Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: YAKIT BUHARI

T
  • *
  • İleti: 2171
YAKIT BUHARI
OP: 14 Şubat 2017, 16:36:56
Amerika'da bir tekne.
Gece vakti, yakıt alım esnasında filan de değil.
Alarga da. Yakıt buharı, bir anda flash'a neden oluyor ve bir patlama. Kaptanın kolları ve bacakları yanıyor. Ama yangın çıkmıyor, sadece bir anlık basınç ve patlama.
Teknenin içi ve üstü resimlerde görüldüğü gibi ama teknenin yüzerliğini engelleyecek hiçbir hasar yok. Olay yerine gelen itfaiye şefinin raporu bu yönde.




Hep yakıt alım zamanlarında dikkat ederiz. Hiç gecenin bir yarısı yakıt buharının bela olabileceği aklıma gelmezdi.

Neden olur ?, nasıl olur ?, ne yapılmalıdır ?
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: YAKIT BUHARI
#1: 14 Şubat 2017, 16:52:58
Bence firar sorunu daha çok. Firar sorunluysa gaz sıkışabilir diye düşünüyorum.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: YAKIT BUHARI
#2: 14 Şubat 2017, 17:05:47
Konu ABD olunca yakıtın benzin olma olasılığı yüksektir. Mazot neredeyse hiç buharlaşmaz ve  bu nedenle patlama tehlikesi çok düşüktür.
  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: YAKIT BUHARI
#3: 14 Şubat 2017, 17:47:58
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: YAKIT BUHARI
#4: 14 Şubat 2017, 18:07:41
Bu da ilginç.
Peki, tekne gibi bir ortamda patlayacak kadar sızıntı-buhar oluşumu var ise, kişi bunu farketmeden durabilmesi mümkün mü ki ? Sanırım en fazla yarım saat içerisinde ölür.
Ondan önce baş ağrısı, uyku durumu vs.

