Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
OP: 24 Nisan 2020, 18:22:16
Diyeceksiniz yine dedenin canı sıkılıyor.
EVEEET bildiniz.

Ama bu başlığı o nedenle açmadım.
Biraz evvel Mücahit biraderim youtube sorunumu hallettiğinde hemen Fatih Aksu'nun seyahatine daldım ve 2 etap bitti.
Elinden gelmeyen ne yapar?
En iyi yaptığı işi yani eleştirmeyi.
Adam akşamın karanlığı demedi bastı marşa haydeee yola. C:-)
Dur bismillah önce kimsin, neden bu işi yapıyorsun, teknenin tanıtımı falan hiç bir şey yok. :(
Neyse dur bir şu arşivi karıştırıp hanımın marinada çektiği fotoğraflarda Andromeda'yı bulup Mücahit'e yollayayım jest olsun dedim.
Bir dolu teknenin birden fazla fotoğrafı var ama benim aradığım yok. Bari forumda bulayım da bir bakayım dedim. Ama ne gezer adam yediği sarmanın fotoğrafını koymuş fakat teknenin önden yarım yamalak resmi dışında bir görüntü yok.
Tanıtımları taradım o da yok.
Mücahit otur 4(on üzerinden). 8-)
Sana 1 hafta süre veriyorum sonra kurtarma yazını istiyorum.Aksi taktirde marinaya gidiş iznini alamazsın. ;D
Bu arada diğer arkadaşlarımızdan da eğer çok büyük bir zahmet oluşturmaz ise teknelerini tanıtmalarını. Beğendikleri yönlerini varsa eleştirilerini de yazarlarsa, yeni tekne alacak arkadaşlara veya olur da davet ederlerse nereye gideceğimizi bilmemiz açısından, büyük yararı olacağını düşünüyorum. ;)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#1: 24 Nisan 2020, 18:48:51
Utku Ağabey

Bizim Andromeda çok utangaçtır. Fakat bu kırık notuda da kurtarmak lazım :)
Bütünlemeleri Eylül'de bizim kayıkta yapalım rakılı biralı olur.  :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2020, 18:53:00 Gönderen: Mücahit Karabaş »

  • *
  • İleti: 5822
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#2: 24 Nisan 2020, 20:24:00
Dede haklı, millet nazar değer diye tanıtmıyor kayıkları ;D ;D ;D
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#3: 24 Nisan 2020, 21:54:36
Dede haklı, millet nazar değer diye tanıtmıyor kayıkları ;D ;D ;D

Ahmet kaptanım  Allah inandırsın ben de aynı şeyi düşündüm yazarken. :)xx :)xx :)xx
Ailemden, ve kendime ait şeylerden nazar değer düşüncesi ile bahsetmemeye özen gösteririm.
Ama aramızda bizim gibi düşünmeyen kaptanlarımızın ve özellikle yıllardır sayısız tekneye sahip olmuş arkadaşlarımız olduğuna inanıyorum. Özellikle artık bu konularda uzman dahi sayılabilecek bu arkadaşlar kullanmakta oldukları tekneleri olmasa bile kullandıkları tekneleri ve özellikle olumsuzluklarını yazarlarsa çok faydalı olacaklardır.
Örneğin ben yıllardır rota 660 teknelerin neden bu kadar tutulduğunu anlayamamışımdır. Oysa Cücü biladerim ile yaptığım konuşmadan sonra bunların izindeyim ama meretler acayip fiyatlılar. :(
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 5822
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#4: 24 Nisan 2020, 22:07:40

Örneğin ben yıllardır rota 660 teknelerin neden bu kadar tutulduğunu anlayamamışımdır. Oysa Cücü biladerim ile yaptığım konuşmadan sonra bunların izindeyim ama meretler acayip fiyatlılar. :(

Dede bizim barınak ta çok var onlardan. Bir tane benim çok yakın bir abimde var. İçten takma motorlu ve plakalı. Ara sıra onla balığa gidiyorum. İstanbul içinde , diğer şehirler içinde bence en kullanışlı günübirlik teknesi. Hatta iki tane satılık var plakalı 120 bin gibi rakamlar isteniyor.İşin ilginç yanı çok hızlıda el değiştiriyorlar.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#5: 24 Nisan 2020, 23:35:20
Dede haklı, millet nazar değer diye tanıtmıyor kayıkları ;D ;D ;D

Utku Abi, bu nezih grupta nazar değeceğine inanmam mümkün değil..

