Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bir deniz kazasından öncesi ve sonrası ile çıkarılacak dersler

  • *
  • İleti: 5833
    • Son Denk Kayıkçısı
21 Şubat 2025  tarihinde Antalya'da yaşanan , tekneyi terk ile sonuçlanan, mürettebatın sağlıkla tahliye edildiği deniz kazası üzerine , kendi teknelerimizde bu duruma düşmemek için yapılması gerekenler nelerdir?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 707
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Konu HeyamolaHey WhatsApp grubunda epey tartışıldı; olayın mahiyetini bilmeyenler için haber linklerini de buraya bırakmakta fayda var.

https://www.dha.com.tr/gundem/firtinada-yelkeni-yirtilan-teknedeki-2-kisiyi-tanker-personeli-kurtardi-video-2587954

https://www.instagram.com/reel/DGTzT1KN4mV/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
  • IP logged
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2025, 14:33:31 Gönderen: Hulusi Gülen »
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 707
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
          Prosedürler açısından kurtarma operasyonu tartışılıyor elbette; herşeyden önemlisi denizci arkadaşlarımızın sağlığı yerinde, can kaybı olmadan kurtuldular; çok şükür. Geminin Kaptanını da tebrik ediyorum; risk aldı ama neticesi bir zafer getirdi. Aksini düşünmek dahi istemiyorum. 

         Onun ötesinde, yelkenleri yırtılmış, motor ve dümen arızası olan bir teknenin Reisi biz olsaydık ne yapardık diye fikir teatisinde bulunup, tecrübelerimizi de geliştirmek isteriz elbette. 

1. Birden çok Meteoroloji uygulaması, gidilecek rotanın 10-15 günlük hava tahminlerini veriyor; hal böyle iken bu havada sefere çıkmak çok gerekli miydi?
2. Kurtaran Gemi, daha az dalgalı limanlık alan oluşturmak üzere rüzgar üstünde bulunması gerekirken neden rüzgar altında kaldı?
3. Denize tahlisiye botu indirilse daha makul olmaz mıydı?
4. Baş üstündeki Denizci arkadaşımız tekne dalga sırtında iken ya ayağı kaysa, tutunamasa ve gemiye geçemeseydi?
5.Gemi Kaptanının teknedeki ikinci Denizciyi bir gece boyu beklemesi büyük bir fedakarlık örneği değil mi? 
6.İkinci Denizcinin Şeytan Çarmıhı ile gemiye tahliyesinde hatalar yapıldı mı?
7.Dokuz-on metre dalgadan bahsediliyor; böyle havada direği olan bir Yelkenli teknenin gemiye halatla bağlanması doğru bir hareket miydi?
….       
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 707
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Çanakkale Boğazı girişlerinde gemilere hemen her havada Kılavuz Botlarla Pilot Kaptan veriliyor malum.  Bu operasyon benim Geliboluda ikamet ettiğim evin tam karşısında icra ediliyor. Yüksek havalarda Kanal 11 ve 71'den Gemilere Pilot verme/alma operasyonunun rüzgar altından yapılacağı talimatı verilir hep ve ben de koca geminin bu manevrayı yaptığına şahit olurum.

Tabii son kararı Kaptan verir, olay anının diğer şartlarına vakıf değiliz; ama kurtarmanın rüzgar altından yapılmasının da prosedürlerin olmazı ise olmazı diye düşündürdü bana?   
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 2555
Şu aşağıdaki hususlar daha önce de bir çok başlıkta parça parça bahsedildi ama bu son bahsedilen kazadan sonra konuyu şöyle genel bir toparlama gereğini hissettim . Transfer yapan bazı arkadaşlara da yardımcı olurinşallah. Yazıyı bitireyim tartışmamız gerekenleri konuşacağız Hulusi reisim.ldu galiba.