Karbonmonoksit ve Karbondioksit alarmı olmayan ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: YAKIT BUHARI
#5: 14 Şubat 2017, 18:25:12
Çoklu gaz dedektörleri var. Marin tipleri olan 24 V/12V çalışanları da var bunların. Kullanımı yaygın mı değil mi bilemiyorum. Pahalı cihazlar değiller üstelik.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 492
Ynt: YAKIT BUHARI
#6: 14 Şubat 2017, 19:25:35
Sevgili Adaşım, paylaşımın  beni hemen başımdan geçmiş bir olayı aktarmama vesile oldu.
Geçen sene teknede ara ara çok hafif LPG kokusu alıyor idim.Tüp bir kaç gün evvel değişmiş ve değişikliği yaparken de hem dedantörü hem de hortum ile kelepçeleri yenilemiştim.Konuyu buna yorarak köpükle her tarafı kontrol ettiysem de her hangi bir kaçak tespit edemedim ama huzurum da kaçtı. Dedantör de bir arıza olabilir endişesi ile tüpçüye giderek değiştirilmesini talep ettim,hemen değiştirdilersede sonuç aynı sinsi bir  koku ara ara burnuma geliyor.( Bu arada bilmeyenler için belirteyim Dimple da büyük tüp var ve zincirliğin içinde özel bir yuvada duruyor, oradan mutfağa bakır bir boru ile geliyor)
Neyse bu böyle bir kaç gün devam etti.Arefe günü tekneyi kapatıp çarşıya çıktık.Tekneye döndüğümüzde havuzlukta bile kesif bir koku vardı.Hemen pontondan elektrik bağlantısını söktüm, başa koşup tüpü detantörden ayırdım akabinde kamarayı açıp tüm sigortaları kapatıp zıpkını havuzluğa çıkarttım.Şükür durumu iyi idi.Gamze etrafı gözleyip sigara içerek gelen falan olursa diye pontonu kontrol ederken (Aslında buna gerek yoktu) bende her tarafı açıp teknenin zeminini yelledim uzunca bir süre.
Şükür kendimizi ve çevreyi havaya uçurmadan tehlikeyi bertaraf ettik ama epeyce ucuz atlatılmış bir deneyim oldu.
Sonrasında çözüm için usta arayışına çıktığımızda birisini tavsiye ettiler aradık Bodrumda imiş ertesi gün Göcek e geçerken uğrayıp keşif yapacağını söyledi.Geldiğinde hem bayramlaştık ve hem de keşif yapıldı.Elinde ucu spiral bir dedektör ile tüm hattı kontrol ettiğinde sorunun tüpün plastik hortumunun bakır boruya bağlandığı noktadan kaynaklandığı ve o parçanın değişmesi gerektiği anlaşıldı.
Tüm hat göz ile de ek olarak kontrol edildiği için baş kamaradan içeri giren hattın yaklaşık 2,5 metrelik kısmının değişmesinin uygun olduğu, parçanın atölyede hazırlanıp bayram sonrası monte edilebileceğini ustamız belirtti.Eh bir kaç gün bizde piknik tüple durumu idare ettik .Sonrasında yaklaşık 2 saatlik bir çalışma ile montaj ve kontroller bitti.Ustamız bu konuda pek çok eğitimden geçmiş ve epeyce sertifikası olan aydın medeni bir kişi idi.Öğrendik ki Bodrumdan Antalya'ya tüm turistik tesislere hizmet verirmiş.
Bana da yaptığım iş sırasının en doğru sıralama olduğunu aktardı.
Bu bilgiler ve verilen emeği görünce korka korka borcumuz ne kadar dedim. 100 TL deyince öylesine bön bakmışım ki adamcağız bana hemen açıklama yaptı.Taktığım rekor 15 yıldır sakladığım bir rekor, arasan bulamazsın çok şanslı imişsin rekor ve hortum 50 TL, işçilik içinde 50 TL istemiştim! çok mu acaba ?
deyince kahkahayı patlattım ve hemen sordum.
-Daha evvel anlaşılan ustacığım sen teknelere iş yapmadın, ben ciğerimi nasıl sökeceksin diye endişe ile sana sormuştum sense bana son derece uygun bir rakam söyledin,şaşkınlığım ondan deyince
- Çook tekneye iş yaptım, ben kimin ne aldığını çok iyi biliyorum,benim emeğimin karşılığı bu üstüne bir de sizin duanız yeter dedi ve gitti.
Umarım bu yaşadıklarım bir gün bir yerlerde işinize yarar,bilmekte fayda var.
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: YAKIT BUHARI
#7: 14 Şubat 2017, 19:46:16
Geçmiş olsun abi,
Gerçekten ucuz atlatılmış. Aklımın bir köşesine yazdım.

Bu durumdan sonra karbonmonoksit alarmı taktırdınız mı acaba ?
Bir de "sigortaları kapattım" demişsiniz ya, acaba öyle bir durumda kapatılması mı yoksa havalandırana kadar dokunulmaması mı daha iyi olur ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 492
Ynt: YAKIT BUHARI
#8: 14 Şubat 2017, 20:02:07
Adaşım aslında sigortaları kapatmak riskli bir davranış olabilir. Alarm konusuna gelirsek kmonoksit var idi şimdi arızalı yenilenecek.Lpg yok takmalimiyim emin değilim. Zira mübarek öyle bir kokuyor ki.
Belki çoklu modelleri bu vesile ile incelemekte yarar var.
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: YAKIT BUHARI
#9: 14 Şubat 2017, 20:06:54
Sintine otomasyonu varsa onu manuele alma dışında
Herhangi bir sigorta ya da anahtarda açma kapama yapmamak gerekir.
Böylesi durumlar için sintineden havuzluğa bir adet
Gırtlak boru çekilip ağzı havuzlukta uygun bir fiting malzeme ile sonlandırılırsa iyi olur.
Herhangi bir koku durumunda pedastaldan alınacak enerji ile supurgenin ucu fitinge geçirilerek emiş yapılırsa tehlike sınırı oldukça aşağı çekilir.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: YAKIT BUHARI
#10: 14 Şubat 2017, 21:49:29
Takma motorun yedek benzinlerini muhafaza yöntemleri nasıl olmalı? Benim gördüğüm mevcut benzin bidonlarının şeklini bozacak şekilde basınç oluşturuyorlar.Firarları tıkalı olmasa da olabiliyor sanırım.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: YAKIT BUHARI
#11: 14 Şubat 2017, 23:58:25
Ahmedim benzin depolamak şeytanla yatağa girmekle eşdeğerdir.
Şimdi tekne sahibi dostlar bana kızacak emme velakin demeden geçemeyeceğim.
Sanki ayda üç beş defa Atlantik ve/ve  ya Pasifik geçişi yapacaklarmış gibi,
rüzgar dümenleri, güneş panelleri, ve dahi su yapıcılarıyla teknelerini donatırlar,
iş bot motoru için benzin depolamaya geldiğinde salı pazarından alınma ( salı pazarı örnektir )
3-5 litrelik kıçı kırık pvc bidonlar la iş görmeye çalışırlar.