Zaten bu düşünceyle https://heyamolahey.com/?topic=2068.30 Lucky Luke'ın tanıtımını yapmıştım..

Sevgiler, sağlıcakla kal..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5822
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#6: 24 Nisan 2020, 23:56:38
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#7: 25 Nisan 2020, 00:26:56


Hocam,

Bu Mücahit zaten tenefüslerde de çok yaramazlık yapıyo.

Peki bana kaç verdiniz?
https://heyamolahey.com/?topic=1072.0
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#8: 25 Nisan 2020, 01:09:52
Ben de, bebekliğine kadar ,hem de kalemi  kuvvetli birine anlattırmışım.

Kırık not verme Dede. :)

Sevgili reisler ,
Teknem Serenity nin tanıtımını ve restarasyon hikayesini sevgili Cüneyt Baygün kendi Facebook sayfasında 16 kısım tekmili birden yayınlamıştı.
Bu başlıkta da yerini bulsun ve yeni arkadaşlar bilgilensin diye linkini veriyorum.


https://web.facebook.com/benimteknem/posts/1857234251179223
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#9: 25 Nisan 2020, 07:22:47
Sevgili Eyüp hocama,Ahmet hocama,Matay hocama ve de Öcal hocama foruma katkıları ve göz alıcı çalışmaları için ayrı ayrı teşekkür ederim. :)xx :)xx :)xx
Kendilerinin forumdaki değerli katkıları ile hem bilgi dağarcığımız zenginleşiyor hem de günümüze renk katılıyor. ;)
Benim lafım kaytaran arkadaşlarımızadır. Sizlerin yanında hocalık bize düşmez.Bizimki yarenlik ve sevdiğim insanlar ile hoş vakit geçirmek.
Mücahit biraderime gelince kendisine dün bir ceza kestim ki ona fazlası ile yeter.Yavrum yazık dedeme yardım edeyim diye aramış 40 dakikaya yakın kafasını öyle ütüledim ki eline telefonu en az 40 almaz artık. ;D
Bu arada 660 rotaları ben kuş serisi tofaşlara benzetirim. Gariban halkım daha iyilerini göremedikleri için yıllarca best seller oldu.Çok kolay alınıp satılan tekneler,keyifçi ve balıkçı tarzına çok uygun tasarımı var.
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 939
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#10: 25 Nisan 2020, 12:59:15
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#11: 25 Nisan 2020, 15:28:37
Tekneyi alma hikayemizi anlattık ama 2 yıldır kullanıyoruz. Biraz tekne hakkındaki yorumlarımı yazayım.
Benim marka teknelerim hep Bavaria oldu. Tercihten değil, öyle denk geldi. Bir önceki Bavaria 40 tesadüfen bir brokerden karşıma çıkmıştı. Şimdiki 45 de, çok yakın arkadaşımın iş gereği yurtdışına gitmesi neticesi, satılığa çıkardığı için, beklenmedik şekilde oldu. Hikayesi yukarıdaki 2-3 yukarıdaki yorumumdaki link'te.

BAVARIA 45 Voyager: Bu tekne Cruiser serisinin sonu gibi. Bavaria, gövde değiştireceği vakit, elde kalan parçaları kullanmak için mi, son bir uygun paketle stok temizleyim mi diyerek bilemem böyle ara modeller çıkarıyor. Gövde rengi farklı oluyor. Mesela benimki, diğer Cruiser 45'lerde olmadığı şekilde lacivert şeritli ki, bimini ve sprayhood'da lacivert. Ben de beyaz lacivert tekne seviyorum.

Kullanıma gelirsek. Bu teknede çok büyük bir baş kabin var. Direğin yerleşme noktası ve aynı gövdenin charter amaçlı kullanımına yönelik başa 2 kabin sığacak şekilde dizayn edilmesi, tek kabine düşüldüğünde, 50 feet teknelerde bile az rastladığım büyüklükte bir baş kabin sağlamış.