Uzun bir yolculuğa çıkacak bir yelkenli tekne kaptanı olarak dikkat etmemiz gereken birçok önemli faktör var. Bunlardan aklıma ilk gelen başlıca konular:

1. TEKNE HAZIRLIĞI

a) Teknenin Genel Durumu:  Teknenin su geçirmezliğini , gövde ve güverte sağlamlığını kontrol edin. Çatlak, delik veya zayıf noktaları tespit edip onarın , altında Kekamoz var ise temizleyin , sintine giriş çıkış kovan ve vanalar özellikle çok iyi kontrol edin.

  b) Motor ve Yakıt Sistemi: Motorun bakımını yapın, yağ ve filtreleri değiştirin ,tuzlu ve tatlı su pompası ile kondanseyi kontrol edin,gerekiyorsa impelleri değiştirin.Kayışları inceleyin gözünüz tutmazsa değiştirin. Yakıt depolarını inceleyin yakıtta su ve salya olmasın ,depoyu doldurun ve yedek yakıt alın. En az bir değişime yetecek kadar yedek yağ , mazot filtreleri ,bu işleri yapacak kadar el aleti bulundurun. Motorun el bakım kitapçığı muhakkak olsun.

 c) Yelken ve Donanım: Yelkenlerin durumunu kontrol edin, yırtık veya zayıf noktaları onarın. Halatlar, makaralar ve diğer donanımların sağlam olduğundan emin olun. Yedek bir iki makaranız olsun.
Zahmetsiz ve risksiz kavança ihtimaline karşı bumba palanga makaranız olsun, ters kavança ihtimaline karşı bumbaya yine preventer ( ters  kavança önleyici halat ) donatın . Eğer başta ve kıçta ikinci bir ıstralyanız yok ise ; Balon mandarınızı baş üstünde sağlam bir yere sabitleyin .  İskele ve sancak güverteye,kıçtan başa muhakkak bir emniyet halatı donatın.

 d) Elektrik ve Elektronik Sistemler:  Bataryaları kontrol edin, şarj sistemlerini test edin. Şarz dinamosunda ince de olsa bir ses duyarsanız bakımını yaptırın , rulmanı değişmek gerekebilir. GPS, derinlik ölçer , radar, VHF radyo, otopilot gibi elektronik cihazların çalıştığından emin olun. Su geçirmez ve batmaz el telsizimiz şarzlı olsun. Seyir fenerleri ampul yedeği , bir avometre , akü takviye kablosu ve iki metre kadar 3-4 mm. lik Kırmızı -Siyah kablo bulunduralım herhangi bir yerde lazım olma ihtimaline karşı.

 e) Su ve Yakıt Depoları: Temiz su depolarını doldurun ve yedek su bulundurun. Yakıt depolarını kontrol edin ve sızıntı olmadığından emin olun.
Su yaşam kaynağıdır.

2. GÜVENLİK EKİPMANLARI

  a ) Can Kurtarma Ekipmanları:  Can yelekleri, can salı (veya Akdeniz de güverte den kolayca denize inebilecek ; çıkıp inemiyorsa arkadan çekilecek şişik bir bot )  , can yelekleri (eğer otomatik şişen cinstense karbondioksit tüplerini kontrol edin ).
EPIRB (Acil Durum Yer Belirleme İşaretçisi), PLB (Kişisel Yer Belirleme İşaretçisi) gibi ekipmanları  çalışır durumda olduğundan emin olun. Teknede mürettebat sayısı kadar emniyet kemeri olsun ve güverteye emniyet kemeri olmadan çıkmayın arkadaşlar. Hele ki gece kesinlikle. Seyir sırasında denize düşmek çok büyük ihtimalle ölüm demektir

 b) İlk Yardım Çantası:  Bu iş için muhakkak temel eğitiminiz ve kapsamlı bir denizde ilk yardım çantası bulundurun ve içindeki malzemelerin güncel olduğunu kontrol edin.

 c) Yangın Söndürücüler: Yangın söndürücülerin dolu ve erişilebilir olduğundan emin olun.Makina daireniz için  otomatik açılan bir karbondioksit söndürücü edinin.

 d) Acil Durum Malzemeleri: Fener, işaret çakarlar ,düdük, işaret fişekleri, yedek piller gibi acil durum malzemelerini hazır bulundurun.

 3. METEOROLOJİK KOŞULLAR
   a) Hava Durumu Tahminleri: Yola çıkmadan önce ve yolculuk sırasında düzenli olarak hava durumu tahminlerini takip edin. Fırtına, şiddetli rüzgar veya diğer olumsuz koşullara karşı hazırlıklı olun.
Hava raporları haflalar önce belli oluyor  , son 1 hafta da neredeyse yanılmasız tutuyor artık raporlar.  Canımıza, malımıza yazık.!

