Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Impeller kırık parça sorunu.

  • *
  • İleti: 989
Impeller kırık parça sorunu.
OP: 09 Nisan 2018, 23:38:42
Hafta sonu Sivri adada İlkenin teknede yaşanan hararet sorunu yapılan işlemi amatörce yazmak istedim,buna benzer sorunlar yaşayacaklar için.

İlke nin motor sorunundan bahsetmek istiyorum,nedeni neymiş,İlke gece bağlandıkdan sonra sabah uyandık kahvaltıdan sonra iş başa düştü,İlkenin hararet sorununu gidermek için işe koyulduk,aksi taktirde ilkeyi yedekleyip k yalıya getirecektik :) bu uzun bir yöntem az buçuk elim anahtar tutar ama dizel motordan anlamam,takım taklavat sorun yok :)
İlkenin tekneye gelip mantık yürüterek olayı araştırmaya başladım,ilk olarak deniz suyu fitresine baktık bir sorun yoktu,ikinci olarak Impeller da sorun olabileceğini düşündüm,söktüm Impeller bir kanadının kırık olduğunu gördük Ali rıza ağbide yedeği varmış yedeğini aldım taktım. Pompayı topladım.
Ancak kırık olan Impeller kanadı yoktu,üst hortumları söktüm onların içindede yoktu kırık parça.
Kondanse nin içerisine kaçtığını düşündüm kondense kapağını açtım,içersinde bir sürü delikli ince boru var içeri baktım içeride de yok kırık parça,kapağını elime aldım bir baktım kırık kanat parçasının bir kısmı su giriş deliğini kapatmış,hemen çıkardım ama,yarısı yine yoktu,kondense kırcal boruların içerisine baktım ufalanmış lastik parçalarını gördüm kırcal boruların içerisinde,bu delikleri temizlemek için uzun bir tel lazımdı,tel bulundu,delikleri tektek şişledim telle tüm delikler açıldı,şişlemenin diğer faydası bana göre pislikden daralmış deliklerde açıldı,
sonra topladım.
Riske girmemek için TERMOSTATTI söktüm sıcak su kaynatarak sıcak suyun içerisine attım termostatı çalışıp çalışmadığını kontrol ettim gayet güzel bir şekilde açtı,sonra yerine taktım motora start verdik her şey normale döndü su atımı filan düzeldi.
Bunları neden yazdım,benim içinde bir antıraman oldu,böyle bir sorunla karşılaştığımda rahatlıkla kendim sorunu giderebilirim,sizlerde giderebilirsiniz.
Bu olaydan çıkardığım ders,Impellerin kanadı kırıldığında Impellerin takıldığı pompanın su çıkış yerine bir tane filtre koymaya karar verdim kendi teknemde,Impeller kırılsa bile kırılan parçalar bir yerleri tıkamasın diye.
Parça isimlerin yanlış yazmış olabilirim,bilgili olmadığım bir konu işi bilen biri düzeltirse parçaların ne olduğunu biliriz.
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#1: 09 Nisan 2018, 23:45:09
Benim de hararet sorunum tekrar etti dönüş yolunda. Düşük devirde daha uzun süre hararet yapmadan çalışıyor. Yüksek devirde daha kısa sürede hararet alarmı veriyordu. Bende de benzer bir sorun olabilir. Kontrol edeceğim . Teşekkürler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#2: 09 Nisan 2018, 23:53:57
Benim de hararet sorunum tekrar etti dönüş yolunda. Düşük devirde daha uzun süre hararet yapmadan çalışıyor. Yüksek devirde daha kısa sürede hararet alarmı veriyordu. Bende de benzer bir sorun olabilir. Kontrol edeceğim . Teşekkürler.
Oğuzhan Kondanse nin kapağını aç içerisinde kırcal bir sürü boru var ismini bilmiyorum :) onları tek tek şişle açmışken.
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#3: 10 Nisan 2018, 10:17:32
Ali
Bravo sana elin yatkın .
Evelki Hafta Tamir Fenomeni olduğu söylenen Ali Baha geldi Göcek'e Botumu satmıştım 8 ay evvel onu  teslim almaya.
Laf lafı açtı iş döndü dolaştı benim nekadar kabiliyetsiz olduğuma geldi .
Bende İmpeller mi ne varmış madem geldiniz beni bir tanıştırın hazır burdayken dedim.
Tanıştık , nasıl değişecek konusunu işlerken önce denizden gelen vana kapanacak dedi.
Hangi Vana ?
???
???
???
Vana yok

