Kaptanın arkadaşına anlattığına göre Inverter akülere bağlı çalışırken sahil bağlantısını sökmüş ve bir alev topu gelmiş oradan. Özgür kaptan ın fikrini almak lazım.
Üstünde yük varken sahil besleme kablosunu çıkartmak her zaman fişlerde biraz ark (kıvılcım) yaratır, o yüzden soketi çıkartma hareketini kesin net hızlı tek bir hareketle yapmak gerekir, yavaş yavaş kanırtarak, yamultarak çıkartılması çok daha fazla ark yaratır, fişlerin uçlarını yakar.
ama öyle "bir ateş topu geldi, tekneyi yaktı" diyebilecek bişey ancak kabloların kopup kısa devre yapması ile olabilir.
çıkan alev topu (muhtemelen tutuşmuş bir plastik parçası) tekneye düşse bile anında öyle büyük bir yangın çıkartmaz, o fişi çeken adam da armut toplamıyorsa üzerine işese bile söndürür onu... böyle bir felakete sebep olması için alev topunun ağzı açık benzin bidonu içine isabet etmesi gerekir!
bu felaketler genelde başında kimse bulunmayan, dikkat edilmeyen teknelerde, kötü durumda (ekli, korozyonlu vb.) kablo-soket vb. ile yüksek güçlü cihazlar (soba vb.) çalıştırıldığında çıkar..
Kış dönemi teknede yüksek güçlü bişey çalıştıracaksanız teknenin tesisatını kullanmayın, pedestaldan ayrı bir uzatma kablosu ile içeriye elektrik alın derim..