Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?

  • *
  • İleti: 938
Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
OP: 25 Ekim 2020, 11:27:48
Bu konuda ne kadar becerikli olduğum ortada. Beni biliyorsunuz, çuvalladığım konuları da açık açık yazmaktan gocunmuyorum. O yüzden neden çuvalladığımı anlatarak başlayayım sonra da şu fiyatlandırma meselesini bir enine boyuna tartışalım istiyorum. Önce niye çuvalladım:

1. Türk ekonomisinin genel hali... 3'e aldınız şeyi üç sene sonra 5'e sattığınızda sıkıntı yok gibi geliyor ilk bakışta psikolojik olarak ama durum öyle değil elbette.
2. Aldığım fiyat Euro cinsinden kafamda yanlış kalmış, en büyük problem o noktada oldu esasında geri dönüp baktığım zaman. O tarihteki Euro kurunu araştırdığımda kaynar su olmasa bile bir sıcaklık hissetmedim değil ensemde.  :)
3. Salgının Euro cinsinden bile tekne fiyatlarına etkisi... Bu da aktif olarak takip ettiğim birşey değildi... Nazlı Bahar'ı aldığımdan beri başka teknenin yüzüne dönüp bakmamıştım.
4. Teknenin emsali olmaması. Bu kendi adıma büyük aptallık. Yani marka olmasına marka işte, el değiştirmiş olursa olsun ne olacak. Şu andaki şirket böyle bir modellerinin olmadığını söyleyince  telefonda artık "desteklenmeme" gibi bir psikolojik etkisi oluyor. Bu da gözümde sanki "özel yapım" kategorisine soktu bir anda tekneyi. Hiç alakası yok halbuki... Ve tabii ki beşinci maddede yazacağım faktörle de birleşince:
5. Barınakta bakımsız kalan teknenize burun kıvıranlar. Kendi aklına güvenmeyip başkasını dinlemek, adam çok tekne alıp satıyor, e şimdiye kadar da bayağı bir iyiliğini gördüm, güvenebilirim dediğiniz kişilerden etkinlenmek falan filan. Belki de en kötüsü ani karar vermek...

Ana hatlarıyla çerçeve bu. Geride kaldı bütün bunlar, aynı hatalar tekrarlanmasın başkası tarafından diye yazdım zaten. (Ha bir de söylemeden edemeyeceğim bir husus var. İlanı görür görmez ÇOK KESİN bir dil ile uyaran sadece bir kişi oldu o da bu forumdan Burak Döneray'dır. Okuduğumda artık söz kesilmiş, iş işten geçmişti dolayısı ile dönüşü yoktu. Ama kendisine bu delikanlılığı, mertliği, özü sözü birliğin tanımını canlı olarak gösterdiği için teşekkür ediyorum. Hiç unutmayacağım bir davranış oldu bu. Bu kadar kesin bir dil ile uyaran başka kimse olmadı çevremden... Denizci kardeşliği filan diye birşey varsa budur işte, gerisi laf-u güzaf...)

Bu faslı kapatıp esas soruma gelelim. Yahu nedir hakikaten bunun objektif kuralı? Bir teknenin "ederini" ne belirler? Tek kelimelik basit bir cevabı var bunun biliyorum: "Emsali" diyeceksiniz. Ama işte onu ne belirliyor.

Ekonomide hiçbirşeyin mutlak anlamda "objektif" olmadığını biliyorum. Yazdığın rakamı verecek bir adam varsa olay bitmiştir. Biliyorum ama sorduğum husus bu değil. Hangimiz kendimize sormadık "ulan fazla mı para verdim" veya "ucuza mı gitti" diye?

Dolayısı ile bazı kriterler söyleyebilmek lazım değil mi?

1. Yaş meselesi. Benim gördüğüm ana belirleyici husus. Yanılıyor muyum? Ama ne kadar önemli gerçekten, fiber veya ahşapta fark ediyor mu? Sadece bakımlı olması ile ilgili mi bu husus yoksa? Ekonomide çoğu etki psikolojiktir. Bu da mı o kabilden? Ne dersiniz? Bir arkadaşım teknelerin ilk 10 yılda çabuk değer kaybettiğini sonra nispeten fiyatın stabilize olduğunu söyledi. Ne düşünürsünüz bu hususta? Doğruysa buyur buradan yak işte...

