Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: elektrikli vinçler

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
elektrikli vinçler
OP: 02 Nisan 2018, 19:32:54
Elektrikli vinçler işleri kolaylaştırsa da kontrol düğmeleri sorun çıkarabiliyor. Güneşin dış plastiği etkilemesi, su girmesi veya sıkışması nedeni ile kendiliğinden çalışabiliyor veya bastıktan sonra bıraksanız bile vinç çalışmaya devam edebiliyor. İstralya ve mandarları işiniz bittikten sonra piyano ile sabitleyerek vinçten ayırın. Çalışırken durmazsa bir eliniz halatı sökebilecek gibi her zaman hazır olsun.



Direğe adam basacaksanız çok dikkatli olun, tam çarmıh hizasına geldiğinde takılırsa direğe çıkanın bacakları sıkışabilir ve kanama nedeni ile ölümle sonuçlanan bir vaka var .



Küçücük bir micro switch'in yaratabileceği sorunlar çok büyük olabilir, dikkat edin.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Ynt: elektrikli vinçler
#1: 02 Nisan 2018, 21:29:58
Ahmet ağbi yazdıklarınız çok doğru.

Buna benzer bir olayı ben yaşadım,ben ırgatla yaşadım,zincirliğin yanında duran iki adet micro switch li ayakla basmalı iki tane düğme var,Çınarcığa gidiyordum motor seyri ile,tekne oto pilotta gidiyordum tekneden garip bir ses gelmeye başladı,normalin dışında bir sesti sanırım motor ve  şarj dinomasından şüphelendim,rulman dağıtıyor sandım,seyir esnasında motor kapaklarını açtım.
Sesi dinliyorum nereden geliyor diye,birden ses kayboldu ama içimde bir korku var motor stop ettim çalıştırdım her şey normal görünüyordu,Çınarcığa yaklaştım tekne küt diye durdu,ne oluyor diye baktığımda  micro switch kısa devre yapmış 40 metre zinciri bırakmış,zincir son noktaya geldiğinde sigorta attırıp durmuş,çapa kuma saplanmış tekne o yüzden durmuş,indirme butonunu söktüm devre dışı bıraktım micro switch düğmeyi,sigortayı açtım,kaldırma düğmesi ile topladım zinciri,bundan çıkardığım ders,zincir toplu iken tekne gövdesinden çapaya emniyet zinciri yaptım,düğmeleri sıfırladım herşey düzeldi.
 
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

C

Can Özsel

Ynt: elektrikli vinçler
#2: 02 Nisan 2018, 23:49:48
Gectigimiz yillarda da koyda teknenin biri icerisinde kimse yokken buton arizasi yuzunden demiri toplayip suruklenmeye basladigi yazilmisti.
Elektrikli vincim yok birsey diyemeyecegim ama irgat icin sunu soyleyebilirim, her zaman isim bittikten sonra sigortasi ceker oyle birakirim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: elektrikli vinçler
#3: 03 Nisan 2018, 08:48:55
Ben de vinç de olmadığından sorun da yok.. Ben 40 feet altında teknelerde vince de gerek olmadığını düşünüyorum üstelik..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: elektrikli vinçler
#4: 03 Nisan 2018, 09:13:21
Vinç gereği tekne boyutundan çok yelken boyutu ile ilgiidir. Eski yelkernli gemilerde yelkenlerin sayısının fazlalığı, kumaşın yeteri kadar dayanıklı olmaması ve yelkeni kontrol etmek için sadece insan gücünün kullanılması idi. Keç arma teknelerin açık denizde tercih edilmesinin sabeplerinden biri de yelken alanlarının küçültülmesi nedeni ile daha kolay kontrol edilebilmelieridir. Bu tür teknelerde keç armanın yanı sıra cutter olmaları da kuvvette önemli avantaj sağlar.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: elektrikli vinçler
#5: 03 Nisan 2018, 09:54:58
Teknem elektrikli vinç kullanmayı gerektirecek kadar büyük yelkenlere sahip değil.
Irgatta ise aküden bağlantısını kesme şalteri şart (50 TL ), tekneyi aldığımdaki eksikliklerden birisi idi ,  şimdi var artık.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 87
Ynt: elektrikli vinçler
#6: 03 Nisan 2018, 19:19:30
Demirim eğer denizde değil ise mutlaka yuvasına ince halatla bağlı ve paslanmaz ince  bir zincirle de arkaya gerili duruyor. İnce halat kaba denizlerde yerinde zıplamasın diye, zincir ise ırgat vs. arızasında demir kendi kendine inmesin diye.
  • IP logged
YOLO
You Only Live Once

K

Kağan Erdoğan

Ynt: elektrikli vinçler
#7: 03 Nisan 2018, 20:15:03
Bosa kancayı herdaim takarim
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: elektrikli vinçler
#8: 03 Nisan 2018, 20:27:48
Irgatlar konusunda da tedbir alabildiğinize sevindim. Irgatların sorunu sadece atrmak değil çekmek için de kullanılmaları, yani her iki yöne de dönebiliyorlar. Irgat sigortasının teknedeyken kapatılamamasına taraftardım. Tam limana girerken, kamaraya in sigortayı aç, dışarı çık konusu bana biraz ters geliyordu. Gözünüzün setyirde olması gereken bir sürenin bir kısmını kamarada geçirmekten hoşlanmıyordum ama konu ırgatın kaza ile aşağı veya yukarı çalışabileceği olunca ırgat sigortası kapatılmalı fikriner döndüm. Kamaraya inip çıkma işini daha emniyetli hale getirmek için çalışacağım.
  • IP logged

 
Yukarı git