Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 629
Tabii bütün bunlar böyle bir uğraşıdan zevk alacağınızı düşünmeniz halinde geçerli...

Gençken yakın bir arkadaşım otomobillere ve modifiyeye çok meraklıydi. Durmadan ilginç arabalar alır, uğraşır, yapar, bir zaman sonra da canım arabayı satıp başka tuhaf bir araba alırdı. Birgün dayanamayıp sormuştum aklından zorun mu var diye. Bana  : Ben bunları bitirip Bağdat caddesinde veya Boğazda gezmekten değil, aslında galiba araba yapılırken sanayide gaz tenekesi üzerinde oturup bayat karbonatlı çay içmekten ve yarım ekmek içi kavurmalı tost yemekten hoşlanıyorum...demişti.

Yani hepimiz farklıyiz, çok şükür ki ! Hayata renk katan da bu aslen.



  • IP logged

B

Burak Doneray

Aşağıdaki Maliyet tablosu Türkiye şartlarında gerçekçimidir ?



  • IP logged

B

Burak Doneray

Tabii bütün bunlar böyle bir uğraşıdan zevk alacağınızı düşünmeniz halinde geçerli...

Gençken yakın bir arkadaşım otomobillere ve modifiyeye çok meraklıydi. Durmadan ilginç arabalar alır, uğraşır, yapar, bir zaman sonra da canım arabayı satıp başka tuhaf bir araba alırdı. Birgün dayanamayıp sormuştum aklından zorun mu var diye. Bana  : Ben bunları bitirip Bağdat caddesinde veya Boğazda gezmekten değil, aslında galiba araba yapılırken sanayide gaz tenekesi üzerinde oturup bayat karbonatlı çay içmekten ve yarım ekmek içi kavurmalı tost yemekten hoşlanıyorum...demişti.

Yani hepimiz farklıyiz, çok şükür ki ! Hayata renk katan da bu aslen.





Doğru tespitmiş.Ben denizde olmayı tercih ederim  mesela. Seçim meselesi hiçbir seçim diğerinden daha değerli yada doğru değil sanırım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Doğru yorumluyorsam 35 feet bir tekne için 225.000 - 250.000 Euro maliyet öngörülüyor. Bu tam da Batı Avrupa standartı. Yani bu tekne Almanyada veya Hollandada bu fiyata yapılır. Şimdiki teknemi 2005de bitirmiştik, yani 13 senedir konuya uzağım demektir ; ama yine de bana çok aşırı göründü.

Elbette mekanik aksam, arma, elektronik, yelkenler...her türlü donanım size Avrupa fiyatlarından ucuza mal olmayacak, ama tekne maliyetinin yaklaşık % 45-50si olan kabuk, mobilya, boya, krom işleri, döşeme vs gibi emek yoğun işler Avrupa ile mukayese edilmeyecek kadar uygun olacak.
 
Bizde maliyetin bu rakamlarin %25- 30 oranında daha uygun olacağını düşünüyorum. 
  • IP logged

B

Burak Doneray

Sadece Kabuk imalatı yapacak tersane bulmak bu yüzden zor anladığım kadarıyla anahtar teslim maliyetin %20 si olduğu için iyi tersaneler buna yanaşmıyor.Mesela ben çıplak aluminyum tercih edip Güvertede tik istemezsem  en kaliteli arma ve donanımı seçip söylediğiniz rakamlarda bu iş bitebilir gözüküyor .Yoksa o kadarda zor değilmi bu iş .Teşekkür ederim şimdi biraz daha kolay gözüktü gözüme .
  • IP logged

B

Burak Doneray

Koopmans dizaynlarından bir stabilite grafiği paylaşmak istiyorum .Teknemizi long keeled , V shaped,Centreboard,Fin keel yada performance cruiser/racer  olarak sectiğimizde stabilite değerlerini paylaşmış sitesinde çok ilginç geldi paylaşmak istedim.

