Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: KOÇ ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FORUMU (KÜDENFOR)

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Yelken&Kürek  Farklı Seyir konusuna yeniden adım attığımıza göre işin felsefi çerçevesini olması gerektiği gibi geliştirmek gereğine inanıyorum.
Bu saptamadan sonra 2015 yılında kurulup faaliyete geçen KÜDENFOR tanınmalı ve tanıtılmalı.

Hakkımızda

4 Aralık 2015 tarihinde kurulan Koç Üniversitesi Denizcilik Forumu  (KÜDENFOR), disiplinler arası bir yaklaşımla, denizcilik gücü konusunda bilimsel yöntemlerle araştırmalar yapmaya ve öğretmeye odaklıdır.  Forumun temel amacı, Türk Denizcilik Gücüne katkı sağlayan temel alanlarda durumsal tespit yaparak hedef, politika ve strateji belirlenmesine ve böylelikle halkın ve devletin denizcileşmesine  katkı sağlamaktır. Bu çerçevede denizcilik gücünün diğer milli güç unsurları ile etkileşimini  incelemek; Deniz Gücü (Sea Power), Denizcilik Gücü (Maritime Power), Denizcilik Stratejisi (Maritime Strategy) konularında araştırma yapmak ve bu konularda politika, strateji ve doktrin üretmek; Kültürel ve psikososyal alanda denizciliğin tanıtılması ve yaygınlaştırılması için projeler geliştirmek forumun asli akademik faaliyetleri arasındadır. Bu kapsamda denizciliği ilgilendiren her alanda bölgesel, kıtasal ve küresel gelişmeleri takip ederek dış ilişkiler, savunma, güvenlik, ekonomi ve sosyo-kültürel politikalara yön verecek akademik tavsiyelerde bulunmak hedeflenmektedir. Forum uygulamaya yönelik olarak aşağıdaki alanlarda faaliyette bulunur:

* Denizcilik gücü konusunda Türkçe ve yabancı dillerde yayınlar yapmak, web sitesi işletmek ve bu tür çalışmalara katkıda bulunmak.
* Denizcilik gücü konusunda Türkiye ve yurtdışından araştırmacıların bir araya gelip bildiriler sunduğu yıllık seminer, sempozyum, çalıştay, konferans, kolokyum ve benzeri etkinlikleri düzenlemek ve bununla ilgili yayın faaliyetlerinde bulunmak, yurt dışında bu alanda yapılan akademik ve sektörel benzer faaliyetlere katılmak.
* Türkiye’deki kamu ve özel sektöre ait denizcilik kurum ve kuruluşlarının temsilcileri ile akademisyenleri yukarıda belirlenmiş konular üzerinde bir araya getirecek toplantılar düzenlemek; toplantılarda kurum ve kuruluş temsilcilerinin mevcut sorunları ve gelişim fırsatlarını, akademisyenlerin de olası çözüm stratejileri ile katma değer odaklı araştırma konularını dile getirmesini ve bu kapsamda görüş alışverişini sağlamak.
* Denizcilik gücü konusunda yurt içi ve yurtdışı araştırma desteği ve bilimsel ağlara dahil olma olanaklarını araştırıp, akademisyen ve kurum ve kuruluş paydaşlarını haberdar ederek, proje geliştirmelerini teşvik etmek.
* Denizcilik Gücüne katkı sağlayan tüm alanlardaki sektörel lider ve yöneticilerin üniversite içinde konferans vermesini sağlayarak, özellikle öğrencileri denizcilik gücü konusunda bilinçlendirmek ve alana ilgilerini artırmak,
* Denizcilik gücü alanında modüller halinde ders içeriği, vak'a çalışması üretilmesi, eğitimde kullanılabilecek veri kümelerinin hazırlanmasına katkıda bulunmak,
* Denizcilik Gücü alanında araştırmalara zemin sağlayacak veri tabanları oluşturulmasına katkıda bulunmak,
* Denizcilik gücünü oluşturan alt disiplinlerde yüksek öğretim kurumlarında kürsü kurulmasını teşvik etmek,
* Faaliyet alanları ile ilgili gerekli görülen diğer her türlü etkinlik ve yayınları yapmak.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 28 Kasım 2019, 12:34:20 Gönderen: Cem Gür »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
KOÇ ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FORUMU (KÜDENFOR)
KLASİK TEKNE PLATFORMU (KTP)
KURULUŞ BELGESİ