Temkinli olmak lazım, kötü havada çıkmamak gerek diye düşünürüm.

 b) Rota Planlaması: Hava durumuna göre rotanızı esnek bir şekilde planlayın. Alternatif limanlar ve sığınaklar belirleyin. Meteoroloji çok önemlidir , şartlardan emin değilseniz bildiğini düşündüğünüz bir arkadaşınıza sorun. Barometre takibini muhakkak öğrenin.

4.  SEYİR

 a) Harita ve Seyir Planı: Güncel deniz haritaları ve seyir planı hazırlayın. Rotanızı önceden belirleyin ve alternatif rotaları da göz önünde bulundurun.

 b) GPS ve Elektronik Seyir Cihazları: GPS, radar, derinlik ölçer gibi cihazların çalıştığından emin olun. Yedek pil veya güç kaynağı bulundurun.

 c) Geleneksel Seyir Yöntemleri: Elektronik cihazlar arızalanırsa diye pusula, harita ve diğer geleneksel seyir yöntemlerini bilin ve kullanmaya hazır olun.
Kağıt haritanız , cetvel ve pergeliniz olsun.

5. MÜRETTEBAT ve İLETİŞİM

 a) Mürettebat Eğitimi: Mürettebatın temel denizcilik bilgisine sahip olduğundan emin olun. Acil durum prosedürlerini önceden çalışın. Hatta yazılı olarak eline verin. Teknede nasıl davranacağını ve yaşayacağını öğrensinler .

6. İLETİŞİM

a)VHF radyo, uydu telefonu gibi iletişim cihazlarının çalıştığından emin olun. Acil durum frekanslarını (VHF Channel 16)kullanmayı bilin ve kullanın.

 7. ROTASYON ve DİNLENME : Uzun yolculuklarda mürettebatın dinlenmesi için gözcü ve nöbetçi planı yapın. 4 saatten sonra dikkat dağınıklığının başladığı söylenir. Yorgunluk, kazalara neden olabilir.

 8. YASAL ve RESMİ HAZIRLIKLAR

 a) Tekne Belge ve Sigortaları:Teknenin tüm belgelerinin (ruhsat, sigorta, seyir izni vb.) güncel olduğundan emin olun.

b)Gümrük ve Liman Kuralları: Yabancı limanlara giriş çıkışlarda gerekli gümrük ve liman kurallarına uyun. Gerekli belgeleri hazır bulundurun.

9. YİYECEK VE İÇECEK

  a)  Yeterli Stok: Yolculuk süresince yetecek kadar yiyecek ve içecek bulundurun. Bozulmayan gıdalar ve konserveler tercih edin. Gece nöbetleri için çukulata , kek gibi enerji verecek atıştırmalıklar ve önceden termos a hazırlanmış çay  ve kahve gibi içecekler bulundurun.

b )  Su Yönetimi: Su tüketimini dikkatlice planlayın. Temiz denizlerde bulaşık ve temizlik için deniz suyu kullanın ,sonrasında tatlı su ile durularsınınız. Yedek su bidonları veya su arıtma sistemleri bulundurun.

10.  KİŞİSEL HAZIRLIKLAR
 a)Kişisel Eşyalar: Uygun giysiler, yağmurluk, güneş gözlüğü, şapka, güneş kremi gibi kişisel eşyaları hazırlayın. Mevsime ve gideceğiniz bölgeye uygun ,karada kullandığınızdan daha kalın giysileriniz olsun. Özellikle yelkenli bir teknede yelkenlerden akan rüzgar insanı üşütür ve direncinizi kırar. Denizde en dikkat edilmesi gereken hususlardan birisi de üşümemektir.

 b) Sağlık: Kişisel ilaçlarınızı ve sağlık malzemelerinizi yanınıza alın. Deniz tutması için önlemler alın. Özellikle solunum yolu enfeksiyonları kulaktaki denge sıvısını etkilediği zaman çok deniz tutmasına sebeb oluyor. Gerekirse çıkmayın yola.!