  • IP logged

S

Servet

Türkiye de,ustalar önce tamam der sonra kendi bildiklerini okurlar :)..
Bir demirci,marangoz vb atölyesinde aylarca hatta bir kaç yıl sürebilecek bir tekneyi kimse tutmak istemez..
Ya finansman saglam olup,bu alan da iş yapan ciddi yapımcılarla çalısılacak..
Yada kendine ait müsait bir kapalı alanın olup,burda kuracaksın tekneni..
İyi bir kaynakçı ustası ile anlaşıp götürü yada aylıkla çalıştıracaksın,o zaman usta seni dinler,yapmak istediklerini uygular..Marangozluk,donanım işleri de peyder,pey yürür.
Onun dışın da yabancı atölyeler de,ya araya iş sokarlar yada bir an önce bitsin ''kurtulalım'' diye şişirebilirler...
Kendi işleri de bitince gel al tekneni deyip,iki ayagı bir papuça sokarlar ki..Haksız da sayılmazlar 10 metrelik bir tekne orta boy bir atölyenin 4/1 ni kaplar..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ankara'da çelik su deposu imalatı yapan bir atölyede amatör olarak 10m yelkenli tekne yapan vardı. Kaynak detaylarına ve yüzey düzgünlüğüne özellikle baktım. Neredeyse hiç macunsuz boya atılabilecek kadar iyiydi. Sorun atölyenin asıl işinin depo imalatı olması idi, her ne kadar tekne için de ödeme yapılsa da ustalar depo yapmaya devam ediyordu, böyle olunca sanırım sabırlı olmaktan başka çare kalmıyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Koopmans dizaynlarından bir stabilite grafiği paylaşmak istiyorum .Teknemizi long keeled , V shaped,Centreboard,Fin keel yada performance cruiser/racer  olarak sectiğimizde stabilite değerlerini paylaşmış sitesinde çok ilginç geldi paylaşmak istedim.



Burak ben bu grafikten bir şey anlamadım.. Arm dediği yani y ekseninde olan nedir.. ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Benim tablodan anladığım kadarıyla ARM, düzeltme kolu, yani teknenin ağırlık merkezi ile kaldırma kuvvetinin arasındaki mesafe. Bu mesafe sıfırın üzerinde olduğunda tekne doğrulmaya çalışıyor, sıfır olduğunda hangi pozisyondaysa o şekilde kalıyor, eksi ise tekneyi ters çevirmeye çalışıyor.

Daha önce Burak Reis'in paylaştığı bir görselde Centre of Gravity and Centre of Buoncy diye geçiyordu.
  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

B

Burak Doneray


Ersin reis Bu adam harika anlatmış Tabloyu tam olarak anlayabilirsin seyrettikten sonra daha ileri bilgileri diğer videolarında bulabilirsin ders gibi anlatmış.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Stabilite konusunu neden anlamaya çalışıyorum nerede ne işime yarayacak diye kendime soruyorum. Dönüp dolaşıp konu amaca uygun tekne seçimine geliyor. Oğuzhan reis çok güzel bir makalenin çevirisini yapıyor bu makalede yazarlar 3 farklı kullanım amacı vermişler Marinadan marinaya yelken yapmak ve hızlı eğlenceli yelken yapmak isteyenler, Marinadan cıkıp yeni koylar demir yerleri keşfedip çok uzun olmasada denizde kalanlar ve Uzun yola gitmek isteyen kuzey Atlantik gibi sert havası denizi olan yerlerde zaman geçirmek isteyenler diye .

Yeterince mantıklı gözüktü bu amaçlar bana  bu makalede bu üç farklı tarza uygun tekne almak veya yaptırmak için doğru soruları sormamız ve aldığımız cevaplara göre teknemizi seçmenin bizim denizden daha çok keyif almamızı ve güvenli hissedeceğimizi iddia ederler ben çok beğendim Oğuzhan reis yazdığında bir kere daha keyifle okuyacağım.