1- Amaç ve Kapsam

a. Koç Üniversitesi Denizcilik Forumu (KÜDENFOR) Klasik Tekne Platformu (KTP) kuruluş nedeni geleneksel malzemelerle, klasik çizgilerle, benzersiz veya sınırlı sayıda üretilmiş var olan yelkenli ve motorlu tekneleri kayıt altına alarak sertifikalandırmak, korumak, döneminin hatları ve malzemeleriyle günümüzde yapımını teşvik etmek, halka ve özellikle gençlere sevdirmek bu sayede deniz kültürünün geliştirilmesine ve dolayısı ile ülkemizin denizcileşmesine katkıda bulunmaktır.

b. Neredeyse tamamı şahıslara ait olan, sipariş üzerine tasarlanan, seri halde üretilmeyen, sahiplerinin öz verileriyle korunan ve yaşatılan teknelerin ülkemizdeki mirası oldukça fakirdir.

c. Ancak gerek dünyanın en büyük klasik teknesi olması, gerekse Büyük Atatürk’ün anılarını taşıyan 88 yaşındaki SAVARONA yatının ulusumuza ait olması nedeniyle, bir dünya kültürel ve ulusal varlığının mirasçıları olarak eşsiz bir zenginliğin sahipleri olduğumuzun ve onu yaşatarak gelecek kuşaklara aktarma görev ve tarihi sorumluluğumuzun bilincindeyiz.


d. Platformun amaçları aşağıdaki gibidir:

   (1)    Hiç bir kuruluş tarafından klasik tekne statüsünde kayıt altına alınmayan, herhangi bir münhasır organizasyon içerisinde bulunmayan deniz kültür varlığı özelliklerine sahip klasik tekneleri tespit etmek ve kayıt altına almak.

   (2) Pek çoğu yaşlanmış söz konusu teknelerin sahipliği, miras yolu ile el değiştirdiğinde, gelecek kuşakların onları elden çıkarmalarından ziyade, idame etmelerini teşvik edecek tedbirlerin alınmasına rehberlik etmek.

   (3)  İhtiyaçlarını  bir çatı altında duyurmak ve platform tarafından tescil edilerek sertifikalandırılmış teknelerin deniz kültürüne destek kapsamında marinalarda uygun şartlarda barınmalarını; tersanelerde uygun bedellerle bakım ve onarımlarını sağlamak için önlem almak.

   (4) Kültür mirası kapsamında değerlendirilmesi gereken bu  teknelerin kültür ve tabiat varlıklarını koruma kanununda belirtilen karadaki unsurlar statüsüne alınması için kanun değişikliği çalışmalarına destek vermek.

   (5)  Benzer şekilde teknelere uygulanan vergi/harçlardan muafiyetleri ile devlet koruması altına alınmalarını sağlamak.

   (6)  Platformun paydaşları olan üyeleri arasında yeni dostlukların kurulmasını, ortak etkinliklerin düzenlenmesini ve deneyimlerin paylaşılmasını sağlamak.

   (7) Platformun aşağıda belirtilen faaliyetler üzerinden deniz kültürüne destek sağlamasını temin etmek.

      (aa) Öncelikle 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı veya 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı gibi günler başta olmak üzere filonun İstanbul Boğazı’nda ya da bulunduğu bölgede (Bodrum, Marmaris, Göcek vb.) topluca yakın kıyı seyri yapmasını ve halka tanıtımını sağlamak.
      
