Merhabalar,
Malumunuz ahşap işinden emekli olup biz de layloncular kervanına katıldık.. Şimdi havuzluğunda otururken size kısaca yeni teknemiz hakkında bilgi vermek istiyorum..

Yeni Kri-Kri, 1978 yapımı bir Maxi 95. Maxi 95'ler İsveç'in Olimpiyat Madalyalı yelkencisi Pelle Peterson tarafında tasarlanmış ve 1972 (kimi kaynaklara göre 1974) - 1984 yılları arasında 1600civarı üretilmiş..
Maxi 95 adı üzerinde 9,5 metre boyunda 3,20 eninde 1,55 su kesimine sahip Fin Salmalı 1.600 kg salma ağırlı ve 4.300 kg deplasmana sahip center cockpit bir tekne.. Baş kamara, Salon, mutfak, kapalı tuvalet ve kıç kabinden oluşuyor..
işte size 70lerden retro bir katalog sayfası

Bu boylarda center cockpit tekneler havuzluktan ciddi ödünler verse de, Maxi 95, kendine has ve bence dahiyane tasarımı sayesinde müthiş geniş bir havuzluk sunuyor. bizim küçüğün havuzluğu 10-11 metre (34-36 ft) teknelerle başbaş gelir ve hatta 80'li yılların bu boy teknelerinin çok çok üzerinde bir havuzluk kullanım alanı var diyebilirim.

Tam armaya sahip teknenin direk boyu 11.50 metre ön yelken alanı 38 metrekare anayelken alanı 18 metrekare.
Tekne yapıldığı yıllarda henüz sarma yelkenler kullanılmadığı için ilk sahiplerine 3 adet ön yelkenle birlikte veriliyormuş.. Bu bilgi bana çok ilginç gelmişti. Kuey ülkelerinde hala dikkate değer denizci Maxilerini bu şekilde kullanıyor...
Kri-Kri ise sarma ön ve yelken ve sarma anayelkene sahip.. Direk üzerine sonradan monte edilmiş düzenek ile sarma anayelkenli olmuş.. Bu durum aslında çok istemediğim birşey olsa da ilerde anlatacağım teknenin yapısı gereği direk dibine gitmek çok rahat değil o yüzden sarma ana yelken bizlere büyük kolaylık sağlamış...
Yukarıda farkedebileceğiniz üzere havuzluk kısmında yan sokaklardan vazgeçilmiş böylece havuzluk alanı ciddi anlamda genişletilmiş.. Ancak böyle olunca ön tarafa geçmek için havuzluktan yüksek bir adımla kasara üzerine çıkmanız gerekiyor. Şayet sprayhood açıksa adım atacak yer pek kalmıyor.. oldukça dar bir yerden yukarı çıkmanız gerekiyor. Biz sprayhood'u sadece kafadan deniz gelen havalarda kullanıyoruz onun dışında hep açık. Ön tarafa gidiş gelişler görece biraz zor olsa da artık alıştık ve bir zorluk hissetmiyoruz...
Teknenin yelken performansını değerlendirecek kadar bilgi sahibi değilim ancak şu ana değin bizi gayet mutlu etti.. Belki düşük havaları sevmiyor diyebilirim 4-6 knot gibi ondan sonra gayet güzel hızlanıyor...
Şakayla karışık 4-5 aydır etkin bir şekilde kullanıyoruz ve çok memnunuz...
Şimdilik bu kadar.. biraz deniz zamanı.. Haftaiçi de toparladığım fotoğraflarla Kri-Kri'den bir kaç fotoğraf paylaşmaya çalışırım..