Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

e

ersinboke@icrs.com.tr

İki oğulum var. Şimdi eşşek kadar oldular. Biri 40 diğeri 38 yaşında.
Onlar yetişirken, elimden geldiğince, sadece yol gösterdim. Hiç bir zaman şöyle yap. Böyle davran. Hayat yolunu böyle seçersen başarılı, mutlu olursun demedim. Yaşayıp gördüler.
Böyle davranmamın nedeni eğer benim önerdiğimi seçip de hayatları istemedikleri bir mecraya girer ise hayatları boyunca bana küfür edeceklerini biliyordum.

Uzun zamandır dost ve arkadaşlarıma da inatla yolun yanlış arkadaş. Beceremezsin. Başaramazsın. Mutsuz olursun. Öyle değil de böyle yap demiyorum.

Her "birey" kendi yolunu kendi çizmeli. Görevimiz, o da aklımız yettiğince, yol göstermek, saplantılarından kurtulmasına ışık tutmak olmalı. Genel de "Selimin Aklı" doğru rotayı gösteriyor.

Önemli bir yorum. Enes'in de yorumunu önemsiyorum.  Dün akşam forumlarda çok gezinmeyen birisi üstelik katamaran sahibi ile mesajlaştık. Katmaranın avantajlarını ve olası sıkıntılarını konuştuk. Teknesini inceleyebileceğimi ve denk gelirsek seyir yapmayı da konuştuk. 

Şu ana kadar tanıdığım bildiğim kişilerin fikrini aldım. Sonuçta her teknenin olduğu gibi bu teknelerin de avantajları ve dezavantajları var. Ancak konuştuğum çoğu kişinin anladığım kadarı ile katamaranlar ile ilgili çok fazla bir deneyimi yok. Hep beraber öğreneceğiz anlaşılan :)



  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Ersin tekene yaparken takım taklavat emanet olmak kaydı ile benden alabilirsin,veya yardımım lazım olursa bir telefon kadar yakınım bil.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Kasım 2018, 18:15:01 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

e

ersinboke@icrs.com.tr

ali çok teşekkür ederim. Aslında geçen gün aklıma geldin ama sonra unuttum. Sana önemli bir sorum var. Yani ben bilmediğimden önemli.

Şimdi bu yabancılar projeleri yolluyor ya.  Bir de istersen kesilmiş olarak ta malzemeyi yolluyorlar. Şimdi aslında tercihim üreticiden bu şekilde almak olurdu ancak astarı yüzünden pahalı olabilir diye düşünüyorum.

Şimdi projesi olan bir parçayı CNC tezgahta nasıl kestirebiliriz? Bu konuda açıkçası teorik bilgim var ancak pratikte nasıl oluyor bilmiyorum. sen bu işlere meraklısın. Biliyorsundur diye düşünmüştüm.

  • IP logged

S

Servet

Kit olarak almak kesinlikle çok pahalıya gelir..
Nakliye,gümrük vb..
Bazı planların CAD dosyaları oluyor,kesim için..
Belki senin begendiğin modelin de hazır kesim dosyası vardır,dizaynıra sorman lazım..
Birde hazır kesim dosyası olanlara da sor,baz aldıkları kontraplak ölçüsü ne.(en,boy)
Üretim ülkeler ve kıtalar arası farklılık gösteriyor olabilir..(burda hazırlatırsan kesim dosyasını sorun olmaz)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
ali çok teşekkür ederim. Aslında geçen gün aklıma geldin ama sonra unuttum. Sana önemli bir sorum var. Yani ben bilmediğimden önemli.

Şimdi bu yabancılar projeleri yolluyor ya.  Bir de istersen kesilmiş olarak ta malzemeyi yolluyorlar. Şimdi aslında tercihim üreticiden bu şekilde almak olurdu ancak astarı yüzünden pahalı olabilir diye düşünüyorum.

Şimdi projesi olan bir parçayı CNC tezgahta nasıl kestirebiliriz? Bu konuda açıkçası teorik bilgim var ancak pratikte nasıl oluyor bilmiyorum. sen bu işlere meraklısın. Biliyorsundur diye düşünmüştüm.
Gelen proje AutoCAD çizimi olarak gelirse kestirmek hiç sorun değil,AutoCAD gelmedi diyelim,gelen proje kağıt olarak geliyorsa,sanmıyorum,gelen projeye sadık kalınarak AutoCAD çizimi yapılır kestirilebilir,ahşap,saç,krom,alüminyum,cam bunları CNC kestirmek çok basit,neyi nerede kestireceğin konusunda yardımcı olabilirim ne nerede kesilir bilgim var,malzeme tedariği konusunda da sende biliyorsun bizim bu bölgeyi yok yok çok zor şeyler değil,çoğu malzeme nerede satılıyor bu konuda da yardımcı olabilirim.

