Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Hırvatistan'dan tekne nasıl satın alınır. Ne kaç para ?

  • *
  • İleti: 938
Ben burada "amatör"lere hizmet etmek için varım. Belli kişilerin yazdığı her konu benim şüphe ile yaklaştığım yaklaşacaım konulardır. Nokta. Altına da bu uyarıları hep düşeceğim... Buna alışsalar iyi olur...
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

K
  • *
  • Koca Reis
  • İleti: 62
Konu moderasyon incelenmesine alındığından dolayı bir süreliğine mesaja kapatılmıştır.
  • IP logged

K
  • *
  • Koca Reis
  • İleti: 62
Gerekli inceleme yapılıp konu mesaja tekrar açılmıştır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 99
Gerekli inceleme yapılıp konu mesaja tekrar açılmıştır.

Teşekkür ettim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 99
Peki tekneyi kendimiz getirmeye karar verdik, ama şu anda pandemi dolayısıyla vize alınmıyor. Kaç kişi gidebiliriz, vize nasıl alınır, ne kadar harcarız ?

Vize konusunda öncelikle uzun dönem shengen vizesi olanlar ve yeşil pasaport sahipleri, bir tane online form doldurmaktan başka bir sorun yaşamıyorlar. Hususi pasaport sahipleri ise bu işi ispat yöntemi ile hallediyor. Önce teknenin para transfer dekontları, şirket kurulum evrakları, tekneyi aldığımız aracıdan davetiye, Hırvatistan konsolosluğu adına bankaya yatırılmış 60€ luk makbuz, seyahat sağlık sigortası ve uçak bileti rezervasyonu ile başvurabiliyoruz. Bunun dışında ki ıvır zıvır evrakları bizden bu zamana kadar istemediler. (SSK dökümü, bankada para, tapu vs.)  Eğer teknenizi bir arkadaşınız getirecekse sizden onun adına verilmiş bir yetki belgesi istiyorlar. Eğer beraber seyir yapacaksanız ona da gerek yok.

Vizeyi tek girişli Hırvat vizesi olarak veriyorlar, genelde 15 gün 3 ay geçerli oluyor.

Aktarmasız direk uçuş mevcut. Ülke içinde ki aktarmayı ben pek sevmiyorum,(Sabah 7 gibi inip 16:00 ya kadar bekliyorsunuz. Şimdilik uçak seferleri bu şekilde. isterseniz bunu da ucuz ve hızlı şekilde otobüs ile halledebilirsiniz. Otobüs saatlerini uçuş saatleri ile birleştirmişler. Araba kiralayabilirsiniz, taksi ve Uber de mevcut.

Teknemizin yanına gittik,  açtık baktık kontrollerini yaptık her şey yolunda görünüyor, motor bakımı da yeni yapılmış. İşte burada inisiyatif kullanıp,  ne zaman bakım yapılmış olursa olsun, yağ, filitreler, impeller ve kayışları değiştiriyoruz.(mutlaka yanınızda bir takım daha ekstradan mazot ve separ filitreniz olsun)Ben filitre ve kayışları Türkiye’den götürüyorum, orada ki fiyatlar pahalı.  İmkanınız varsa mazot tankını da temizleyin, eğer bunu yapamıyorsanız mazot hortumlarını baypas yapıp yedek tank gibi kullanacağınız bir yakıt bidonunu her zamana saklayın. Akülerinizi kontrol edin. Bundan sonra nacizane tavsiyem teknenin pervane kontrolünün de yapılması. Bunu dalgıç kiralayarak ya da kendiniz yapabilirsiniz. Dalgıç fiyatı genel olarak 200€ civarında.

Türkiye’den giderken yanınıza kavança önleyici bir sistemi de hazırlayıp götürmenizi tavsiye ediyorum. Gece gündüz seyir yapacaksınız ve ana yelkeniniz hiç kapanmayacak, kötü sürprizlerle karşılaşmamak için ufak tefek önlem almak iyidir.

Sıra geldi yolculuk hazırlıklarına, bizim için en önemli şey seyir esnasında mazotsuz kalmamak, Split’te merkezde bauhaus mevcut, burada 30L lik bidonlar bulabilirsiniz, fiyatı 70 lira civarında, marinada bidonlar inanılmaz pahalı.(Başka yerde de yok). Mazot hesabını iyi yapın, 2 seferde de hata yaptım, ciddi problem yaşadık bu yüzden.
Kumanya alışverişi işin en keyifli yanı, artık yola çıkmaya hazırız diyorsunuz kendinizce. Her tarafta süper marketler mevcut, su pahalı onun dışındakiler stadart Avrupa fiyatlarında. 3 kişilik 7 günlük bir seyir alış verişi 150-200 € arasında tutuyor. Her şeyi de alıyorsunuz. Alkol kullanıyorsanız Pastis almayı unutmayın. 😊

