Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Su Hattı Çizgisi

O

Oktay Eryılmaz

Su Hattı Çizgisi
OP: 05 Mayıs 2018, 10:09:54
Bizim kayığın başı aşağı basık duruyor.
Basık değil ama öyle görünüyor bu durum nereye bağlansak sağdan soldan hemen uyarılıyoruz. Bir yerden su mu alıyor diye telaş eden oluyor.
Yanımızdan geçip , uyarmak için geri dönen bile oldu bir iki sefer.
Önceleri baştaki zincir deposunun ağırlığına , sonra tonoz halatını gergin bağladığımıza falan yorduk ama hiç biri değil .

Zehirlisi burada yapıldı
Onlara soruyorum kesinlikle olamaz diyorlar
Şaşırdım kaldım
Endişem 20 Mayısta tekrar zehirli için Marmarise gidecek bunlar yine aynı yerden boyarlar çünkü kimse hatasını kabul etme eğiliminde değil bizim buralarda
Nasıl anlarız acaba ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#1: 05 Mayıs 2018, 10:14:43
Yakınlarda aynı marka model bir tekne yok mu? ?0-?

Halep orada ise arşın da sendedir ölç bakalım ne çıkacak ;)
  • IP logged
DeDe

R

Recep Ertürk

Ynt: Su Hattı Çizgisi
#2: 05 Mayıs 2018, 10:46:00


Oktay reisim, 
Epeydir gözlüyorsunuzdur muhtemelen ama yine de sorayım.
Yelken açıkken, seyirde  "basık gibi" mi duruyor?
Önde fazla yük olmadığını, yani o görüntünün yükle, yük dağılımı ile alakalı olmadığına emin misiniz?

Sadece çizgi çekme hatası ise suyun iz yaptığı yerden çizgiyi yenileyin.. Yeniletin.
Fatura size geleceğine göre itiraz edemezler.. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#3: 05 Mayıs 2018, 11:29:17
Duvarcının birinden ya da benden su terazisi alınca çözülür bu iş. :)
Kamara taban farş tahtalarında ölçün ama.
Sonrasında olay çizgi hatası ise kolay. Değilse ; Gerekirse tekne nin kafa tarafındaki ağırlıkları (zincir ,yedek çapa vs.) biraz azaltıp teknenin kıç tarafına taşıyın biraz Oktay reisim. Varsa gereksiz ağırlıkları azaltın.
Kolay gelsin.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#4: 05 Mayıs 2018, 11:34:28
İki olasılık var:

1. Su hattı çizgisini ilk boyamada yanlış çizdiler. Bu yüzden tekne başı basık duruyor.
2. Su hattı çizgisi doğru ama başa yakın bölgelerde aşırı yük var. özellikle yarış teknelerinde performansın etkilenmemesi için başa hiç yük koyulmaz. Yüzdürme alanı da bu bölgede az olduğundan tekne başı suya çabuk batar.

Su hattı çizgisini değiştirmeden önce hangisinin doğru olduğunu bulmak gerekir. Aynı model bir teknede başta ve kıçta küpeşteden su hattı mesafesini ölçün, aynısını kendi teknenizde de  yapın. Mesafeler zehirlinin yüksek veya alçak atılmasına göre değişebilir ama oranlar aynı kalır. Oranlşarla uğraşmam derseniz teknelerin küpeşteden başta ve kıçta gerçek su hatıtna olan mesafelerini ölçün.

Su terazisi işe yaramayabilir, en doğru su terazisi denizin kendisidir. Kamara farş tahtalarının su terazisi ile ölçülebilecek doğrulukta olduğuna inanmıyorum. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 68
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#5: 05 Mayıs 2018, 11:46:01
Aslında bir fotoğraf iyi olurdu ben de merak ettim şimdi. Benim teknede muhtemelen hesap kitap hatası su depolarım dolu olduğunda iskeleye yatık duruyor. iskele kıç kamara altı su deposu önce biterse denge birazcık düzeliyor. Düzeltmek için yedek demir dalış kurşun ağırlıkları vs sancağa aldım , bütün numaraları denedim ama arka su tankı doluysa  tekne hala marina dayısı olarak hafif sola yatık duruyor. Yani şu ağırlık transferi işi kısıtlı oranda olabilir. Umarım astigmat bir arkadaş ilk çizgiyi çekmiştir ve hata ondadır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#6: 05 Mayıs 2018, 11:48:09

Su terazisi işe yaramayabilir, en doğru su terazisi denizin kendisidir. Kamara farş tahtalarının su terazisi ile ölçülebilecek doğrulukta olduğuna inanmıyorum.

O zaman ya tekneyi yapan usta endazeyi tutturamadı , yada bozuk giden başka şeyler var , tekne çakma demektir Çelenoğlu reisim. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#7: 05 Mayıs 2018, 11:54:07
Aslında bir fotoğraf iyi olurdu ben de merak ettim şimdi. Benim teknede muhtemelen hesap kitap hatası su depolarım dolu olduğunda iskeleye yatık duruyor. iskele kıç kamara altı su deposu önce biterse denge birazcık düzeliyor. Düzeltmek için yedek demir dalış kurşun ağırlıkları vs sancağa aldım , bütün numaraları denedim ama arka su tankı doluysa  tekne hala marina dayısı olarak hafif sola yatık duruyor. Yani şu ağırlık transferi işi kısıtlı oranda olabilir. Umarım astigmat bir arkadaş ilk çizgiyi çekmiştir ve hata ondadır.

Su terazisi çözer işi Alp hocam , Çelenoğlu reisin dediği benzer tekneden ölçü almak biraz yanıltabilir.
Ya o modellerin hepsinde ağırlık dağılımı yanlış sa değilmi ?
Gerekirse tankın yeri değişecek.  ?0-?