2. Marka meselesi. Grand Soleil 37 var bir tane ilanda, şimdiye kadar gördüklerimde Nazlı Bahar tadını anımsatan tek tekne o oldu. İtalyan tarzını seviyorum sanki genel olarak ben. Arayınca aracı firmadan bir çocuk açtı, ilk söylediği şey bu teknenin ana yelken arabası ve iskotası havuzlukta biliyorsunuz değil mi oldu. Çoğu insan bunu sevmiyormuş ve uzak duruyormuş. Benim tam tersine hoşuma giden bir özellik bir yelkenli teknede mesela. Ama fiyat uçuk tabii. Sırf meraktan gittim gördüm, Kalamış'taki yarışcıların pontonuna bağlamışlar, sintineyi açtım ilk, su var bayağı  :), çocuk da mahcup oldu, tadına baktı çamur renkli suyun benim için... Tuzluymuş :-)
Yani marka olayı gerçek bir denizci için ne kadar ön planda olması gereken birşey emin olamıyorum, tartışalım istedim.

3. Boy. Fiyatı belirlerken yine en rasyonel açıklaması olan şey tekne boyu. Hatta grafiğini bile çizmiştim bir ara, bayağı üstel bir fonksiyoun cuk diye oturuyor boy-fiyat grafiğine. Bu da ihtiyaç ve kullanım ile alakalı birşey elbette...

Bu üç ana faktör hakkındaki görüşler, bunlar dışında kalan faktörler, düşünceler paylaşalım istedim...
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#1: 25 Ekim 2020, 14:26:45
Hiçbir "malın" fiyatı mantıkla, objektif olarak, hesap kitapla hesaplanamaz ki.
Hepsinin içinde milyon tane psikolojik ve maddi etki var. (kimi yeke dümen sevmez, kiminin kozmetik kusurları tamir edecek yeteneği yoktur.)

Ancak emsal sayısı çoksa daha çok kişinin psikolojisinin ortalaması alındığı için daha mantıklı rakamlar ortaya çıkabilir.
ki bunda da toplumsal/bölgesel etkiler var. (bayrak, 5 markanın dışına çıkmıycan abi, ahşap tekne alınmaz.. vb.)

Sırf "mal" kelimesi bile olayın imkansızlığını gösteriyor bence.
Çünkü kimi mal diyor kimi kızım, aşkım filan..
Kızına nasıl fiyat biçersin ki?

Ben fiyat nasıldır, bu iyi midir diye soran dostlara diyorum ki (tersi kendi tekneni satmak için de yapılabilir);
senin için önemli olan kriterleri toparla, önemsizleri de toparla, hepsini excelde bir tablo yap, tüm ilgilendiğin teknelerin bu kriterlerini buraya yaz ve hepsine birer not ver, atıyorum 1'den 10'a kadar gibi..
sonra bu kriterleri istediğin gibi sıralayıp, filtreleyip, karşılaştırıp en mantıklısını otomatik olarak göreceksin zaten.
  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#2: 25 Ekim 2020, 17:21:25
Her ikinci el  tekne nodelinin iki fiyatı vardır  min max  gibi  bir teknenin sıfır fiyatının 4/1 fiyatı min  fiyattır  100 bin euroluk bir tekne 25 000 euro min fiyata düşebilir kondüsyonuna yaşına göre aynı tekne  50 bin max  fiyata da çıkabilir ekipmanına durumuna göre değişir 4/2 . Bu örnek 20 yaş üstü her tekne için nerdeyse doğru çıkar .Genç tekneleri bilmiyorum eskilerde durum bu .
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#3: 25 Ekim 2020, 18:16:59
Doğan Reis sizin teknenin sıfırr fiyatı 135 bin Euro  civarıydı Teknenize iyi baktığınızda belliydi o yüzden bu fiyata satmayın demiştim sağlık olsun Daha güzelleri olur siz yelken teknesi seviyorsunuz cruiser teknelere bakmayın Türkiyede güzel tekneler var sırf yelken teknesi diye satılamıyorlar güzel şeyler buluruz size hayırlısı olsun.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#4: 25 Ekim 2020, 19:17:53
Çok iyi bir konu başlığı olmuş bu. Yazılacak çok şey var. Sonuçta elimizde tuttuğumuz tekneler birer eşya. Elbette bir ederi var.