Teknenin boyu dolayısı ile, içeride ve dışarıda depolama alanları çok. Gerçi bu zamanla dezavantaja dönüşüyor, çünkü yer var diye ıvır zıvır artıyor.
İçeride 3 kabin var. Biri bahsettiğim baş, diğeri kıç kabinler. Kıç kabinlerin de en, boy, yükseklik oranları gayet iyi. Ancak bana göre havalandırma sorunu var. Şöyle ki, açılan iki hatch'in bir havuzluk tabanına, diğeri de, yukarıda sprayhood altına açılıyor. Bu iki noktada az rüzgar alan kuytu noktalar. O nedenle kabinde esinti yaratmak mümkün değil gibi. Tek çare, kabin içine kapısı olan tuvalet hatch'ini ve kapısını açık bırakmak gerekir ki, bu da cazip değil. Eski 40'ımda, kabinin bordaya açılan hatchleri de vardı. Gerçi bu kusur (bana göre) artık bir çok teknede var. Fuarda bir çok teknede bunu görüyorum.

Motor bölmesi çok büyük ve rahat. Motorun hemen arkasında, iki kabin arasındaki alanı da boş bırakmışlar. Böylece, egzos vb hortumlara ulaşım çok kolay. İstenirse, jeneratör vb de koyulabilir.

Salon, klasik, iskele tarafta boydan boya mutfak. Çift eviye ve bir üstten, biri önden olmak üzere iki buzdolaplı. Gayet yeterli. Oturma bölümü geniş ve rahat gözükmekle beraber, 3 gün içeride yaşasanız bence rahatsızlık verir. Bir çok teknede olduğu gibi, girmek çıkmak zor ve uzanma ya da rahat oturma alanı ancak iki kişiye yetiyor. O nedenle ben karşılıklı oturma alanı olan tekneleri daha yaşanabilir buluyorum. Salonda da dışarıya bakan alçak pencereler var. Açılmadıkları için hatch demiyorum ama inceler, o nedenle bol bir görüş alanı sunmuyorlar.

Havuzluk ve masası büyük keyifli. Açılan platform çok geniş, bu nedenle açıldığında, havuzu daha da büyük gösteriyor ve bazen, üzerine masa sehpa koyulduğunda, neredeyse deniz üstünde oturuluyormuş gibi büyük keyif sunuyor. Ancak bu platform elektrikli iki kol ile açılıyor. Ve yavaş açılıyor. Bu da iki tekne arasına girilen ve seri manevralarda bazen sorun. Çünkü eğer yanlızsanız, ya da ekibin becerisi kısıtlıysa, karadan tonoz vb destek almak için bu kapağı açmanız lazım. Hem tornistan manevra ile uğraş, hem de parmağı sürekli açma düğmesinde tut pek ergonomik değil.

Bir diğer kusur da, bana göre, dümenin yanındaki kumanda ve göstergelerin üzerinde katlanarak açılan tik bir kapak var. Bu kapak bir müddet sonra deforme olup, hafif bel veriyor. Bu da güzel durmuyor.

Dümenin oradan öne geçişler, bir yeni Jeanneau'daki gibi kolay olmasa da, teknenin cüssesi dolayısı ile zor değil. Öne geçiş de çok rahat ancak kısa çarmık bu yürüyüş yolunu çapraz olarak kesitiğinde, eğilip bükülmeden geçmek mümkün değil. Ki bu da bir çok teknedeki bana göre ucuza kaçma neticesi (çarmık bağlantılarını tek noktada toplamak için). Sonuçta da eğer elinizde bir eşya varsa zorluk oluyor.

Teknede çift dümen palası var. Tek palaya göre manevralarda biraz alışmak gerektiriyor. Çünkü tek palaya pervane suyunu vurdurarak kıçı çevirmek mümkünken, bu tekne üzerinde yol olmaz ise hiç dümene tepki vermiyor. Bu nedenle dar yer manevralarında, eski teknemde neredeyse hiç kullanmadığım bowtrusterı bu teknede daha sık kullanıyorum.

Son bir negatiflik de, ki o da sadece bu tekneye özel değil, kamara girişi yanlarında toplanan yelken halatları... Ne kadar toplarsanız toplayın, orayı hep dağınık gösteriyor. O nedenle hep böyle halat bölmesi/kutusu olan tekneleri kıskanmışımdır ya da tüm halat ve vinçlerin kıçta dümenin önünde olduğu tekneleri. Böylece havuzluk her zaman derli toplu.
Eski teknemde kalabalık bir seyirde, tramolalar atarken çektiğimiz çileyi ve sonunda kahkahalara boğularak tramola attığımız anlatmak isterim. Minibüs gibi 4 kişi bir tarafta, 4 kişi diğer tarafta dizdize otururken, tramola esnasında, herkesin ayağa kalkıp, bir de tramola manevrası için yer açması bayağı şenlikliydi.

