Biraz daha bilgi edinmek istiyorum vanalar konusunda..
O nedenle konuyu güncelledim. Pek yol aldığım söylenemez.
Anlamadığım ilk şey vana ve fittings'lerinin (flanş) ayrı ayrı satılıyor olması.
Teknede vana değişimi deyince benim aklıma bağlı oldukları plastik boruya kadarki değişim geliyor. Ama ticari şekli böyle değil. Ayrı ayrı satılıyor.
Korozyondan korumak hiç mümkün değil mi? Her birisine tutturulmuş ve kelepçe ile sıkılmış bakır teller nerede toplanıyor bilmiyorum ama su altı vanalarının hepsinde böyle bir şey gördüğümüzde bundan ne anlamamız gerekiyor?
Vanaların karşılaştığı arızalar daha çok tuvalet giderinde sanırım. Kekamoz ve küresel vananın kireçlenmesi ile mi alakalı?
Vanaların yapım malzemesi konusu..
Krom, kızıl bronz, sarı bronz (mu demeliyim? = pirinç) şeklinde bir korozyana dayanıklılık sırası doğru mudur?
Bir de bunların dışında sadece marka olarak duyduğumuz (başka marka var mı bilmiyorum) trudesign vanalar (plastik fiber karışımından mamul sanırım)..
Bir de mutlaka açılan miçoz deliğine tam uygun vana almak..
Ayrıca hız göstergesi için delik varsa kapatmak, çünkü o hız göstergeleri çok kısa zamanda kekamoz olup çalışmıyor. Onun yerine telefon veya GPS'li hız göstergesi kullanmak..
Derinlik göstergesini de teknenin içine bir yağ sıvısına oturtup denizle ilişkisiz modelini kurmak..
Vanalar, tekne altı delikler konusunda bilmem gereken başka neler var?