Hazır kesilmiş konusunda Servet Reisin de dediği gibi hiç gerek yok burada her şeyi yaptırabilirsin.   
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Kasım 2018, 22:20:26 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 1461
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
...İster elektrikçi, ister su tesisatçısı, ister marangoz olsun, bunlara "usta" diyorum. Birkaç istisna dışında ustaların bir işe yaramadıklarını, mesleki unvanlarını hak etmediklerini gördüm...
"Ustalık" ünvanı artık eskisi gibi, çıraklıktan başlayarak adım adım ilerleyerek "hak" edilmiyor, bir ustanın yanında kısa bir süre çalışıp "ulan çok para var bu işte, müşterileri de tanıdım, yaparım bu işi be!" deyip "gasp" edilerek elde ediliyor.. :(

Ersin, yukarıda söylenmiş, sen de itiraf etmişsin zaten, ben bi daha altını çizmek isterim, bu tip işlerde benzer birkaç (bir değil bak!) imalat projesi yapmadıysan zamanlama konusunda çook geniş olman lazım... :)

Tekne dünyasındaki Murphy kanunlarını bilmiyorsan Tiryakiye sor anlatsın! :D
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 989
Bu arada şimdi aklıma geldi kendi çekme ahşap karavanımı kendim AutoCAD da çizip solidworks de birleştirip sanal ortamda  karavanın bitmişini görüp CNC de kestirmiştim,linkini atıyorum belki bazı konularda fikir verir.

  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

e

ersinboke@icrs.com.tr

Vay canına .. Ali ne güzel yapmışsın. Şu meşhur sobanı taktığın karavan bu karavan mı ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Vay canına .. Ali ne güzel yapmışsın. Şu meşhur sobanı taktığın karavan bu karavan mı ?
evet bu karavan :) sen o krom sobayı beğenmedin ama karavanı sattığım adam kışları arayıp teşekkür ediyor :)
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ben sobaya değil de senin teknede tuvalet procene takılmıştım. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Ben sobaya değil de senin teknede tuvalet procene takılmıştım. :)
Hemen teknede tuvalet konusuna açıklık getireyim :) eski teknem jeanneau sun fast 20 di tuvaleti yoktu,öyle anlar oluyordu ki tuvalet kullanmak zorunda kalıyorsun,zor anlarda yaptığım tuvaleti kullanıyordum,normal seyirlerde kullanmıyordum :) toplum içerindesin örneğin kışın çamlimanındasın dışarı tuvaletini yapma sansın yok .bu zor durumlarda kullanıyordum :) aksi taktirde pantolonuna şey ettirebilirsin :) bu gün olsa aynı tekne aynı sistemi yeniden yapardım :)
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 1060
Acil durumlar için birçok çözüm var Ali.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
...İster elektrikçi, ister su tesisatçısı, ister marangoz olsun, bunlara "usta" diyorum. Birkaç istisna dışında ustaların bir işe yaramadıklarını, mesleki unvanlarını hak etmediklerini gördüm...
"Ustalık" ünvanı artık eskisi gibi, çıraklıktan başlayarak adım adım ilerleyerek "hak" edilmiyor, bir ustanın yanında kısa bir süre çalışıp "ulan çok para var bu işte, müşterileri de tanıdım, yaparım bu işi be!" deyip "gasp" edilerek elde ediliyor.. :(

Ersin, yukarıda söylenmiş, sen de itiraf etmişsin zaten, ben bi daha altını çizmek isterim, bu tip işlerde benzer birkaç (bir değil bak!) imalat projesi yapmadıysan zamanlama konusunda çook geniş olman lazım... :)

Tekne dünyasındaki Murphy kanunlarını bilmiyorsan Tiryakiye sor anlatsın! :D
Hee. Daha dün pervanemib arasına usturmaça sıkıştı. Hem de tekne demirde durup dururken :)))

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

e

ersinboke@icrs.com.tr



Beyler bayanlar bu tekne rakipsiz ! Patalyayı yukarı almak için arka platform indiriliyor ve dingi yukarı çekiliyor.

