Yukarıda
aman uygulamayın dediğim şemaya göz atarsanız görülecektir ki;
DC panelin yani teknede ki tüm alıcıların ( yüklerin yani ) yükü, güneş paneli mini deşarj çıkışlarına yüklenmiş.
Servis aküleri ise kavak gölgesinde kaval çalar modda.
Gün boyu güneş panelinden şarj oluyorlar ve fakat üzerlerinden hiç bir alıcı güç çekememekte.
Sormak caiz değilmi şimdi a dostlar?
Madem akülerden besleme almayacaksınız niye koydunuz bu aküleri diye.
Ancak önermeyi yapan internet dahisi bu şekilde bağlantı yapabilirsin demekte ısrarla.
Savunusu da böyle okudum şeklinde.
Akülerin kavak gölgesinde kaval çalması çok da önemli değil,
önemli olan regülatörün load yani yük çıkışından çekilecek yüksek akımlar nedeniyle
tenekede kebab için bulunmaz hint kumaşı.
Hele bazı teknelerde ırgat ve baş pervanesinin servis grubundan beslendiğini düşünecek olursak.
Ateş beni çağırıyor tınısı ortama renk katacaktır.
Geçenlerde Sığacığın kale burçlarından nefis Lir sesi gelmekteyken bir tekneye misafir oldum.
Biraz hoşbeşten sonra baktım önemli bazı sistemler kaput.
Hayrola diyorum, sorma hocam o internet dahisi geldi ben yaparım diye ortalığa bu hale getirdi,
ardından işin içinden çıkamayınca benden bu kadar deyip kenara çekildi.
Bari eski haline getir dediğimde de ben açabilirim ama toplayamam dedi çıktı işin içinden.
Şimdi bu internet dahileri işletmeci olup motorculuğa soyunabilir.
Prf. Doktor olup tesisatçılığa soyunabilir.
Mühendis olup profesyönel dalgıçlığa soyunabilir.
Pazarlamacı olup arma ayarlarına soyunabilir.
Bakkal olup kaptanlığa soyunabilir,
Tüpçü olup yelken dikişine soyunabilir.
Çiçekçi olup tekne mobilyacılığına soyunabilir.
Terzi olup tekne elektriğine soyunabilir.
Aslında ne hikmetse elektrikçiliğe her meslek erbabı soyunmakta.
Kablo soymakla eşdeğer görülüyor galiba bu meslek.
O yüzden soyunan soyunana.
Karar sizin dostlar.