Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Yine Göcek'te tekne yangını 16 eylül 2019

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Yine Göcek'te tekne yangını 16 eylül 2019
OP: 16 Eylül 2019, 13:24:53
Bu sene yanan yanana, sabah whasapp gruplarında gördüm. Sadece bu yaz benim hatırladığım 4 tane kadar motoryat yandı. İlginç
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Bu sene yanan yanana, sabah whasapp gruplarında gördüm. Sadece bu yaz benim hatırladığım 4 tane kadar motoryat yandı. İlginç

Bu guletmiş son gelen bilgi bu yönde.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1049
Otobüslerdeki gibi 10 no'lu yağ mı acaba?
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Yangında bir vefat varmış. Toplamda 11 misafir 4 personel varmış. Haberlerde bu şekilde bilgi geçti.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Otobüslerdeki gibi 10 no lu yağ mı acaba?
Yakıt niyetine kullanılan 10 numara yağ neden ve nasıl yangın çıkartmaya sebeb olabilir ki?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Bilmiyorum. Otobüs yangınlarında sebep olarak gösteriyorlardı.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Kasıtlı olarak yazılan bir atmasyon.
Yıllardır  sanayi tipi mutfaklardan çıkan kullanılmış yemeklik yağları direkt olarak yakıt olarak kullanıyorum  mazot yerine
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Yanan MEDSUN guleti 1999 yapımı, 2012'de restore edilmiş, 8 kamaralı bir ahşap keç.



Bu bölgedeki guletler ne yazık ki oldukça yaşlı ve bakımsızlar genelde. Maviyolculuk rotalarındaki en ucuz guletler Fethiyede.
Ucuz olmasının da bir sebebi var tabi.

1 yıl daha eski bir gulet işlettim, 2 yıl gulet camiası içinde oldum, ne yazık ki herşey fiyat odaklı, kalitesiz ve denetimsiz oluyor.
Sorsan tüm bu tekneler her yıl kara surveyi geçiriyor, liman herşeyini kontrol edip denetliyor, ama kağıt üstünde işte..

Benzer teknelerin yangın devrelerinin çalışmadığına, sintinesinin yağ pis içinde olduğuna, yangın söndürücü, payroteknikler, can yeleği, can salı gibi güvenlik ekipmanlarının eksik, sorunlu ve/veya ulaşılamayacak yerlerde olduğuna ve personelin bunları kullanabilme tecrübe ve eğitimine sahip olmadıklarına eminim..

Er veya geç sonuç bu işte:
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1049
Otobüslerdeki gibi 10 no lu yağ mı acaba?
Yakıt niyetine kullanılan 10 numara yağ neden ve nasıl yangın çıkartmaya sebeb olabilir ki?

Açıkçası bu konunun detayı ile pek ilgilenmemiştim.
Hüseyin Ağabey'in bu sorusu üzerine, google'a baktım.
Borusan Lojistik'in şu açıklamasını gördüm ilk sırada:

