2020 Eyül’ünde suya atıp kıç bodoslama ve burma tahtası arasında kanser eden iğne başı delikten suyu kesemeyince Ekim ayında İonia’yı karaya aldım. Kasımda’da İstanbul’a döndüm. Tekne bir kerede yer değiştirdi. Son istirahat yeri koca bir çınarın altında olduğundan öyle düşündüğüm gibi “göççük barnak” kadar armoz da yapmadı.
Yani bir bordadan bakıldığında karşı taraftaki ağaçlar görünmüyor.
Bu yıl canıma tak etti. Denize indirmeye karar verdim. Eldeki olanaklar ile her yıl bakım / onarım giderlerini karşılamanın mümkün olmadığına ikna olmak için müneccim olmaya gerek de yok.
• Bu şartlar altında, bu yıl ahşaba kadar soyduktan ve kuruttuktan sonra İonia’nın alt yumrusundan omurgasına ve omurganın da iki yanına 4mm kontra ve iki kat elyaf ve (ucuz olması açısından) polyester kaplıyoruz. Üzerine geçen yıl aldığım 30kg epoksi macunu geçip akrilik boya ile tamamlayacağız. Sakızlık ve tüm iç bölümler yine yağlı boya olacak. Böylece en az 4-5 yıl ağır masraflardan kurtulmayı umuyorum. Ne yazık ki hayat şartları, yıllardır karşı çıktığım kontra kaplamaya muhalefet tavrımda tükürdüğümü yalamak zorunda kaldım.
• Motor kapağından şafta ulaşmak kırık iki kaburgam ile cehennem azabı yaşatıyor. Kurtulmak için hemen şaft üzerinde bir kapak daha açıyoruz. Baş üstünde de yüksek kasnaklı bir kapak daha açıp, tekne içine de bir zincirlik yapıyoruz. 12 Kg Admiralti ve 10 metre zincir ile halatı da ortalıktan kalkacak.
• Tekne karaya alınırken vinç operatörü sağ olsun kamara dış duvarındaki direk yatağını kırdı. Tamir edilecek. İki kütüklük yapılacak ıskarmozlar takılacak. Bütçe müsaade ederse parampet üstüne 20cm yükseklikte galvaniz boru ve pabuçlarla bir de branda gerebileceğim vardavela istiyorum.
• Omurgaya yerleştirdiğim iç safra granit taşlara rağmen İonia’yı suya indirdiğimizde başlı durmuştu. Hesap hatası.
Su hattına getirmek için 155Kg taşı söküp kıç güverteye koyduğumda düzeldi. Şimdi bütün taşları dışarı çıkartıp yerine kıç bodoslamadan itibaren 3 veya 4 posta arasına elimde bulunan 110 kg demir cürufunu polyester ile dökeceğim. Belki şaft yatak seviyesi üzerine çıkacak kadar iki sac yanağı da dışarıdan bağlayabilirim.
• Motor bölmesi önüne farş altına 30 litrelik bir pis su tankı monte edilecek. Malum yeşil kart meselesi.
• 22cm çapındaki pervane küçük geldiğinden 30 cm yeni pervane alacağım.
• İzmir’den bir arkadaş Golant Gaffer “Sinarit Baba”yı aldı tımar etti. Onun çıkma ana yelkeni ve flokunu da bana verdi. Mali tadil eder bir de yine çıkma yelkenlerden bir triket yaparsa bu yıl yelken de kullanacağım. Baş ıstralyayı 70 cm kısa yapmışım, yeni tel alıp doğru ölçüde yapacağım. Direk daşş gibin. Bir elden geçmek istiyor.
• Uzun uğraşlardan, telefon görüşmelerinden sonra Ankara’da 250mm çapında helezon yaprak yapacak birini buldum fiyatta da anlaştık. 10mm kalınlığında ve 170mm hatveli, orta deliği 40mmlik bir helezon yaprak geliyor. 40mm yuvarlak dolu malzemeden 175-180 cm şaftını kaynatacağız. Tepesine sağlam bir mapa düşüneceğiz.(?)
Fikirlere açığım. Sonra da 3-4 metre derinlikte Sığacık dip çamuruna vira edip tonozumuzu yapacağız. Dalgıç burada 1 tane var ama ikincisi de gerekecek gibi görünüyor.
Allah kerim.
• Geçen yıl 2*1metre Ekoyouyou pram patalyayı yaptık. Güzel de oldu. Ama istihap haddi bir yetişkin ile 12Kg Admiralti - 10 metre zincir ile halatlar. 2 kişi bindiğimizde batayazdık.
Bu yıl planı %30 büyüttük. Ölçüler 260*130 metreye geldi. 6 mm kontradan olacak. “
Bilimsel” Hesaplar, kestiği 10 cm su hattında 200Kg, 5cm daha batırmak için de 100kg. Gerektiğini gösterdi. Güzel deplasman. Orta oturağa sephiye /yüzdürücü bölme koyduk. Bir arkadaş da CNC kesim planlarını hazırladı. 3 plakadan çıkıyor. 3 plaka kontra ve CNC kesim bedeli 1.055 Kayme. Planı elden geçirirken bütün parçalar birbirlerine tırnaklar ile geçer hale getirdik. Montajda hata sıfır. Her parça birbirini kitlediğinden tekne de hermetik bir yapıya kavuşuyor. Sadece borda ve aynaların birleşim köşelerine elyaf epoksi band ile sızdırmazlığı sağlayacağım. Geçen yıl yaptığım adedi 175grm 1mt95 lamine kürekler de yetiyor.
• Tabii motor da yeniden bakımdan geçecek. Manifolt sonrasında kauçuk spiral Vetus egzost borusuna kadar amyantlanıp alçılanacak.
Özetle bütün bu işlere Mart başında başlıyoruz. Her bir şeyi de biter bitmez doğğğru denize.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.