Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Admiralti

  • *
  • İleti: 558
Ynt: Admiralti
#15: 25 Mayıs 2018, 16:07:32
Hocam bu tırnakları açılıp kapanan yedek çapa olarak iş görecek admiraltilere ne diyorsunuz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Benim sorum araya gitmesin bu arada ortamı trollemiş olayım:
Aşağıdaki tip katlanan admiralti çapa kıç demiri ve yedek çapa olarak ne derece iş görür sizce?


MErem Reis verdiği bir eğitimde çok tavsiye etmişti. Özelliklerine baktığımda ikinci çapa olarak bana da çok mantıklı geliyor. Tek kusuru, aynı zamanda iyi yanı da olan ağırlığı... işin açıkçası pulluk tipi bir Çapan varsa, ikinci çapa olarak yine bir pulluk taşımak ne kadar doğru. Ama ben de en azından kıç Çapa’sı olarak ikinci el fortress bakıyorum. Onu bulursam ikinci çapa olarak böyle bir admiralty alabilirim. Botla atmak için.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Neden Fortress?

Sıfır Danfort çapalar 150-200 TL civarı Tuzla da.

2 çapa arasında ne fark var Melih kaptanım
  • IP logged

  • *
  • İleti: 194
  • Kon Tiki
Ynt: Admiralti
#16: 25 Mayıs 2018, 16:14:46
Hocam bu tırnakları açılıp kapanan yedek çapa olarak iş görecek admiraltilere ne diyorsunuz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Benim sorum araya gitmesin bu arada ortamı trollemiş olayım:
Aşağıdaki tip katlanan admiralti çapa kıç demiri ve yedek çapa olarak ne derece iş görür sizce?


MErem Reis verdiği bir eğitimde çok tavsiye etmişti. Özelliklerine baktığımda ikinci çapa olarak bana da çok mantıklı geliyor. Tek kusuru, aynı zamanda iyi yanı da olan ağırlığı... işin açıkçası pulluk tipi bir Çapan varsa, ikinci çapa olarak yine bir pulluk taşımak ne kadar doğru. Ama ben de en azından kıç Çapa’sı olarak ikinci el fortress bakıyorum. Onu bulursam ikinci çapa olarak böyle bir admiralty alabilirim. Botla atmak için.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Neden Fortress?

Sıfır Danfort çapalar 150-200 TL civarı Tuzla da.

2 çapa arasında ne fark var Melih kaptanım
Bildiğim kadarı ile:
1) fortress de açıyı ayarlayabiliyorsunuz ve bu yolla çakılda daha iyi tutunma sağlıyor.
2) danforth’ a göre 1-2 kg daha hafif ki kişisel nedenlerden dolayı bu benim için önemli.

Ama fiyat farkı konusunda son derece haklısınız.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Admiralti
#17: 25 Mayıs 2018, 16:25:41
Benim teknemde fırtına demiri olarak tekne ile gelmesi lloyd zorunluluğu olan 50lb admiraltim teknemin dolabında kullanılmaya hazır hala var ve olacak  .İskoç yapımı 30 yıllık CQR 45 lb çapamdan vazgeçmeyide düşünmüyorum .

Benim teknemde fırtına demiri olarak tekne ile gelmesi lloyd zorunluluğu olan 50lb admiraltim teknemin dolabında kullanılmaya hazır hala var

Başka sorum yok hakim bey..

  • IP logged

  • *
  • İleti: 594
Ynt: Admiralti
#18: 25 Mayıs 2018, 16:29:53
"Fırtına demiri" demiş ama ?
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4257
Ynt: Admiralti
#19: 25 Mayıs 2018, 17:07:27
Minimum standart olmasin?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

B

Burak Doneray

Ynt: Admiralti
#20: 25 Mayıs 2018, 17:13:18
Standart çapası olarak veriliyormuş 1990 larda.Irgat alırsanız CQR ve admiralti birlikte .
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2018, 17:15:55 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4257
Ynt: Admiralti
#21: 25 Mayıs 2018, 17:41:24
Şİmdi?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

B

Burak Doneray

Ynt: Admiralti
#22: 25 Mayıs 2018, 20:25:49
Şimdi İngiliz yerine Alman Lloydu kullanılıyor çapayı ayrıca kendin alıyorsun.