Teknemizi yerleştirdik şimdi yola çıkma zamanı. Yola çıkmadan bir gün önce Hırvatistan’ın meşhur gümrükçüsüne (İgor) evraklarınızı gönderiyorsunuz, ertesi gün gümrük sahasından çıkacağınız saati verip randevulaşıyorsunuz. Tam saatinde sizinle orada buluşuyor, 300€ veriyorsunuz, O da sizin bütün işlemlerinizi halledip evraklarınızı size teslim ediyor. Artık özgürsünüz, ancak Hırvatistan kanunları yüzünden en kısa şekilde 12mil açığa çıkmak zorundasınız. Bu iş önemli, tekrar geri dönemiyorsunuz, koylarında mola bile veremiyorsunuz cezası mevcut. Kolay gelsin.


Aklıma gelenler şimdilik bu kadar, sabrınız için teşekkür ederim, yazı uzunca ve molalı oldu.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Yakıt hesabını merak ettim anlatırmısın ? Nerde hata yaptın doğrusu nedir ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 99
Yakıt hesabını merak ettim anlatırmısın ? Nerde hata yaptın doğrusu nedir ?

Kaptanım, önce şunu anlamak lazım tekne getirdiğin için rüzgar tamamen kolayına olmadıkça motoru çalıştırıyorsun. Adriyatik'ten çıkmak için yaklaşık 600mil bir yol var. Buda Adriyatik'i gecmek için 4 ila 5 gün süren bir yolculuk demek. Maalesef eğer hava güney-güney doğu eserse inanılmaz zor bir yolculuk oluyor, yüksek dalga kaldırıyor ve kafadan rüzgarla mesafe kat edemiyorsun. Genelde de seyir takviminde mutlaka bu havaya yakalanıyorsun.

Bizim ilk sıkıntımız Corinth'i gece geçince, tek mazot alabileceğimiz yeri de es geçtik. Adaların çoğu yanaştırmadı, ya da telefon ile ulaştığımızda mazot yok cevabını aldık. Uzunca bir süre yelken ile seyredip tasarruf sağlayıp bir adaya girip emri vaki yaptık, ancak başımıza büyük iş alıyorduk, uzun yakarmalar sonucunda kurtardık.

Bir başkasında Corinth'e gündüz varış hesaplayıp yola çıktık, bu seferde kanal kapandı,Yunanistan'ın en sert tedbirleri aldığı zamandı. mecburen es geçtik. Matabanı dolaşıp maximum yelken seyri ile 10 günde ulaşabildik varış noktasına. Otopilotun arıza yaptığı oldukça zor bir seyirdi.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Enes sana değil ortaya yazıyorum .Benim gördüğüm 10 tekne alınıyorsa 9 tanesi burada %30-40 karla satılmak için geliyor 1 tanesi binmek için Bu gelen teknelerin marina fiyatlarını uçurduğunu unutmamak gerekiyor. Ucuz alsan ne olur orta fiyatlı bir marinada 10 senede teknenin parasını vereceksin Teknen yabancı bayraklıysa gelenler zaten Türk bayrağına geçemez  Turizm belgeli marina dışında bırakamazsın ciddi yaptırımları var nasıl yapıyor insanlar diğer türlü aklım almıyor benim.

Komik olanda kimse aldığı fiyatı söylemiyor ticari sır .Amatörlere yazık valla önüne gelen öpüyor .Olan bizlere oluyor. .Marinalarla cebelleşiyoruz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
5k€`ya bayrak işinin de halledildiği de çıktı ortaya. gerizekalılar sahibindende verdiği ilanlarda yazmışlar opsiyon hizmet olarak! :)

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 99
Enes sana değil ortaya yazıyorum .Benim gördüğüm 10 tekne alınıyorsa 9 tanesi burada %30-40 karla satılmak için geliyor 1 tanesi binmek için Bu gelen teknelerin marina fiyatlarını uçurduğunu unutmamak gerekiyor. Ucuz alsan ne olur orta fiyatlı bir marinada 10 senede teknenin parasını vereceksin Teknen yabancı bayraklıysa gelenler zaten Türk bayrağına geçemez  Turizm belgeli marina dışında bırakamazsın ciddi yaptırımları var nasıl yapıyor insanlar diğer türlü aklım almıyor benim.

Komik olanda kimse aldığı fiyatı söylemiyor ticari sır .Amatörlere yazık valla önüne gelen öpüyor .Olan bizlere oluyor. .Marinalarla cebelleşiyoruz.