Tamir tanrısı Ali Baha ve Ben 15 dakika vanayı bulamadık ....
Vana halen de bulunmuş değil
Eskiden olsa bir arkadaşım vardı buralarda hemen resmini bulur yollardı bana
Bak senin teknede burada diye ..
Maalesef şimdi irtibatımız kesik (kimse ile küs kalamama huyuma rağmen )
Onun için kıymetini bil bu kabiliyetinin ....





  • IP logged
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2018, 10:22:24 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#4: 10 Nisan 2018, 10:49:19
Impeller pompasını bulduyasanız, pompaya bağlı bir altta bir üstte iki hortum vardır. Alttaki hortumu elleye elleye gittiği yeri bulun, kelepçelerden hemen sonra vanayı bulıursunuz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#5: 10 Nisan 2018, 11:05:50
Ali
Bravo sana elin yatkın .
Evelki Hafta Tamir Fenomeni olduğu söylenen Ali Baha geldi Göcek'e Botumu satmıştım 8 ay evvel onu  teslim almaya.
Laf lafı açtı iş döndü dolaştı benim nekadar kabiliyetsiz olduğuma geldi .
Bende İmpeller mi ne varmış madem geldiniz beni bir tanıştırın hazır burdayken dedim.
Tanıştık , nasıl değişecek konusunu işlerken önce denizden gelen vana kapanacak dedi.
Hangi Vana ?
???
???
???
Vana yok

Tamir tanrısı Ali Baha ve Ben 15 dakika vanayı bulamadık ....
Vana halen de bulunmuş değil
Eskiden olsa bir arkadaşım vardı buralarda hemen resmini bulur yollardı bana
Bak senin teknede burada diye ..
Maalesef şimdi irtibatımız kesik (kimse ile küs kalamama huyuma rağmen )
Onun için kıymetini bil bu kabiliyetinin ....
İçinde çok kollu esnek malzemeden yapılmış impeller dediğimiz  eleman olan deniz suyunu çekip motorun soğutma sistemine yollayan pompanın kendisi deniz seviyesinden yukarıda ise bu pompanın kapağını açmanın içindeki İmpeller elemanına bakmanın hiç bir olumsuz veya tehlikeli yanı yoktur.Çünkü bu pompanın bir ucu doğrudan doğruya denize baglidir ama siz pompayı söktüğünüz zaman deniz suyu borudan gelip tekne içine seviye farkından dolayı akamaz.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#6: 10 Nisan 2018, 12:20:36
Ali
Bravo sana elin yatkın .
Evelki Hafta Tamir Fenomeni olduğu söylenen Ali Baha geldi Göcek'e Botumu satmıştım 8 ay evvel onu  teslim almaya.
Laf lafı açtı iş döndü dolaştı benim nekadar kabiliyetsiz olduğuma geldi .
Bende İmpeller mi ne varmış madem geldiniz beni bir tanıştırın hazır burdayken dedim.
Tanıştık , nasıl değişecek konusunu işlerken önce denizden gelen vana kapanacak dedi.
Hangi Vana ?
???
???
???
Vana yok

Tamir tanrısı Ali Baha ve Ben 15 dakika vanayı bulamadık ....
Vana halen de bulunmuş değil
Eskiden olsa bir arkadaşım vardı buralarda hemen resmini bulur yollardı bana
Bak senin teknede burada diye ..
Maalesef şimdi irtibatımız kesik (kimse ile küs kalamama huyuma rağmen )
Onun için kıymetini bil bu kabiliyetinin ....
İçinde çok kollu esnek malzemeden yapılmış impeller dediğimiz  eleman olan deniz suyunu çekip motorun soğutma sistemine yollayan pompanın kendisi deniz seviyesinden yukarıda ise bu pompanın kapağını açmanın içindeki İmpeller elemanına bakmanın hiç bir olumsuz veya tehlikeli yanı yoktur.Çünkü bu pompanın bir ucu doğrudan doğruya denize baglidir ama siz pompayı söktüğünüz zaman deniz suyu borudan gelip tekne içine seviye farkından dolayı akamaz.