Bir malın fiyatını maliyeti ve o mala olan talep belirler. Bu bilinen klişenin gizli öznesi satıcının arz iştahıdır.
Yani malın sahibinin finansman ihtiyacı son noktayı koyar.

Finansman ihtiyacı çok farklı şekillerde ortaya çıkabilir. Örnek ben teknemi 150 bin TL ye satıyorsam ve istediğim yeni teknede satmak istediğim fiyata çok yakın ise bu fırsatı kaçırmamak için ben de teknemi ucuza satmak isteyebilirim.

İşte tam  bu noktada işin içine ticaret girer. İyi bir profesyonel pazarlıkçı için her şey net ve açıktır. Günümüzde bu iş artık o derece profesyonelleşti ki ne istediğinizi bile artık bu profesyoneller belirliyor.

Erbahar'ın verdiği örnekte olduğu gibi ana yelken ıskotasının havuzlukta olduğu bilgisi bir olumsuzluk olarak ileri sürülüyor. Oysa bu durum bu teknenin bir yelkenli olduğu anlamına geliyor ve kıymetini arttırıyor olmalıydı.

Yaptırmaya kalksam Tayo Mar 'ı yeniden yaptırmanın maliyeti ile satmak istesem verilecek olan rakam arasında bir uçurum var. Tayo Mar için yapmış olduğum harcamaları saymıyorum bile.

ŞUnu açıklıkla söylemek mümkün ki yelkenli bir tekne asla iyi bir yatırım aracı değil. BU konuda maliyet penceresinden bakmak bence çok doğru değil. Sonuçta teknenizi bir mal olarak değil de hayattan keyif almanızı sağlayacak bir araç olarak görürseniz eyvah ucuza mı gitti ya da pahalıya mı aldım ? gibi kaygılardan uzak kalırsınız. Benim görüşüm bu yönde.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#5: 25 Ekim 2020, 19:19:39
Her ikinci el  tekne nodelinin iki fiyatı vardır  min max  gibi  bir teknenin sıfır fiyatının 4/1 fiyatı min  fiyattır  100 bin euroluk bir tekne 25 000 euro min fiyata düşebilir kondüsyonuna yaşına göre aynı tekne  50 bin max  fiyata da çıkabilir ekipmanına durumuna göre değişir 4/2 . Bu örnek 20 yaş üstü her tekne için nerdeyse doğru çıkar .Genç tekneleri bilmiyorum eskilerde durum bu .
   

Teşekkürler Burak Reis bu bilgi için.

Ancak emsal sayısı çoksa daha çok kişinin psikolojisinin ortalaması alındığı için daha mantıklı rakamlar ortaya çıkabilir.
ki bunda da toplumsal/bölgesel etkiler var. (bayrak, 5 markanın dışına çıkmıycan abi, ahşap tekne alınmaz.. vb.)

Emsal sayısı azsa ne yapacağız? İlla ki vardır bunun belli kriterleri, derdim onları irdemek esasında...

Geçen hafta bir Azuree 40 düştü 650-700 bin lira arası fiyat yazmışlardı bir yelken akademisinden tepeden tırnağa yarışçı olduğu belliydi. Meraktan telefonla aradım, kapora aldım dediler ve ilandan kalktı bir iki güne de gerçekten de. Şu an bir Azuree 40 var ilanda bu fiyatın tam iki misli yazılmış, ayrıca anayelken sarmaya dönüştürülmüş, havuzluktaki araba kaldırılmış, vs, daha bir "konfor" moduna girmiş. Kişisel fikrime göre Azuree'nin bütün esprisi bitmiş...