Marina fiyatları için bir şey söyleyemicem, hayatımda hiç marinada kalmadım. Ama fiyatları duyuyoruz ve rahatsız edici olduğunu kabul etmek lazım. Ama ben sana açık açık tekne fiyatlarını söyleyebilirim, mesela bir tane 382 GL bulduk Ocakta bir arkadasımıza,2015 model 80K € fiyatı, ben kendime bir tane 393 aldım 2006 model, sahibinden satılıktı Vat paid 65K €, kendime aldığım tekneyi Türkiye'de sahibindene koymuştu bir tane broker firması, 80K € ya. Watsaptan da gönderirim sana bir kaç tane fiyatlarına bakabilirsin. Çok çok ucuz tekneler mevcut ama işi var, motoru 5000 saatte, kozmetik olarak bakıma ihtiyacı var vs. Ancak bence Türkiyede ki teknelerin fiyatları çok uçtu, insanlara ucuz tekne alma diyemezsin.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 99
5k€`ya bayrak işinin de halledildiği de çıktı ortaya. gerizekalılar sahibindende verdiği ilanlarda yazmışlar opsiyon hizmet olarak! :)

öZgür (mobil)

Evet okumuştum bende. Ama yakında sorun olacak bunlar diye düşünüyorum. Mutlaka bir yaptırım gelecektir.
  • IP logged

E
  • *
  • İleti: 8

[/quote]

Marina fiyatları için bir şey söyleyemicem, hayatımda hiç marinada kalmadım.

[/quote]

Enes Kaptan, bende yaz sonu Hırvatistan'dan tekne almayı planlıyorum. Yaz sonuna kadar işlerimi tasfiye etmeyi planlıyorum.
Hırvatistan'dan iletişime geçtiğim firmalar teknelerin Ekim ayında teslim edileceğini söylüyorlar ama % 10 peşin ödeme yaparsam bana opsiyonlanacağını belirtiyorlar. Bana bu pek mantıklı gelmiyor. Ekimde teslim alacağım tekneye o zamana kadar neler olacak? Belki ekim ayında şartlar değişecek ve sınır kapıları açılıp tekneleri görerek alabileceğimiz duruma geleceğiz. Kapılar açılmasa bile ekim ayında teknenin son halini inceleyerek, inceleterek almak daha mantıklı değil mi?

Birde eşimle benim amacımız teknede yaşamak. Bunun için marina ile anlaşmamız şart mı? Bir çok kaptan kendi teknesinde yaz kış kalıyor. Gökova Körfezi, Hisarönü Körfezi kışın teknede yaşamak için uygun olmaz mı? Yada nereleri uygun olur? Amacımız teknede yaşamak ve sadece özel durumlarda ( fırtına, özel işler için şehire gitme...) marinada kalırız diye düşünüyoruz. Böylece marina parasından kurtuluruz diye planlıyoruz. Acaba yanlış mı düşünüyoruz?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 99


Marina fiyatları için bir şey söyleyemicem, hayatımda hiç marinada kalmadım.

[/quote]

Enes Kaptan, bende yaz sonu Hırvatistan'dan tekne almayı planlıyorum. Yaz sonuna kadar işlerimi tasfiye etmeyi planlıyorum.
Hırvatistan'dan iletişime geçtiğim firmalar teknelerin Ekim ayında teslim edileceğini söylüyorlar ama % 10 peşin ödeme yaparsam bana opsiyonlanacağını belirtiyorlar. Bana bu pek mantıklı gelmiyor. Ekimde teslim alacağım tekneye o zamana kadar neler olacak? Belki ekim ayında şartlar değişecek ve sınır kapıları açılıp tekneleri görerek alabileceğimiz duruma geleceğiz. Kapılar açılmasa bile ekim ayında teknenin son halini inceleyerek, inceleterek almak daha mantıklı değil mi?

Birde eşimle benim amacımız teknede yaşamak. Bunun için marina ile anlaşmamız şart mı? Bir çok kaptan kendi teknesinde yaz kış kalıyor. Gökova Körfezi, Hisarönü Körfezi kışın teknede yaşamak için uygun olmaz mı? Yada nereleri uygun olur? Amacımız teknede yaşamak ve sadece özel durumlarda ( fırtına, özel işler için şehire gitme...) marinada kalırız diye düşünüyoruz. Böylece marina parasından kurtuluruz diye planlıyoruz. Acaba yanlış mı düşünüyoruz?
[/quote]

Merhaba Reisim ;
Ön peşinatla tekne almanın avantajı istediğiniz tekneyi bir tık daha ucuza alıyorsunuz, bir de ilk seçme avantajına sahip oluyorsunuz. İşlem söyle yürüyor, önce alacagınız tekneye kapora verip detaylı bir survey yaptırıyorsunuz, sezon sonunda tekrar bir survey yaptırıyorsunuz, eğer majör bir kusur bulunmadıysa, ya da oluşmadıysa tekneyi satın alıyorsunuz. Bir aksilik olduysa kaporanızı iade alıyorsunuz. Eğer sözleşmenize covid ve ülkeler arasında hukuksal sorunlar için bir madde koydurursanız sorun yaşamazsınız. Ama sezon sonunda istediğiniz tekneyi görerek beklemeden almak belki içsel olarak daha mantıklı hissettirebiliyor olabilir.  Karar sizin.

