Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Pratik Denizcilik Bilgileri

  • *
  • İleti: 61
Pratik Denizcilik Bilgileri
OP: 21 Ekim 2019, 13:59:14
Herkese merhabalar,

Pratik Denizcilik Bilgileri video serimizin 22. si yayında.
Bu videoda MErem teknede yalpayı engelleme yöntemlerinden bahsediyor.
Çok fazla ara vermeden yeni videolar da hazırlamanın peşindeyiz.

Ayrıca yorumlarınızı ve isteklerinizi de duymak isteriz.



TANER
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5820
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#1: 21 Ekim 2019, 16:21:45
Teşekkürler paylaşım için,  bence eski videoları buraya da eklemek lazım. Çünkü dışarıdan bayağı ziyaretçisi oluyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 61
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#2: 21 Ekim 2019, 16:39:46
Teşekkürler paylaşım için,  bence eski videoları buraya da eklemek lazım. Çünkü dışarıdan bayağı ziyaretçisi oluyor.

Tabii, yapabilirim.
Tüm videoları ekleyeyim.

TANER
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#3: 21 Ekim 2019, 17:43:20
Taner reisim photoshop falan lazım olur mu? Eski videolarla kıyaslayınca Merem reisin sakal renginde biraz oynamak gerekir mi?  ::)

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 61
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#4: 21 Ekim 2019, 21:24:21
Gerekmez mi?  :D
İlk videodan bu yana 12 yıl geçmiş.  :'(

TANER
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#5: 22 Ekim 2019, 10:41:57
Gerekmez mi?  :D
İlk videodan bu yana 12 yıl geçmiş.  :'(

TANER
Daha bir karizmatik ve "denizci" duruyorlar bence ;)

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 939
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#6: 22 Ekim 2019, 13:04:33
Yeni videolar görmek çok güzel, elinize sağlık. Eski listeye bakarken aşağıdaki vinç videosunu gördüm.


Hem teoriden hem pratikten iki küçük itirazım var. Birinci itirazım vince kaç tur atılacağı halatın kalınlığı ile alakalı deniyor videoda. Burada eğer yükü belli bir miktar düşürebilmek için kaç tur atılması "gerekliliği" kast ediliyorsa bu ne vincin çapı ne de halatın kalınlığı ile alakalıdır diye düşünüyorum. Çünkü bunun sadece tur sayısı ile alakalı olduğu bilinen bir teorik sonuç. Aşağıdaki videonun 22. dakikasından itibaren gösteriliyor.


Kendi çektiğim minik bir deney videosunu da ekliyorum. (Saç sakal birbirine karışmış kusura bakmayın  :))


İkinci itirazım esasında tam itiraz değil ama kendi pratiğimden gözlemlediğim bir şey. Vince gerektiğinden fazla tur attığım durumlarda halat doğru açıyla bile gelse çaparizle karşılaştım. Örnek olarak benim cenova ıskotalarım makaralarından geçip vince geldiğinde 2,5 tur atılması gerekiyor. Vinç, 3-4 turu kaldıracak kadar geniş ancak daha fazlası her zaman yük altında sıkışma yapıyor bende. Her donanımın kendine has özelliğine göre tecrübeyle karar verilmesi gereken durumlar var bence.
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 61
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#7: 22 Ekim 2019, 16:30:43
  • IP logged

  • *
  • İleti: 61
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#8: 22 Ekim 2019, 16:31:51
  • IP logged

  • *
  • İleti: 61
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#9: 22 Ekim 2019, 16:32:54
  • IP logged

  • *
  • İleti: 61
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#10: 22 Ekim 2019, 16:33:51
  • IP logged

  • *
  • İleti: 61
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#11: 22 Ekim 2019, 16:34:47
  • IP logged

  • *
  • İleti: 61
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#12: 22 Ekim 2019, 16:36:08
  • IP logged

  • *
  • İleti: 61
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#13: 22 Ekim 2019, 16:37:55
  • IP logged

  • *
  • İleti: 61
Ynt: Pratik Denizcilik Bilgileri
#14: 22 Ekim 2019, 16:38:50
  • IP logged

 
Yukarı git