HÜSEYİN REİS
Hafta sonu Teknede olacağım ve deneyeceğim , sonucu Ya Haberlerden duyacaksınız marinada sebebsiz yere batan yelkenli başlığı altında yada Muzaffer ordu komutanı edası ile "implellerı değiştirdim çokda kolaymış"  başlığı ile forumda
Bilgi için teşekür ederim
selamlar
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#7: 10 Nisan 2018, 12:23:03
İmpaller pompa motorda karterin hemen üzerindedir. Dolayısı ile deniz seviyesinin altındadır.
Ayrıca impallerin girisindeki hortumu takip ederseniz önce motor deniz suyu giris filtresine ulasilir. Filtrenin giris kısmından devam ederek giriş vanasını bulabilirsiniz.
Bu arada Ali Unalan bey elinize sağlık. Dogru bir yöntemle problemi çözmüşşünüz.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#8: 10 Nisan 2018, 12:26:28
Vanayı bulmadan impallerin kapağını açmayı
 düşünmeyin bile.
Vananin nerde oldugunu bilmeden impaller kapagini actiginiz anda olusacak Sifon nedeniyle tekneniz batar.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#9: 10 Nisan 2018, 12:45:21
Motor bölmesinde ayrı bir su filtresi varsa, filtrenin temizleme kapağını açın, bu filtre su kesiminin üzerindedir. Vanayı kapatmanıza gerek kalmaz. Yine de filtreyi kontrol edin, temizlenebilmesi için su kesiminin üstüne monte edilir ama kapağına kadar su dolu ise kapağı açmayın. Filtreye ulaştığınız hortuma benzer bir hortum su emişine yani vanaya gider.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#10: 10 Nisan 2018, 13:08:31
Vanayı bulmadan impallerin kapağını açmayı
 düşünmeyin bile.
Vananin nerde oldugunu bilmeden impaller kapagini actiginiz anda olusacak Sifon nedeniyle tekneniz batar.

Can Hocam,
Motor bölümüne bakarken sizin sayenizde (resmini foruma koymuştunuz)
Eşimden gelen şu nedir sorusuna dınk diye "Antisifon " diye cevap vererek ailenin ve tecrübeli teknecilerin hayret ve  taktirlerini kazandığımı belirtmeden edemeyeceğim.Bunun için teşekür ederim.
Hiç bir şeyi bilmeyip Antisifonu bilmem şok etkisi yarattı  :) :) :)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#11: 10 Nisan 2018, 13:22:29
Küçük bir bilgide ben vereyim tekne bakım için karaya çıkarken havuza girdiniz motoru stop ettiniz impelleri değiştirmeyecekseniz deniz suyu vanasını kapatın öyle karaya alın Denize indiğinizde vanayı açın bu işlem impellerin susuz çalışmamasını sağlayacaktır. İmpelleri değiştirecekseniz eğer kutunun içinden çıkan silikon gres ile yağlayın ilk susuz çalışmada kanatları ısınmayacak ve zarar görmeyecektir.Genelde karaya almalarda bu su vanası kapatılıp içinde su bırakılmadığında denize inildiğinde  impeller bir süre kuru çalışır aşırı ısınmadan  sertleşen kanatçıklar zamanla kopabilir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2018, 13:24:52 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#12: 10 Nisan 2018, 13:51:03
Küçük bir bilgide ben vereyim tekne bakım için karaya çıkarken havuza girdiniz motoru stop ettiniz impelleri değiştirmeyecekseniz deniz suyu vanasını kapatın öyle karaya alın Denize indiğinizde vanayı açın bu işlem impellerin susuz çalışmamasını sağlayacaktır. İmpelleri değiştirecekseniz eğer kutunun içinden çıkan silikon gres ile yağlayın ilk susuz çalışmada kanatları ısınmayacak ve zarar görmeyecektir.Genelde karaya almalarda bu su vanası kapatılıp içinde su bırakılmadığında denize inildiğinde  impeller bir süre kuru çalışır aşırı ısınmadan  sertleşen kanatçıklar zamanla kopabilir.