      (bb) Her yıl bir marinada Klasik Tekneler Buluşması kapsamında mevcut tekneleri halkın ziyaretine açmak.

      (cc) Buluşmalar  kapsamında Yılın Klasiğinin seçilerek tekneye şilt ve sertifika vererek üyeleri teşvik etmek.
      
      (dd) Her sene değişik zamanlarda KÜDENFOR bünyesinde klasik teknelerin tarihçesi ve Türkiye’de ahşap tekne yapımı ve sanatı hakkında konferans, çalıştay ve paneller düzenlemek.


2- Üyelik

Üyelik Platform Yönetim Kurulu Onayına tabidir. Aşağıdaki kişiler platform üyeliğine müracaat edebilirler.

         a- Klasik tekne sahipleri.
         b- Klasik tekne sevenler veya etkinliklerde yer alanlar.
         c- Klasik tekne ekipleri.
         d- Klasik tekne hizmet ve mal tedarikçileri.
         e. Marina yöneticileri
          f. Üyelik İstek Formu doldurarak   başvuranlar


3- Üyelik ve Tekne Sertifikalandırması

a.  Klasik Tekne Uygunluk Sertifikası alabilme koşulları:

   1. Teknenin klasik dizayna sahip ve bu kapsamda tasarımının 1970 yılı ve öncesine ait olması.
   2. Gövdenin ahşap veya çelik malzemeden  yapılması.

b. Sertifika İstek Formu doldurulduktan sonra başvuruya yönetim onayı ile karar verilir.

c. Yukarıdaki koşulların karşılanması sertifikalandırma  ve devamı için gerekli koşuldur. Yönetim kurulu sertifikalandırma, denetleme ve sertifika iptalinde yetkilidir. Sertifika iptali üyelere ve marinalara e posta mesajı ile duyurulur


4. Yönetim

a. Platform Yönetimi aşağıdaki unsurlardan oluşur.

Platform Yönetim Kurulu : 5 üye.
Teknik Komite: 3 Üye
Hukuk Komitesi: 3 Üye
Lojistik Komite: 3 Üye

b. Yönetim Kurulu ve Komite Üyeleri KÜDENFOR Yönetim Kurulu tarafından her 3 yılda bir seçilir.

c. KTP Yönetim Kurulu kararlarını oy çokluğu ile alır.

Bu belge aşağıdaki imza sahipleri tarafından 21 Eylül 2019 tarihinde hazırlanmış ve imzalanmıştır.



Kurucu                  Kurucu
Amiral Cem Gürdeniz         Kaptan Adil Tuğcu
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
21 Eylül 2019 Klasik Tekneler Buluşmasına İştirak eden Tekneler

     Tekne Adı       Sahibi                            
1   S/Y Birdie           Ruşen Ünsal
                                Nazım Ünsal                
2   Kuzey Yıldızı   İstanbul Yelken Kulübü   
3   Baltacı            Erol Erensoy                
4   Su Kuşu           Cihangir Tetik                  
5   Münevver           Bahaddin Reşid   
6   Melmoth II   Özgür Tezcan
7   Mavi Vatan   Deniz Harp Okulu
8   Kancabaş           Rıfat Edin   
9   Chaika of Vah   Alper Ispartalıgil   
10   Damla           Serdar Köse   
11   Nesime           Ahmet İzzet Furgaç   
12   Bora                   Artun Ulubey   
13   Leylim           Gökhan Kaptan (Kaptanı)   
14   Neptün           Selahattin Tozkoparan   
15   Levent           Levent Özgen   
16   Dingo      
17   1954 model Camper Nicholson dragon   İhsan Kendirli
18   Koç Üniversitesi Filikası   Cem Gürdeniz   
19   Koç Üniversitesi Dragon   Emre Ablay   
20   Dinghy            Rıfat Edin   
21   Kancabaş           Rıfat Edin   
22   Plaisir           Rıfat Edin   
23   STS Bodrum   Yücel Köyağasıoğlu   
24         
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Güncel Tekne Kayıt ve Üye Listesi ilişiktedir. Tekne kaydı ve üyelik tekne sahibi/ilgilisinin veya yakın dostu üyemizin onayı ile yapılmaktadır. Bilinen ve kayıt edilen tekne sayısı 47 adettir. Bilindiği halde sahibinin isteğiyle kayıt olmayan tekneler olduğu gibi güneyde özellikle tirhandil olmak üzere çok sayıda ticari ve özel klasik tekne bulunmaktadır. Ayrıca Rahmi M.Koç Müzesi'nde sergilenmekte olan tekneler henüz dahil edilmemiştir.

