-Can salının bağlantı sisteminin kontrolü
b-Can salının periyodik kontrollerinin takibi


17- Teknedeki Haberleşme Cihazlarının kontrolü  ( VAR İSELER )

a- Telsizin kontrolü
1-Telsiz beslemesinin kontrolü
2-Telsiz anteninin kontrolü
3-Telsiz kablolamasının kontrolü

b-EBİRB cihazının kontrolü

c-SART cihazının kontrolü

d- AİS cihazının kontrolü

e- Uydu telefonunun kontrolü

d-NAVTEX' in kontrolü

18- Küresel Yer Belirleme ve Seyir yardımcısı Cihazların Kontrolü

a- Var İse Oto pilotun kontrolü

b-Charplotterin kontrolü

c-Rüzgar göstergesinin kontrolü
1-Direk tepesi manuel rüzgar okunun kontrolü
2-Elektronik rüzgar göstergesinin kontrolü

d-Derinlik göstergesinin kontrolü
1-Derinlik göstergesinin  besleme hattının kontrolü
2-Derinlik göstergesi sensörünün  ( aynasının ) kontrolü

d-Harita proğramlarının kontrolü ve güncellemeleri

e-Pusulanın kontrolü
1-pusulanın kalibrasyonu
2-Var ise aydınlatma sisteminin kontrolü
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknede Güvenlik / Güvenli Seyir
#3: 31 Aralık 2016, 04:59:29
Yukarıda 18 maddede topladığımız güvenlik ve kontrol sistemlerini dilerseniz sırasıyla açalım ve detaylandıralım.

1-Tekne yüzerliğinin kontrolü - Olası su alma noktalarının kontrolü
a-Sintine sisteminin kontrolü
b-Tekne su altı çıkış flanş ve vanalarının kontrolü
c-Egzoz çıkış sisteminin kontrolü
d-Denizden su alma vana ve filtrelerinin kontrolü
e-Tuvalet denize deşarj sisteminin kontrolü



1-Tekne yüzerliğinin kontrolü - Olası su alma noktalarının kontrolü

Teknemizin bağlı olduğu ponton ya da alargada normal duruş hatlarını belirli kıstaslarla kontrol etmemiz
ve normal duruşunu bir anlamda hafızamıza kazımamız gerekir.

Bu konuda zehirli hattı ve ya su üstü filoto çizgisi bize yardımcı olacaktır.
Marinalarda / barınaklarda bağlı teknemizi kontrol genel olarak daha kolay olmaktadır.
Marinaya / barınağa girdiğimizde teknemize yaklaşırken,
teknemiz duruşuyla bize bilmemiz gerekenleri bir anlamda kendi anlatır.

Alargada tonozda / Demirde duran teknemizin kontrolü biraz daha zahmet gerektirir.
Belirli zaman dilimlerinde ( özellikle kuvvetli rüzgar ve yağmur sonrası )
Ya bir dingi/ bot vasıtasıyla teknemize giderek, ve ya hiç olmazsa kıyıdan dürbün ile  gözlemlemiz  gerekir.

Uzaktan dürbün ile yapacağımız / eşe dosta kontrol ricasıyla yaptıracağımız gözlemlerde,
zehirli hattı ve ya varsa filoto çizgileri bize teknemizin kuvvetli rüzgar/ yağmur sonrası durumu hakkında,
bir parça bilgi verecektir.

Alargada bağlı olan su almış/almakta olan ve aldığı suyu otomatik sintine pompası ile tahliye edemeyen teknemiz,
genel duruşunu değiştirmiş zehirli hattı kaybolmuş varsa filota çizgisi görünmez olacaktır.

Alargada tekneniz varsa o bölgede yerleşik değilseniz;
O yörede yakın dostlarınızın ya da yöre sakinleriyle iyi ilişkilerinizin olması gerekir.
Naçizane tavsiyem, çocuğundan yaşlısına yöre insanıyla iyi ilişkiler kurun.
Mümkünse belirli alışverişinizi o yöredeki iş yerlerinden yapmaya gayret edin.
Gülümseme ve selamlama yöre insanına sizi sevdirecek ve bu sevgi hiç ummadığınız anda,
karşılık beklemeden yapılan, içten bir yardım ve ya teknenizin durumunu haberdar etme olarak size geri dönecektir emin olun.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

 
Yukarı git