Belki de.
Marka'ya düşkün olmanın gerçek sebepleri nedir ?
Benim anlayışıma göre ayağa düşmüş bir markanın, orjinaline binlerce dolar vermek mantıksız geliyor.
Son senelerde
ürün yönetimi ,marka yönetimi çok önemli
Adam sıkıştırılmış plastik çantayı 6000 TL satıyor
Aynı çanta işportada 300 TL
Çantayı 6000 TL ye almaya hazır olan ve alan zaten taklit olanı almaz.
Bedavaya versen almaz. Yoksa bunlar her sene satışlarını geometrik oranda artıramazlardı.
Şu anda Tüm markaların en gözde yeri ÇİN
Taklit malın mabedi Çin ....
Markalar taklit ürüne müşteri kaptırmaz tam tersi ordan müşteri almaya çalışır.
Bu çantayı 300 TL ye alan zaten marka yöneticisinin umurunda değil tam tersine imrendiği objeyi taşır taklit kullanan ilk fırsatta parası olur olmaz alacağını yedi dünyaya ilan eder yani reklamını yapar.