Marinaya bağımlı kalmadan yaşamak için benden daha tecrübeli bir sürü kaptanımız var. Ama ben kısmi bağımlılıkla denizlerde yaşayabileceğinizi düşünüyorum. 1 senelik marina parasını aldığınız teknenize harcarsınız.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Enes sana değil ortaya yazıyorum .Benim gördüğüm 10 tekne alınıyorsa 9 tanesi burada %30-40 karla satılmak için geliyor 1 tanesi binmek için Bu gelen teknelerin marina fiyatlarını uçurduğunu unutmamak gerekiyor. Ucuz alsan ne olur orta fiyatlı bir marinada 10 senede teknenin parasını vereceksin Teknen yabancı bayraklıysa gelenler zaten Türk bayrağına geçemez  Turizm belgeli marina dışında bırakamazsın ciddi yaptırımları var nasıl yapıyor insanlar diğer türlü aklım almıyor benim.

Komik olanda kimse aldığı fiyatı söylemiyor ticari sır .Amatörlere yazık valla önüne gelen öpüyor .Olan bizlere oluyor. .Marinalarla cebelleşiyoruz.

Marina fiyatları için bir şey söyleyemicem, hayatımda hiç marinada kalmadım. Ama fiyatları duyuyoruz ve rahatsız edici olduğunu kabul etmek lazım. Ama ben sana açık açık tekne fiyatlarını söyleyebilirim, mesela bir tane 382 GL bulduk Ocakta bir arkadasımıza,2015 model 80K € fiyatı, ben kendime bir tane 393 aldım 2006 model, sahibinden satılıktı Vat paid 65K €, kendime aldığım tekneyi Türkiye'de sahibindene koymuştu bir tane broker firması, 80K € ya. Watsaptan da gönderirim sana bir kaç tane fiyatlarına bakabilirsin. Çok çok ucuz tekneler mevcut ama işi var, motoru 5000 saatte, kozmetik olarak bakıma ihtiyacı var vs. Ancak bence Türkiyede ki teknelerin fiyatları çok uçtu, insanlara ucuz tekne alma diyemezsin.

Ucuz ?

393 2006  65k zaten doğru fiyat 5 sene öncede Türkiyede bu fiyattı bu tekneler.pahalı bile Ucuz değil yani fiyat .Geçen sene 2008 Beneteau 37 Türk bayraklı klimalı tik güverte 60 bin Euroya sattı arkadaşım 1100 saatte Forumdan bir arkadaşımızın arkadaşı aldı. Ucuz ile doğru fiyat karışmış ülkede .Sıfır 130 k fiyata almıştı arkadaşım sattığı fiyat doğru fiyattı.Yelkenlerin yenilenmesi Motor bakımları ıvır zıvır 65K maliyeti oldu alanın.

Ben ucuz görmüyorum alınan tekneleri yurtdışından toplam fiyata bakın boş tekne alıyor çoğu kişi bayrak getir götür aynı şey.Ülke fırsatçı doldu tutturabildiğine herkesin fiyatı.Melih sattı en son prıl prıl 393 ünü 60-65 civarıydı sattığı yanlış bilmiyorsam kendisi yazsın.

Çok mu zenginleştik fiyatlar ucuz geliyor yada zam yapılıyor  bit pazarına nurmu yağdı .
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Mayıs 2021, 01:34:07 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 974
Tekne fiyatlarını kıyaslarken donanım listesini değerlendirmeden fiyat karşılaştırması doğru olmayabilir. Webasto, sarma ana yelken, fırtına yelkeni, sunbrella tekne örtüsü, matafora, tamir takımları, güneş paneli, vb. gibi liste uzar gider.

İlk soru hangi amaçla kullanılacak, ne kadar süre teknede kalınacak vs.

Tabii en önemlisi de kaç yıldır nerelerde imiş. Sorup soruşturmak gerek geçmişini.

Ben benim tekneyi alırken bu kriterlerii de içeren bir karşılaştırma tablosu yapmış ve sınıfının en yüksek bedelli teknesini ilk sahibinden ve 10 yılllık geçmişini inceleyerek almıştım. 8. yılım ve hortumun çizikleri hariç ne malzeme ne de servis ilave bir masrafım olmadı.

Yarı fiyatına da olsa oralardan ve birkaç yıl içinde uzaklardan gelmiş olandan da uzak dururum.

  • IP logged

 
Yukarı git