Ana Menü

salma sorunları

Başlatan Ahmet Çelenoğlu, 06 Nisan 2018, 11:13:06

« önceki - sonraki »

Ahmet Çelenoğlu

Salma ile oluşabilecek sorunları ve çözümlerini özetlediğim yazıma:

www.tekneuzmani.com/salma.pdf

adresinden ulaşabilirsiniz.

Öcal Turan

Güzel bilgiler bir araya derlenmiş , elinize sağlık.

Kemal Gündüz

Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 06 Nisan 2018, 11:13:06
Salma ile oluşabilecek sorunları ve çözümlerini özetlediğim yazıma:

www.tekneuzmani.com/salma.pdf

adresinden ulaşabilirsiniz.


Çok teşekkürler
Kütüphaneye eklendi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Mehmet Kocaoğlu

Elinize sağlık çok teşekkürler

Ahmet Çelenoğlu

Yelkenli tekne ile karaya otuma konusunda yapılması gerekenleri:

http://tekneuzmani.com/oturma.pdf

yazımda bulabilirsiniz.

Oktay Eryılmaz

Ahmet Reisim Döktürmüşsün
Çok teşekür ederiz.
Ellerin dert görmesin

Özgür Ökten

Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 23 Nisan 2018, 11:19:41
Telaşlanmayın,
Telaşlanmayın,
Telaşlanmayın.
Olan oldu, daha fazlasınını olmaması için sakin bir reise ihtiyaç var.
Teknede denizde meydana gelen tüm sorunların çözümü için ilk ve mecburi adım!  :)xx :)xx :)xx
><(((º>

Özgür Ökten

Bu arada yeri bu başlık değil ama lafı geçtiği için "DEGAUSSING" ile ilgili kısa bir dökümanı da meraklıları için buraya bırakıyorum;

"Bir geminin en korkulu düşmanı, deniz yüzeyinden X metre derine yerleştirilmiş bir deniz mayınıdır. Bu deniz mayınlarının çeşitli türleri mevcuttur: Akustik Mayınlar, Manyetik Mayınlar v.b. Biz manyetik mayınlarla ilgileniyoruz.

Deniz üzerinde hareket eden bir gemi dünya manyetik alanını bozarak ilerleyen büyük bir kütledir. Geminin dünya manyetik alanında yaptığı bu bozunma, gemi üzerinde bir alan indüklenmesine neden olur. Bu alana indüklenen (induced) manyetik alan denir.

İşte deniz mayınları, bu manyetik alanı algılayıp tetikleme mekanizmasını çalıştırarak, gemiye büyük ölçülerde zarar verebilir. Bu makalede, geminin manyetik izinin azaltılmasını otomatik olarak yapmak için gemi üzerinde bilinen kangal koordinatlarından optimum akımın hesaplaması sağlayan kangal akım optimizasyon yöntemini anlattık. "

TÜBİTAK-MAM Enerji Enstitüsü Güç Elektroniği ve Kontrol Bölümü, TÜBİTAK-MAM, Kocaeli
http://www.emo.org.tr/ekler/4493b20a07f5eaa_ek.pdf
><(((º>

Aziz Eryavuz

Alıntı yapılan: Özgür Ökten - 23 Nisan 2018, 12:03:49
Bu arada yeri bu başlık değil ama lafı geçtiği için "DEGAUSSING" ile ilgili kısa bir dökümanı da meraklıları için buraya bırakıyorum;

"Bir geminin en korkulu düşmanı, deniz yüzeyinden X metre derine yerleştirilmiş bir deniz mayınıdır. Bu deniz mayınlarının çeşitli türleri mevcuttur: Akustik Mayınlar, Manyetik Mayınlar v.b. Biz manyetik mayınlarla ilgileniyoruz.

Deniz üzerinde hareket eden bir gemi dünya manyetik alanını bozarak ilerleyen büyük bir kütledir. Geminin dünya manyetik alanında yaptığı bu bozunma, gemi üzerinde bir alan indüklenmesine neden olur. Bu alana indüklenen (induced) manyetik alan denir.

İşte deniz mayınları, bu manyetik alanı algılayıp tetikleme mekanizmasını çalıştırarak, gemiye büyük ölçülerde zarar verebilir. Bu makalede, geminin manyetik izinin azaltılmasını otomatik olarak yapmak için gemi üzerinde bilinen kangal koordinatlarından optimum akımın hesaplaması sağlayan kangal akım optimizasyon yöntemini anlattık. "

TÜBİTAK-MAM Enerji Enstitüsü Güç Elektroniği ve Kontrol Bölümü, TÜBİTAK-MAM, Kocaeli
http://www.emo.org.tr/ekler/4493b20a07f5eaa_ek.pdf

Güzel bilgiler. Çok faydalanıyorum sizlerden. Sevgili Çelenoğlu ve Sevgili Ökten. Sağolun.