Sevgili dostlar,
Şöyle bir problemim var. Sanela 'yı aldığımda vitese geçmesi ile ilgili bir problemi vardı. İstanbul'daki Yanmar ustası şanzımanı söktü ve tornacıda ne olduğunu hatırlayamadığım ve kendisinin de şimdi hatırlayamadığı bir işlem yaptı. Sorun çözüldü ancak yolda şanzımandan bir vınlama sesi gelmeye başladı. Deneme seyrindeki videolara benzer vınlamanın daha az olmakla birlikte olduğunu da farkettim. Turgutreis'de Yanmar servisi çağırdım. Sesin rulmanlardan olabileceğinden hareketle şanzıman yine söküldü ve rulmanlar değişti. Ama vınlamada bir azalma olmadı. Alanya'daki motor ustaları umursamadılar ve keyfe keder bir ses olduğu söylendi hep. Gerçekten de performansta hiç bir sorun olmadı. 1400 deniz mili yolu vınlama dışında sorunsuz geldim.
Alanya'ya geldikten sonra korozyon görmüş katlanır pervaneyi yaptırdım. Bu süreçte körük değişti. Braketin iyi durumda olduğu söylendi ve değişim yapılmadı. Hatta şaft dahi değişti. Ancak vınlama aynı vınlama.
İşin ilginci vınlama tornistanda tamamen kesiliyor. İleri yolda var sadece. Devir arttığında ise bir miktar azalıyor. Daha da bilmece gibi olan yanı ise şöyle; Ali Rıza kaptanın önerisi ile şaft ile şanzımanı ayırdığımda ve yol verdiğimde ses yine kesiliyor. Ali Rıza kaptan line problemi olabileceğini düşünüyor. Ancak üzerinde Vetus esnek kaplin var. Bu da 2 dereceye kadar olan line hatalarını ortadan kaldırıyor diye yazıyor manualinde.
Ali Rıza kaptan MArmaris'te çıkma bir şanzıman aradı ancak bugüne kadar bulamadık. Onu takıp seste bir azalma var mı diye kontrol edecektik. Bir yandan da pervaneden dolayımı acaba diye düşünüyorum ama o zaman tornistan da da ses yapması gerekirdi.
Velhasıl çıkamadım işin içinden. Bilgisi, tecrübesi olan varsa aman derdime bir çare.. İletişim gurubuna videoları paylaşacağım.