Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük

  • *
  • İleti: 32
Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
OP: 13 Ocak 2017, 00:51:04
 Kısa bir süre önce kıymetli sefinemizi mucbir sebeplerden dolayı istemeye, istemeye istediğimiz, tanıdığımıza çok memnun olduğumuz güzel bir arkadaşa sattık. Artık fırtınalı gecelerde nöbet tutmak, her sabah yerindemi diye limana uğramak, şurasına şunu ilave edeyim burasını boyayayım, diye düşünmeyeceğim huzurlu günler başlamıştı.  :o ::)

 Görürseniz banada haber verin, ikinci gün şeytan işbaşındaydı hadi çocum aç youtube bak adamlar ufacık tahtalarla nereleri gezipdururlar, sen yaparsın bir tane çok paraya gerek yok artandan yetenden omurgası çıkar geriside gelir zaten diye dürtüklemeye başladı. Bendekilerde başka cins şeytandır ha gecenin üçü beşi demez uyandırır adamı sabah olur hep bizde, kanları kıpır kıpır gencecik okumuş çocuklar bilmedikleri anlamadıkları bir bok olsa amenna hadi len deyip çekip yorganı uyuyacağım ama damardan çalışıyor iblisler.

 Neyse erken kalkan yol alırmış hadi çıkalım dedik, sonra en yüksek damdan düşen adam kimdir bu camiada diye fazla düşünmeye gerek duymadan (İsmini siz bulun baş harfi Cem GÜR) başladık başını ağrıtmaya, O da her zaman ki gibi sağ olsun hiç yakınmadan aradı taradı gerçekten yapılmaya değer, emeklerim helal olsun denecek bir klasik tahta buldu.







  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#1: 13 Ocak 2017, 01:06:47
Cem Gür bu bulur..  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#2: 13 Ocak 2017, 16:35:14
Birkaç resim daha ....







  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#3: 13 Ocak 2017, 21:31:30
Harika görünüyor. en, boy ,salma yapısı vs. gibi detayları da paylaşırsanız sevinirim.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

C

Cengo

Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#4: 14 Ocak 2017, 20:17:26
Cok guzel bir kayik.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#5: 14 Ocak 2017, 21:18:08
 Bir de film buldum  ;)


Ahmet Reis sormuştu:
( 6,25Mt) 20½ foot. En 1,800 mt.
 Kalmarsund/ İsveç  1910 Pelle Fräsare  Kalmar, Småland ilk defa inşa edildi. Tamamı meşe.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2017, 23:08:51 Gönderen: Hasan Toparlak »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#6: 14 Ocak 2017, 23:09:11
Teşekkürler bilgiler için, videosunu da izledim, ana yelkenin tramola şekli çok güzelmiş.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#7: 15 Ocak 2017, 13:21:31
Tramola arabasını boşver.. esas flok mandarları yekeye kadar uzanıyor. Bu tam da yapmak istediğim işlerden biri.  Tek sıkıntı, Flok arabası görevi gören makara sistemini küpeşteye aldığında, Floğu , trinkete yeteri kadar yakınlaştıramamak.  Aksi durumda ise çapariz veriyor sokaklarda..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 32
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#8: 16 Ocak 2017, 19:36:54
Cem abi bu teknenin rüzgar, dalga vs. gibi dayanma limitleri nedir acaba ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#9: 16 Ocak 2017, 21:15:27
İsveççe bilen birine ihtiyacım var. FB den 2 tanıdıktan rica ettim ama biri Norveşçli diğeri Finli.  :-\

Ama benim karineyle çıkartabildiklerim şöyle: Skum bir kılavuz tekne . Kendisinden önce kılavuzluk hizmetleri 16-21 ft boyunda yelkeninde kırmızı bantlı yöresel tekneler ile yapılıyormuş. 1899lerin sonunda yeni bir model arayışına girişilmiş. Aranan nitelikler hızlı bir yelken teknesi olması, kaba denizlere dayanıklılık, tek kişi tarafından kullanılırken iyi denizci ve yeterince güvenli olması imiş. Krus-Nisse adındaki tekne ustası yaşadığı Kalmar yöresinin kısa ve çırpıntılı dalgalı denizine çok benzeyen İngiltere Tess ırmağı ve halicinde kullanılan İngiliz kılavuz teknelerini örnek almış.  Pek çok sayıfa 17-18Ft boyunda kılavuz tekneleri inşa etmiş. Takipçisi kılavuz tekne marangozu Pelle Fräsare tekneyi geliştirmiş. Arması hızla sökülüp donatılabilen ana yelken ve flok toplamı 12m2 bir yelken taşıyan "Köpük" tenezzüh ve yarış için farklı yelkenler ile donatılabiliyor. Kılavuz teknesi olarak uzun yıllar hizmet veren tekne zaman içinde halk teknesi olarak da ün yaptı.
1977 yılında yapılan sörveyda sadece yarım düzine kadar kaldıkları görüldü. Buna karşın son yıllarda yenileme, yeniden yapım ve Ekenäs tersanesinde polyester gövdeli ahşap giydirme modelleri ile sayıları da artıyor. Hâlâ hızlı yelken tekneleri repütasyonlarını koruyorlar.
NB. Bek çok İsveççe kelimenin karşılıklarını bulamadığımdan teknik ayrıntıları çeviremedim.