Çizgiyi çeken boyacının eli de önemli , bantı şöyle havadan kavislendirerek (anlatamadım şimdi) çekecek , baştan kıça dümdüz çekerse teknenin karın yapısından dolayı olmaz , yanlış olur.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 22
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#8: 05 Mayıs 2018, 11:56:09
Aslında bir fotoğraf iyi olurdu ben de merak ettim şimdi. Benim teknede muhtemelen hesap kitap hatası su depolarım dolu olduğunda iskeleye yatık duruyor. iskele kıç kamara altı su deposu önce biterse denge birazcık düzeliyor. Düzeltmek için yedek demir dalış kurşun ağırlıkları vs sancağa aldım , bütün numaraları denedim ama arka su tankı doluysa  tekne hala marina dayısı olarak hafif sola yatık duruyor. Yani şu ağırlık transferi işi kısıtlı oranda olabilir. Umarım astigmat bir arkadaş ilk çizgiyi çekmiştir ve hata ondadır.
Emin Alp abi
O tüm Oceanis 46'lar için geçerlidir...Sanırım o nedenle iskele kontra orsamız daha iyidir.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#9: 05 Mayıs 2018, 12:00:42
Oktay reis, öncelikle gerekli ölçümleri yaparken;

Su hattı çizgisi nasıl belirlenir ? (hesabı)
Komple soyulmuş bir teknede su hatt çizgisi tekrar nasıl çizilir ? (Uygulanış)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 68
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#10: 05 Mayıs 2018, 12:07:43
Aslında bir fotoğraf iyi olurdu ben de merak ettim şimdi. Benim teknede muhtemelen hesap kitap hatası su depolarım dolu olduğunda iskeleye yatık duruyor. iskele kıç kamara altı su deposu önce biterse denge birazcık düzeliyor. Düzeltmek için yedek demir dalış kurşun ağırlıkları vs sancağa aldım , bütün numaraları denedim ama arka su tankı doluysa  tekne hala marina dayısı olarak hafif sola yatık duruyor. Yani şu ağırlık transferi işi kısıtlı oranda olabilir. Umarım astigmat bir arkadaş ilk çizgiyi çekmiştir ve hata ondadır.
Emin Alp abi
O tüm Oceanis 46'lar için geçerlidir...Sanırım o nedenle iskele kontra orsamız daha iyidir.

Haklısın Tunç :)  hep düşünürüm yakıt tankını ( 200 lt ) iskeleye   ,   arka su tankını (250 ) sancağa alsalarmış  fena mı olurdu diye... Ama bu topikte söz konusu teknede ön arka seviye sorunu var, umarım illüzyondur astigmat boyacıya gözlüğü taktırır düzeltirler. Genel olarak boylamasına eksende sağ sol simetri sorunu duyuyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#11: 05 Mayıs 2018, 12:14:23
Benzer bir sorunu Sun Oddysey 42 i'de görmüştüm, başaltı kamarayı kullanmadıkları için n e buldularsa oraya tıkıştırmışlar, boşaltıp bir kısmını kıça alınca tekne düzelmişti.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#12: 05 Mayıs 2018, 12:19:59
Benim 10 m. Tekne de motorun iki yanında bulunan 175 er Lt. lik 2 su tankını doldurunca tekne kıçını suya basıyordu. Bütün ağır malzemeyi başaltına yatağın altına taşıyınca durum düzeldi .
Tekne de ufak bir su terazim var , Sefer yükünü aldığımda şüphelenirsem şöyle bir ölçerim gerekirse.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2018, 12:28:33 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#13: 05 Mayıs 2018, 12:25:27
Bir resim:
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Su Hattı Çizgisi
#14: 05 Mayıs 2018, 12:30:48
Antalya'da marinadan çözüp yola koyulacağız.Çarşıdan kumanya almaya gittik. Dönüşte palamar botu gelip tekneniz baştan suya gömük gibi duruyor içeri girmedik ama hep gözledik. bir bakıp kontrol edin dediler.Hiç dikkatimi çekmemişti ama söyledikten sonra bende takıntı oldu.Tekne hem baştan biraz gömük biraz da iskeleye yatık duruyordu.İçerde hiç bir problem yoktu sintine kuruydu.İstanbuldan Cemre'nin bakımıyla ilgilenen arkadaş bunun yeni teknelerin de problemi olduğunu hatta bir kontraya yatık tekneye, üreticinin diğer kontraya ağırlık koyarak denge sağladığını anlattı.
Ama benim içime bir türlü sinmedi bu kıçı kalkık iskeye yatık durum .(şakülü kaymış kayık.)Satın aldğım kişiyi çağırdım daha önce çekilmiş fotoğraflarını incedik.Fotoğraflarda hiçbir yamukluk yoktu.Adam satılık ilanına koymak için birçok fotoğraf çekmişti ve hepsini inceledim.
O halde benim yükleme yanlışlığım sözkonusu olmalıydı.Biterse bana yolda sorun çıkarır diye bütün aküleri değiştirmiştim.Hem akü yerinin iskelede olması hemde bir yerine iki aküyü iskeleye koymuştum.Servisteki arkadaşlara sordum yelkenli teknede bu kadarcık ağırlık tekneyi yatırmaz başka bir şey vardır dediler.Baştaki kamaranın alt ambarındaki tüm eşyaları çıkarttım.İskeledeki iki aküden birini sancağa aldım.Tekne düzeldi.
 Benim önerim sonradan yaptığınız bütün yüklemeleri çıkarın sakin bir havada tonoz halatını da yüksüz hale getirip kontrol edin.Problem devam ediyorsa ona göre çözüm üretirsiniz.   
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

 
Yukarı git