Bu konunun on emri varmıdır bilemem, bildiklerimi yazayım sadece.
- Yedek benzin depoları bir kere tabanca mermisinin etkisi dışında delinemez olmalılar.
- Bir doldurma ağzı ve bir boşaltım ağzına sahip olmalılar ( bu yakıt ikmalinde de kolaylık sağlar )
- Bidon gövdesinde taşındığı araca uygun sabitleme sistemleri bulunmalı
- Dolum ve boşaltım ağızlarında filtrasyon sistemleri bulunmalı
- Genleşmeye karşı emniyetli basınç tahliye valfleri bulunmalı
- İç yapıları kimyasal korozyona karşı mukavim olmalı, yinede her sezon başında kontrol edilmeli
- Depoların stoklandığı bölgeler her neresiyse havalandırmalı ve oluşabilecek buharın kendi
    cazibesiyle tekneyi terkedebileceği önlemleri alınmalı
- Mümkünse taşıma esnasında bel ağrılarına neden olmayacak kapasitede olmalı.
- Bir kaç dilde, BENZİN bidonu olduğunu belirten gözden kaçmayacak uyarılarla donatılmalı
- Gülmeyin ama, mümkünse bidon ısı izolasyonu ile korunmalı.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: YAKIT BUHARI
#12: 15 Şubat 2017, 00:08:25
Bu olur mu Can abi ?  ;D

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: YAKIT BUHARI
#13: 15 Şubat 2017, 00:13:11
Bahsettiğim yedek bidonlar;








  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: YAKIT BUHARI
#14: 15 Şubat 2017, 00:14:40
Bu yüzden mi teknelere alkol ocağı koyuyorlar acaba..  ;)

Bu alkol ocağı ile ilgili bir anımı anlatayım..

Tayo Mar 'ı yeni almışım, alkol ocağında eski sahibi ispirto kullanmış, ispirto is yapıyor. Koku da var. Dedm ben bunu çıkarıp atayım.

Cem Gür 'ü aradım ne yapabilirm diye. Aklında malum tüplü sistem var. Cem Gür 'ün keyifle kullanmayacaksan bana gönderebilirsin dediğini hatırlıyorum . Jeton o zaman düştü bende. Kim teknesinden alkol ocağını geri ister ki ? :)

Sonra ben o ocağa olması gereken saf alkol ile kullanmaya başladım. Çok iyi sonuç veriyor. Ancak , geçen sene fuarda gördüğüm Nurgaz'ın minik piknik tüpü çözümü de özellikle kahve ve su ısıtmak için tekne yolda değilse çok pratik. Boru moru, kablo olmadığından bir tehlikesi de yok. elinizin altında bulunmasında fayda var.
  • IP logged

 
Yukarı git