İlk aklıma gelen konular bunlar; aklıma geldikçe altına ilave ederim. Merar ettiğiniz bir konu olursa da cevaplamaktan memnun olurum.

Sonuçta kuzguna yavrusu misali, ben tekrar yelkenli alırsam Bavaria alırım; tek istisnası eğer 50 feete çıkarsam ki çoook ufak ihtimal Dufour 50 GL. Onun iç yerleşimini beğeniyorum. Daha çooook para elime bir şekilde geçerse, (loto, piyango, Kenya'daki ismini bilmediğim bir akrabamın mirası filan)  o zaman da yelken melken uğraşmam artık Fairline GT50.


  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Nisan 2020, 15:46:33 Gönderen: Mehmet Atay »
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#12: 25 Nisan 2020, 21:50:11
Kırk dakikalık konuşma benim için çok büyük keyifti. Sizinle 45 senedir görüşmemiştik, özlemişim.😊 Konumuz deniz olunca anlatacaklarımız bitmez.  Umarım en yakın zamanda yüz yüze görüşürüz.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Mayıs 2021, 20:01:43 Gönderen: Mücahit Karabaş »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4257
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#13: 26 Nisan 2020, 06:02:12
Masal ne ayak derseniz, 2002 model 34 ayak bir Bavaria. 3,60 metre eni var. 1,80 draftı.

Ben de Matay gibi yapayım, kullanım kusurlarından başlayayım.

İlkin, bana göre 40 feet altındaki tüm tekneler için iç huzuruyla söyleyebileceğim gibi en büyük  kusurlarından biri 3 kamara olması. Daha geniş bir baş kamara, daha büyük bir banyo veya mutfaktan ödün verilmiş oluyor böylece. Zaten bence 40 feet altı bütün tekneler-hatta belki bütün tekneler 4 kişilik. Öyleyse o kadar çok kamaraya ne gerek var? Biz çoğunlukla iki kişi seyir yapıp teknede de yatılı misafir pek istemediğimizden, mutfağın küçük kalmasının dezavantajına tahammül edebiliyoruz. Ama tabii, 3-4 ay kayıkta geçirecek olursak nasıl olurdu, bilemiyorum.

Hasılı bizim 3. kamara da  nadir zamanlar dışında, depo görevi görüyor.

İkinci büyük kusur, bimini açıkken bumbanızın biraz  yukarı doğru açılı kalmak zorunda oluşu. Ne var biminiyi toplayıverirsin demeyin. Olmuyor öyle. Doğu Akdeniz'de 3 saat seyir yapamazsınız yazın, ölürsünüz.  Hal böyle olunca yaz aylarında biminiyi kapalı tutmak ve doğal olarak  yelken performansından biraz vazgeçmek zorunda kalıyorsunuz. Ama şunu da ekleyeyim, bumbayı serbest bıraktığınızda doyumsuz bir yelken performansı oluyor.

Üçüncü büyük kusur, pis su tankının maseratörle tahliye edilmesi. 

Dördüncü büyük kusur, 38-39 feet falan olmaması. Allahtan kızlar pek gelmiyor.


Havuzlukta küçük bir açılır kapanır masamız var. Dümen konsoluna kapandığından seyirde veya iş yaparken havuzluğumuz iyice genişliyor, çapariz ortadan kalkıyor. Bu yıl, muhtemelen Serkan Güvenen'e gönderip, onu yine içine katlanacak şekilde büyütmesini isteyeceğim. Buradaki ustalar illa tikten yapacağız deyip bir kaç binlirama göz diktiler. Ben de yok annem dedim. 

Masal, sarma yelken, 4 vinci var. Elbette direk gövdesindeki vinci saymıyorum. Cenova vinçleri dümenin hemen yanında. İleriye doğru adım atmak durumunda değilsiniz. Bu durum seyirde çok rahatlık sağlıyor. 