Üyelerin klasik tekne bildirimlerinin platformun tek bilgi kaynağı olduğunu belirtmek isterim.
Üyeler tarafından bildirildiği halde sahibi/ilgilisine ulaşılamayan veya onayı alınmadığı için kaydı yapılamayan klasik teknelerin isimleri ilişik listenin sonunda yer almaktadır. Parantez içerisinde yer alan isimler tekneleri platforma bildiren üyelerimizdir. Kendilerinden veya bildirmiş oldukları tekne sahiplerinden bilgiler ve kayıt onayı alındığında listeye dahil edilecektir. Bu hususta ilgilerinin devamı platformun ihtiyacıdır.

Bilgilerinize sunulur.
Saygılarımla

Adil Tuğcu



KÜDENFOR - KLASİK TEKNE PLATFORMU
TEKNE KAYIT VE ÜYE LİSTESİ
19 Kasım 2019


      Tekne Adı                 Sahibi/İlgilisi             Telefon        Email


1     SAVARONA      Türk Ulusu

2     AURORA         İhsan Kendirli             0532 305 14 96  ihsan.kendirli@sistema-tr.com

3     BALTACI         Erol Erensoy             0532 233 27 02  erol.erensoy@erensoy.com

4     BIRDIE         Ruşen Ünsal             0533 254 91 17  rusenunsal@yahoo.com                   
                                        Nazım Ünsal      0532 201 54 02  nazimunsal@yahoo.com
            
5     BODRUM            Yücel Köyağasıoğlu   0532 594 67 37 y.koyagasi@superonline.com                                       
6     BORA          Artun Ulubey      0533 246  73 01 artunulubey@hotmail.com