Anlatmak istediğim bu yani, herhalde bir araba piyasası gibi oturmuş birşey değil ki bu Türkiye'de bu kadar bilinen bir modelde bile bu kadar oynak olabiliyor fiyatlar. Bu durumda da belli kriterlerin oturtulması üç aşağı beş yukarı şart gibi rasyonel kararlar verebilmek için. (İşin duygusal kısmı zaten bağlam dışı olsun dilerim bu tartışmada.)

www.yachtworld.com mesela fena bir kaynağa benzemiyor başka bildiğiniz dünya piyasasını takip ettiğiniz yerler de varsa paylaşırsanız sevinirim.
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#6: 25 Ekim 2020, 19:26:56

ŞUnu açıklıkla söylemek mümkün ki yelkenli bir tekne asla iyi bir yatırım aracı değil. BU konuda maliyet penceresinden bakmak bence çok doğru değil. Sonuçta teknenizi bir mal olarak değil de hayattan keyif almanızı sağlayacak bir araç olarak görürseniz eyvah ucuza mı gitti ya da pahalıya mı aldım ? gibi kaygılardan uzak kalırsınız. Benim görüşüm bu yönde.

Katılıyorum, al-sattan para kazanan bir adam hiç olmadım şimdiye kadar. Özellikle tekne hususunda... Ama bence özellikle "emsali olmayan" türleri birbiri ile mukayede edebilecek bir kriterin de belirlenebilmesi lazım. Sonuçta tek gövdeli yelkenli dediğin zaman az çok özellikleri belli olan şeyler yok mu?

Doğan Reis sizin teknenin sıfırr fiyatı 135 bin Euro  civarıydı Teknenize iyi baktığınızda belliydi o yüzden bu fiyata satmayın demiştim sağlık olsun Daha güzelleri olur siz yelken teknesi seviyorsunuz cruiser teknelere bakmayın Türkiyede güzel tekneler var sırf yelken teknesi diye satılamıyorlar güzel şeyler buluruz size hayırlısı olsun.

Misal Burak Reis'im sıfırının 135 bin Euro olduğu bilgisini nerden edinebilirdik? İlla ki bir model ile mukayese etmişsinizdir?
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

B

Burak Doneray

Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#7: 25 Ekim 2020, 19:48:58
Doğan reisim ben yabancı dergilerin çoğuna aboneyim ordan fiyatları bulabiliyorum Misal 90 yılının sayısına bakarak 90 model teknenin satuş fiyatını bulur enflasyon hesaplayıcıyla günümüz sıfır fiyatını belirleyebilirsiniz . Google ilede bu bulunabilir.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#8: 25 Ekim 2020, 20:32:08
Sizin teknenizin hız çizelgesini bulmak için tasarımcısına bakarken fiyatını görmüştüm aklımda kalmış sevdiğim tekneleri unutmam kolay kolay.

Yelken teknesi derken kastım sadece yelken yapmak için yapılmış anayelken arabası,arması  olması gerektiği yerde ve İçinde yaşamak için tasarlanmamış tekneleri kastediyorum. Performans odaklı fakat 2 kişinin abrayabileceği rail meat ihtiyacı olmayan tekne kısaca.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2020, 20:37:16 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#9: 25 Ekim 2020, 21:16:13
Sizin teknenizin hız çizelgesini bulmak için tasarımcısına bakarken fiyatını görmüştüm aklımda kalmış sevdiğim tekneleri unutmam kolay kolay.

