Giriş ve Hazırlıklar..Merhabalar,
Eşimle beraber yapacağımız uzun yıllardır hayalini kurduğumuz yelkenli tekne ile dünya turu gezimize hazırlanıyoruz.
Hersey çok uzun yıllar önce Babamın her ay aldığı Hayat Mecmuası’nda Sadun Boro’nun dünya turu tefrikalarının yayınlanması ve benim de okumamla başladı.
Ben, 20 yılı aşkın bir süredir yelken yapıyorum, bu süre içinde önce “Vişne" adında scorcher, daha sonra sırasıyla “Rossinante" 36İ Jeanneau, “Soprano" Grand Soleil 40, “Allegro" Beneteau Fırst 40 marka teknelerim oldu.
2 arkadaşımla ortak "Omerta Yelken Okulu" sahibi olarak YY5 sertifikalı Yelken Eğitmenliği ile uzun yıllar eğitmenlik yaptım.
Türkiye kıyıları ve Ege de gitmediğimiz yer kalmadı.
Eşim (Reyhan) ve ben Tıp Doktoruyuz, Sinan ve Can adında 2 oğlumuz, çok sevdiğimiz gelinimiz Olga ve Lucas adında bir torunumuz var.
2016 yılında eşimle birlikte emekli olduk.
Büyük oğlum Sinan evli, küçük oğlum Can İtalya da Tıp Fakültesi’nde okuyor, 4.sınıfta.
Bizi uzun seyirden alıkoyacak sorumluluklarımızın azalması ve sağlık açısından bir engelimizin olmaması hayalimize ulaşmamız için şartların olgunlaşması, bu seyir için tekne arayışımızı hızlandırdı.
Geçen sene Mart 2019 da ailemize büyük bir mutluluk ve şans getirdiğine inandığımız torunumuzun adından esinlenerek
“Lucky Luke” adını verdiğimiz Jeanneau Sun Odyssey 50 owner versiyon (2 kamaralı) teknemizi aldık.
İlk işimiz Türk bayrağına geçirmek oldu.
Geçen sene yaz aylarında, sonbahar ve kışa girerken çeşitli seyirlerle teknemizi tanımak, eksikleri gözlemlemek fırsatı bulduk.
Teknemiz Marmaris Yacht Marina’da bağlı.
Ve Dünya turuna başlamak için 7 Ağustos 2020 tarihini belirledik.
Burada kısa bir açıklama yapmalıyım; bu planları henüz Corona salgını yokken yapmıştık, şimdi
yola çıkma tarihimizi Nisan 2021 diye revize ettik. Umarım başka engellerle karşılaşmayız.
Teknemizi Ocak ayında karaya aldık.
Lucky Luke 2013 Model Jeanneau Sun Odysey 50 DS owner versiyon 2 kamaralı.
Hummalı bir çalışma ile Mart ayı sonuna kadar neler yaptığımızı aşağıda yazmaya çalışacağım.
Bu listenin bir kısmı rutin bakım ve uygulamaları da içermekte olduğundan kafanız karışmasın.
* Delta çapamızı Rocna 33 ile değiştirdik, Delta’yı yedek çapa olarak depoya koyduk.
* Zincirimizi galvaniz yaptırdık, markaladık.
* Havuzluktan zincir atma çekme bakımını ve zincir sayacının kalibrasyonu yapıldı.
* Tüm halatların yıkanması ve temizliği yapıldı, yıpranmış olanları değiştirdik.
* Yelkenler bakıma gitti, yıpranmış ultraviyole bantlar yenilendi.
* Yeni bir takım yelken siparişi verildi.
* Asimetrik balon ve gönder siparişi verildi. (Soket sistemi)
* Dümen palası ve dümen tertibatının komple bakımı yapıldı. (Girit seyrimizde bir dümen sorunu yaşamış, kendi imkanlarımızla sorunu çözüp, seyrimizi tamamlamıştık)
* Tüm kilitler, spinlocklar temizlendi ve bakımı yapıldı. Değişim gerekmedi.
* Tüm vinçlerin bakımı yapıldı.
* Bot için elektrikli motor aldık.
* Botu mataforaya çekmek için kullandığımız makara ve halatlar yenilendi.
* Kıçta çıkrık sistemle bağlı uzun koltuk halatı yüzen halatla değiştirildi.
* Cansalımızın bakımı yapıldı.
* Seamar marka 150 lt/saat su yapıcı alındı ve montajı yapıldı.
* 10 Kw Onan marka jeneratör alındı ve montajı yapıldı.
* Deniz suyu musluğu yapıldı.
* Su depolarının temizliği yapıldı.
* Sprayhood ve bimini yenilendi, krom iskeletinin çapı büyütüldü ve güçlendirildi, yan gölgelikleri yapıldı.
* Tekne karinası tamamıyla, salma ve pala dahil jelkoda kadar kazındı, ufak jelkod tamirleri yapılıp, İnternational Gelshield 200 5 kat yapıldı.
* Seajet 015 (Prımer) Astar 1 kat uygulandı.
* Zehirli olarak Seajet 38 antifouling 3 kat sürdük.
* Pervane değişti. Seajet peller boya yapıldı.
* Saildrive bakımı yapıldı, keçe değişti, yağı değişti.
* Bow thruster kanatçıklar temizlendi, elektrik motoru ve kabloları değişti.
* Teknemizde 4JH4-TE 75 Hp Turbo Yanmar motor var. 1000 saat bakımı yapıldı.
* Yeni bir separ mazot filtre ayrıca takıldı
* Tüm bakımı video ile kayda aldım. Rutin bakımda yapılacakları usta gözetiminde ben yaptım. Bu süreçte 3 gün boyunca usta ile 3-4 motor bakımına birlikte gidip, hem eğitim aldım hem de pratik tecrübemi artırdım.
* Motor bakımı için gerekli bazı ekipmanı aldım ve depoladım.
* Elektrik konusunu defalarca okumama, izlememe rağmen anlamıyorum. Tekneyi alınca, Erol Şar tekneye geldi 3 gün çalıştı ve onun önerileri ile aküleri 4 adet 6 volt 200 amp C-100 Sonnenschien akülerle değiştirdik.
* Simarine akü izleme monitörü takıldı.
* Toplamda 740 wattlık 4 adet güneş panelimin bağlantıları ve kabloları değiştirildi.
* 2 adet elektrikli tuvaletler söküldü, bakımları yapıldı, tüm boruları değiştirildi.
* Ocak bakımı ve gaz boruları, detantörler elden geçti.
* Pasta polish yapıldı, tekne adı rengi ve fontu yenilendi. Su hattındaki bantlar tamir edildi.
* Sevgili Dostum
Prof.Dr Tayfun Güler tarafından çok detaylı ve emek verilmiş bir ilkyardım listesi oluşturulup, içini kendisinin tedarik ettiği 2 sağlık çantası bize hediye edildi.
Bu sağlık çantasının detaylarını ayrıca paylaşacağım.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Yapılacaklar listesi
* AIS alınacak
* Arma kontrolu ve tellerin değişimi yapılacak.
* Tüm dünya denizlerinin elektronik haritaları alınacak.
* Uydu telefon (Kanarya adalarından alınacak)
Not: diğer hazırlıklarımızı ve seyrimizi eğer gerçekleşirse bu başlık altında paylaşacağım.
Lucky Luke isimli bir facebook sayfamız var.
Selametle..