10 Numara Yağ Neden Tehlikelidir?
Bu yazımızda sizler  On Numara Yağ ve bu yağın araçlara verdiği zarardan bahsedeceğiz.
Fiyat farkı olması nedeniyle bazı araç sahipleri motorin(mineral dizel) yerine ‘madeni yağ’ kullanmaktadır. Araç sayısının son 6 yılda %31 artmasına rağmen akaryakıt tüketiminin %16 artması bu durumu destekler bir veridir.  Son günlerde sıkça duyduğumuz 10 Numara olarak isimlendirilen madeni yağ; atık motor ve hidrolik yağları ile yanık ve işlenmemiş ham yağlardan oluşmaktadır.
10 numara yağ10 Numara Yağ oldukça düşük viskozitesi(akışkanlığı) olan bir tür madeni yağdır. 10 Numara Yağ şu yağların bileşiminden oluşmaktadır demek oldukça güçtür çünkü bu yağların oluşumda belirli bir standart yoktur.
Bu yağların içerisinde çeşitli karışımlar bulunabilir. Bu karışım içerisinde yüksek akışkanlık değerine sahip, düşük viskoziteli baz yağlar ile solventlerle inceltilmiş baz yağlar ve atık bitkisel yağlarla karıştırılmış diğer madeni yağlar bulunabilmektedir.
Motorinle 10 numara yağ arasında fiyat farkı olması nedeniyle; 10 numara yağ motorin kullanan araçlarda tercih sebebi olmaktadır. Ancak son zamanlarda yaşanan olaylar bu konunun ne kadar ciddi olduğunu bir kez daha ortaya koyar niteliktedir. Trafikte, otobüs ve kamyonlarda meydana gelen yangınlar, bir yağ işletmesinde çıkan başka bir yangın bu konunun güvenlik açısından bir risk oluşturduğunun bir göstergesidir.
Araçlarda sadece 10 Numara Yağ kullanımı işin bir boyutu iken diğer boyutu da kaçak mazot kullanımıdır.
Motorin(mineral dizel) yanıcı değilken; 10 Numara Yağ yanıcıdır. Çünkü sahte yakıtlar 10 Numara Yağ ya da piyasada daha ucuza alınan yağlara inceltici özelliği taşıyan toluen, ksilen, white sprite ve solvent gibi maddeler eklenerek yapılmaktadır. İnceltici maddeler çevreye verdikleri zararın yanı sıra neden olduğu patlamalar nedeniyle trafikte de büyük bir tehlike yaratmaktadır. Yakıt olarak yağ kullanan araçlarda, yağdan kaynaklı bir yangın oluşmasa bile genellikle solventlerden dolayı yangın oluşma riski yüksektir.
Aynı şekilde kaçak mazot içerisine de bu tür solventler karıştırılmaktadır. Solventler yanma riski olan, parlama noktaları düşük kimyasallardır.
Bu tür yakıtları kullanmak, kısa vadede ekonomik fayda sağlasa da uzun vadede motor açısından da sıkıntılar oluşturmaktadır. 10 numara olarak isimlendirilen yağın viskositesi mineral dizele benzemiyorsa; motorun yakıt sisteminde zorlanma artmakta ve yakıt yanma odasına atomize olmadan püskürtülmekte ve tam yanma gerçekleşmemektedir. Bu durumda motor performansı düşmekte ve emisyon artmaktadır.
Egzozdan çıkan duman yoğunluğu ve koyuluğu bakımından yakıt olarak yağ kullanan araç ile dizel kullanan araç karşılaştırıldığında; yağ kullanan aracın egzozundan çıkan duman yoğunluğu ve koyuluğunun daha fazla olduğu görülür.  Ayrıca yakıt olarak yağ kullanan araçların NOx emisyonu da daha fazladır.
10 Numara Yağ olarak isimlendirilen yakıtın yanma karakteristiği mineral dizelden farklıdır.
10 numara yağın parlama noktası daha düşük ve setan sayısı daha düşüktür. Setan sayısı dizel motorlarda yanma kalitesinin bir ölçüsüdür. Setan sayısı ne kadar yüksekse yakıtın kendi kendine yanma eğilimi o derece yüksektir. Dolayısıyla 10 numara yağdan elde edilecek enerji verimi ile mineral dizelden elde edilecek enerji verimi aynı değildir. Dolayısıyla kısa vadede ekonomik görünen 10 numara yağ kullanımı uzun vadede ekonomik, güvenlik ve çevre açısından risk oluşturmaktadır.
Bu nedenle madeni yağ ve petrol ürünlerinin üretimini veya denetimini yapan kurum ve kuruluşlar ile tüketicilerin bu konuda gerekli hassasiyeti göstermesi, gerekli önlemleri alması, alınan önlemlere uyulması ve bu önlemlere uyulup uyulmadığının sıkı bir şekilde denetlenmesi gerekmektedir.
Sizler de araç sahipleri ve araç şoförleri olarak üzerinize düşen görevi yerine getirerek yollardaki tehlikenin önüne geçebilirsiniz. Yeni bir yazıda görüşmek dileğiyle…
Keyifli yolculuklar.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Yukarıdaki raporda kendi kendini yalanlayan cümleler var.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Yukarıdaki raporda kendi kendini yalanlayan cümleler var.

Hüseyin Abi konumuz bu değil ama, 10 numara yağ konusu modern dizeller için sıkıntılı bir durum olduğu aşikar. Çünkü 10 numara yağ diye satılanların hepsi 10 numara yağ değil . sıkıntı burada doğuyor. Adamlar sobada yakmıyorlar, modern dizel bir araçta kullanıyorlar. Hatta aradaki motor ömrü ile ilgili maliyeti bile hesaplamışlar. ama sıkıntı aradaki karıştırılan malzemenin bir kısmının patlayıcı ve parlayıcı özellikte olması  diye biliyorum.

Neyse boşverin 10 numara yağı , bizim Göcekteki dostlarda tanırlarmış Guletin kaptanını , 1 vefat var, çıkarılacak dersler var. Özgür detaylı yazmış durumu.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
OK.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
...bizim Göcekteki dostlarda tanırlarmış Guletin kaptanını , 1 vefat var, çıkarılacak dersler var. Özgür detaylı yazmış durumu.
Sezon başında bu guletin denetimini yapan liman başkanlığı, denetim memuru, liman başkanı acaba herhangi bir ders çıkartmış mıdır?
Yoksa evrakları toparlayıp "ama biz tüm denetimleri yaptık, bakın tüm kağıtlar imzalar burada" mı demeye hazırlanıyordur?

Veya kaptanı, donatanı ne dersler çıkartmıştır acaba?
Tüh keşke denetimde komşu teknenin can yeleklerini almasaydık veya yağ akıtan jeneratörü tamir etseydik veya şu yangın pompasını tamir etseydik mi diyorlar?

veya bu teknenin personeline eğitim veren denizcilik kurumu ders çıkartmış mıdır?
acaba bundan sonra gemicilik eğitimlerini parayı ver belgeyi al şeklinde yapmasak, stcw kurslarını uygulamalı mı yapsak demiştir?

Bu ülkenin çok fena halde AHLAKA ihtiyacı var.. :(
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Bu ülkenin çok fena halde AHLAKA ihtiyacı var.. :(

En önemli konu bu zaten.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
bu arada "sen ne yaptın ki konuşuyorsun la!?" diyecekler için peşinen itirafımı da bırakayım şuraya;

Mesleğimin başında turizm sektörüne yeni girmiş acemi yat kaptanı olarak gördüğüm yanlışlara sessiz kaldığım için suça ortağım, kabul ediyorum.
  • IP logged
><(((º>

 
Yukarı git