  • IP logged

e

erdemcakir

Bu aralar yurt dışı seyahatin vardır belki. Aşağıda ki teknelere yakın yerlere olursa bu seyahatler yakından inceleme şansın olur tekneleri.

Grado, Italy



Sleipnir 35 - 49,950 Eur

Design: Steve Turner, based on Wharram Tiki/Tangaroa Plan
Shipyard: Imagine Multihulls, Millbrook, Cornwall

Sleipnir is German flagged
Location: near Grado/Italy

Length: 10,90m (35ft)
Length on the waterline: 9,80m (32ft)
With: 6,20m (20ft)
Depth: 0,7m
Weight: 5t

Sleipnir is in a good condition!

http://www.multihulls.uk.com/index.php/generalmultis/1353sleipnir


Brno, Çekya



Tiki 38 project with plans - 15,000 Eur

Due to health problems, we came to a sad decission to sell our Tiki 38 project. One almost finished hull is now for sale.She is built form Robbins BS1088 Marine Plywood, gaboon, 9, 12 and 18 mm, and A grade douglas fir.All joints are strengthened with epoxy fillets. The inside of the hull has three coats of epoxy, the lower half of the outside is laminated and ready for paint.

170 liters water tank is installed together with the plumbing for fresh water, shower etc ( all whale system), a set of three way valves and some plumbing bits . We also have a Lavac toilet with a pump, which can double up as a bilge pump. All the lower bulkheads for the second hull are cut out, plus some other bits and peaces. There is also enough of douglas fir to finish the whole project and plenty of oak hard wood, plus fibreglass to finish the lamination of the first hull.

The hull was built with great care and love and attention to detail, and we followed the plans. Approx. 1200 hours of work. Full set of plans plus two copies included.There is about a month work estimated for two people to finish the hull.She is located in south west of Czech Republic, in our workshop.Many more photos of the building process are available upon request.

https://www.apolloduck.com/boat/wharram-tiki-38/583069



Langkawi,Malaysia



JAMES WHARRAM TIKI 30 - 60,000 Eur


Designed by James Wharram and built by Seascape Marine, Thailand and launched in 2009, “HOURUA” embodies Wharram’s philosophy that it’s best if yachts are kept simple. The present owners purchased her in 2011 from the original owner and moved her to Langkawi, Malaysia. Over the next two years they cruised locally and to Phang Nah Bay, Phuket. She is presently Singapore based and may soon return to Langkawi,
“HOURUA” is powered by a Yamaha 9.9hp Hi Thrust O/B with only 12hrs clocked and has a range under power 50nm at 5kn on the two fuel tanks carried. Sailing performance is impressive and the sail inventory is good, 2 x Mainsails, 2 x Jib’s on a Profurl Furler, I x Asymmetrical Spinnaker and also in keeping with Wharram’s philosophy the mast is timber (2009) and the rigging galvanized.

“HOURUA” has six berths in three cabins, seating for four plus the spacious cockpit, a two burner gas cook top, one Jabsco toilet and two deck showers making her ideal for coastal cruising. She features a Raymarine Ray 49 VHF, a Vesper Marine WMX850 AIS and a Garmin GPSMAP 78s, 2 x 65watt Solar Panels, a Muir Anchor Winch with a 16kg Delta Anchor on an all chain rode replaced 2018 plus a 10kg Bruce Anchor on chain and rope. “HOURUA” has 2x Fire Extinguishers, Flare’s as required by Singapore law, a Basic First Aid Kit, a Bosun’s Chair, 2 x Life Jackets, 1 x Life Ring, Bimini, Fenders and Dock Lines and a Compass.

“HOURUA” is a late model Wharram in great condition, and would suit a buyer looking for a safe and able cruising yacht or Club racer and easily handled by a couple . She is reasonably priced for a yacht of this type so call today and make an appointment to view this little gem as she won’t wait around long at this price.

https://www.apolloduck.com/boat/wharram-tiki-30/571637



Lefkada, Greece



GRP Tiki 26 - 6950 Eur

Three previous owners, one 15 years..The modifications in the cockpit make the boat a very nice family boat, f. i. kids in hull, parents in tent.
Has sailed the Ionian near Lefkada, and extensively in Greece, going around Peloponisos several times.

http://www.multihulls.uk.com/index.php/wharramcats/1361tiki26



Polinezya,Asya ve Avustralya da satışta olan farklı örnekler var.Mesajın başında da dediğim gibi seyahat öncesi gittiğin bölgelere yakın bir tekne var mı diye bakarsın.

Sevgiler...
 
  • IP logged

 
Yukarı git