Bumba hayli aşağıda. Şöyle tarif edeyim, ben ayaktaysam, kör kavançada başımı sıyırıp geçmez, omuz hizasından kellemi uçurur ki alt tarafı 178 cm boyum var. Sanki bumba, diğer aynı boy-başka marka-teknelere göre de uzun. Dümenin hemen on onbeş parmak önüne kadar geliyor. Yine bana kalırsa, aynı boy başka markalara göre ana direk daha kısa. Bu iyi mi kötü mü bilmiyorum ama bana iyiymiş gibi geliyor.

Matay'ın sözünü ettiği kaporta girişinde halat karmaşası, Esay yokken doruk noktasına çıkıyor. O varken sanki kayboluyor gibi. Gerçi bence içinde kadın olan bütün teknelerde işler biraz daha düzgün olur.


Havuzluk ve oturma yerleri tik.

Doneray reis sayesinde edindiğim bir asimetrik balonu var.

Baş kamarada iki kaporta kapağı var. Neredeyse bütün tepe açıkmış gibi. Bu nedenle baş kamara hayli havadar.
Kıç kamaralarda havuzluğa ve bordaya açılan iki lumboz, buraların da havalandırma sorununu ortadan kaldırıyor.
Salonda tamamı açılan dört lumboz, alabandalarda açılmayan iki pencere, salonu hayli aydınlık ve ferah yapıyor.
Oturma düzeni de yine alabandalara yapıştırılmış. Bu yönünü çok seviyoruz zira 34 ayak bir kayığa göre salonu son derece kullanışlı hale getiriyor. Masa ortada, iki yanından katlanır şekilde.  6-7 kişi çok ama çok rahat birbirine pek değmeden yemek yiyebilir. Günlük kullanımda da iki ayrı yatak görevi görebilir.
Mutfak iskelede L şeklinde.
Sancakta hayli iş görecek büyüklükte harita masası konmuş.

Tek tuvaleti var. Manuel. Tek olunca elektrikliden tırsıyoruz.

Dediğim gibi, kayık 2 kamara olsa, bütün gereksinimleri daha iyi karşılayabilecekmiş.

Masal 29HP VolvaPenta'ya sahip. Sail Drive. Dümen tutuşunda pek penaltı vermez.

Gövde hızının 7,7 kn olduğu yönünde rivayet var. Ama ben en fazla 7,2 filan yapabildim. Benim gibi korkak olmayan bir yelkenci daha da hızlı gidebilir. 18 havayı gördüm mü, hatta görmeme gerek yok, 18'e çıkacağını hissettim miydi, yelkenler küçülür bende.
Usta yelkenci dostlarımız Masal'ın yelken performansını, beni mutlu etmek için söylemiyorlarsa, pek beğenirler.

300 litreye yakın tatlı su kapasitesi, 140 litre kadar  yakıt kapasitesi var. 2300 devride, saatte 1,8 litre tüketiyor.

Otopilotu ST4000 Raymarine. Kasnaklı sistem. Derinlik ölçeri rüzgar göstergesi filan var. Isıtıcı ve klima yok. (İlginç bir şekilde, burada bile yaz aylarında kayığın içi çok serin oluyor, şimdiye kadar çok sıcak deyip dışarıda yattığımız neredeyse hiç olmadı)

16 kiloluk Ultra Çapası, 2,40lık dingisi ve bu dinginin 2.3HP Honda motoru var. 6 kişilik Can Salı, 160 watt güneş paneli,330 amper servis, 60 amper motor aküsü, 90 amper baş pervane aküsü var.

Bir tane C90 raymarine çartplotır aldım ama, nereye monte edeceğimi bilmiyorum. Kocamanmış. Havuzlukta olmaz. İçeride, harita masasında 93 harbinden kalma çartplotırın yerine koyabilirim. O ki, hızımızı 25 kn bile gösterdiği vardır. Bakacağız.

Tam sinüs mü diyorlar, 1100 watt İnvertör, Quıck marka redresör, I-Com telsiz, Aselsan el telsizi ve sair. 

Hasılı genel anlamda bizi mutlu eden bir kayığımız var. Daha iyisi için, görünen o ki beklememiz gerekecek.





  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 232
Ynt: Kullandığı tekneyi kimler tanıttı?
#14: 26 Nisan 2020, 08:04:39
“Masal ne ayak derseniz...” :) Bülent ne zaman yüz yüze tanışacağız, alem bir adamsın.