Hiç beklemediğim bir cevaptı valla bu  :D Teknenin doğrudan sıfır fiyatını arşivlerden bulabilmek istisnai bir durum bence. (Yine istisnai derecede iyi hakim olduğunuzu da gösteriyor elbette olaya.) Farazi konuşayım o zaman, bu bilgiye sahip olmasaydınız nasıl fiyatlandırırdınız kafanızda? Model yok piyasada yakın gördüğünüz başka bir markadan aynı stil yapılmış aynı yıl aynı boy bir tekne mi kıyaslamak lazım?
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 492
Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#10: 25 Ekim 2020, 22:49:55
Doğan bey,
Güzel sorular sormuşsunuz.Ben kendi bakış açımla karşılık vereyim. Sanırım öncelikle ben ne istiyorum sorusu önemli.Kendi adıma güvenli her hava şartlarına uygun cevap verecek bir tekne arayışına girmiştim çok uzun yıllar ve 4 tekneden sonra şimdiki teknemi uzun aramalar sonucu buldum.Dolayısı ile bu benim aslında bütçem elveriyorsa fiyatı ikinci bir plana düşürüyordu.Bir diğer husus teknenin yaşı değil sizi kucaklamasıydı(Duygusal bir faktör)  Hiç bir zaman teknenin yaşı ile ilgilenmedim kondisyonu ve benim el becerilerimin onu yaşatma kabiliyeti idi.Bana göre tekne bir mal bir emtia değil bir yaşam arkadaşı olmalı idi.Bunları göz önüne alarak 1982 model bir Beneteau first 32 satıp 1979 model 3 yaş yaşlı bir tekneyi korkmadan aldım ve 14 yıldır büyük bir keyifle kullanıyor dahası 12 ay içinde yaşıyorum
Fiyatlandırma ya gelince alırken dünya piyasasını araştırmış ve önerilen değeri makul bulmuştum.Alım sonrası sigortalatırken Sigortacı mı İstanbul'dan Finike ye getirtmiş ve değerleme yaptırtmış sonrasında her yaptığım yenileme veya ilavenin faturası fotoğrafı veya filmini Sigortacımla dolayısı ile Sigorta şirketim ile paylaşmıştım.
Geçen yıl Acentamdan rice ettim yaşlanmaya bağlı yeniden değerleme için.Gelen exper tam 2 saat teknede çalışarak tek tek her şeyi kontrol etti fotoğrafladı ve mutabakatlı yeni değer içeren 9 sayfalık bir raporu Sigorta şirketime ve bana yolladı. Böylelikle bir önceki değere göre yaklaşık 10.000 Euro eksilen değerle yeni poliçeyi yaptık.
Rapor şöyle bitiyordu "Çok özel ve çok bakımlı bir teknedir"
Bence bu rapor eğer bir gün satmayı düşünürsem sunabileceğim alıcılara gösterebilecek en sağlıklı referans olacaktır.
Hem benim , hem de alıcının içini rahatlatacak bir yaklaşım olarak görüyorum bu durumu.
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#11: 26 Ekim 2020, 00:08:36
Çok teşekkür ederim Kaan Reisim, aklımdaki birçok soru için mükemmel tatmin edici bir cevap oldu.
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

B

Burak Doneray

Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#12: 26 Ekim 2020, 00:32:41
Tekne yaptırırken bir maliyet çizelgesi vardı forumda Ali San paylaşmıştı bende Leo ‘nun anlattıkları kadarıyla billiyordum oranlar örtüşüyordu. Her iki kişide tekne yaptırmış kişiler, onlardan anladığım bir teknenin asıl maliyeti donanımı kabuk çok büyük bir yer tutmuyor burdan yola çıkarak fiyat belirlenebilir . Klasik tekneler Kaan Erdem ,Ahmet , Mustafa abinin tekneleri gibi tekneleri bugün sıfır seri üretim yapsalar 200 bin minumum fiyata yapamazlar buna eminim Benim teknemde bunlardan biri 1987 yılında 210.000 Mark faturası var 35 feet bir tekneden bahsediyoruz şu anda Beneteau gibi seri üretim tekneler 120 bin Euro satış fiyatlarında . Mesela Kaan Erdem'in ,Ahmet'in,Ertör'ün  tekneleri  sıfır bir tekneyle birebir bile değiştirilirse hata etmiş olurlar .