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4257
Ynt: Admiralti
#23: 25 Mayıs 2018, 20:49:35
Yanı şimdi ne olacak ?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Admiralti
#24: 25 Mayıs 2018, 20:54:05
Alıcan artık bi admiralti..😀
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4257
Ynt: Admiralti
#25: 25 Mayıs 2018, 22:48:30
 :) :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 989
Ynt: Admiralti
#26: 26 Mayıs 2018, 00:08:55
Küçükyalı barınakta aşina 2 teknesini yer olmadığı için tonozda bıraktılar.
O dönemlerde Mehmet EREM beni aradı,Tuzlaya gittiğinde hurdacılara bakarmısın ikinci el çapa lazım aşina 2 için tonoz yapacağız,hurdacılara gittim 3,4 çapa fotoğrafı gönderdim Mehmet e gönderdiğim fotoğraflardan biride Admiralti çapaydı,ama öbürlerine bakarak biraz pahalıydı,Mehmeti aradım başka olmaz mı diye,kesinlikle olmaz tonoz için Admiralti çapa en iyisi demişti,aldım 70 kğ çapayı Küçükyalıya getirdim,Mehmet bana göre bu işlerde uzman,tonoz olarak en iyisi diyorsa vardır bir bildiği,buraya üye zaten okursa en iyi cevabı verir kendisi..
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Admiralti
#27: 26 Mayıs 2018, 06:07:03
Şöyle bir özet yapalım ;

Yatlarda halihazırda yaygın olarak pulluk tipi çapalar kullanılmakta. Bunun önemli nedenlerinden birisi nedeni çekme atma sırasında kullanımının kolay olması.

Pulluk tipi çapalar admiralti çapaya göre daha hafifler ve tutunmalarında geometrik şekilleri ön planda.

Admiralti ise hem ağırlığı ve hem geometrik şekli ile değerlendiriliyor. Bu açıdan bakıldığında da diğer pulluk tipi çapalardan daha farklı .

Admiralti çapayı atması da toplaması da pulluk tipi çapalara göre daha zor. Daha ağır bir çapa.

Çapayı zincir den bağımsız düşünemeyiz. Pulluk tipi bir çapa kullanıyor olsam , zincirliğimde ne kadar zincir varsa boşaltırdım.

Pulluk tipi çapanın hafif olmasının getirdiği dezavantajı en azından zincirin ağırlığı ile kapatırdım.

Pulluk tipi çapalar, erişte ta da üstü ince kum altı sert zeminlerde işe yaramıyor. Bu durumda ağırlık ön plana çıkıyor.

Admiralti çapanın en önemli özelliği de daha ağır bir çapa olması. Alman otoritesi de pulluk tipi çapalara göre tercih edilecek ise %33 daha ağı admiralti kullanılması gerektiğini söylemiş zaten.

Pulluk tipi çapaların erişte gibi zeminlerde de kullanmak için önce demiri atmanızı ve bir miktar beklemeniz öneriliyor. Böylece demirin mümkün olduğunca kendi ağırlığı ile zemine doğru kayması mümkün. Sonrasında hafiv tornistan ile drörin zemine saplanması ve sonrasında bol miktara zincir bırakılması öneriliyor.

Ultura , Rocna gibi çapalar yeni nesil ve delta, Bruce tipi çapalara göre çok daha iyi performans veriyor.

Fiyat -performans ile beraber dikkate alındığında , Admiralti öne çıkıyor. Çünkü demir teknenin en kolay kaybedilebilecek ekipmanı. Sıkıştığında feda edilebilecek bir bedeli var.

15 Kg admiralti çapa 250 TL civarında. Hem fiyat olarak hem de sadece geometrik özellikleri ile değil, ağırlığı ile de admiralti teknelerde en azından yedek demiri olarak bulundurulması gereken bir çapa.

Özellikle katlanır admiraltilerin saklama sorunu da eskisi gibi değil. Tavsiye ederim. Admiralti çapa , pulluk tiplerine göre daha zor atılıp toplandığından çok tercih edilmiyor modern teknelerde. O yüzden öyle kolay kolay da bulunmuyor.

Yarın öbür gün , bulamaz iseniz sadece kaynak bilginiz varsa çok rahatlıkla bir admiralti çapa yapabilirsiniz.



Admiralti çapa her teknede kullanılabilir.Sadece ahşap teknelerde kullanılır diye bir kural da yoktur.

ağırlığın da önemli olduğu zeminlerde admiraltinin üstünlüğü tartışılmaz. Bu demir ile çok daha geniş yelpazede deniz zeminlerine demir atabilirsiniz üstelik.

Ucuza temin edebilir, kaynak bilginiz varsa yukarıda verdiğim projeye göre rahatlıkla kendiniz imal ettirebilir ya da denizcilik ile hiç ilgisi olmayan bir demir doğrama atölyesinde de yaptırabilirsiniz.

Üstelik kendiniz yaptırırsanız , seyir yaptığınız ve demirlediğiniz koylara göre bu çapanın tırnak dediğimiz yüzeylerini daha geniş de yaptırabilirsiniz.