Balım 2000 model 38 ft bir Bavaria. Bavaria’ların gövdesinin kalın, mobilyalarının kallavi olduğu dönemden.

Üç kamaralı tekne sahiplerinin yakındığı gereksiz üçüncü kamara Balım’da yıllardır düzenli bir depo. Yatağı külliyen çıkartınca epeyi öte beri oraya gider. İki tuvalet de gereksiz. Dört kişinin kaldığı bir dönemde tuvalet önünde kuyruk olma ihtimali bence pek az. Vasattakini söküp, ikinci buzdolabı ve geniş çekmeceler yapmak hep aklımda ama ah o “teknenin orijinalliğini bozmayalım” yok mu... daha havlu kağıtlık için duvara vida atamıyorum.

Vasat geniş. Mutfak iskele kontrada, oldukça fazla iş çıkartmaya izin veriyor. Masa ile mutfak arasındaki ikili oturağı (koltuk değil, kanepe demek ayıp olur) söküp eve götürcüğümden beri içerisi pek ferah oldu.

Kıç kamaralar bir büyük boya göre biraz basık. İçeride girince 2 metre yükseklik var ama yatakla birlikte yükseklik düşüyor. Gerçi buna razıyım, çünkü yeni teknelerde gördüğümüz üzere, içeriyi ferahlatmak için üst yapıyı yukarı çektikçe, bumba vs de yukarı gidiyor. Bunun yelkende bir dezavantajı var, ama yeri burası değil.

Havuzluk yeni üçgen plan tekneler gibi devasa değil. Gerçi onlarda da hadi şerefe deyip kadehi tokuşturmak için ayağa kalkıyorsun birader :) ortadaki masayı katlanır yapsam yelkende ortalık epeyi rahatlar ama işte “orijinalliği bozulmasın”. Dümen simidi büyük. Bu yelkende iyi, ama uzun süre bir yerde duracaksak dümen simidini hemen söküyoruz.

27 beygir Volvo Penta (buz gibi Perkins) var. Daha 2000 devri geçmedim, bana yetiyor. Sail drive koymuşlar ki, bakım masrafları zirve yapsın diye. Yelkende “atik” bir tekne değil, ama iyi trim edildiğinde neredeyse polar diyagramı değerlerine ulaşıyorum, özellikle 10-16 knots gerçek rüzgâr bandında.

2x160 lt tatlı su, 80 lt siyah su, 200 lt civarında gri su tankı var. Balım denize hiç su bırakmaz, özellikle gri su konusunda takıntılıyım.

90Ah AGM motor aküsü var, altıncı senesi. 2x220Ah jel servis aküsü var, onların da beşinci yılları. Henüz bir arazları yok. 2x100Wp Solara güneş panelleri günlük tüketimi karşılıyor. Bak şimdi Nisan ayındayız, sıcak su üretmek dışında motor çalıştırmıyoruz. Güneş paneli olması aküleri sürekli dolu tuttuğundan sanırım ömürlerini de uzatıyor.

50Ah Victron redresör, 3000W invertör, bir de Webasto’su var. Geç sonbahardan erken ilkbahara kadar epeyi kullanıyoruz. Haa, bir de pek sevdiğim çamaşır makinam var. Şu bebelerin günlüklerinin yıkandığı küçük plastik kaplı makinalardan. İnanın çok işe yarıyor.

1000W Lofrans ırgatı, 25kg orijinal CQR çipası var. Yedek Fortress çipa, deniz demiri (paraşüt) vs, malûm şeyler işte..

Alüminyum taban şişme botu var 2.40. İçi derin, kürekte epeyi hızlı gidiyor. Ama niye şişme bot aldığımı halâ çözemedim? Botu indirip, kullanacağım zaman şişirmiyorum ki? İlk fırsatta 30 kg civarında bir plastik/GRP filikaya geçeceğim, ömürlük olur.

Balım ev. Balım her daim elim üstünde bir sevgili. Denizin üstüne çıkalı 40 yıla geliyor. Bu üçüncü teknem. Sanırım dördüncüsü olmayacak. Birimizden biri diğerini bırakıncaya kadar o beni mutlu eder, ben onu, böyle yuvarlanıp gidiyoruz işte.

Selametle
  • IP logged
BALIM SY

 
Yukarı git