Geçen sezon benim teknenin tornistanda biraz garip davrandığını fark ettim. GAz veriyorum ancak almıyor ya da çok az alıyor, sonra gaz verdikçe trank diye bir ses çıkıyor ve oturuyor, her şey yoluna giriyor. Tabii rahatsız edici, hatta korkutucu bir durum.
Sordum soruşturdum, bu SD60 saildrive'da kronik bir sorunmuş. Dünyada da örnekleri çok Trükiye'de de.. Debriyaj sisteminde bir sorun var ve Yanmar garantiden değiştiriyor, aynı parçayla da değil, modifiye edilmiş ve sorunun tekrarını engelleyen bir parçayla.
Cruiserforum.com forumunda bir kaç kişinin garanti geçmesine rağmen garanti kapsamında yenilendiğini öğrendim. Bizde ise "eskiden garantiden değiştiriliyordu ancak artık kabul etmiyor Yanmar" gibisinden bir haber geldi.
Yetkili servise baktırdım, teşhis aynen, kronik sorun. Maliyet nedir? KDV dahil 800 küsür EUR işçilik! Malzeme? Kesin bir şey söyleyemeyiz ama tahmini işçilik dahil hepsi 2000 EUR biraz üzerinde biraz altında olur dediler.
DÜnyadaki örnekleri gösterip garanti bitmesine rağmen değiştirildiğini söyledim, fayda yok. Denpar ile iletişime geçtim, ses yok. Aslında sağ olsunlar bir cevap verdiler başta, sorunu tam teşhis etmek gerekir" gibilerinden. Tabii sorun tam tespit edildi, garati de sorgulanıyor ama muhtemel cevap olumsuz olacakmış. "İyi ama bu kullanıcı hatası değil, normal aşınma eskime değil, belli ki saildrivedaki olan kronik sorun, garanti süresiyle ne alakası var.?" dedik ama fayda etmedi henüz.
Bend e YAnamr Japonya va Yanmar Avrupa'ya birer mail yolladım, mail değil de internet sitelerinde contact form var, oradan yolladım 7-8 gün evvel. "Ulen biz Türk'üz diye mi değiiştirmiyorsunuz, Amerikalıları değiştirmişsiniz" mealinden . Denpar'a da ilettim, "siz de destek olun lütfen diye.. Bakalım henüz hiç birinden ses yok.
Sonuç, eğer Volvo yahut Yanmar motorunuzda saildrive kullanıyorsanız ve SD60 saildrive varsa mutlaka baktırın. Artık modifiye edilmiş haliyle üretiliyormuş ama sizinki eski model olabilir.
Gelecek cevaba göre buradan da bilgilendiririm gelişmeler hakkında.