-Devam edecek
  • IP logged

  • *
  • İleti: 28
Selamlar 
Başlarken  konuya  yakın zamandaki  kurtarma operasyonu ve denizci arkadaşlarımızın olayı üzerinden değil  ,olayın meydana geliş ve sonuçları doğuran hataları vs  tartışmak zaten yaşanan zor durumdan sonra kişileri   rencide etmeden  daha fazla üzmeden  bir transfer (çok farklı bir olgu eylem)  nasıl olmalı önce ki hazırlıklar  ve  yol kat ettikçe  yapılması gerekenler şeklinde  yazalım
Çok sık bir şekilde çok farklı tekneler ile  Avrupa kıta sının Atlantik kıyılarından ve bütün Akdenizden  çok farklı model ,marka , farklı yaşlarda , çok iyi ve çok kötü performanslı  teknelerin  transferini gerçekleştirdim .
İlk kural  evden çıkarken  eğer eşim evde kalıyor ise sadece gidiş tarihim bellidir dönüş tarihimi asla sormaz 😞
çünkü bende bilemem ve bunun için kendimi  kasmam
Tekneye adım attığımda  her noktasına kadar  kurcalarken açar bakarım  envanter olarak nelere sahip
yakın tarihli  motor servisi yapılmışmı  mutlaka öğrenirim  yapılmamış ise yaptırmadan veya yapmadan yola çıkmam
Asla teknede  takım el aletleri  vardır diye güvenmem  mutlaka  yaklaşık 12-13 kg gelen takımlarımı ve kendime göre yedeklerimi  dünyanın heryerine taşırım
Evden çıkmadan mümkün ise  yolun  ilk 300 millik   kısmına müsade edecek hava durumuna göre 3 gün önceden teknede olmayı  tercih ederim ki  o havayı  yakalayıp yola çıkayım
yedek filtre ,ve impeler mutlaka  tekneye alırım
mutlaka 30 lt yakıtı  diğer bidonları kullansam bile  yedekte tutarım
( gerektiğinde  direk  o bidondan motora yakıt bağlayıp  yola devam edebilmek için )
Kumanya ve  su önemli tabi  ama daha önemli teknenin performansı  yelkenleri  ve ıskota halatlarını  kontrol eder ve rahat çalışıyormu    gereken yerleri  temizler yıkar yağlarım
etrafta ayağımın elimin altında  çalışma sahamda  ne kadar çapariz edecek ıvır zıvır varsa  portuçlara   tıkarım
Dolaplara ses çıkaracak kırılacak   cam eşya varsa  hepsini  toplar bir dolaba koyar önüne yastık koyar  dolabı kapatır emniyete alırım
teknede  teknenin  kendi olağan sesinden başka hiç bir sese tahammül edemem müzik bile dinlemem  arada ahengi bozan  bir sesi anında  bulur  gideririm  bu çoğunlukla arıza verecek bir  yerdir
ilk  70- 100 mil  teknede diken üstünde giderim 
 daha sonra karşılıklı güven oluşur
klasik ana yelken çok sert havada  küçültmek için heleki  charter dan çıkan teknelerde  çok uygun değil genelde  2 cumadan var ne kadar küçülsenizde  2 ci gurcatanın ya hemen üstünde veye 1 karış altında kalıyor çok sert havada    oldukça Sakıncalı
mutlaka yanıma kendi el telsizimi  ve ais cıhazımı  alırım
yola çıkarken  telefon  çekmeyecek ise sın hava raporunu 2 saatlik aralar ile resimleyip telefona  indiririm  ve her  telefon çektiği yerde   güncelledi mi bakarım
Planlanan şekilde değilde  hava durumu  farklı senaryo  çizdiğinde 
gitmek istediğim yere gitmek mümkün değil ise  teknenin  en rahat gideceği yere  rota  alırım  doğa ile inat olmaz en fazla 24 saat   denizde salınırsınız
bir tarihte  20 mil  corfuya  gidemeyip   italya - otranto ya gittiğim    olmuştur  😀
Eğer hava  çok sertleşecek  ve benim  önlerinde bir güvenli marina varsa  kesinlikle girer beklerim
Nihayetinde  kullandığım tekne bir başkasına aittir
kendime ait te olsa marinaya girer beklerim
Tekne sahibine telefon açar sen ödemez isen ben öderim derim  şimdiye kadar kimse itiraz etmedi sağolsunlar
Yanımda kim olursa olsun  kararlarıma  kimseyi karıştırmam 
Bir kaç istisna oldu   (bu da  farklı bir hikaye  Ancak masada konuşulur ) 🙂
Yola çıkmak kesinleştiğinde q1 hafta öncesinden evde ders çalışmaya başlarım   alternatif sığınma yerleri , yakıt ikmali   kaçaçak, demir atacak (zor anlar için ) yerleri tespit ederim
Bu bir hastalık  yıllardır defalarca gittiğim yol için her defasında yaparım
Nihayetinde kimse denizde neler çektiğinize  bakmaz limana sağ salim geldiğinizde bakar
  • IP logged