Fiyat konusu zor bir şey sıfır satış fiyatları piyasanın belirlediği min fiyatlardır bunlar üzerinden olaya bakmak maliyet hesaplarını bilmek bir teknenin fiyatının ucuz yada pahalı olduğunu anlatır Kullanılan donanımın kalitesi  çok farkeder, arma var 20.000 euro arma var 50.000 euro yelkenlerde aynı marina komşularımdan  birisi yelken yaptırdı sadece anayelken 50.000 euro  50 fert bir tekne. Bu gibi özellikler fiyatı belirler . İkinci elde max fiyatları ne malzeme koysanız alsanız ekstra sonradan fiyat fazla değişmez istersiniz ama satamazsınız fazlasına  Örnek benim teknem min 50 max 90 bin euro  üstünde 50 bin euro malzemede olsa 100 bine satamazsınız. Boş bir tekneyede min fiyattan daha fazlasını verirseniz harcadığınız parayı alabileceğiniz oran değişmez.

Kısacası bazı tekneler bedavadır bazıları ucuzda olsa çok pahalıdır aslında.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2020, 09:42:45 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#13: 04 Kasım 2020, 19:43:22
Doğan kaptan, eline sağlık. Çok keyifli bir konu baslatmissiniz. Ben de sizinle aynı fikirdeyim. Dünya piyasalarında bakarım bir de teknenin bakımlı ve en önemlisi orijinal olup olmadığına bakarım. Yaş hiç önemli değil. Önemli olan bakımlı ve orijinal olmasıdır. Fiyatını da tüm piyasaları göz önüne alarak belirlerim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Tekne Nasıl Fiyatlandırılır?
#14: 04 Kasım 2020, 21:26:56
Tekne yaptırırken bir maliyet çizelgesi vardı forumda Ali San paylaşmıştı bende Leo ‘nun anlattıkları kadarıyla billiyordum oranlar örtüşüyordu. Her iki kişide tekne yaptırmış kişiler, onlardan anladığım bir teknenin asıl maliyeti donanımı kabuk çok büyük bir yer tutmuyor burdan yola çıkarak fiyat belirlenebilir . Klasik tekneler Kaan Erdem ,Ahmet , Mustafa abinin tekneleri gibi tekneleri bugün sıfır seri üretim yapsalar 200 bin minumum fiyata yapamazlar buna eminim Benim teknemde bunlardan biri 1987 yılında 210.000 Mark faturası var 35 feet bir tekneden bahsediyoruz şu anda Beneteau gibi seri üretim tekneler 120 bin Euro satış fiyatlarında . Mesela Kaan Erdem'in ,Ahmet'in,Ertör'ün  tekneleri  sıfır bir tekneyle birebir bile değiştirilirse hata etmiş olurlar .

Fiyat konusu zor bir şey sıfır satış fiyatları piyasanın belirlediği min fiyatlardır bunlar üzerinden olaya bakmak maliyet hesaplarını bilmek bir teknenin fiyatının ucuz yada pahalı olduğunu anlatır Kullanılan donanımın kalitesi  çok farkeder, arma var 20.000 euro arma var 50.000 euro yelkenlerde aynı marina komşularımdan  birisi yelken yaptırdı sadece anayelken 50.000 euro  50 fert bir tekne. Bu gibi özellikler fiyatı belirler . İkinci elde max fiyatları ne malzeme koysanız alsanız ekstra sonradan fiyat fazla değişmez istersiniz ama satamazsınız fazlasına  Örnek benim teknem min 50 max 90 bin euro  üstünde 50 bin euro malzemede olsa 100 bine satamazsınız. Boş bir tekneyede min fiyattan daha fazlasını verirseniz harcadığınız parayı alabileceğiniz oran değişmez.

Kısacası bazı tekneler bedavadır bazıları ucuzda olsa çok pahalıdır aslında.
Bir arkadaşım, bilinen markalardan birinin 50 ft teknesini, 2013 yılında Güney Fransa teslim 340.000 € ödeyerek aldı. Üzerine iyi biliyorum aşağı yukarı 70.000 € daha masraf yaptı. Geçenlerde 265.000 € bedelle satabildi. Tekne çok iyi kondisyonda ve periyodik bakımları hiç aksatılmamış bir tekne idi ama, o sonradan yapılan ekstralar para etmedi. Çünkü ekstraların kayda değer bir bölümü fantazi sayılabilecek ekipmanlardı. Doğal olarak alıcının çok umurunda olmadı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

 
Yukarı git