Şİmdiye kadar okuduğum en başarılı yelkencilik ile ilgili kitap..
Türkçeye bence anlam olarak tam tercümesi şöyle..
Keşke yelken yapmaya başlamadan önce şimdi bildiklerimi bilebilseydim.. Adam , bizim buralarda tartıştığımız konuları bitirmiş gitmiş beyler bayanlar. Okeye dönüyor yani. Maalesef İngiliz bir yazar yine..
Kitap, alfebetik sıra ile bir sözlük mantığında yazılmış. Yelkenciliğin tüm ana başlıkları var. Dümen diyorsunuz hoop dümen ile ilgili tavsiyeler geliyor..
İnanılmaz tespitleri var. Toplam 210 sayfa ben 110 dayım an itibarı ile.. 109 sayfadaki " NON ESSENTIALS "
bölümü ile başlamak istiyorum.
NON ESSENTIALS -öncelikli olmayanlar-
Bakın ne yazmış amca..
"Basically , you need a mast and sails. You need a rudder to steer with and a keel to stop you sideways, You need ballast to stay upright. You need a cabin with bunks to lie on , small stove to cook on , and a can opener.
with those things , plus a extant , and an anchor and line , you can sail around the world , as many others have done before you.
You do not need an engine, you do not need a fridge, you do not need radar, weatherfax, watermakers, hydraulic windlasses air conditioning, self taling winches, electronic instrments, a roler furling, jib, pressure wather, sterio sound, single sideband radio, EPIRB, GPS, , or even a VHF radio.
.....
If you have the guts and really wnat to get away from it all and sail around the world , you can do it quite cheaply.
The rest of us, chicken hearted, load your boats with expensive gear whose purpose is to make us feel capable of sailing safely around the world should we ever want to. Which we won't.. "
tam birebir tercümesi şöyle..
Temel olarak, bir direğe, yelkenlere, bir dümene, yana kaymamak için bir salmaya ve dik durabilmek için bir ağırlığa ihtiyacınız var.
Bir kabin, yemek yapmak için bir ocak ve bir konserve açacağı topu topu gerekenlerdir.
Bunlar ve bir sekstant ile ve bir çapa ve ipi, tüm dünyayı dolaşabilirsiniz. Birçoklarının yaptıkları gibi. Birçokları böyle yaptılar.
Motora ihtiyacınız yok, buz dolabına da, radara, havalandırmaya, elektrikli vinçlere, elektronik aletlere, su yapıcılarına, sarma elkene, basınçlı suya , GPs ve EPRIB e hatta bir telsize bile ihtiyacınız yok.
Bu işi gerçekten yapmak , ve dünya denizlerini gezmek isterseniz bunu çok ucuza yapmak mümkün,
Saydıklarım dışında geri kalan, tekneye doldurduğumuz pahalı herşey, biz tavuk yürekliler için (cesur olmayanlar , İngilizce bir deyim) bizlerin güya dünya denizlerinde güvenle dolaşabilmemizi sağlamaya yönelik.
Son paragrafında şu anlam var.. Bu cihazlara güvenip , dünya denizlerine yelken açabileceğini sananlar bunu hiç yapamayacak olanlardır.
diyor..
Bak sen Gıcık İngilizin üslubuna.. Dayaklık bu dayaklık..
Efendim çok güzel konu başlıkları var. Tekne nasıl devrilir, nasıl bir tekneye ihtiyacımız var. ? adamlar bunun matematik formülünü bile bulmuşlar ..
Ancak nasıl bir tekne tercih edilmeli konusunda iki paragraf var ki inanılmaz.
Diyor ki bu Gıcık İngiliz;
kendinize soracağınız soru ; Ne kadar büyük bir tekeneye ihtiyacınız olduğu değil.. Ne kadar küçük bir tekneye sığabiliyor olduğunuzdur.Bir diğer alabileceğiniz teknenin evrensel kriteri de şu imiş..
Tek başına kullanmak zorunda kaldığınızda , almak istediğiniz teknenin çapasını tek başına , kendi gücünüz ile atıp, çekebilecekmisiniz. ?
Ve en büyük yelkeni tek başınıza ve kendi gücünüz ile kapatıp, açabilecekmisiniz. Camadan vurabilecekmisiniz. ? Bir ilginç yaklaşım da şu..
Küçük tekne ile ne kadar uzağa gidebiliyorsunuz. ? Önce buna bir bakın. Menziliniz bundan daha ileride ise büyük tekneye geçin ya da alın..