  • *
  • İleti: 28
unutmadan
tekneye girdiğimde  bütün seyir fenerleri  ,ırgat vs hepsini kontrol ederim
yanımda  yedek kablo sigorta  cıvata ,somun  kelepçe,   elektrik  onarım malzemeleri  vardır 
yazarken unuttum   arada cımbızlayıp   kaptan bunu atlamış demeyin   😀
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2555
11. PSİKOLOJİK ve MENTAL HAZIRLIK

Tek başına veya kısıtlı personelle uzun süren yelkenli seyiri sürecinde dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar şöyledir.

  a)  Kendini Tanıma: Tek başına uzun yolculuklara çıkmadan önce kendi sınırlarımızı, stresle başa çıkma yöntemlerimizi ve zayıf yönlerimizi iyi bilmeliyiz. Bu, yolculuk sırasında karşılaşabileceğiniz zorluklara hazırlıklı olmanızı sağlar.

 b) Gerçekçi Beklentiler:  Eğer gitmek zorunda isek ve yolculuğun zorlukları ve belirsizlikleri varsa kabul edeceğiz. Her şeyin planladığınız gibi gitmeyebileceğini bilmek, psikolojik olarak daha esnek olmanıza yardımcı olur.

c) Mental Dayanıklılık Geliştirme
    Uzun süre seyir yaparken odaklanma ve konsantrasyon çok önemlidir. Zihninizi dağıtacak faktörleri en aza indirmek için rutinler oluşturun.

 Olumsuz düşüncelerle başa çıkmak için pozitif düşünce tekniklerini kullanın. Kendinize küçük hedefler belirleyerek motivasyonunuzu yüksek tutabilirsiniz.

12. FİZİKSEL HAZIRLIK

 a) Sağlık Kontrolleri: Yola çıkmadan önce kapsamlı bir sağlık kontrolünden geçelim. Özellikle uzun süreli yolculuklarda sağlık sorunları ciddi riskler oluşturabilir.
b) Fiziksel performans ;  En azından zor bir anda bir kurtarma gemisinin çarmıh merdiveninden çıkabilecek performansa sahip olmalıyız.

-Devam edecek
  • IP logged

  • *
  • İleti: 707
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Çok güzel bilgiler geliyor; katkı verenlere teşekkür ediyorum.

Karşıma bir video daha çıktı; ancak bu videoda diğerlerinin aksine kazazede Yelkenli tekne, kurtaran geminin iskelesinde gözüküyor. Bu video tekniği ile tersten mi gösteriliyor? Acaba  hangisi doğru?

https://www.facebook.com/reel/3115224715323175
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 5833
    • Son Denk Kayıkçısı
Çok güzel bilgiler geliyor; katkı verenlere teşekkür ediyorum.

Karşıma bir video daha çıktı; ancak bu videoda diğerlerinin aksine kazazede Yelkenli tekne, kurtaran geminin iskelesinde gözüküyor. Bu video tekniği ile tersten mi gösteriliyor? Acaba  hangisi doğru?

https://www.facebook.com/reel/3115224715323175

Aynı video ama ilginç bir şekilde ters tarafta görünüyor.  video ile alakalı düzenleme var sanırım.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5833
    • Son Denk Kayıkçısı
          Prosedürler açısından kurtarma operasyonu tartışılıyor elbette; herşeyden önemlisi denizci arkadaşlarımızın sağlığı yerinde, can kaybı olmadan kurtuldular; çok şükür. Geminin Kaptanını da tebrik ediyorum; risk aldı ama neticesi bir zafer getirdi. Aksini düşünmek dahi istemiyorum. 

