Efendim Merhaba,
Uzun zaman sonra yazmaya fırsat oldu. Furling halatını değiştirdik. Üstelik ana yelkeni indirmeden ve hatta açmadan hallettik. Dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım.
Öncelikle biz bu işi üç kişi hallettik ve yaklaşık 1 saat 15 dakika sürdü. Bendeniz acemi denizci, sanayide atölye sahibi kayınbirader ve borsacı bacanak.
Öncelikle furling mekanizmasını sökmeye çalıştık. Öncelikle mekanizmanın daha üst kısmında yer alan direk kapaklarını açıp keşif yaptık. Ama orayla bir işimiz olmadığını 10 dakikada anladık.
Bu arada bacanaktan aşağıdan bir yıldız tornavida getirmesini istedik. 10 dakika sonra üzerinde yıldız resmi olan bir kargaburun ile geldi. Yaklaşık bir on dakika da tornavida, vida pense konularında fikir alışverişinde bulunduk.
Derken asıl konuya gelebildik ve direğin sağ tarafında bulunan alyen civatayı sökmeyi becerdik. Bu sırada bacanak konuya olan ilgisini tamamen kaybetmişti.
Civatanın sökülmesi ile birlikte furling mekanizması hafifçe yerinden oynadı. Hani biraz kanırtsak dışarı gelecek gibi. O sırada bizim kayınbirader sanayide uğraştığı işlerden gelen deneyimi ile "abi, sen bana bırak, sıkışmıştır, şuradan hafif kanırtıp iki çekiç vurursak bu açılır" yorumunu yaptı. "Ya dur hele, bunlarda öyle kanırtmaya pek gelmiyor, hele çekiçle girişmek tehlikeli" deyince bu sefer kayınbiraderi de kaybettik. Söylemimi tecrübesine saygısızlık olarak algılayıp "sen bak bakalım" diyerek havuzluğa bacanağın yanına geçti.
Kaldım mı yalnız başıma...
Sağını solunu kurcalarken ve acaba çocuk haklı mı ki derken bingo.
Doğal olarak sağdaki civatanın bir eşi sol tarafta da var. Neşeyle onu da sökünce tüm furling mekanizması kolayca dışarı alınabildi. Burada aslında şunu belirtmek gerek, mekanizmanın yaklaşık yarısı dışarı geldi ama bu mesafe arkadaki işleri halletmek için yeterliydi.
Bu arada kayınbirader ve bacanak ortadan tamamen kaybolmuş. Az sonra ellerinde birer dondurma, yalayarak geldiler.
Neyse üstteki resimden görüldüğü üzere mekanizmanın alt kısmında eski halatın düğümünü bir kargaburun ile dışarı çektik ve bu parçayı kestik. Halatın boş ucunu yavaşça çekip sarımlardan kurtardık. Yeni halatın bir ucunu havuzlukta eski halatın ucuna kalın bantla (duct tape) sabitledik ve özenle, yavaş yavaş çekerek, hatta çoğu yerde yeni halatı arkadan hafif iterek mekanizmanın önüne dek sorunsuzca getirdik. Bu aşamada iki halatı birbirine dikseydik belki çok daha rahat çalışırdık ama vakit harcamak istemedik. Şansımız da yaver gitti.
İşin en zevkli tarafı yeni halatı mekanizmaya sarmaktı. Eğer yelkeni açsaydık veya tamamen indirseydik sarma işlemini en az 10 - 15 adım için yapmamız gerekirdi. Ama yelken içeride sarılı olduğu için biz sadece 2 - 3 adım için bunu yaptık. İlkinde doğrudan halatı yolladık ve şansımıza sorunsuz dolanıp öbür taraftan çıktı. İkincisi biraz uğraştırdı. Ucuna bir sicim bağlayıp sicimi önden yolladık ve karşıya geçince çekip yeni halatı aldık. Böylece o iş de çok kolaylaştı. Yeni halat en alta kadar sarılınca mekanizmanın yan tarafındaki delikten içeri soktuk ve aşağıdan yine kargaburunla çektik. Bu aşamada bacanak kendi getirdiği kargaburunun kullanıldığını gördü ve CV'sine yeni bir başlık ekledi: "Experienced Furling Repairer". Ucuna bir düğüm atıp boşunu aldık ve her şeyi topladık. Sakin bir havada denedik ve sorunsuz çalıştığını gördük.
İşin belli bir yerinden sonra heyecana kapılıp fotoğraflama işini unuttum
[size=78%].[/size]Kusura bakmayın...
Bizim yaklaşık 1 saat 15 dakikamızı aldı. Sanırım bir dahaki sefere 20 dakikada hallederiz. Ama üç kişi olmak şart
Selamlar, sevgiler...