Tekneyi Karaya Alma Oncesi Tavsiyeleriniz

Başlatan Sertac Sen, 25 Ocak 2019, 22:39:42

« önceki - sonraki »

Sertac Sen

Degerli Reisler;

Teknenin kara bakımını mumkun mertebe başında durarak yaptırmak istiyorum, bu ilk karaya alma deneyimim olacak.. Temelde standart temizlik, tutya, zehirli degisimi, olabildigi kadarıyla guverte boya temizliklerinin yapılmasını planlıyorum.

Karada kalacagımız tahmini 3 - 4 gunden en iyi sekilde faydalanabilmek yapılması gereken on hazırlıklar ve dikkat edilecek noktalar icin tecrube ve tavsiyelerinizi paylasabilirseniz cok sevinirim..

Bülent Büyükdağ

Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Hakan Tiryaki

Alıntı yapılan: Sertac Sen - 25 Ocak 2019, 22:39:42
Degerli Reisler;

Teknenin kara bakımını mumkun mertebe başında durarak yaptırmak istiyorum, bu ilk karaya alma deneyimim olacak.. Temelde standart temizlik, tutya, zehirli degisimi, olabildigi kadarıyla guverte boya temizliklerinin yapılmasını planlıyorum.

Karada kalacagımız tahmini 3 - 4 gunden en iyi sekilde faydalanabilmek yapılması gereken on hazırlıklar ve dikkat edilecek noktalar icin tecrube ve tavsiyelerinizi paylasabilirseniz cok sevinirim..

En önemli tavsiyem, duracağınız yeri bilmeniz. Şimdiden kolaylıklar dilerim.
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Oğuzhan Oğuz

#3
Vanalar önemli Sertaç. Çap ve adetlerini listeler karaya almadan önce. Hatta adam akıllı zorla. Sağlam olmayanları mutlaka değiştir. Benim teknede kumpas var. Sende yoksa girip alabilirsin.
Bir de hava durumunu iyi denk getirmeni tavsiye ederim [emoji4]Yanına uğrarım [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Ahmet Kabaalioğlu

Pervane , şaft, kovan braket ve de dümen palasında boşluk varmı? Bunların kontrolü önemli.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Zafer Dedeoğlu

Sail drive ise şanzuman yağı değişimi

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Zafer Dedeoğlu - 26 Ocak 2019, 11:55:54
Sail drive ise şanzuman yağı değişimi

Yukarıdan yağı kontrol edin. Eğer tahinleşmişse keçeler sizlere ömür demektir, değiştirin.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Ahmet Kabaalioğlu

Bildiğim kadarıyla sail drive değil , braketli sistem şaft var diye hatırlıyorum.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Sertac Sen

Ahmet Reisim, dogrusun, sail drive degiliz..

Hasan Toparlak

Sertaç Reisim zincirin boyalı değilse 10 m 'de bir farklı renk  boy ile işaretlemek işe yarıyor. 

Ece Astunç Karabaş

Birçok reisin yavaş yavaş karaya alma planları yaptığı bugünlerde Sertaç Reis'in bu konuya değinmesi çok iyi oldu. Yıl boyu teknelerimizi karaya çıkardığımız zaman yapacağımız işleri düşünmek ile birlikte, bunları hatırlayamadığımız, zamanında gerekli malzemeleri temin edemediğimiz ya da usta bulamadığımız için zaten kısıtlı olan karaya alma sürecinde gene çoğunu gerçekleştiremeden teknelerimizi tekrar denize indiriyoruz. Bunu engellemek için bu konu başlığı altında karaya alma sürecini genelleştirsek ve bir dosya halinde üyelerimize sunsak çok faydalı olacağına inanıyorum. Bu süreci böldüğümüz zaman,
i)Karaya alındığında yapılabilecek işlemler
ii)Karaya alınmadan önce hazırlıklar
iii)Karada yapılacak işlemler
iv)Denize indirirken yapılacak işlemler
v)Denize indirildiğinde yapılacak kontroller
diye ayırabiliriz.
Bu maddelerden öncelikle i)Karaya alındığında  yapılabilecek islemleri listeleyebiliriz. Yazılanlar:

Zehirli boya uygulaması
Osmos kontrolü
Tutya
Güverte temizliği
Tankların kimyasallarla temizliği
Derinlikölçer bakımı- değişimi
Vanaların kontrolü/ değişimi
Zincir bakımı ve işaretlemesi
Motor mekanik aksamınin kontrolü (sail driveda şanzıman yağ değişimi, Pervane , şaft, kovan braket ve de dümen palasında boşluk kontrolü)

Bu listeyi geliştirmek için görüşlerinizi rica ederiz.

Cevat İpekçi

 Boya, tiner, rulo, fırça. Önemli bir konu da eski zehirlinin biraz da olsa zımparalanması
gerektiğidir. kullandığımız normal zımparalar çok çabuk dolduğu için iş görmüyor.
Zehirli boya  için üretilmiş zımparaları kullanmakta fayda var.
Marinalar fiyat konusunda olduğu gibi, karada kalma süreleri, atma çekme ücreti, alt yıkama
ücreti konularını da  tutturabildiğine göre yapıyor.
Yıllar içinde akıllandım. Yıllık bağlama fiyatını konuşurken aşağıda yazdıklarımı dahil ediyorum;
  Karada kalma süresi bir hafta. Atma çekme.
Alt yıkamayı ise ben ödüyorum.
Sertaç kaptanım, bir ihtiyaç olursa haberleşelim.

Sertac Sen

Reislerim, nerdeyse bir haftadır erisimim kısıtlıydı, bugun baglandım, cevaplarınız icin cok tesekkur ederim..