     
2. Kurtaran Gemi, daha az dalgalı limanlık alan oluşturmak üzere rüzgar üstünde bulunması gerekirken neden rüzgar altında kaldı?


Bu gün duyduğum kadarıyla kurtaran gemi öncesinde  bir kaç kez rüzgaraltı denemesi de yapmış, anladığım kadarıyla kontrolsüz tekne her seferinde kendisinden uzaklaşmış.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5833
    • Son Denk Kayıkçısı
Selamlar 
Başlarken  konuya  yakın zamandaki  kurtarma operasyonu ve denizci arkadaşlarımızın olayı üzerinden değil  ,olayın meydana geliş ve sonuçları doğuran hataları vs  tartışmak zaten yaşanan zor durumdan sonra kişileri   rencide etmeden  daha fazla üzmeden  bir transfer (çok farklı bir olgu eylem)  nasıl olmalı önce ki hazırlıklar  ve  yol kat ettikçe  yapılması gerekenler şeklinde  yazalım
Çok sık bir şekilde çok farklı tekneler ile  Avrupa kıta sının Atlantik kıyılarından ve bütün Akdenizden  çok farklı model ,marka , farklı yaşlarda , çok iyi ve çok kötü performanslı  teknelerin  transferini gerçekleştirdim .
İlk kural  evden çıkarken  eğer eşim evde kalıyor ise sadece gidiş tarihim bellidir dönüş tarihimi asla sormaz 😞
çünkü bende bilemem ve bunun için kendimi  kasmam
Tekneye adım attığımda  her noktasına kadar  kurcalarken açar bakarım  envanter olarak nelere sahip
yakın tarihli  motor servisi yapılmışmı  mutlaka öğrenirim  yapılmamış ise yaptırmadan veya yapmadan yola çıkmam
Asla teknede  takım el aletleri  vardır diye güvenmem  mutlaka  yaklaşık 12-13 kg gelen takımlarımı ve kendime göre yedeklerimi  dünyanın heryerine taşırım
Evden çıkmadan mümkün ise  yolun  ilk 300 millik   kısmına müsade edecek hava durumuna göre 3 gün önceden teknede olmayı  tercih ederim ki  o havayı  yakalayıp yola çıkayım
yedek filtre ,ve impeler mutlaka  tekneye alırım
mutlaka 30 lt yakıtı  diğer bidonları kullansam bile  yedekte tutarım
( gerektiğinde  direk  o bidondan motora yakıt bağlayıp  yola devam edebilmek için )
Kumanya ve  su önemli tabi  ama daha önemli teknenin performansı  yelkenleri  ve ıskota halatlarını  kontrol eder ve rahat çalışıyormu    gereken yerleri  temizler yıkar yağlarım
etrafta ayağımın elimin altında  çalışma sahamda  ne kadar çapariz edecek ıvır zıvır varsa  portuçlara   tıkarım
Dolaplara ses çıkaracak kırılacak   cam eşya varsa  hepsini  toplar bir dolaba koyar önüne yastık koyar  dolabı kapatır emniyete alırım
teknede  teknenin  kendi olağan sesinden başka hiç bir sese tahammül edemem müzik bile dinlemem  arada ahengi bozan  bir sesi anında  bulur  gideririm  bu çoğunlukla arıza verecek bir  yerdir
ilk  70- 100 mil  teknede diken üstünde giderim 
 daha sonra karşılıklı güven oluşur
klasik ana yelken çok sert havada  küçültmek için heleki  charter dan çıkan teknelerde  çok uygun değil genelde  2 cumadan var ne kadar küçülsenizde  2 ci gurcatanın ya hemen üstünde veye 1 karış altında kalıyor çok sert havada    oldukça Sakıncalı
mutlaka yanıma kendi el telsizimi  ve ais cıhazımı  alırım
yola çıkarken  telefon  çekmeyecek ise sın hava raporunu 2 saatlik aralar ile resimleyip telefona  indiririm  ve her  telefon çektiği yerde   güncelledi mi bakarım
Planlanan şekilde değilde  hava durumu  farklı senaryo  çizdiğinde 
gitmek istediğim yere gitmek mümkün değil ise  teknenin  en rahat gideceği yere  rota  alırım  doğa ile inat olmaz en fazla 24 saat   denizde salınırsınız
bir tarihte  20 mil  corfuya  gidemeyip   italya - otranto ya gittiğim    olmuştur  😀
Eğer hava  çok sertleşecek  ve benim  önlerinde bir güvenli marina varsa  kesinlikle girer beklerim
Nihayetinde  kullandığım tekne bir başkasına aittir
kendime ait te olsa marinaya girer beklerim
Tekne sahibine telefon açar sen ödemez isen ben öderim derim  şimdiye kadar kimse itiraz etmedi sağolsunlar
Yanımda kim olursa olsun  kararlarıma  kimseyi karıştırmam 
Bir kaç istisna oldu   (bu da  farklı bir hikaye  Ancak masada konuşulur ) 🙂
Yola çıkmak kesinleştiğinde q1 hafta öncesinden evde ders çalışmaya başlarım   alternatif sığınma yerleri , yakıt ikmali   kaçaçak, demir atacak (zor anlar için ) yerleri tespit ederim
Bu bir hastalık  yıllardır defalarca gittiğim yol için her defasında yaparım
Nihayetinde kimse denizde neler çektiğinize  bakmaz limana sağ salim geldiğinizde bakar