Şu anda göreceli olarak ismi denizciliği ünlü bir teknem olsada 30 yaşındaki teknemin 8 kuvvetteki bir havadan 4 m dalgadan uzun süreli şartlarda açıkdenizde hasarsız çıkabilmesini beklemiyorum ve zorlamanın anlamlı olmadığını düşünüyorum

Uzun yol teknesinden beklentilerim eski beklentilerimden biraz daha farklı artık Ağır deplasmanlı küçük yelken alanlı taş gibi sağlam bir tekne artık beklentilerimi karşılamıyor.
Artık ağır ve sağlam olması yerine bu durumda yavaşta olacaktır. Daha hızlı stabilitesi yüksek 8 havada 4 metre dalgalarla yuvarlanırken  devrilmeye dayanıklı fırtına şartlarında rüzgar üstüne dönme eğilimi yada kapasitesi olan bunun dışında çoğunlukla normal az ve orta rüzgarlı olan havalarda hızlı yelken yapabilecek motora min ihtiyaç duyan bir tekne benim için güzel olurdu.
İstekler bu olunca Aluminyumdan yapılmış  performanslı bir centreboard yada iyi bir performance cruiser beni mutlu eder gibi gözüküyor.Seçimim bu yönde olunca  Bu tarz teknelerin uzak yola uygun tasarlandıkları dizaynları sorguluyorum.

Hadi Oğuzhan reis yazıyı bekliyoruz.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2018, 22:22:28 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1631
Stabilite konusunu neden anlamaya çalışıyorum nerede ne işime yarayacak diye kendime soruyorum. Dönüp dolaşıp konu amaca uygun tekne seçimine geliyor. Oğuzhan reis çok güzel bir makalenin çevirisini yapıyor bu makalede yazarlar 3 farklı kullanım amacı vermişler Marinadan marinaya yelken yapmak ve hızlı eğlenceli yelken yapmak isteyenler, Marinadan cıkıp yeni koylar demir yerleri keşfedip çok uzun olmasada denizde kalanlar ve Uzun yola gitmek isteyen kuzey Atlantik gibi sert havası denizi olan yerlerde zaman geçirmek isteyenler diye .

Yeterince mantıklı gözüktü bu amaçlar bana  bu makalede bu üç farklı tarza uygun tekne almak veya yaptırmak için doğru soruları sormamız ve aldığımız cevaplara göre teknemizi seçmenin bizim denizden daha çok keyif almamızı ve güvenli hissedeceğimizi iddia ederler ben çok beğendim Oğuzhan reis yazdığında bir kere daha keyifle okuyacağım.

Şu anda göreceli olarak ismi denizciliği ünlü bir teknem olsada 30 yaşındaki teknemin 8 kuvvetteki bir havadan 4 m dalgadan uzun süreli şartlarda açıkdenizde hasarsız çıkabilmesini beklemiyorum ve zorlamanın anlamlı olmadığını düşünüyorum

Uzun yol teknesinden beklentilerim eski beklentilerimden biraz daha farklı artık Ağır deplasmanlı küçük yelken alanlı taş gibi sağlam bir tekne artık beklentilerimi karşılamıyor.
Artık ağır ve sağlam olması yerine bu durumda yavaşta olacaktır. Daha hızlı stabilitesi yüksek 8 havada 4 metre dalgalarla yuvarlanırken  devrilmeye dayanıklı fırtına şartlarında rüzgar üstüne dönme eğilimi yada kapasitesi olan bunun dışında çoğunlukla normal az ve orta rüzgarlı olan havalarda hızlı yelken yapabilecek motora min ihtiyaç duyan bir tekne benim için güzel olurdu.
İstekler bu olunca Aluminyumdan yapılmış  performanslı bir centreboard yada iyi bir performance cruiser beni mutlu eder gibi gözüküyor.Seçimim bu yönde olunca  Bu tarz teknelerin uzak yola uygun tasarlandıkları dizaynları sorguluyorum.

Hadi Oğuzhan reis yazıyı bekliyoruz.
Bu gece siteye yükleriz :) son 2 sayfa. Önce senin de gözden geçirmen için mail atacağım ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Burak reisim neden bilmiyorum ama ben seni Garcia Exploration 45 ile bağdaştırıyorum
  • IP logged

B

Burak Doneray

Sizin çevirinizi ben kontrol edemem Oğuzhan reisim Harika yaptığınıza eminim. .Selamlar.
  • IP logged

 
Yukarı git