Sonuçta çapalar ikiye ayrılırlar ; admiralti ve diğerleri..



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1469
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Admiralti
#28: 26 Mayıs 2018, 10:47:47
...Çünkü demir teknenin en kolay kaybedilebilecek ekipmanı. Sıkıştığında feda edilebilecek bir bedeli var.
Sıkıştığımızda sadece çapayı nasıl feda ediyoruz?

Hangi durumda gerekir bilmiyorum ama gerektiğinde zincire bir(kaç) usturmaça bağlanır ve hırça mapasına bağlı halata bıçak vurulup bırakılır. Sıkıntı geçtikten sonra da dönüp alınır. Niye feda edelim?

Ha kendiliğinden düşer, üzülmezsin, dalgıç aramazsın başka..


öZgür (tapatalk)
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 291
Ynt: Admiralti
#29: 26 Mayıs 2018, 12:42:51
Bence her zemin ve hava koşullarında tutan tek bir çapa veya demir modeli yoktur. uygun şartlar gerçekleşirse her demir tarar!

Birden fazla demir bulundurmanın mantığı demiri kaybettiğimizde ne yaparızdan çok ikinci ve bazen 3 demir atmak gerektiğinde güçleri dengelemek gerekliliği.
Bu sebeple zemin şartları sebebiyle tarama oluyorsa, baş tarafta bulundurulan çapadan şekil olarak farklı bir veya birden fazla modelde demir bulundurmak daha uygun oluyor.

Misal bizim kayıkta 27 kg Ultra çapa esas demir iken, ıskartaya çıkmış 25 kg Delta'yı  iskele baş makarasında hemen yanında yedekte tutuyorum. Botla atmak için ufak tefek işler için bir adet danfort (12 kg) bulunduruyorum, bu amaçla bir fortress im olsaydı çok sevinirdim. Fırtına şartları filan olduğunda da atmak için teknenin sintinesinde 35 kg katlanır kanatlı bir orjinal bir admiralti var. Bu çapayı standart uygulama itibarıyla fırtına şartları sebebiyle senede 1 veya en fazla 2 kez atıyorum. Ama attıktan sonra artık tarar mı taramaz mı gibi endişelerin kalmıyor!

Bu 35 kg meselesi önemli, bizdeki yüksek erişte tabir edilen zeminlerde diğer çapaların neredeyse tamamı tarıyor, admiraltı hariç.
Ancak 50 ve 75 kg a çıkıldığında diğer tip çapalar da, bu tip eriştelerde  etkin tutunma sağlamaya başlıyor. .

Şimdi bazı düzeltmeler. Pulluk veya Deltalar orjinal üretimde galvaniz. Paslanmaz olanları taklit.
Taklit olan çapaları ben kullanmıyorum, tavsiye de etmiyorum.
Hele de sanayi de taklit bir çapa yapılmasına kesinlikle karşıyım.
Eğer usulune uygun yapılır ve test edilirse onu ayrıca değerlendirmek lazım.

Tırnağa kurşun ağırlık eklenmesi birçok  çapada kullanılan bir teknik. Galvaniz havuzunda bu tiplerde sorun çıkmıyor. Sorun içi boş üretilmiş sapın sıcak havuzda genleşip patlaması. Yeni nesil çapalar bu sorunu farklı şekilde çözmüş bulunuyorlar.

Şahsi tercihim suyun içinde paslanmaz bir malzeme bulundurmamak. Bazen kendi tonoz düzeneğimizi kendimiz yapıp bir veya birkaç ay tonozda uzun süre bıraktığımız sürelerin sonunda paslanmaz elemanların, çapa da dahil farklı şekilde etkilendiğine şahit olduk. Tüm düzeneğin, yani çapa, zincir ve hatta kilit ile fırdöndünün aynı cins malzemeden
yapılmış olması esas! Farklı tip metaller tuzlu su içinde ön görülemez şekilde etkileniyorlar...
Bence bu seçimde hala en uygun malzeme daldırma galvaniz. 

Admiraltinin kanatlarının katlanması önemli. Saklama kolaylığı sağlıyor.
Diğer çapaları tekne içerisinde yedeğe alındığında çok fazla yer kaplıyorlar.

Pulluk tipi çapalar daha hafif denmiş, bu kısmı anlamadım.
Genel olarak hafif olan çapa grubu çift tırnaklı tabir edilen, danfort, brittany ve FOB. Fortres i ayrı bir gruba koymak lazım çünkü aluminyum olması sebebiyle tamamen farklı bir ağırlık ve tutunma kapasitesi var.



  • IP logged

 
Yukarı git