Hamdi Abi , sizlerle  farklı teknelerle de olsa uzun yol arkadaşlığı yaptığım için kendimi şanslı hissediyorum. Uzun dönemdir sizin transferlerinizi gözlemlerim. Gördüğüm kadarıyla 35 feet altı en çok tekne transferi yapan sizlersiniz.  Bu deneyimleri paylaşıyor olmanız çok önemli. Hatta başınıza gelen başkalarına örnek olacak , kendi başınıza çözüm ürettiğiniz vakaları da bu başlıkta yada gerek görürseniz başka başlıkta paylaşırsanız seviniriz. Netice de denizde öğrenme bitmiyor, elinize sağlık.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5833
    • Son Denk Kayıkçısı
11. PSİKOLOJİK ve MENTAL HAZIRLIK

Tek başına veya kısıtlı personelle uzun süren yelkenli seyiri sürecinde dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar şöyledir.

  a)  Kendini Tanıma: Tek başına uzun yolculuklara çıkmadan önce kendi sınırlarımızı, stresle başa çıkma yöntemlerimizi ve zayıf yönlerimizi iyi bilmeliyiz. Bu, yolculuk sırasında karşılaşabileceğiniz zorluklara hazırlıklı olmanızı sağlar.

 b) Gerçekçi Beklentiler:  Eğer gitmek zorunda isek ve yolculuğun zorlukları ve belirsizlikleri varsa kabul edeceğiz. Her şeyin planladığınız gibi gitmeyebileceğini bilmek, psikolojik olarak daha esnek olmanıza yardımcı olur.

c) Mental Dayanıklılık Geliştirme
    Uzun süre seyir yaparken odaklanma ve konsantrasyon çok önemlidir. Zihninizi dağıtacak faktörleri en aza indirmek için rutinler oluşturun.

 Olumsuz düşüncelerle başa çıkmak için pozitif düşünce tekniklerini kullanın. Kendinize küçük hedefler belirleyerek motivasyonunuzu yüksek tutabilirsiniz.

12. FİZİKSEL HAZIRLIK

 a) Sağlık Kontrolleri: Yola çıkmadan önce kapsamlı bir sağlık kontrolünden geçelim. Özellikle uzun süreli yolculuklarda sağlık sorunları ciddi riskler oluşturabilir.
b) Fiziksel performans ;  En azından zor bir anda bir kurtarma gemisinin çarmıh merdiveninden çıkabilecek performansa sahip olmalıyız.

-Devam edecek

Öcal Abi güzel gidiyor. En son hepsini bir metin haline dönüştürürüz , elinize sağlık.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

 
Yukarı git