KALMAR KILAVUZLUK HİZMETİ SINIRLARI


Bura nire diye sual edecek olanlara da ...


Özetle kılavuz teknesi Köpük'ün hizmet verdiği deniz bildiğimiz Baltık denizi.

Wind

Over the course of the year typical wind speeds vary from 0 m/s to 7 m/s (light air to moderate breeze), rarely exceeding 11 m/s (fresh breeze).
The highest average wind speed of 4 m/s (gentle breeze) occurs around January 15, at which time the average daily maximum wind speed is 6 m/s (moderate breeze).
The lowest average wind speed of 3 m/s (light breeze) occurs around August 2, at which time the average daily maximum wind speed is 6 m/s (moderate breeze).

The wind is most often out of the south (16% of the time), west (14% of the time), and south west (12% of the time). The wind is least often out of the south east (5% of the time).
Ref:https://weatherspark.com/averages/28932/Kalmar-Sweden
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#10: 17 Ocak 2017, 16:52:52
"Klungsten, 1972 Holmstrom ailesi
Bu küçük tersane uzun bir geleneğe sahiptir.
Holmstrom'da inşa edilen teknelerin denize elverişli olduğu bilinmektedir." Diyor film tanıtımında.

https://www.youtube.com/watch?v=6o4Ilg2LICM
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 32
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#11: 18 Ocak 2017, 17:07:15
Yani şöyle diyebilirmiyiz ? Bu küçük tekneler kısa hafif omugalarına, üzeri açık yapılarına ve yok sayılacak küpeştelerine rağmen oldukca güvenilir, sağlam teknelerdir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#12: 18 Ocak 2017, 17:38:06
Yani şöyle diyebilirmiyiz ? Bu küçük tekneler kısa hafif omugalarına, üzeri açık yapılarına ve yok sayılacak küpeştelerine rağmen oldukca güvenilir, sağlam teknelerdir.

Yes be babam ! ;)
Referans ? Dolaştıkları deniz tabii ki.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 32
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#13: 18 Ocak 2017, 17:56:05
Bizim denizlerimiz bu tekneye referans olurmu ?  ?0-?

(ileride bu satırları okuyacak referans arayan reis adaylarına referans olsun diye)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Lotsbat/Skum - Klavuz Tekne/Köpük
#14: 18 Ocak 2017, 21:14:43
"Krus-Nisse adındaki tekne ustası yaşadığı Kalmar yöresinin kısa ve çırpıntılı dalgalı denizine çok benzeyen İngiltere Tess ırmağı ve halicinde kullanılan İngiliz kılavuz teknelerini örnek almış."

Teknenin tanıtımında böyle yazıyor...

Dalga boyu kısa ve çırpıntılı bir denizde iş yapıyorsa benzer Ege ve Marmara  şartlarında da referans olabilir. Sert sağnaklarda her teknede olduğu gibi Köpük'de yelken küçültmek isteyecektir. Hafif havada karanfili kullanırken sert havada ana yelkene camadan vuracaksın demektir ki zaten işin kitabi ve ameli tarafı da bunun yapılmasını şart koşuyor.

Tabii tekne meraklıları genelde gözlerine kestirdikleri kayıkları denizde görmek, ellerinle dokunmak, hatta fuarda çaktırmadan papuç ucu ile tekmelemek, olmadık mantık oyunları ile şeytanın avukatlığına soyunmak gibi fiilleri ve seremonileri yerine getirmeden ve en nihayetinde de ille bir tanıdıkları o tekneyi almadan ikna olmazlar. ;D ;D O nedenle senin inşa edeceğin ilk "Skum" bencileyin çok sıkı bir referans olacak. :)xx


  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

 
Yukarı git