7     BRAVE JENNY      Mahmut Berkman   0532 321 56 25  mberkman49@yahoo.com

8     CHAIKA OF VAH      Alper Ispartalıgil   0532 311 14 40  alper@alpkim.com

9     DAMLA         Serdar Köse      0532 236 12 88  skose@platinambalaj.com

10   DEVRAN         Işık Aylan      0532 572 72 73  isikaylan@marina.com.tr 

11   DINGHY         Rıfat Edin      0532 466 92 52  rifatedin@hotmail.com

12   4 MEVSİM              Rıfat Edin

13   EFESİ                 Tunç Kurtluoğlu   0532 492 44 39  cpt.tunc@gmail.com

14   GISELA         Rıfat Edin

15   İPAR                 Rıfat Edin

16   KANAT         Rıfat Edin

17   KANCABAŞ              Rıfat Edin

18   KLE                 Koral Deren      053 2212 48 98 koralderlen@yahoo.com

19   KOÇ ÜNİVERSİTESİ    Cem Gürdeniz      0538 949 80 42  gurdenizcem@gmail.com
       FİLİKA

20   KOÇ ÜNİVERSİTESİ   Emre Ablay      0532 216 05 13  emre.ablay@gmail.com
       DRAGON (TUR 46)

21   KUĞU                 Ahmet Kurdoğlu   0533 513 90 22  kurtogluahmet@hotmail.com

22   KUZEY YILDIZI      Yalçın Gürkan (İYK)   0532 232 56 82 yalcin@gurkan.me

23   LEVENT         Levent Özgen       542 314 95 85     lozgen@mynet.com

24   LEYLİM         Gökhan Çayıroğlu   0537 611 20 22  g.cayiroglu@hotmail.com

25   MAŞALLAH              Hakan Zorlu      0532 257 36 57  hakan@zorlu.org

26   MAVİ VATAN FİLİKA   Kadir Vardar      0533 551 17 18  kanivardar@gmail.com 

27   MEFTARE               Erkan Özhun      0532 483 01 44  erkanozhun@hotmail.com

28   MELMOTH II      Özgür Tezcan      0532 605 24 28. otezcan@kuh.ku.edu.tr   

29   MORAY FIRTH      Cem Yenigül.              0532 291 59 09  cem@bodrumyachtgroup.com                                     

30   MUNEVVER              Bahaddin Reşid            0532 733 70 44  baha_resid@hotmail.com

31   NEPTUN           S.Tozkoparan         0532 271 77 46 selahattintozkoparan@gmail.com
                                                                  
32   NESİME              A. İzzet Furgaç           0530 558 16 09  i.furgac@t-online.de
                    A. Nazlı Başak           0532 284 66 76  nbasak@ku.edu.tr

33   NUTKU FİLİKA      Aydın Eken      0530 411 19 50  aydineken64@gmail.com

34   ÖGİMEL         Özcan Togay      0536 499 35 15 ozcan@webatolyesi.com

35   PLAISIR         Rıfat Edin

36   SANELA         Ali San         0532 362 10 44  malisan58@gmail.com   

37   SEDDÜLBAHİR      Edhem Dirvana   0533 815 91 29  edhemdirvana@gmail.com

38   SU KUŞU         Cihangir Tetik      0542 414 96 42  tetikc@gmail.com 

39   VORİ                 Cemil Erte              0532 257 10 05  ertesanat@yahoo.com

40   TAYO MAR              Ersin Böke              0532 642 41 20  ersinboke@icrs.com.tr
      
41   WENDY         Levent Yenigül      0532 743 84 89  leventyenigul@gmail.com

42   WINDU         Batu Göker      0533 713 74 30 batugoker@gmail.com
      
43   ARSLAN         Rıfat Edin

44   KEYFİM         Murat Menilik      0532 337 08 14 mmmenilik@gmail.com    

45   GÜNEŞ         Enes Edis      0532 264 8912  eedis@detekoffshore.com    

46   JAZZ 3     Mehmet Karabeyoğlu        0532 314 75 75 mehmetkarabeyoğlu@gmail.com                                         

47   İYONYA       Cem Gür              0532 235 49 90 info@classicboats-turkiye.com
            
48              Adil Tuğcu              0532 211 24 07  adiltugcu@hotmail.com

49            Arif Bodur              0532 520 03 97 arifbodur@gmail.com
            
50            Can Cantimur      0533 246 54 20  can.cantimur@hotmail.com

51            Derya Ş. Yarkın          0532 564 42 26  deryaizci@yahoo.com

52            Sait Keresteci      0532 700 06 16  skeresteci@gmail.com

53            Tanju Kalaycıoğlu   0532 275 18 53  tanjutaka@yahoo.com

54            Oğuz Binaroğlu.         0530 290 39 11  oguz.binaroglu@gmail.com

55            Atıf Ulcay      0532 523 01 13  atif@duba.com.tr

56            Ercan Sergici      0532 553 93 73  sergicican@gmail.com

57            Rıfat Akülger      0536 356 19 92 akulgerrifat@hotmail.com   

58            Hamdi Kitapçı      0530 942 27 29 hamdikitapci1@gmail.com   

59            Oğuz Bilbaşar      0532 292 42 20 oguzbilbasar@gmail.com   

60            Kerim Acar      0532 397 3970  kerim@kerimacar.com





BİLİNEN ANCAK TEKNE KAYDI VE ÜYE OLMAYAN KİŞİLER

BERİL            Cem O. Yücel      0530 696 01 97

ORSA II         (Mahmut Berkman)

ORION          Tekin Kuzey       0542 449 90 80 satılık olduğu için üye olmak                      istemedi. Whatsapp da var.