Burak çok önemli bir noktaya değinmişsin.
Bir ilave yapayım izninle.
İmpalleri bakım için söktük, kontrollerde elemanlar iyi çıktı gerisin geri topluyoruz.
Eğer lastiği söktümüz yönde geri takmazsak çok kısa sürede lastik kanatları kaput olur.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#13: 10 Nisan 2018, 18:58:37
Küçük bir bilgide ben vereyim tekne bakım için karaya çıkarken havuza girdiniz motoru stop ettiniz impelleri değiştirmeyecekseniz deniz suyu vanasını kapatın öyle karaya alın Denize indiğinizde vanayı açın bu işlem impellerin susuz çalışmamasını sağlayacaktır. İmpelleri değiştirecekseniz eğer kutunun içinden çıkan silikon gres ile yağlayın ilk susuz çalışmada kanatları ısınmayacak ve zarar görmeyecektir.Genelde karaya almalarda bu su vanası kapatılıp içinde su bırakılmadığında denize inildiğinde  impeller bir süre kuru çalışır aşırı ısınmadan  sertleşen kanatçıklar zamanla kopabilir.

Burak çok önemli bir noktaya değinmişsin.
Bir ilave yapayım izninle.
İmpalleri bakım için söktük, kontrollerde elemanlar iyi çıktı gerisin geri topluyoruz.
Eğer lastiği söktümüz yönde geri takmazsak çok kısa sürede lastik kanatları kaput olur.

Bu impeller mi ?
impaller mi ? (dikkat ediyorum can hoca impaller diyor)
( bence can hocanın dediği gibi impaller olmalı  pal jet motorlarının içerisindeki kanatların da ismi )

Yuvasından çıkarılırken bir Triği var galiba.
Asla iki yanından tornavida ile kanırtmayın , ortasında bir diş var o dişe göre bir vida uydurun öyle çekin.
Tornavida ile kanırtırsanız bozulur  su yapar gibi şeyler söylendi ...
Gerçekten ortasında diş var...
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Impeller kırık parça sorunu.
#14: 10 Nisan 2018, 19:17:39
Küçük bir bilgide ben vereyim tekne bakım için karaya çıkarken havuza girdiniz motoru stop ettiniz impelleri değiştirmeyecekseniz deniz suyu vanasını kapatın öyle karaya alın Denize indiğinizde vanayı açın bu işlem impellerin susuz çalışmamasını sağlayacaktır. İmpelleri değiştirecekseniz eğer kutunun içinden çıkan silikon gres ile yağlayın ilk susuz çalışmada kanatları ısınmayacak ve zarar görmeyecektir.Genelde karaya almalarda bu su vanası kapatılıp içinde su bırakılmadığında denize inildiğinde  impeller bir süre kuru çalışır aşırı ısınmadan  sertleşen kanatçıklar zamanla kopabilir.

Burak çok önemli bir noktaya değinmişsin.
Bir ilave yapayım izninle.
İmpalleri bakım için söktük, kontrollerde elemanlar iyi çıktı gerisin geri topluyoruz.
Eğer lastiği söktümüz yönde geri takmazsak çok kısa sürede lastik kanatları kaput olur.

Bu impeller mi ?
impaller mi ? (dikkat ediyorum can hoca impaller diyor)
( bence can hocanın dediği gibi impaller olmalı  pal jet motorlarının içerisindeki kanatların da ismi )

Yuvasından çıkarılırken bir Triği var galiba.
Asla iki yanından tornavida ile kanırtmayın , ortasında bir diş var o dişe göre bir vida uydurun öyle çekin.
Tornavida ile kanırtırsanız bozulur  su yapar gibi şeyler söylendi ...
Gerçekten ortasında diş var...

Ortasındaki o diş kolay yerinden kolay çıkarabilmek için bir aparatı var onun için midir acaba ??
Öyle ise nasıl o aparatın adı sanı bir şeyi varmıdır?
  • IP logged

 
Yukarı git