Ama şu marka verme mevzuu önemli. Bir marka, kurum ya da kuruluş hakkında olumsuz görüş belirtmeden önce dikkatli olmakta fayda var. Kolaylıkla bir ticari itibar davasına dönüşebilir.
Bu nasıl olabilir ki ?
Şikayet sitelerini geçtim, onlarca tavsiye veren aplikasyonlar, onlarca youtube kanalı vb. yerlerde ''ürünü'' kullananlar ürünü beğenmediklerinde sebepleri ile birlikte yerden yere vurabiliyorlar.
Yeter ki sahte şikayet olmasın. Yeter ki art niyetli şikayetler olmasın.
Firma bunlar karşısında cevap hakkını kullanmak ya da en fazla, belirli şartlar gerçekleşti ise siteden kaldırılmasını talep edebiliyor.
Cevap vermek yerine, müşteri memnuniyeti sağlamak yerine kaldırtmasının firma için kötü olduğunun bilincine vardı artık kurumsal firmalar.
Bir çoğu aynı sitede sorunla ilgilendiğini/ilgileneceğini söyler oldu.
Çünkü onlarda biliyor ki mahkeme işin içine girse dahi, şikayetin, eleştiri sınırları içinde olup olmaması, ifade özgürlüğü, gerçeklik payı, güncel bir problem olması mahkeme kararı ile onaylanırsa, iş bir şikayetten, kendi elleriyle çok daha fazlasına taşınmış olacaktır.
Özetle, sahte şikayet olmadığı sürece marka adı kullanmak problem değildir bana göre, zaten en kötü kaldırılması istenir ki, o da forum için sorun değil.