RAME         Hüsamettin Özkan (Edhem Dirvana)

HATUN         (İhsan Kendirli)

NURULLAH BEY      Halit  Narin, Martı Marina, Orhaniye (Mahmut Berkman)

LİKYA         Evren-Rukiye Ünver (Cem Yenigül)

MÖWE         (Tanju Kalaycıoğlu)

KİBELE (eski)         (Işık Aylan, Levent Özgen)

ZARİF            Adnan Gürün (ışık Aylan)

TUZLA 1         Verdiler (Işık Aylan, Mahmut Berkman, Tanju Kalaycıoğlu)

TUZLA 2           “      “      “      “

CRISTINA         Ersin Çağlar (Işık Aylan)

KARYA         Bahadır Gökçeli (Mahmut Berkman)

HULDA         Ahmet Koman (Kerim Acar)

OBERON         (Tanju Kalaycıoğlu)

GONDOLA         Murat Ertekin (Atıf Ulcay)
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 492
Sevgili Cem,
Öncelikle değerli bilgiler için teşekkürler.Anladığım kadarı ile babamın yaptığı " Sevda 2 " her ne kadar 1973 te denize inmiş olsa da planının 1954 yılında dergide yayınlanması ve o yıl babamın alması sebebi ile bu kategoriye giriyor.
Yanılıyor muyum?
Yanılmıyor isem kaydını KÜDENFOR a yeni sahipleri mi yaptırtmalı?
Ne dersin?
Selam ve Sevgilerimle
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Kaan konuya çok hakim olmasam da mantık olarak yeni sahiplerinin kayıt için başvurması gerekir. Tabii "Sevda 2" ile ilgili gerekli doküman ve bilgiler ile birlikte.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 492
Sağol Cem,
Konuyla ilgileneceğim.
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

  • *
  • İleti: 558
Baba tekneleri de ahşap klasiktir. Ahmet ve Mustafa kaptanlar sizde kayıt yaptırın  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Baba tekneleri de ahşap klasiktir. Ahmet ve Mustafa kaptanlar sizde kayıt yaptırın  :)

Yok abi , onlar 70 model altı demişler, biz bu sınıfa girmiyoruz. Bizimkiler 81 model, birde seri üretim sayılır.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Baba teknelerinde gövde fiber değilmi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
"  Klasik Tekne " tarifi üzerinde Küdenfor bünyesinde daha çalışilabilir.
Fiberglas ( veya mesela beton da ) teknelerin klasik sayilmayacağına dair hiç bir kaynakta bir ifade görmedim.
Ama aksine ifadeler gördüm.
Bir teknenin seri imalat olmasi da klasik olmasını engellemez, yeter ki teknenin klasik olmayi hak edecek kimi vasiflari olsun.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Âli, öncelikle "klasik" tanımını yapmak gerekiyor.
Sonra klasik tekne tanımlanabilir.

Aslında Küdenfor'un hedefi "Ulusal Deniz mirası tekne " olması gerekiyor . Dolayısı ile bu tanım da klasik tekneyi içeriyor.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Küdenfor düzenli olarak etkinlikler yapıyor. Enes Save'nin Koç Müzesinde Fenerbahçe Vapurundaki "Karaya Çıkmadan 1000 Deniz Mili" sunumunu da Küdenfor düzenlemişti. Fuarlarda da sunum ve söyleşileri oldu. Şimdilik kapalı bir çevreye hitap etse de denizcilik adına önemli bir topluluk oldular. Klasik teknelerin buluşması iyi bir çalışma olmuş.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2019, 11:04:54 Gönderen: Mücahit Karabaş »

  • *
  • İleti: 629
Âli, öncelikle "klasik" tanımını yapmak gerekiyor.
Sonra klasik tekne tanımlanabilir.

Aslında Küdenfor'un hedefi "Ulusal Deniz mirası tekne " olması gerekiyor . Dolayısı ile bu tanım da klasik tekneyi içeriyor.

Sevgili Cem,

bu ay başinda Sadun Boronun doğum günü şerefine düzenlenen yine bir Küdenfor toplantisina  " Denizcilik kültürü içinde klasik tekneleri koruyabilmek " başlıklı  bir sunum hazırlayıp ,yapmıştım.
Buraya o dosyayı yüklemeyi beceremem, o nedenle onun içinden klasik nedir ; klasik tekne nedir...gibi bir iki başlığı aşağıya alayım :
KLASİK
Tipik özelliklerini genel kabul görmüş saf bir tasarımda birleştirdiği için mükemmel tarza sahip ,tüm ögelerinin uyum içinde olduğu düşünülen ve sadece dönemine bağlı moda olan bir nesnenin zamansız/ dönemler üstü sayılan  karşıtıdır.

Bir klasiğin tipik özellikleri şunlar olabilir :

Sadece kendi yöresiyle sınırlı olmayan ve bazen nesiller
     boyu bir zaman dilimine yayılmış olan tanınırlık, bilinirlik
   
Belli bir geleneksel değere sahip olma

Üretiminde yüksek tasarım, malzeme ve/veya işçilik kalitesi

Döneminde tasarımının yenilikçi sayılmış olması

Kültür üzerinde bir etki yaratmış olması

Yüksek oranda hatırlanırlık , tanınırlık


KLASIK YAT
Klasik yat nedir sorusu hemen kolayca  cevaplanabilir değildir. Elbette her eski nesne klasik sayılamaz. Ancak genel anlayış 1970 yılı öncesinde yapılmış ve klasik varlıkların belli başlı özelliklerini taşıyan tüm ahşap, CTP ( fiberglas) ve metal teknelerin klasik sayılması yönündedir.
Yine bu tarihten önce tasarlanmış, projelendirilmiş olup ; daha sonra imal edilmiş yeni teknelerin de klasik sayılabileceği görüşü de kabul görmektedir.

British Classic Yacht Club ( BCYC) ise klasik yat tarifini şöyle yapmaktadır :

‘’The definition of a classic yacht is subjective, but includes some of the most beautiful yachts ever build , some have notable racing records, whilst others represent design milestones in the development of sailing yachts. Many have been rescued and lovingly restored ‘’

Görüldüğü gibi klasik yatın tarifi  öznel olsa da ; geçmişte yapılmış kimi en güzel yatları kapsamaktadır. Kimi yarışlarda önemli başarılara sahiptir, diğerleri yelkenli teknelerin gelişimindeki belirgin kilometre taşlarını temsil ederler. Çoğu kurtarılmış ve sevgiyle restore edilmiştir.

BCYC’nin bu tarifini klasik motoryatlar, küçük deniz araçları, iş ve balıkçılık tekneleri, gemiler için de kabul edebiliriz.


Ayrica elbette tekneleri de içine alan Kül₺urel Varlık, anıt veya miras kavramı da bu konu kapsamında.

Kültürel varlık kavramı arkeolojik, tarihi, edebi, sanatsal veya bilimsel varlıkları içerir. Nesnel kültürel varlıklara binalar, anıtlar, müzeler, kütüphaneler, arşivler örnektirler. Son elli senedir teknik ve endüstri ürünleri ve yapıları da teknik kültürün temsilcisi olarak kültürel varlık sayılmaktadır. Eski bir elektrik santrali , bir üretim hattı, bir otomobil ve bir tekne de kültürel varlık veya anıt olarak tanınabilir ve kültürel miras sayılabilir.


Benim bulabildiğim tarifler bunlardı, bunlar ve benzeri kavramlar üzerinden yürünebilir diye düşünüyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Sana bir mail gönderdim Âli. Pisti olmuşuz.  :D :D
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

 
Yukarı git